Adio trafic aglomerat! Scoala a inceput, dar se circula de vis in Bucurestiul d-nei Firea

Noi, bucurestenii, suntem foarte norocosi ca o avem primar pe d-na Gabriela Firea! A promis ca face revolutie in materie de trafic la doar 6 luni de cand devine primar si s-a tinut de cuvant! Dupa 6 luni niciun sofer nu a stat pe loc in capitala, niciun sofer nu a ramas blocat sau a mai intalnit aglomeratie pe vreo sosea din Bucuresti. Deoarece d-na Firea si-a indeplinit promisiunile si s-a gandit la soferii care pierdeau sute de minute aiurea in trafic, rezolvandu-le problemele de infrastructura. Acum, Bucurestiul este un exemplu demn de luat in seama de orice primar din vestul Europei, eficienta in materie de trafic si infrastructura putand fi o inspiratie pentru orase ca Londra, Roma, Paris, Berlin, Barcelona, Munchen, Viena si asa mai departe. Dragi straini, veniti si invatati de la d-na Firea, conducatoarea capitalei lucrurilor bine facute!
Si ne-am trezit. A inceput scoala, lumea s-a intors din concedii, traficul a luat-o razna. Promisiunile d-nei Firea au ramas in pom, nu s-a facut nimic, nu s-a fluidizat nimic, soferii pierd mai mult timp in trafic. Absolut toate masurile luate pana acum de d-na Firea au fost pentru a se cheltui cu dedicatie banul public. Semafoare verde intermitent in intersectii inutile, garduri pentru sinele de tramvai, centrul de control si monitorizare trafic, totul a fost facut pentru a arunca pe fereastra banul public. Dar sa le luam pe rand.
Centrul de control si monitorizare trafic al Bucurestiului
Pe 18 iulie 2017, Gabriela Firea inaugura noul centru de control si monitorizare a traficului din Bucuresti. Primarul General spunea la acea data ca acest centru va fluidiza traficul si va elimina blocajele. Mai exact, angajatii care lucreaza aici vad pe monitoare intersectiile blocate si descongestioneaza intersectiile aglomerate de la distanta, apasand butonul magic care face verde pe arterele aglomerate. Practic, niste oameni specialisti vad care sunt intersectiile blocate si le deblocheaza, asa cum face orice oras mare din Europa condus de niste persoane responsabile.
Dar nu si in Bucuresti. Centrul a depasit deja 1 an de cand a fost inaugurat cu cheltuiala mare, la care s-au adaugat inca vreo 60 de intersectii integrate si dotate cu senzori si camere video, totalizat milioane de Euro cheltuite. In toata aceasta perioada, centrul inaugurat de Gabriela Firea nu si-a facut niciodata simtita prezenta. Semafoarele merg de capul lor, singure, nesincronizate, aglomeratia este parca si mai mare. Ai zice ca un an e suficient ca "meseriasii" care lucreaza acolo, de la Primarie, de la politia locala si de la Politia Rutiera sa invete cum sa deblocheze nodurile aglomerate. Dar nu. Centrul este degeaba, doar un loc in care niste oameni incaseaza bani de pomana de la buget.
Izolarea liniilor de tramvai cu garduri
Gata, s-a gasit solutia la traficul aglomerat din Bucuresti! Nu stiu ce inteligent din primaria condusa de d-na Firea s-a gandit ca traficul va fi muuuuuuult mai bun daca pune garduri pentru ca masinile sa nu mai intre pe liniile de tramvai. Asa ca s-au investit zeci de milioane de Euro pe garduri metalice, kilometri de garduri, care sa nu le mai permita soferilor sa intoarca sau sa circule pe sinele de tramvai. Dar nu se puteau monta garduri banale, ieftine, ci a fost nevoie de niste garduri "fashion", deosebit de scumpe, care oricum au ruginit dupa cateva luni.
Problema este ca tramvaiul este cel mai lent mijloc de transport public in Bucuresti. De ce sa investesti atatia bani in tramvaiele cu care oricum nu circula multa lume, iar pentru soferii cu masini nu faci nimic? Pentru ca la primarie se gandeste cu "genunchele", nu cu creierul, si cineva a zis: Bai, facem tramvaiul sa mearga mai repede, asa ca toti soferii isi vor lasa masinile acasa si vor circula cu tramvaiul. Auzi gandire de capitala europeana... In realitate, banii au fost aruncati pe geam, tramvaiul nu circula mai repede, masinile nu circula mai repede, e doar o alta masura de cheltuit bani publici cu dedicatie.
