Interviu exclusiv cu Vaughn Gittin Jr, drifterul cu Ford Mustang

- Vaughn Gittin Jr. este cel mai de succes pilot din Formula Drift
- Campion Mondial la drift de 3 ori
- Primul american care a obtinut un titlu de campion in Japonia
Cei de la Monster Energy ne-au inlesnit un interviu exclusiv cu celebrul pilot de drift din Statele Unite, Vaughn Gittin Jr, omul cu Mustang. Si chiar daca in Europa si Romania nu este foarte cunoscut, pasionatii de drift vor fi bucurosi sa afle cateva din secretele unui drifter celebru, in exclusivitate, pe 4Tuning.
La fel ca Valentino Rossi si Ken Block, Vaughn Gittin Jr. este un nume celebru in lumea sporturilor cu motor. Este cel mai bun pilot de drift din Statele Unite si unul din cei mai performanti la nivel mondial. Nascut in Maryland, Vaugh are 35 de ani si face o pereche perfecta cu un Ford Mustang RTR-JR de peste 900 cp, la volanul caruia a reusit sa obtina nenumarate premii in competitii.
Primul titlu de campion in Formula Drift l-a obtinut in 2010 si de atunci a mai castigat doua campionate. In plus, a mai castigat de 3 ori titlul mondial la drift si a reusit performanta de a fi primul american care a castigat un eveniment D1 Grand Prix din Japonia, invingandu-i pe celebrii drifteri japonezi la ei acasa.
Recent a fost si in Europa, in Franta, la un eveniment RX unde le-a aratat pilotilor de Rallycross cum se fac drifturile. Aici am reusit sa discutam cu Vaughn Gittin Jr. prin intermediul celor de la Monster Energy despre planurile de viitor, despre celebrul accident si despre cum este sa fii cel mai de succes pilot din Formula Drift din toate timpurile.
Se pare ca ai fost cam ocupat in ultima vreme, spune-ne cum a fost!
O duc bine, multumesc. Tocmai sunt la finalul celor mai nebune 3 luni din acest an, insa tot ce am visat si pentru tot ce am muncit pe rupte devine realitate. A fost o perioada intensa in care m-am dat cu capul de pereti: de la Formula Drift, la demonstratii, la noul proiect RTR care se va lansat pe 1 noiembrie. A fost nebunie, dar zambesc!
Acum ai venit in Europa, la scurt timp dupa ce ne-am intalnit la Goodwood. Ce te-a adus aici?
Anul acesta am reusit sa pun la cale o colaborare cu Ford Performance si Monster Energy pentru a veni in Europa la cateva evenimente. Am fost la Goodwood Festival of Speed care era un loc in care visam sa vin de multa vreme, dupa care am fost in Franta la Rallycross pentru o demonstratie de drift. Conduc Mustangul pe un traseu de rallycross in fata a 70.000 de fani care urla, ceea ce e mare lucru! Si ca sa fie totul bine, urmeaza sa merg la Barcelona tot pentru un demo la World Rallycross. Totul este sa pot sa impartasesc driftul cu fanii mei!
Acasa, in America, esti pe locul 3 in Formula Drift in acest sezon. Spune-ne mai multe despre sezonul tau 2016 pana acum.
Formula Drift a mers uimitor pana acum, sa fiu sincer. Am debutat in acest an cu o noua masina, care a functionat extrem de bine. Am avut doua victorii si am condus in majoritatea sezonului pana acum. Abia in ultima etapa am ajuns pe locul 3 la puncte, dar mai sunt inca doua etapa si sunt la numai 15 puncte in spatele lui Aasbo. Scopul nostru este sa castigam campionatul, asa ca, sincer, sa debutam cu o masina noua si sa si castigam, asa ceva... nu s-a mai auzit! Oricum, nu simt ca sunt sub presiune, mai ales ca am gasit forte noi in mine anul acesta!
Ai avut o reorganizare in echipa, asa este?
Da. Am facut cateva schimbari mici in structura. Inginerul meu Ian Stewart se ocupa acum de conducerea afacerii pe care o avem impreuna si vechiul meu mecanic a avansat acum in pozitia de inginer. Dar aceste schimbari ne-au ajutat sa ne concentram mai bine si de acum inainte putem sa mergem si sa ne facem treaba fara probleme.
Asta inseamna ca si tu ai o noua abordare asupra condusului?
Daca ma gandesc, totul se rezuma la masina. Ea m-a facut sa regandesc stilul de condus. Masina asta imi permite sa conduc cu stilul si personalitatea mea, dar in acelasi timp sa am succes. In timp ce masina veche trebuia condusa la limita, avand mereu un risc mare de accidentare. Asa ca in trecut trebuia sa imi limitez pilotarea. Dar cand nu poti fi tu insusi la volan, mai ales la o masina de drift, te pierzi putin - faci ce vrea masina. Nu trebuie sa fie asa. Masina noua imi permite sa fiu eu insumi pe circuit, sa fiu mai agresiv.
Mustangul RTR este semnatura ta - ce ne poti spune despre ultima varianta?
Am construit masina la finalul anului trecut. Este un RTR Spec-5 FD pe care l-am facut dintr-un Mustang de serie cumparat din fabrica, si l-am modificat de drift. Felul in care suspensia are geometria si in care pune puterea este diferit fata de multe alte masini din campionat. Echipa mea impreuna cu mine avem o teorie diferita despre felul in care masinile de drift merg, de exemplu, o sa vedeti masina mea de drift de multe ori mergand doar pe 3 roti. Se ridica un colt din fata dar reusim sa obtinem o mare aderenta din anvelopele noastre Nitto. Avem un sasiu foarte bine realizat si un motor de 900 cp.
Ce alte activitati in afara circuitului ai mai avut?
Toata lumea stie ca sunt un drifter, dar imi plac masinile si pot sa fiu mai mult decat pilot de drift. Am facut King of the Hammers, curse de masini de off-road, am facut cateva curse de tip Grip Racing si am alergat in noroaie cu vehicule Buggy. Ma distrez de minune cu lumea curselor si as vrea sa o stapanesc. Cred ca distractia este ceva universal si toata lumea vrea sa aiba parte de ea. Asa ca ar fi o nebunie sa nu ma bucur din plin.
Crezi ca a venit momentul sa te apuci si de Rallycross?
Faptul ca sunt aici, in Franta, in mijlocul atmosferei, imi face grea decizia de a ma implica. Am tot discutat cu Ken Block si Andreas despre cum functioneaza si m-am lamurit ca masinile astea sunt masini 4x4 de drift. Dupa felul in care merg si cum se misca. Tehnologia si setarile sunt incredibile aici. Cu siguranta am ochii atintiti asupra acestui sport. Insa trebuie sa gandesc limpede, pentru ca pasiunea asta a mea pentru masini s-ar putea sa ma falimenteze...
L-am vazut pe Daigo intr-un Lamborghini, cum suna un Ford GT de drift pe viitor?
Ar fi ceva, nu-i asa? BattleDrift a fost ceva demential, are 9,1 milioane de vizite pe Youtube! Noul Ford GT este fara indoiala o masina senzationala, este la un alt nivel. Este o masina foarte scumpa, mult prea scumpa pentru a o lovi de un perete! Nu ma gandesc la un asemenea proiect, pentru ca nu stiu cat este de fezabil, dar s-au intamplat si lucruri mult mai nebune, corect?
Dar cum ar fi sa vii cu masina de drift si sa concurezi in Europa?
Eu sunt mereu gata sa ma lupt oricand, cu oricine! Am o masina aici in Europa, dar este doar de demo, este cea cu care am venit acum in Franta. Nu este pentru concurs. Ca sa ma lupt de la egal la egal trebuie sa vin cu masina din State si cu tot echipamentul. Momentan, Formula Drift merge bine in America si acolo am doar o singura masina. Asa ca mutatul masinii de pe un continent pe altul ar fi o provocare cam mare momentan, dar daca sponsorii mei vor sa fac asta, o vom face. Momentan sunt focusat pe Formula Drift, este cea mai mare competitie de drift din lume, asa ca vom ramane acolo.
Anul trecut pe vremea asta, in Texas, ce s-a intamplat?
La Fort Worth a avut loc un incident. Insa datorita echipei mele, masina a absorbit o mare parte din impact. Mi-am revenit repede, atat fizic, cat si mental, iar acum sunt in forma maxima. Inteleg realitatea meseriei mele, dar este la fel ca in cazul oricarui pilot din motorsport. Abia astept sa ma intorc la Texas pe circuit. Dupa care, ma intorc inapoi in Europa, la Barcelona, pentru un alt demo la Rallycross. Dupa care urmeaza finala Formula Drift din Irwindale.
Cum este la Irwindale, acolo unde se stabileste campionul mondial?
Irwindale este numit si "Casa Driftului". Acolo se stabileste totul, dar suntem increzatori ca victoria ne va apartine, daca nu as fi optimist, nu ar trebui sa mai iau startul! Sunt foarte concentrat asupra a tot ce urmeaza. Distractia si succesul pe care il are echipa mea este rezultatul oamenilor de pe toate fronturile. De la partea de competitie, pana la cea de business si cea de parteneriate. Sunt un tip care munceste de zor, foarte norocos, asa ca ma bucur de fiecare secunda!
-
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
-
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
-
Trager vw polo 2g0 model 2017-2022 cod 2g0805588 ac 350 Lei
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
-
Bara fata masca spoiler citroen c4 grand picasso vld bf 93 800 Lei
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
-
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
-
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
Usa spate dreapta vw passat b6 combi 2006 2007 2008 2009 2010 535 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
Calculator baterie mercedes w211,w219 a2115408645 200 Lei
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €


