Interviu exclusiv cu Vaughn Gittin Jr, drifterul cu Ford Mustang

- Vaughn Gittin Jr. este cel mai de succes pilot din Formula Drift
- Campion Mondial la drift de 3 ori
- Primul american care a obtinut un titlu de campion in Japonia
Cei de la Monster Energy ne-au inlesnit un interviu exclusiv cu celebrul pilot de drift din Statele Unite, Vaughn Gittin Jr, omul cu Mustang. Si chiar daca in Europa si Romania nu este foarte cunoscut, pasionatii de drift vor fi bucurosi sa afle cateva din secretele unui drifter celebru, in exclusivitate, pe 4Tuning.
La fel ca Valentino Rossi si Ken Block, Vaughn Gittin Jr. este un nume celebru in lumea sporturilor cu motor. Este cel mai bun pilot de drift din Statele Unite si unul din cei mai performanti la nivel mondial. Nascut in Maryland, Vaugh are 35 de ani si face o pereche perfecta cu un Ford Mustang RTR-JR de peste 900 cp, la volanul caruia a reusit sa obtina nenumarate premii in competitii.
Primul titlu de campion in Formula Drift l-a obtinut in 2010 si de atunci a mai castigat doua campionate. In plus, a mai castigat de 3 ori titlul mondial la drift si a reusit performanta de a fi primul american care a castigat un eveniment D1 Grand Prix din Japonia, invingandu-i pe celebrii drifteri japonezi la ei acasa.
Recent a fost si in Europa, in Franta, la un eveniment RX unde le-a aratat pilotilor de Rallycross cum se fac drifturile. Aici am reusit sa discutam cu Vaughn Gittin Jr. prin intermediul celor de la Monster Energy despre planurile de viitor, despre celebrul accident si despre cum este sa fii cel mai de succes pilot din Formula Drift din toate timpurile.
Se pare ca ai fost cam ocupat in ultima vreme, spune-ne cum a fost!
O duc bine, multumesc. Tocmai sunt la finalul celor mai nebune 3 luni din acest an, insa tot ce am visat si pentru tot ce am muncit pe rupte devine realitate. A fost o perioada intensa in care m-am dat cu capul de pereti: de la Formula Drift, la demonstratii, la noul proiect RTR care se va lansat pe 1 noiembrie. A fost nebunie, dar zambesc!
Acum ai venit in Europa, la scurt timp dupa ce ne-am intalnit la Goodwood. Ce te-a adus aici?
Anul acesta am reusit sa pun la cale o colaborare cu Ford Performance si Monster Energy pentru a veni in Europa la cateva evenimente. Am fost la Goodwood Festival of Speed care era un loc in care visam sa vin de multa vreme, dupa care am fost in Franta la Rallycross pentru o demonstratie de drift. Conduc Mustangul pe un traseu de rallycross in fata a 70.000 de fani care urla, ceea ce e mare lucru! Si ca sa fie totul bine, urmeaza sa merg la Barcelona tot pentru un demo la World Rallycross. Totul este sa pot sa impartasesc driftul cu fanii mei!
Acasa, in America, esti pe locul 3 in Formula Drift in acest sezon. Spune-ne mai multe despre sezonul tau 2016 pana acum.
Formula Drift a mers uimitor pana acum, sa fiu sincer. Am debutat in acest an cu o noua masina, care a functionat extrem de bine. Am avut doua victorii si am condus in majoritatea sezonului pana acum. Abia in ultima etapa am ajuns pe locul 3 la puncte, dar mai sunt inca doua etapa si sunt la numai 15 puncte in spatele lui Aasbo. Scopul nostru este sa castigam campionatul, asa ca, sincer, sa debutam cu o masina noua si sa si castigam, asa ceva... nu s-a mai auzit! Oricum, nu simt ca sunt sub presiune, mai ales ca am gasit forte noi in mine anul acesta!
Ai avut o reorganizare in echipa, asa este?
Da. Am facut cateva schimbari mici in structura. Inginerul meu Ian Stewart se ocupa acum de conducerea afacerii pe care o avem impreuna si vechiul meu mecanic a avansat acum in pozitia de inginer. Dar aceste schimbari ne-au ajutat sa ne concentram mai bine si de acum inainte putem sa mergem si sa ne facem treaba fara probleme.
Asta inseamna ca si tu ai o noua abordare asupra condusului?
Daca ma gandesc, totul se rezuma la masina. Ea m-a facut sa regandesc stilul de condus. Masina asta imi permite sa conduc cu stilul si personalitatea mea, dar in acelasi timp sa am succes. In timp ce masina veche trebuia condusa la limita, avand mereu un risc mare de accidentare. Asa ca in trecut trebuia sa imi limitez pilotarea. Dar cand nu poti fi tu insusi la volan, mai ales la o masina de drift, te pierzi putin - faci ce vrea masina. Nu trebuie sa fie asa. Masina noua imi permite sa fiu eu insumi pe circuit, sa fiu mai agresiv.
Mustangul RTR este semnatura ta - ce ne poti spune despre ultima varianta?