Autobuze, tramvaie, lucrari de infrastructura imaginare
D-na Firea a prezentat recent bilantul celor 2 ani de conducere a primariei Bucuresti. Nu a facut absolut nimic pana acum. Nu a facut absolut nimic din ce a promis. La bilant, in filmul in care chiar ea povesteste, s-a laudat ca in 2 ani a lucrat pentru fluidizarea traficului. Prin cumpararea de autobuze. Care, momentan, nu exista. Lasam la o parte ca licitatia a fost cusuta cu ata alba si controversata, ca in timp ce toata lumea cumpara calitate, adica autobuze Mercedes, noi, romanii, suntem mai smecheri si cumparam turcisme. Firea mai spune ca in cei 2 ani a mai discutat despre tramvaie, autobuze electrice, care la un moment dat isi vor face aparitia pe strazi. Momentan, lucruri imaginare. A mai vorbit de lucrari mari de infrastructura, nefinalizate, dar care vor fi gata candva. Nimic concret despre ce a facut. NIMIC. NI-MIC!
Ce ar fi putut face d-na Firea in 2 ani de mandat pentru soferii din Bucuresti?
In 2 ani, Firea a facut companii municipale, niste adevarate gauri negre pentru banul public. Si atat. Se simte vreo imbunatatire a traficului rutier din Bucuresti? E din ce in ce mai rau, de fapt. Pur si simplu, d-na Firea a fost un alt politician care a mintit ca face si nu a facut nimic pentru soferi. Dar era de asteptat... Insa, daca ar fi vrut, daca ar fi avut chef de munca, daca ar fi fost demna si cinstita, avea ce sa faca pentru ca traficul sa nu mai fie asa de crunt. De exemplu.
Sa puna Politia Locala la munca. Exista politie locala de sector, dar si generala pe Bucuresti. Nu ne intrebati de ce. In materie de circulatie rutiera au o singura atributie: pot amenda soferii care parcheaza neregulamentar. Si, ghici ce: parcarile ilegale sunt unul din motivele principale ale traficului infernal din Bucuresti. Daca d-na Firea si-ar pune localii sa dea amenzi pentru parcari neregulamentar, mii, milioane de amenzi, s-ar elibera multe benzi de circulatie. S-ar elibera benzile de facut la dreapta, cele cu semafor intermitent, s-ar elibera intersectii, s-ar elibera prima banda si asa mai departe. Masinile care circula vor avea astfel pe unde sa treaca si nu se vor mai forma cozi. Dar nu se vrea, localii dorm pe ei si nu fac nimic, ca doar e greu sa pazesti panselute.
Sa elimine vechile sine de tren si tramvai. Da, Bucurestiul de impanzit de sine de tren dezafectate. Una este, de exemplu, paralel cu bd. Iuliu Maniu si bd. Timisoarei, doua zone aglomerate. De ce nu se transforma vechile sine scoase din uz in sosele? Nimeni nu stie. La fel este si cu sinele de tramvai care au ramas in aer, acum fiind zona de parcare neregulamentara pentru masini, in loc sa fie o banda de circulatie care sa ajute la fluidizarea traficului. Neah, e prea greu sa facem din astea... Mai bine lasam sinele sa adune buruieni si gunoaie.
Pasaje la trecerile de cale ferata. Incredibil, dar adevarat! Bucurestiul inca are zone in care trenurile trec prin fata masinilor, blocand circulatia. Numai doua sunt spre Pipera si Voluntari, alta este in centru, la Gara Obor. Cand vine trenul, circulatia se opreste iar soferii stau uneori si 90 de minute, ca vine o locomotiva, dupa care un tren de marfa, un personal si o drezina, una dupa alta. Nu mai bine facem un pasaj pe sub sina de tren ca sa fie toata lumea fericita? Neaaaaah, prea mult de munca.
Pasaje sau sensuri giratorii la toate iesirile pe centura. Trecem peste faptul ca centura Bucurestiului are 2 benzi pe sens doar pe un sfert din lungimea totala. Ne luam doar de faptul ca sunt extrem de putine iesirile cu pasaj, pod sau sens giratoriu. In rest, regula acordarii de prioritate. Vezi iesirea dinspre Domnesti, unde centura devine pur si simplu o lunga parcare de TIR-uri si masini, nimic nu se misca, totul e blocat. Pai de ce sa facem acolo un pod, ceva, ca sa nu stea nimeni in aglomeratie? Promisiuni exista de zeci de ani, nu se face nimic. Si pesemne ca nici d-na Firea nu a avut timp sa se ocupe in cei 2 ani de mandat...
Si lista poate continua... Cu trotuare micsorate, retrasarea marcajelor de pe asfalt, organizarea de sensuri unice, sincronizarea semafoarelor cu cap, bla bla bla bla... Multe pot fi facute. Daca se vrea. Dar cine sa le faca intr-o primarie de incompetenti in care se doreste doar mulgerea banului public de firmele smecherilor? Momentan, traficul va ramane la fel de blocat. Poate peste inca 2 ani sa vedem ceva, cand o va apuca cheful de munca pe d-na Firea inainte de alegerile pentru Primarie. Pana atunci, delectati-va cu promisiuni imaginare.
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
-
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
-
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
-
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei


