10 motive pentru care Dacia Duster isi merita fiecare banut

10 motive pentru care Dacia Duster isi merita fiecare banut
  • Cel mai ieftin SUV din Europa
  • Extraordinar in off-road
  • Valoare mare la revanzare
Distribuie pe Facebook

Dupa ce a renascut, Dacia a fost mereu o masina mult prea slaba pentru romanul pretentios, dar ideala si fabuloasa pentru strainii din vest. Cifrele spun totul. Normal ar fi ca una din pietele principale, daca nu cea mai importanta, sa fie tara in care se produce si in care s-a nascut, dar nu e asa in cazul Daciei. Pentru ca romanii inca nu au invatat sa iubeasca marca de la Mioveni. Iata 10 motive reale, menite sa-i mai imbuneze pe "hateri".

Cel mai ieftin SUV din Europa

Dacia Duster este cel mai ieftin SUV pe care il poti cumpara nou. Punct. Si aici ne referim la SUV in toata regula, nu la cine stie ce prostie subcompacta putin inaltata care nici nu se vinde cu tractiune 4x4. Si chiar daca alegi varianta cea mai scumpa care ajunge la 18.000-20.000 de Euro cu toate dotarile posibile, tot este cel mai ieftin SUV pe care banii il pot cumpara de nou. Orice alt automobil concurent, care sa ofere spatiu similar, tractiune 4x4, motor diesel si toate dotarile astea pe care le are noul model, depaseste cu mult 25.000 de Euro. Nu te bucura ca ai gasit un alt model la banii astia, deoarece sigur nu are nici 4x4, nici motor diesel si nici spatiul pe care ti-l ofera masina romaneasca.

Extraordinar in off-road

Spre deosebire de alte SUV-uri chiar si mult mai scumpe, ce depasesc pragul celor 40.000 de Euro, Duster nu se da in laturi de la a se aventura pe teren accidentat cu succes. Masina este foarte usoara iar acest lucru ii permite sa treaca de obstacole, noroaie sau zapezi adanci, fara probleme. Iar garda la sol este cu siguranta un foarte mare avantaj, la fel si unghiurile de atac si degajare, special gandite pentru situatii de teren accidentat. Daca pui Duster in confruntare directa cu orice alt SUV nou chiar si mai scump, masina romaneasca va iesi mereu invingatoare.

DUster 2018

Motor foarte economic

Greutatea scazuta a masinii face ca cei 110 cp ai motorului 1.5 dCi sa para mai multi. Adica intreaga caroserie se misca bine, este dinamica la acceleratie, iar totul se rezuma la un consum decent. Nu ne referim aici la motorul 1.6 pe benzina aspirat, care este destul de gurmand, ci la clasicul dCi de 110 cp preferat de clientii din Romania, motor intalnit pe o groaza de modele ale grupului Renault-Nissan. Acesta, impreuna cu transmisia manuala cu 6 rapoarte de pe Duster, face sa avem un consum in mediul urban de numai 7,5 litri. Asta si datorita prezentei sistemului Start/Stop si a modului ECO, evident.

Spatiu ca pentru un autobuz

Unul din principalele avantaje ale masinilor romanesti a fost dintotdeauna spatiul oferit. Poate ca nu exceleaza la capitolele siguranta sau finisaje interioare, dar la spatiu nu are termen de comparatie. Portbagajul lui Duster in varianta 4x4 are o capacitate de 467 de litri. Acest loc se poate mari odata cu lasarea banchetei spate. Iar pasagerii, indiferent unde ar sta ei, au loc berechet la picioare si la cap, lucru cu care concurenta mai scumpa nu se poate lauda. Asadar, daca stii ca esti genul care transporta chestii mai mari si mai des, cu siguranta Duster iti va depasi asteptarile.

DUster 2018Au incaput alte 4 masini in portbagajul lui Duster

Super multe dotari neasteptate

Daca achizitionezi varianta Prestige, cea mai scumpa si mai dotata, care oricum este mult mai ieftina ca ce ofera alte marci, o sa ramai surprins. Nu te-ai astepta la sistemul cu 4 camere video care te ajuta la parcare si in off-road, nu? Nu te-ai astepta sa ai scaune incalzite, directie electronica, navigatie cu touchscreen, pilot automat, senzor de lumina, avertizare de unghi mort, senzori de presiune si alte dotari intalnite doar la modele mai scumpe, nu? Ei bine, Duster le are pe toate. Acum, noua generatie ofera un pachet complet de dotari la un pret care nu are rival, orice ar spune "haterii".

Valoare mare la revanzare

Poate o sa ajunga si romanii sa faca precum strainii: sa isi cumpere o masina noua si sa o vanda peste 3-4 ani ca sa-si ia un model nou. Interesant este ca strainii, in special francezii, raman loiali marcii Dacia. Adica cine a avut un Duster model vechi, acum si-a comandat deja modelul nou. In Romania astepti cam 6 luni ca sa iti poti achizitiona noul Duster, din cauza comenzilor foarte mari la nivel mondial. Asta inseamna ca piata second-hand va inflori pentru acest model, exact cum s-a intampla si cu vechea generatie. Iti cumparai un Duster vechi de 3 ani cu doar 2-3000 de Euro mai putin ca unul nou din fabrica, facand Dusterul sa fie unul din modelele cu cea mai buna valoare la revanzare.

DUster 2018

Arata al naibii de bine

Hai sa recunoastem: noul Duster arata demential! Din fata arata si el a masina noua, moderna, care se poate compara cu mandrie cu orice alt model strain. Are lumini de zi cu LED, o capota ridicata care da impresia de agresivitate, jante pe 17 inch cu design atragator, difuzoare la bare fata/spate ce transmit ideea de off-road, bare longitudinale de plafon, ornamente laterale, plus alte elemente de design care o fac extrem de aratoasa. Fara gluma, noul Duster chiar arata bine. Nou ne place foarte mult partea din fata, dar sunt multi carora le place spatele cu stopurile patrate iar altora le place cum arata in laterale. Nimeni nu mai poate sustine ca masina romaneasca este urata.

DUster 2018

Dacia Duster nu este o masina perfecta. Confortul interior nu e foarte stralucit, pozitia pe bancheta din spate e destul de anevoioasa iar materialele folosite la interior sunt in continuare din plastic rigid. Suspensia este putin cam moale pentru a face manevre bruste in viraje iar motorul poate fi zgomotos daca il turezi mai zdravan. Dar nicio masina nu este perfecta. Altele au niste dezavantaje cum ar fi spatiul mic, pretul mare, consum urias sau dotari putine la bani multi.

Asa ca Duster este o masina mai mult decat corecta pentru banii platiti pe ea. Este poate singurul SUV care nu dezamageste si la care asteptarile clientului sunt mereu depasite. Evident, daca vrei sa vezi realitatea, ca daca ai ramas inca blocat in vremuri demult apuse si sustii ca un BMW second-hand e mai bun ca o Dacie noua la aceiasi bani, o sa o tot tii cu a ta. Din fericire, sunt tot mai multi cei care incep sa vada avantajele unei masini romanesti care si-a demonstrat in timp fiabilitatea si calitatile, apreciate atat de mult de strainii din vest care au bani cu nemiluita, dar prefera cea mai ieftina masina din Europa.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze DUster 2018
mai multe