Am construit masina la finalul anului trecut. Este un RTR Spec-5 FD pe care l-am facut dintr-un Mustang de serie cumparat din fabrica, si l-am modificat de drift. Felul in care suspensia are geometria si in care pune puterea este diferit fata de multe alte masini din campionat. Echipa mea impreuna cu mine avem o teorie diferita despre felul in care masinile de drift merg, de exemplu, o sa vedeti masina mea de drift de multe ori mergand doar pe 3 roti. Se ridica un colt din fata dar reusim sa obtinem o mare aderenta din anvelopele noastre Nitto. Avem un sasiu foarte bine realizat si un motor de 900 cp.
Ce alte activitati in afara circuitului ai mai avut?
Toata lumea stie ca sunt un drifter, dar imi plac masinile si pot sa fiu mai mult decat pilot de drift. Am facut King of the Hammers, curse de masini de off-road, am facut cateva curse de tip Grip Racing si am alergat in noroaie cu vehicule Buggy. Ma distrez de minune cu lumea curselor si as vrea sa o stapanesc. Cred ca distractia este ceva universal si toata lumea vrea sa aiba parte de ea. Asa ca ar fi o nebunie sa nu ma bucur din plin.
Crezi ca a venit momentul sa te apuci si de Rallycross?
Faptul ca sunt aici, in Franta, in mijlocul atmosferei, imi face grea decizia de a ma implica. Am tot discutat cu Ken Block si Andreas despre cum functioneaza si m-am lamurit ca masinile astea sunt masini 4x4 de drift. Dupa felul in care merg si cum se misca. Tehnologia si setarile sunt incredibile aici. Cu siguranta am ochii atintiti asupra acestui sport. Insa trebuie sa gandesc limpede, pentru ca pasiunea asta a mea pentru masini s-ar putea sa ma falimenteze...
L-am vazut pe Daigo intr-un Lamborghini, cum suna un Ford GT de drift pe viitor?
Ar fi ceva, nu-i asa? BattleDrift a fost ceva demential, are 9,1 milioane de vizite pe Youtube! Noul Ford GT este fara indoiala o masina senzationala, este la un alt nivel. Este o masina foarte scumpa, mult prea scumpa pentru a o lovi de un perete! Nu ma gandesc la un asemenea proiect, pentru ca nu stiu cat este de fezabil, dar s-au intamplat si lucruri mult mai nebune, corect?
Dar cum ar fi sa vii cu masina de drift si sa concurezi in Europa?
Eu sunt mereu gata sa ma lupt oricand, cu oricine! Am o masina aici in Europa, dar este doar de demo, este cea cu care am venit acum in Franta. Nu este pentru concurs. Ca sa ma lupt de la egal la egal trebuie sa vin cu masina din State si cu tot echipamentul. Momentan, Formula Drift merge bine in America si acolo am doar o singura masina. Asa ca mutatul masinii de pe un continent pe altul ar fi o provocare cam mare momentan, dar daca sponsorii mei vor sa fac asta, o vom face. Momentan sunt focusat pe Formula Drift, este cea mai mare competitie de drift din lume, asa ca vom ramane acolo.
Anul trecut pe vremea asta, in Texas, ce s-a intamplat?
La Fort Worth a avut loc un incident. Insa datorita echipei mele, masina a absorbit o mare parte din impact. Mi-am revenit repede, atat fizic, cat si mental, iar acum sunt in forma maxima. Inteleg realitatea meseriei mele, dar este la fel ca in cazul oricarui pilot din motorsport. Abia astept sa ma intorc la Texas pe circuit. Dupa care, ma intorc inapoi in Europa, la Barcelona, pentru un alt demo la Rallycross. Dupa care urmeaza finala Formula Drift din Irwindale.
Cum este la Irwindale, acolo unde se stabileste campionul mondial?
Irwindale este numit si "Casa Driftului". Acolo se stabileste totul, dar suntem increzatori ca victoria ne va apartine, daca nu as fi optimist, nu ar trebui sa mai iau startul! Sunt foarte concentrat asupra a tot ce urmeaza. Distractia si succesul pe care il are echipa mea este rezultatul oamenilor de pe toate fronturile. De la partea de competitie, pana la cea de business si cea de parteneriate. Sunt un tip care munceste de zor, foarte norocos, asa ca ma bucur de fiecare secunda!
-
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €
504047816 3598718 87803115 504082710 hx35 holset turbosuflanta... 1750 Lei
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll originale audi q5 / mercedes / vw/ seat /... 2000 Lei
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Jante aliaj 16 - set alfa romeo 147 [facelift] [2004 - 2010] 750 Lei
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
Bara fata toyota verso 09/13 1032 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Ceasuri bord digitale audi a4 b9 8w / a5 8w / q5 fy (virtual... 4500 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
-
42609705 3110100000000x compressor a/c chevrolet bolt ev opel... 2500 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Bara spate audi a4 b8/8k s-line (facelift) an 2011 2012 2013... 700 Lei
-
Grila stergator dr vw tiguan 2008-2013 100 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
0445118009 a6540700087 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Alfa-romeo giulietta 2.0 jtdm collezione aut. xenon clima... 6990 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
-
0445010414 55253490 55243307 bosch pompa inalta presiune... 1000 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
3773781 5042522420 hy40v 504108310 504108308 holset turbo... 2500 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei


