Range Rover Evoque - punctaj maxim la testele de impact Euro NCAP

Range Rover Evoque - punctaj maxim la testele de impact Euro NCAP
Cea mai noua creatie a celor de la Land Rover, modelul Range Rover Evoque, primul SUV destinat femeilor, asa cum se marketeaza el la ora actuala, a trecut prin mana celor de la Euro NCAP, autoritatea in domeniul testelor de impact si a sigurantei rutiere. Asa cum era de asteptat de la o masina premium, Evoque a primit punctaj maxim.
Distribuie pe Facebook

Range Rover Evoque - punctaj maxim la testele de impact Euro NCAP

Protectia pasagerilor din fata

In testele cu impact frontal, compartimentul pasagerilor a ramas stabil. Nu a fost destula presiune incant capul soferului sau a pasagerului sa intre in contact cu bordul, prin airbag. Desi protectia a fost buna, masina a fost putin depunctata pentru ca airbagul ricoseaza la impact. Manechinele de teste au inregistrat o protectie buna a genunchilor si a zonei femurale. Range Rover a demonstrat ca aceeasi protectie o au pasageri de diferite dimensiuni, la fel si cei care stau in pozitii diverse. Protectia pentru pieptul soferului a fost slaba. La impactul lateral, Evoque a scos punctaj maxim, cu o protectie buna pentru toate partile corpului. In cazul impactului lateral cu un stalp, protectia abdomenului a fost multumitoare, iar in rest a fost buna. Scaunul si tetiera au oferit o protectie slaba in cazul unui impact din spate.

Protectia copiilor

Pe baza citirii datelor oferite de manechinele de test, Evoque a scos punctaj maxima la protectia copiilor de 3 ani. Miscarea manechinului nu a fost excesiva, atat in cazul impactului frontal cat si lateral. La fel si in cazul copiilor de 3 ani sau 18 luni, in scaunele specifice lor. Airbagul pasagerului poate fi dezactivat, pentru a permite montarea unui scaun de copil invers. Insa sistemul nu a raspuns cerintelor Euro NCAP cu privire la claritatea informatiilor oferite soferului, asa ca nu a primit punctaj. Informatiile puse la dispozitia soferului sunt slabe, in ceea ce priveste pericolul montarii unui scaun de copil in fata, fara sa dezactiveze airbagul.

Protectia pietonilor

Numai bara frontala a scos punctaj maxim in acest caz, pentru protectia picioarelor pietonilor, in caz de impact. Partea din fata a capotei nu a punctat, pentru ca ofera protectie slaba in orice zona. Din pacate, capota a fost catalogata drept slaba, in cazul unui impact cu capul unui pieton.

Sisteme de siguranta

ESP-ul vine standard la toate gama Evoque. Un senzor acustic si vizual pentru centura de siguranta este pentru toata locurile. Un limitator de viteza nu este disponibil pentru acest model.

Masina testata: Range Rover Evoque 2011 in 5 usi, motor 2.2 diesel, greutate 1806 kg.

Crash-test Range Rover Evoque

Distribuie pe Facebook
mai multe