Sefii de la Honda se ascund in case de rusine. Noul VW Golf R a umilit Civic Type R

Sefii de la Honda se ascund in case de rusine. Noul VW Golf R a umilit Civic Type R
  • Sefii de la Honda se ascund in case de rusine
  • Noul VW Golf R a umilit Civic Type R
Distribuie pe Facebook

Pus in miscare de-un motor turbo de doi litri si 320 de cai, actualul Civic Type R deschide topul celor mai puternice hot-hatch-uri cu tractiune fata. Chiar si asa, super-compacta japonezilor de la Honda s-a facut de ras in fata noului Volkswagen Golf R.

Ambele au pregatit in compartimentul motor un benzinar turbo cu patru cilindri in linie si capacitatea de doi litri, proiectat pentru o putere maxima oficiala de 320 de cai. Similaritatile continua la nivelul cuplului maxim, acolo unde actuala generatie Honda Civic Type R vine cu 400 Nm, in timp ce noul Volkswagen Golf R ofera cu 20 Nm in plus, potrivit primelor detalii si informatii date publicitatii.

Duelul dintre cele doua hot-hatch-uri nu mai este, in schimb, atat de echilibrat daca vine vorba - cumva - despre greutate. Ba dimpotriva: super-compacta japonezilor cantareste numai 1.380 de kilograme, cu aproximativ 170 de kilograme mai putin decat rivalul sau din urmatorul versus.

Majore sunt si diferentele de la nivelul cutiei de viteze, acolo unde actuala Honda Civic Type R vine cu o manuala in sase rapoarte, in timp ce proaspat (re)lansatul Volkswagen Golf R ofera, in standard, o automata cu sapte trepte de viteza si dublu ambreiaj. Totodata, cea dintai este nevoita sa se multumeasca cu serviciile unui sistem de tractiune fata, pe cand cel din urma vine cu 4x4 inteligent.

Ceva ne spune insa ca absolut nimeni nu se astepta ca super-compacta japonezilor sa piarda, intr-un mod atat de umilitor, in fata hot-hatch-ului german. Mai ales in conditiile in care un simplu calcul releva faptul ca raportul putere / masa inclina puternic in favoarea modelului nipon.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Curse legale DATA PUBLICĂRII: 26 Martie 2021