Adio diesel sau benzina? Ce tip de motor moare primul?

De la 1 septembrie 2018, toti producatorii de vehicule sunt obligati sa-si testeze masinile scoase pe piata dupa niste standarde noi. Testul WLTP este un test de laborator prin care o anumita motorizare in combinatie cu o cutie de viteze obtine un consum si o emisie de CO2, dar si alte noxe poluante, cum ar fi funingini cancerigene care pana acum nu erau luate in calcul. Mai precis, orice motorizare noua va fi supusa acestui test iar valorile obtinute vor fi cele oficiale, fara sa se mai ia in calcul consumul anuntat de producator.
Pe langa acest test de laborator numit WLTP, va mai exista si un test suplimentar numit RDE, adica Real Driving Emissions, care va masura consumul si noxele pe un traseu care simuleaza conditiile reale de trafic, cu opriri si porniri. Ca un automobil sa primeasca certificare si omologare, cele doua teste vor trebui sa aiba rezultate similare. Adica ce iese in laborator trebuie sa iasa si pe sosea. Ca totul sa fie corect, transparent, oficial, fara sa mai existe posibilitatea ca Volkswagen sa manance castane cu masinile lor, de exemplu.
Motorizarile diesel de la toti producatorii au fost dotate in procent de 100% cu filtru de particule si cu sistem AdBlue de eliminare a noxelor de tip NOx, acele funingini cancerigene de care fuge toata lumea si pe care le vezi zburand in atmosfera cand accelereaza o masina diesel fara filtru de particule, scotand fum negru. Cu noile solutii AdBlue performante si cu filtre care "sugruma" puterea motorului, producatorii de motorizari diesel au reusit sa obtina rezultate bune la testele WLTP, cat si RDE, asadar dieselul are un viitor sigur.
Dar ce s-a intamplat cu motorizarile pe benzina? De ce crezi ca a fost scoasa de pe piata Dacia Duster 1.2 TCe cu transmisie EDC? Pentru ca nu a iesit bine la teste. Impreuna cu alte motorizari de la mai toate brandurile importante auto, motorizari pe benzina turbo. Sunt motorizari care treceau de testul de laborator WLTP, dar in trafic... era groasa. Si uite asa, producatorii au fost nevoiti sa renunte la mai multe motorizari pe benzina, deoarece nu corespundeau noilor teste. In timp ce dieselul... da.
Asa ca va urma o revolutie neasteptata. Si anume, vom vedea filtre de particule si sisteme cu AdBlue si pe masinile benzinare, ca sa neutralizeze funinginile nocive. Ca, pana la urma, nu neaparat CO2-ul este problema principala, cat alte emisii si mai crunte, cu efecte imediate asupra organismelor. Dar mai dureaza pana cand producatorii vor face aceste modificari ale motorizarilor actuale, motiv pentru care momentan unele au fost puse "pe pauza". Insa de la anul vom vedea cam tot ce are 4 roti, motorina sau benzina, dotat cu rezervor de AdBlue.
Pe langa aceste modificari care urmeaza intr-un timp foarte scurt asupra motorului cu ardere interna, oare ce mai urmeaza? Cu siguranta, tot mai multi producatori vor lansa modele de oras cu propulsie electrica sau strict electrica. Toate masinile din clasa mini s-ar putea sa le vedem electrice de la anul, vor urma si SUV-uri electrice, lumea o sa o ia razna cu domeniul electric. Pentru ca pur si simplu industria auto conventionala nu mai poate tine pasul cu masurile anti-poluare.
Din fericire, sau din nefericire, Romania nu se aliniaza la nimic. Romanii vor merge mult si bine cu vechiturile lor diesel sau benzina, adevarate fumigene cu volan, fara sa ii intereseze de poluare, de natura, de sanatate. Politicienii romani nu sunt nici acum speriati de amenzile Comisiei Europeene pentru valorile mari ale poluarii. In plus, Romania a renuntat la taxa auto in 2017 si peste 1 milion de rable s-au inmatriculat cu acte in regula. Dar, daca am fi, sa zicem, intr-o tara civilizata si responsabila, ce motorizare crezi ca va muri prima: benzina sau motorina?
-
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
-
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
-
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
-
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei


