Adio diesel sau benzina? Ce tip de motor moare primul?

De la 1 septembrie 2018, toti producatorii de vehicule sunt obligati sa-si testeze masinile scoase pe piata dupa niste standarde noi. Testul WLTP este un test de laborator prin care o anumita motorizare in combinatie cu o cutie de viteze obtine un consum si o emisie de CO2, dar si alte noxe poluante, cum ar fi funingini cancerigene care pana acum nu erau luate in calcul. Mai precis, orice motorizare noua va fi supusa acestui test iar valorile obtinute vor fi cele oficiale, fara sa se mai ia in calcul consumul anuntat de producator.
Pe langa acest test de laborator numit WLTP, va mai exista si un test suplimentar numit RDE, adica Real Driving Emissions, care va masura consumul si noxele pe un traseu care simuleaza conditiile reale de trafic, cu opriri si porniri. Ca un automobil sa primeasca certificare si omologare, cele doua teste vor trebui sa aiba rezultate similare. Adica ce iese in laborator trebuie sa iasa si pe sosea. Ca totul sa fie corect, transparent, oficial, fara sa mai existe posibilitatea ca Volkswagen sa manance castane cu masinile lor, de exemplu.
Motorizarile diesel de la toti producatorii au fost dotate in procent de 100% cu filtru de particule si cu sistem AdBlue de eliminare a noxelor de tip NOx, acele funingini cancerigene de care fuge toata lumea si pe care le vezi zburand in atmosfera cand accelereaza o masina diesel fara filtru de particule, scotand fum negru. Cu noile solutii AdBlue performante si cu filtre care "sugruma" puterea motorului, producatorii de motorizari diesel au reusit sa obtina rezultate bune la testele WLTP, cat si RDE, asadar dieselul are un viitor sigur.
Dar ce s-a intamplat cu motorizarile pe benzina? De ce crezi ca a fost scoasa de pe piata Dacia Duster 1.2 TCe cu transmisie EDC? Pentru ca nu a iesit bine la teste. Impreuna cu alte motorizari de la mai toate brandurile importante auto, motorizari pe benzina turbo. Sunt motorizari care treceau de testul de laborator WLTP, dar in trafic... era groasa. Si uite asa, producatorii au fost nevoiti sa renunte la mai multe motorizari pe benzina, deoarece nu corespundeau noilor teste. In timp ce dieselul... da.
Asa ca va urma o revolutie neasteptata. Si anume, vom vedea filtre de particule si sisteme cu AdBlue si pe masinile benzinare, ca sa neutralizeze funinginile nocive. Ca, pana la urma, nu neaparat CO2-ul este problema principala, cat alte emisii si mai crunte, cu efecte imediate asupra organismelor. Dar mai dureaza pana cand producatorii vor face aceste modificari ale motorizarilor actuale, motiv pentru care momentan unele au fost puse "pe pauza". Insa de la anul vom vedea cam tot ce are 4 roti, motorina sau benzina, dotat cu rezervor de AdBlue.
Pe langa aceste modificari care urmeaza intr-un timp foarte scurt asupra motorului cu ardere interna, oare ce mai urmeaza? Cu siguranta, tot mai multi producatori vor lansa modele de oras cu propulsie electrica sau strict electrica. Toate masinile din clasa mini s-ar putea sa le vedem electrice de la anul, vor urma si SUV-uri electrice, lumea o sa o ia razna cu domeniul electric. Pentru ca pur si simplu industria auto conventionala nu mai poate tine pasul cu masurile anti-poluare.
Din fericire, sau din nefericire, Romania nu se aliniaza la nimic. Romanii vor merge mult si bine cu vechiturile lor diesel sau benzina, adevarate fumigene cu volan, fara sa ii intereseze de poluare, de natura, de sanatate. Politicienii romani nu sunt nici acum speriati de amenzile Comisiei Europeene pentru valorile mari ale poluarii. In plus, Romania a renuntat la taxa auto in 2017 si peste 1 milion de rable s-au inmatriculat cu acte in regula. Dar, daca am fi, sa zicem, intr-o tara civilizata si responsabila, ce motorizare crezi ca va muri prima: benzina sau motorina?
-
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
Vw transporter tdi 2009 9350 €
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Calculator motor ecu renault captur (2013-2017) 0.9 tce h4b... 439 Lei
Dezmembrari citroen berlingo fab. 2007 1.9 d 51kw 69cp euro 4...
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
-
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
-
Inel senzor, abs skoda octavia ii combi (1z5) (2004 - 2013)... 60 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Scaun stanga fata volkswagen vw golf 7 [2012 - 2017] 1.6 tdi clha 1000 Lei
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
-
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
Carlig remorcare electric ford focus 4 combi/break/variant... 900 Lei
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
-
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
-
Bara fata vw golf 7 facelift 2017 2018 2019 500 Lei
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
Dezmembrari opel astra h 1.4 88kw 120cp euro 4⭐⭐⭐⭐⭐✅
-
Calculator motor bosch opel zafira 0 281 013 593 / 0281013593... 750 Lei
Interior complet europa (fete usi cu lumini... 4000 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
-
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei


