Interviu exclusiv cu Vaughn Gittin Jr, drifterul cu Ford Mustang

- Vaughn Gittin Jr. este cel mai de succes pilot din Formula Drift
- Campion Mondial la drift de 3 ori
- Primul american care a obtinut un titlu de campion in Japonia
Cei de la Monster Energy ne-au inlesnit un interviu exclusiv cu celebrul pilot de drift din Statele Unite, Vaughn Gittin Jr, omul cu Mustang. Si chiar daca in Europa si Romania nu este foarte cunoscut, pasionatii de drift vor fi bucurosi sa afle cateva din secretele unui drifter celebru, in exclusivitate, pe 4Tuning.
La fel ca Valentino Rossi si Ken Block, Vaughn Gittin Jr. este un nume celebru in lumea sporturilor cu motor. Este cel mai bun pilot de drift din Statele Unite si unul din cei mai performanti la nivel mondial. Nascut in Maryland, Vaugh are 35 de ani si face o pereche perfecta cu un Ford Mustang RTR-JR de peste 900 cp, la volanul caruia a reusit sa obtina nenumarate premii in competitii.
Primul titlu de campion in Formula Drift l-a obtinut in 2010 si de atunci a mai castigat doua campionate. In plus, a mai castigat de 3 ori titlul mondial la drift si a reusit performanta de a fi primul american care a castigat un eveniment D1 Grand Prix din Japonia, invingandu-i pe celebrii drifteri japonezi la ei acasa.
Recent a fost si in Europa, in Franta, la un eveniment RX unde le-a aratat pilotilor de Rallycross cum se fac drifturile. Aici am reusit sa discutam cu Vaughn Gittin Jr. prin intermediul celor de la Monster Energy despre planurile de viitor, despre celebrul accident si despre cum este sa fii cel mai de succes pilot din Formula Drift din toate timpurile.
Se pare ca ai fost cam ocupat in ultima vreme, spune-ne cum a fost!
O duc bine, multumesc. Tocmai sunt la finalul celor mai nebune 3 luni din acest an, insa tot ce am visat si pentru tot ce am muncit pe rupte devine realitate. A fost o perioada intensa in care m-am dat cu capul de pereti: de la Formula Drift, la demonstratii, la noul proiect RTR care se va lansat pe 1 noiembrie. A fost nebunie, dar zambesc!
Acum ai venit in Europa, la scurt timp dupa ce ne-am intalnit la Goodwood. Ce te-a adus aici?
Anul acesta am reusit sa pun la cale o colaborare cu Ford Performance si Monster Energy pentru a veni in Europa la cateva evenimente. Am fost la Goodwood Festival of Speed care era un loc in care visam sa vin de multa vreme, dupa care am fost in Franta la Rallycross pentru o demonstratie de drift. Conduc Mustangul pe un traseu de rallycross in fata a 70.000 de fani care urla, ceea ce e mare lucru! Si ca sa fie totul bine, urmeaza sa merg la Barcelona tot pentru un demo la World Rallycross. Totul este sa pot sa impartasesc driftul cu fanii mei!
Acasa, in America, esti pe locul 3 in Formula Drift in acest sezon. Spune-ne mai multe despre sezonul tau 2016 pana acum.
Formula Drift a mers uimitor pana acum, sa fiu sincer. Am debutat in acest an cu o noua masina, care a functionat extrem de bine. Am avut doua victorii si am condus in majoritatea sezonului pana acum. Abia in ultima etapa am ajuns pe locul 3 la puncte, dar mai sunt inca doua etapa si sunt la numai 15 puncte in spatele lui Aasbo. Scopul nostru este sa castigam campionatul, asa ca, sincer, sa debutam cu o masina noua si sa si castigam, asa ceva... nu s-a mai auzit! Oricum, nu simt ca sunt sub presiune, mai ales ca am gasit forte noi in mine anul acesta!
Ai avut o reorganizare in echipa, asa este?
Da. Am facut cateva schimbari mici in structura. Inginerul meu Ian Stewart se ocupa acum de conducerea afacerii pe care o avem impreuna si vechiul meu mecanic a avansat acum in pozitia de inginer. Dar aceste schimbari ne-au ajutat sa ne concentram mai bine si de acum inainte putem sa mergem si sa ne facem treaba fara probleme.
Asta inseamna ca si tu ai o noua abordare asupra condusului?
Daca ma gandesc, totul se rezuma la masina. Ea m-a facut sa regandesc stilul de condus. Masina asta imi permite sa conduc cu stilul si personalitatea mea, dar in acelasi timp sa am succes. In timp ce masina veche trebuia condusa la limita, avand mereu un risc mare de accidentare. Asa ca in trecut trebuia sa imi limitez pilotarea. Dar cand nu poti fi tu insusi la volan, mai ales la o masina de drift, te pierzi putin - faci ce vrea masina. Nu trebuie sa fie asa. Masina noua imi permite sa fiu eu insumi pe circuit, sa fiu mai agresiv.
Mustangul RTR este semnatura ta - ce ne poti spune despre ultima varianta?
Am construit masina la finalul anului trecut. Este un RTR Spec-5 FD pe care l-am facut dintr-un Mustang de serie cumparat din fabrica, si l-am modificat de drift. Felul in care suspensia are geometria si in care pune puterea este diferit fata de multe alte masini din campionat. Echipa mea impreuna cu mine avem o teorie diferita despre felul in care masinile de drift merg, de exemplu, o sa vedeti masina mea de drift de multe ori mergand doar pe 3 roti. Se ridica un colt din fata dar reusim sa obtinem o mare aderenta din anvelopele noastre Nitto. Avem un sasiu foarte bine realizat si un motor de 900 cp.
Ce alte activitati in afara circuitului ai mai avut?
Toata lumea stie ca sunt un drifter, dar imi plac masinile si pot sa fiu mai mult decat pilot de drift. Am facut King of the Hammers, curse de masini de off-road, am facut cateva curse de tip Grip Racing si am alergat in noroaie cu vehicule Buggy. Ma distrez de minune cu lumea curselor si as vrea sa o stapanesc. Cred ca distractia este ceva universal si toata lumea vrea sa aiba parte de ea. Asa ca ar fi o nebunie sa nu ma bucur din plin.
Crezi ca a venit momentul sa te apuci si de Rallycross?
Faptul ca sunt aici, in Franta, in mijlocul atmosferei, imi face grea decizia de a ma implica. Am tot discutat cu Ken Block si Andreas despre cum functioneaza si m-am lamurit ca masinile astea sunt masini 4x4 de drift. Dupa felul in care merg si cum se misca. Tehnologia si setarile sunt incredibile aici. Cu siguranta am ochii atintiti asupra acestui sport. Insa trebuie sa gandesc limpede, pentru ca pasiunea asta a mea pentru masini s-ar putea sa ma falimenteze...
L-am vazut pe Daigo intr-un Lamborghini, cum suna un Ford GT de drift pe viitor?
Ar fi ceva, nu-i asa? BattleDrift a fost ceva demential, are 9,1 milioane de vizite pe Youtube! Noul Ford GT este fara indoiala o masina senzationala, este la un alt nivel. Este o masina foarte scumpa, mult prea scumpa pentru a o lovi de un perete! Nu ma gandesc la un asemenea proiect, pentru ca nu stiu cat este de fezabil, dar s-au intamplat si lucruri mult mai nebune, corect?
Dar cum ar fi sa vii cu masina de drift si sa concurezi in Europa?
Eu sunt mereu gata sa ma lupt oricand, cu oricine! Am o masina aici in Europa, dar este doar de demo, este cea cu care am venit acum in Franta. Nu este pentru concurs. Ca sa ma lupt de la egal la egal trebuie sa vin cu masina din State si cu tot echipamentul. Momentan, Formula Drift merge bine in America si acolo am doar o singura masina. Asa ca mutatul masinii de pe un continent pe altul ar fi o provocare cam mare momentan, dar daca sponsorii mei vor sa fac asta, o vom face. Momentan sunt focusat pe Formula Drift, este cea mai mare competitie de drift din lume, asa ca vom ramane acolo.
Anul trecut pe vremea asta, in Texas, ce s-a intamplat?
La Fort Worth a avut loc un incident. Insa datorita echipei mele, masina a absorbit o mare parte din impact. Mi-am revenit repede, atat fizic, cat si mental, iar acum sunt in forma maxima. Inteleg realitatea meseriei mele, dar este la fel ca in cazul oricarui pilot din motorsport. Abia astept sa ma intorc la Texas pe circuit. Dupa care, ma intorc inapoi in Europa, la Barcelona, pentru un alt demo la Rallycross. Dupa care urmeaza finala Formula Drift din Irwindale.
Cum este la Irwindale, acolo unde se stabileste campionul mondial?
Irwindale este numit si "Casa Driftului". Acolo se stabileste totul, dar suntem increzatori ca victoria ne va apartine, daca nu as fi optimist, nu ar trebui sa mai iau startul! Sunt foarte concentrat asupra a tot ce urmeaza. Distractia si succesul pe care il are echipa mea este rezultatul oamenilor de pe toate fronturile. De la partea de competitie, pana la cea de business si cea de parteneriate. Sunt un tip care munceste de zor, foarte norocos, asa ca ma bucur de fiecare secunda!
-
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
-
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
-
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei


