Primul documentar despre lumea tuningului din Romania: Midnight Racers
- Protagonisti sunt cativa membri din Midnight Racers
- MR este un club de motorsport cu acte legale
- Filmul a fost realizat de studentii de la Facultatea de Teatru si Televiziune, CFM Anul II
A aparut recent pe Youtube un proiect realizat de niste studenti din Cluj-Napoca despre lumea curselor si a tuningului din oras. Numele filmului este Documentar Midnight Racers si ii prezinte pe niste baieti pasionati de automobilism. Dar e de bine, sau e de rau?
Clipul urmator de 21 de minute ne arata cateva detalii despre viata unor tineri pasionati de curse si masini. Ei fac parte din clubul Midnight Racers infiintat de Micutzu acum 10 ani si se ocupa de filiala Cluj-Napoca. Au in dotare BMW-uri E30, E36, Volkswagen Golf VR6 sau Alfa Romeo 156 GTA si, din ce spun ei, participa la expozitii, curse legale si intalniri nocturne.
Ne pare bine ca exista un astfel de documentar despre lumea tuningului. Chiar nu stim de ce a durat atat de mult pana cand sa vedem primul film despre ce se intampla pe strazile patriei noastre. Echipa formata din Daniel Uta, Sorin Cirstea, Andrei Vrasmas, Robert Kertesz si Marius Georgescu a realizat acest scurt film ca la carte, avand personaje bine conturate, ce ne sunt prezentate in mijlocul pasiunii lor, cu unghiuri interesante obtinute atat de pe loc, cat si din aer cu ajutorul dronelor. Pe partea de realizare si concept, nimic de zis.
Ne permitem insa sa comentam despre ce este prezentat in el. Nu de alta, dar 4Tuning a fost locul in care s-au nascut tuningul in Romania, cursele legale / ilegale de liniute si locul in care s-au infiintat cluburile auto de pasionati. Daca acest documentar este realizat corect si te prinde cu ajutorul dinamicii si a coloanei sonore bine aleasa, ceea ce spun protagonistii nu prea le face cinste.
In primul rand, in timp ce un pasionat spune ca MR este club de curse legale, altii participa la curse ilegale prezentate in film. A cam apus epoca curselor ilegale, acestea fiind in zilele noastre o dovada de infantilism si inconstienta, daca ne gandim ca anual se fac multe curse de Drag-Racing pe aeroport in care aceiasi tineri se pot alerga in cadru legal. Asadar, ori se promovau viata de noapte si cursele ilegale de la inceput, ori doar partea legala. Dar sa spui ca MR nu este implicat in activitati ilegale, dar ulterior sa prezinti liniute la colt de bloc... Nu e bine.
Un alt aspect care ne-a zgariat retina se refera la comportamentul acestor adevarati cursanti. Care nu fac decat sa contureze si mai mult imaginea smecherului cu BMW. La ce bun sa poarte centurile de siguranta cand sunt filmati, doar pica de fraieri... Si chiar era nevoie sa il auzim pe Grig, personajul principal, vorbind la camera numai cu tigara in gura? Asta in timp ce se mandreste ca primeste bani de benzina de la mama...
Ne place documentarul Midnight Racers. Ne-a placut si factorul sentimental cu istoricul auto in familie. Dar nu ne place imaginea pe care o face despre lumea tuningului si a curselor din Romania. Pentru ca este departe de adevar. Stim cu siguranta ca adevaratii pasionati stiu sa faca diferenta dintre siguranta rutiera si adrenalina obtinuta la cursele legale. Apropo, baieti: la drag-race nu ai voie fara casca si fara centura de siguranta!!! Dar cand te invarti in giratoriu cu pisica, cu tovarasii la bord numai buni de impresionati, nu e nevoie de siguranta...
Poate suntem noi pretentiosi si am crescut. Si am trecut peste etapa de spart in figuri pe drumuri publice in miez de noapte, asa cum faceam acum 8-10 ani la Pescarus, la Herastrau sau pe autostrada alaturi de Micutzu. Poate ne-am maturizat noi prea mult si acum ne intereseaza ca toti soferii sa puna mai mult accentul pe siguranta decat pe scartait inutil din anvelope la semafor. Poate ca ne-am facut mari si preferam acum sa promovam performanta legala si inteligenta in loc de liniutele de pe strada. Poate ca nu ne mai vine sa ne credem "smecheri cu BMW" care conduc cu mana pe geam, cu tigara in coltul gurii, fara centura si care isi fac selfie cu politia doar ca sa posteze pe Facebook...
Dar, stiti ceva? Va lasam pe voi sa judecati si sa va spuneti parerea.
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Renault megane 16v 2006 2000 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €