Todor Dunev, Campion European 2010, vine la Drift Grand Prix gata sa castige titlul!

Todor Dunev, Campion European 2010, vine la Drift Grand Prix gata sa castige titlul!
Todor Dunev este cu siguranta cel mai cunoscut pilot de drift din Bulgaria. Si dupa ce a iesit Campion European in 2010, este cu siguranta unul dintre cei mai buni de pe tot continentul! Si daca te-ai saturat de legende, il poti vedea fata in fata peste doar 3 zile la Bucuresti, cum se da umar la umar cu elita driftului mondial!
Distribuie pe Facebook
Todor Dunev este un pilot foarte tehnic, cu o masina nu foarte puternica, dar care a reusit sa obtina anul trecut locul 1 in competitia de drift la nivel european.

Todor Dunev, Campion European 2010, vine la Drift Grand Prix gata sa castige titlul!

Todor Dunev a debutat in sporturile cu motor inca de mic, tatal sau fiind pilot de raliu in Bulgaria. Cariera lui de pilot a inceput in anul 2000 in Germania, in Lupo Cup (cursa monomarca VW Lupo), unde a obtinut Locul 2 la general, la categoria juniori.

In 2001 si 2002 a participat la cateva curse din campionatul Puma Cup (cursa monomarca Ford Puma), obtinand un foarte bun loc 5. In anii 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 a fost campion in Bulgarian National Circuit Championship.

Todor Dunev, Campion European 2010, vine la Drift Grand Prix gata sa castige titlul!

In 2008 a ales sa isi cumpere un Nissan 200sx S13 , masina a carei intrebuintare nu era inca sigura. Insa, dupa putin timp, Todor si tatal sau au decis sa incerce un nou sport - "Driftul". Au inceput mici modificari ale masinii, au avut loc antrenamente, driftul fiind necunoscut pe atunci in Bulgaria. La jumatatea acelui an, Todor si tatal sau au hotarat sa modifice integral masina pentru pentru Drift.

Nissan-ul a fost complet dezmembrat pentru a se putea lucra in totalitate la partea de tinichigerie. Caroseria a primit suduri de intarire pe intreaga suprafata, urmand ca apoi sa fie instalate rollcage-ul custom si barele de rigidizare pentru oalele fata, respectiv spate. De asemenea, aripile fata, capota si usile au fost inlocuite cu unele din fibra de sticla, construite de atelierul Dunev Motorsport. A urmat grunduirea si vopsirea caroseriei, atat la interior, cat si la exterior. Geamurile masinii nu au scapat nici ele, fiind inlocuite cu unele din policarbonat.

Interiorul a primit o plansa de bord realizata din aluminiu, doua scaune Recaro, centuri in sase puncte si volan OMP. Mai mult de atat, rezervorul original a fost inlocuit cu unul special pentru curse.

Todor Dunev, Campion European 2010, vine la Drift Grand Prix gata sa castige titlul!

Motorul CA18DET (1.8 Turbo) a primit turbina Garett GT2871R, garnitura de chiulasa metalica Cometic de 1.3 mm pentru o presiune mai mare, injectoare cu debit marit si pistoane forjate CJ Pistons. La partea de evacuare s-a mers pe un traseu direct pe 76 mm. In prezent, motorul dezvolta intre 300 si 400 CP si de cam 400 Nm cuplu.


Suspensia Greddy Type S si bratele reglabile fac masina extrem de controlabila chiar si la unghiuri foarte mari, diferentialul fiind de asemenea inlocuit cu unul Cusco 1.5 way. Lista cu modificari se incheie cu kitul exterior Uras si jantele OZ, ce masoara 16 inci fata si 17 pe spate.

Todor Dunev, Campion European 2010, vine la Drift Grand Prix gata sa castige titlul!

Todor Dunev va fi prezent in acest week-end, pe circuitul stradal de la Casa Poporului, gata sa castige si titlul Drift Grand Prix of Romania.

Todor Dunev - Drift Grand Prix

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Todor Dunev
mai multe