Rivalul direct al Daciei Sandero, noul Ford Ka+, obtine mai putine stele de siguranta ca masina romaneasca

Rivalul direct al Daciei Sandero, noul Ford Ka+, obtine mai putine stele de siguranta ca masina romaneasca
  • Protectia pasagerilor - 73%
  • Protectia copiilor - 61%
  • Sisteme de siguranta auxiliare - 29%
Distribuie pe Facebook

Ford a lansat inclusiv in Romania o masina subcompacta accesibila marii mase, cu un pret de pornire mai mic de 10.000 de Euro. Noul Ford Ka+ a fost recent testat si de Euro NCAP, autoritatea in domeniul sigurantei la nivel european. Si a obtinut 3 stele, cu una mai putin decat a reusit sa obtina Dacia Sandero in 2013.

Va spuneam anul trecut ca Dacia Sandero urmeaza sa aiba un nou rival in persoana lui Ford Ka+, un automobil care are un pret de pornire de 9.900 de Euro in Romania. Si ca orice masina care se respecta pe piata europeana, Ford a trimis micul Ka Plus pe mainile nemtilor de la Euro NCAP. Numai ca acolo s-a cam facut de ras, reusind sa obtina numai 3 stele de siguranta.

Protectia pasagerilor - 73%

Conform Euro NCAP, compartimentul pasagerilor a ramas stabil in timpul testului frontal. Manechinele de test au aratat o protectie buna in zona picioarelor, atat pentru sofer, cat si pentru pasagerul din dreapta. Insa a fost semnalat faptul ca bordul prezinta un risc de accidentare pentru anumite persoane, in functie de statura. In plus, protectia pentru zona pieptului a fost slaba pentru ambii pasageri, ceea ce a dus la o depunctare suplimentara. In alt test, pasagerii din spate au avut de suferit in zona capului, dar Ka+ a reusit sa obtina un scor excelent in cazult estului de impact cu un stalp lateral.

Ford Ka+ Euro NCAP

Protectia copiilor - 61%

La impactul frontal partial, un copil de 6 ani a reiesit ca este bine protejat in zona capului, dar slab in zona pieptului si a gatului. Manechinul de teste care simuleaza un copil de 10 ani a fost de asemenea slab protejat in zona gatului. In zona pieptului a fost semnalata o protectie buna, dar nu a fost punctata din cauza ca centura diagonala a sarit de pe umarul manechinului. In cazul impactului lateral, copiii au fost bine protejati si Ka+ a obtinut punctaj maxim. Se pare ca masina permite dezactivarea airbagului frontal dreapta, pentru montarea unui scaun pentru copii mici si informatiile despre airbag sunt clare si vizibile. In schimb, diverse scaune de copil s-au montat foarte greu pe bancheta din spate si sistemul iSize de prindere se monteaza dificil.

Ford Ka+ Euro NCAP

Protectia pietonilor - 57%

Capota lui Ka+ ofera in general o protectie decenta in cazul unui impact cu un pieton, dar partea din fata si stalpii parbrizului ofera o protectie slaba. Bara de protectie a primit punctaj maxim pentru protectia pietonului in zona picioarelor, iar zona pelvisului a fost si buna, dar si rea, rezultatul final fiind insa unul destul de slab.

Ford Ka+ Euro NCAP

Sisteme de siguranta auxiliare - 29%

Capitolul la care mica masina a celor de la Ford a fost depunctata se refera la sistemele de siguranta. Fara indoiala, nici Sandero nu exceleaza la acest capitol, dar din 2013 pana in 2017 regulile de testare Euro NCAP s-au schimbat, iar Ford stia acest lucru. Pe langa un reminder de centura, care piuie daca nu ai montata centura cand viteza masinii trece de 10 km/h, care este disponibila doar pentru cele doua scaune fata, alte dotari nu prea sunt in varianta standard. Exista un limitator de viteza cu setare din partea soferului si cam atat. Masina a fost punctata din cauza ca nu exista, nici macar optional, sisteme de siguranta precum franare de urgenta autonoma sau asistenta la depasirea benzii de rulare.

Distribuie pe Facebook
mai multe