Primul documentar despre lumea tuningului din Romania: Midnight Racers

- Protagonisti sunt cativa membri din Midnight Racers
- MR este un club de motorsport cu acte legale
- Filmul a fost realizat de studentii de la Facultatea de Teatru si Televiziune, CFM Anul II
A aparut recent pe Youtube un proiect realizat de niste studenti din Cluj-Napoca despre lumea curselor si a tuningului din oras. Numele filmului este Documentar Midnight Racers si ii prezinte pe niste baieti pasionati de automobilism. Dar e de bine, sau e de rau?
Clipul urmator de 21 de minute ne arata cateva detalii despre viata unor tineri pasionati de curse si masini. Ei fac parte din clubul Midnight Racers infiintat de Micutzu acum 10 ani si se ocupa de filiala Cluj-Napoca. Au in dotare BMW-uri E30, E36, Volkswagen Golf VR6 sau Alfa Romeo 156 GTA si, din ce spun ei, participa la expozitii, curse legale si intalniri nocturne.
Ne pare bine ca exista un astfel de documentar despre lumea tuningului. Chiar nu stim de ce a durat atat de mult pana cand sa vedem primul film despre ce se intampla pe strazile patriei noastre. Echipa formata din Daniel Uta, Sorin Cirstea, Andrei Vrasmas, Robert Kertesz si Marius Georgescu a realizat acest scurt film ca la carte, avand personaje bine conturate, ce ne sunt prezentate in mijlocul pasiunii lor, cu unghiuri interesante obtinute atat de pe loc, cat si din aer cu ajutorul dronelor. Pe partea de realizare si concept, nimic de zis.
Ne permitem insa sa comentam despre ce este prezentat in el. Nu de alta, dar 4Tuning a fost locul in care s-au nascut tuningul in Romania, cursele legale / ilegale de liniute si locul in care s-au infiintat cluburile auto de pasionati. Daca acest documentar este realizat corect si te prinde cu ajutorul dinamicii si a coloanei sonore bine aleasa, ceea ce spun protagonistii nu prea le face cinste.
In primul rand, in timp ce un pasionat spune ca MR este club de curse legale, altii participa la curse ilegale prezentate in film. A cam apus epoca curselor ilegale, acestea fiind in zilele noastre o dovada de infantilism si inconstienta, daca ne gandim ca anual se fac multe curse de Drag-Racing pe aeroport in care aceiasi tineri se pot alerga in cadru legal. Asadar, ori se promovau viata de noapte si cursele ilegale de la inceput, ori doar partea legala. Dar sa spui ca MR nu este implicat in activitati ilegale, dar ulterior sa prezinti liniute la colt de bloc... Nu e bine.
Un alt aspect care ne-a zgariat retina se refera la comportamentul acestor adevarati cursanti. Care nu fac decat sa contureze si mai mult imaginea smecherului cu BMW. La ce bun sa poarte centurile de siguranta cand sunt filmati, doar pica de fraieri... Si chiar era nevoie sa il auzim pe Grig, personajul principal, vorbind la camera numai cu tigara in gura? Asta in timp ce se mandreste ca primeste bani de benzina de la mama...
Ne place documentarul Midnight Racers. Ne-a placut si factorul sentimental cu istoricul auto in familie. Dar nu ne place imaginea pe care o face despre lumea tuningului si a curselor din Romania. Pentru ca este departe de adevar. Stim cu siguranta ca adevaratii pasionati stiu sa faca diferenta dintre siguranta rutiera si adrenalina obtinuta la cursele legale. Apropo, baieti: la drag-race nu ai voie fara casca si fara centura de siguranta!!! Dar cand te invarti in giratoriu cu pisica, cu tovarasii la bord numai buni de impresionati, nu e nevoie de siguranta...
Poate suntem noi pretentiosi si am crescut. Si am trecut peste etapa de spart in figuri pe drumuri publice in miez de noapte, asa cum faceam acum 8-10 ani la Pescarus, la Herastrau sau pe autostrada alaturi de Micutzu. Poate ne-am maturizat noi prea mult si acum ne intereseaza ca toti soferii sa puna mai mult accentul pe siguranta decat pe scartait inutil din anvelope la semafor. Poate ca ne-am facut mari si preferam acum sa promovam performanta legala si inteligenta in loc de liniutele de pe strada. Poate ca nu ne mai vine sa ne credem "smecheri cu BMW" care conduc cu mana pe geam, cu tigara in coltul gurii, fara centura si care isi fac selfie cu politia doar ca sa posteze pe Facebook...
Dar, stiti ceva? Va lasam pe voi sa judecati si sa va spuneti parerea.
-
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 3 touring (e46)... 506 Lei
-
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 3 compact (e46)... 506 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
-
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 1 (e87) (2003 -... 506 Lei
-
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Motor benzina 266920 1.5 benzina mercedes-benz a-class w169 2004 2000 Lei
-
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei
Debitmetru volkswagen polo 6r, 6c 2009 - > 1.2 tdi cfwa, skoda... 200 Lei
Opel insignia diesel 2014 5399 €
-
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
-
Motor benzina apf 1.6 benzina volkswagen golf iv 1j1 1997-2005 1000 Lei
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
-
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 3 cupe (e92) (2006... 506 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Set curea transmisie cu caneluri bmw x3 (e83) (2004 - 2011)... 506 Lei
Vw golf benzina 2010 2901 €


