Adio diesel sau benzina? Ce tip de motor moare primul?

De la 1 septembrie 2018, toti producatorii de vehicule sunt obligati sa-si testeze masinile scoase pe piata dupa niste standarde noi. Testul WLTP este un test de laborator prin care o anumita motorizare in combinatie cu o cutie de viteze obtine un consum si o emisie de CO2, dar si alte noxe poluante, cum ar fi funingini cancerigene care pana acum nu erau luate in calcul. Mai precis, orice motorizare noua va fi supusa acestui test iar valorile obtinute vor fi cele oficiale, fara sa se mai ia in calcul consumul anuntat de producator.
Pe langa acest test de laborator numit WLTP, va mai exista si un test suplimentar numit RDE, adica Real Driving Emissions, care va masura consumul si noxele pe un traseu care simuleaza conditiile reale de trafic, cu opriri si porniri. Ca un automobil sa primeasca certificare si omologare, cele doua teste vor trebui sa aiba rezultate similare. Adica ce iese in laborator trebuie sa iasa si pe sosea. Ca totul sa fie corect, transparent, oficial, fara sa mai existe posibilitatea ca Volkswagen sa manance castane cu masinile lor, de exemplu.
Motorizarile diesel de la toti producatorii au fost dotate in procent de 100% cu filtru de particule si cu sistem AdBlue de eliminare a noxelor de tip NOx, acele funingini cancerigene de care fuge toata lumea si pe care le vezi zburand in atmosfera cand accelereaza o masina diesel fara filtru de particule, scotand fum negru. Cu noile solutii AdBlue performante si cu filtre care "sugruma" puterea motorului, producatorii de motorizari diesel au reusit sa obtina rezultate bune la testele WLTP, cat si RDE, asadar dieselul are un viitor sigur.
Dar ce s-a intamplat cu motorizarile pe benzina? De ce crezi ca a fost scoasa de pe piata Dacia Duster 1.2 TCe cu transmisie EDC? Pentru ca nu a iesit bine la teste. Impreuna cu alte motorizari de la mai toate brandurile importante auto, motorizari pe benzina turbo. Sunt motorizari care treceau de testul de laborator WLTP, dar in trafic... era groasa. Si uite asa, producatorii au fost nevoiti sa renunte la mai multe motorizari pe benzina, deoarece nu corespundeau noilor teste. In timp ce dieselul... da.
Asa ca va urma o revolutie neasteptata. Si anume, vom vedea filtre de particule si sisteme cu AdBlue si pe masinile benzinare, ca sa neutralizeze funinginile nocive. Ca, pana la urma, nu neaparat CO2-ul este problema principala, cat alte emisii si mai crunte, cu efecte imediate asupra organismelor. Dar mai dureaza pana cand producatorii vor face aceste modificari ale motorizarilor actuale, motiv pentru care momentan unele au fost puse "pe pauza". Insa de la anul vom vedea cam tot ce are 4 roti, motorina sau benzina, dotat cu rezervor de AdBlue.
Pe langa aceste modificari care urmeaza intr-un timp foarte scurt asupra motorului cu ardere interna, oare ce mai urmeaza? Cu siguranta, tot mai multi producatori vor lansa modele de oras cu propulsie electrica sau strict electrica. Toate masinile din clasa mini s-ar putea sa le vedem electrice de la anul, vor urma si SUV-uri electrice, lumea o sa o ia razna cu domeniul electric. Pentru ca pur si simplu industria auto conventionala nu mai poate tine pasul cu masurile anti-poluare.
Din fericire, sau din nefericire, Romania nu se aliniaza la nimic. Romanii vor merge mult si bine cu vechiturile lor diesel sau benzina, adevarate fumigene cu volan, fara sa ii intereseze de poluare, de natura, de sanatate. Politicienii romani nu sunt nici acum speriati de amenzile Comisiei Europeene pentru valorile mari ale poluarii. In plus, Romania a renuntat la taxa auto in 2017 si peste 1 milion de rable s-au inmatriculat cu acte in regula. Dar, daca am fi, sa zicem, intr-o tara civilizata si responsabila, ce motorizare crezi ca va muri prima: benzina sau motorina?
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Broasca capota motor bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007] touring... 174 Lei
Bujie incandescenta ford / peugeot / citroen 21864 ( lichidare... 40 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
Usa usi portiera portiere dreapta fata dezechipata cu defect... 149.99 Lei
Supapa combustibil, 058133517a, vw passat (3c) 1.6b, bse 84 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
Motor ford focus 2 1.6 benzina 2006 peugeot 307 407 3500 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
Furtun apa 46349131 2.2d fiat ducato euro 6 46352348 200 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Covorase auto volvo v90 2016-prezent frogum 3d 399 Lei
-
Chiuloasa completa originala yamaha mbk minarelli 125 150... 600 Lei
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
Vw touran euro 5 2012 5890 €
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Dezmembrez motor piaggio ciao bravo si grillo boxer ambielaj 10 €
Capota hyundai ix35 lm 2010 800 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Modul confort audi a4 (8k2, b8) [fabr 2008-2015] 8t0959793q 90 Lei


