Adio trafic aglomerat! Scoala a inceput, dar se circula de vis in Bucurestiul d-nei Firea

Noi, bucurestenii, suntem foarte norocosi ca o avem primar pe d-na Gabriela Firea! A promis ca face revolutie in materie de trafic la doar 6 luni de cand devine primar si s-a tinut de cuvant! Dupa 6 luni niciun sofer nu a stat pe loc in capitala, niciun sofer nu a ramas blocat sau a mai intalnit aglomeratie pe vreo sosea din Bucuresti. Deoarece d-na Firea si-a indeplinit promisiunile si s-a gandit la soferii care pierdeau sute de minute aiurea in trafic, rezolvandu-le problemele de infrastructura. Acum, Bucurestiul este un exemplu demn de luat in seama de orice primar din vestul Europei, eficienta in materie de trafic si infrastructura putand fi o inspiratie pentru orase ca Londra, Roma, Paris, Berlin, Barcelona, Munchen, Viena si asa mai departe. Dragi straini, veniti si invatati de la d-na Firea, conducatoarea capitalei lucrurilor bine facute!
Si ne-am trezit. A inceput scoala, lumea s-a intors din concedii, traficul a luat-o razna. Promisiunile d-nei Firea au ramas in pom, nu s-a facut nimic, nu s-a fluidizat nimic, soferii pierd mai mult timp in trafic. Absolut toate masurile luate pana acum de d-na Firea au fost pentru a se cheltui cu dedicatie banul public. Semafoare verde intermitent in intersectii inutile, garduri pentru sinele de tramvai, centrul de control si monitorizare trafic, totul a fost facut pentru a arunca pe fereastra banul public. Dar sa le luam pe rand.
Centrul de control si monitorizare trafic al Bucurestiului
Pe 18 iulie 2017, Gabriela Firea inaugura noul centru de control si monitorizare a traficului din Bucuresti. Primarul General spunea la acea data ca acest centru va fluidiza traficul si va elimina blocajele. Mai exact, angajatii care lucreaza aici vad pe monitoare intersectiile blocate si descongestioneaza intersectiile aglomerate de la distanta, apasand butonul magic care face verde pe arterele aglomerate. Practic, niste oameni specialisti vad care sunt intersectiile blocate si le deblocheaza, asa cum face orice oras mare din Europa condus de niste persoane responsabile.
Dar nu si in Bucuresti. Centrul a depasit deja 1 an de cand a fost inaugurat cu cheltuiala mare, la care s-au adaugat inca vreo 60 de intersectii integrate si dotate cu senzori si camere video, totalizat milioane de Euro cheltuite. In toata aceasta perioada, centrul inaugurat de Gabriela Firea nu si-a facut niciodata simtita prezenta. Semafoarele merg de capul lor, singure, nesincronizate, aglomeratia este parca si mai mare. Ai zice ca un an e suficient ca "meseriasii" care lucreaza acolo, de la Primarie, de la politia locala si de la Politia Rutiera sa invete cum sa deblocheze nodurile aglomerate. Dar nu. Centrul este degeaba, doar un loc in care niste oameni incaseaza bani de pomana de la buget.
Izolarea liniilor de tramvai cu garduri
Gata, s-a gasit solutia la traficul aglomerat din Bucuresti! Nu stiu ce inteligent din primaria condusa de d-na Firea s-a gandit ca traficul va fi muuuuuuult mai bun daca pune garduri pentru ca masinile sa nu mai intre pe liniile de tramvai. Asa ca s-au investit zeci de milioane de Euro pe garduri metalice, kilometri de garduri, care sa nu le mai permita soferilor sa intoarca sau sa circule pe sinele de tramvai. Dar nu se puteau monta garduri banale, ieftine, ci a fost nevoie de niste garduri "fashion", deosebit de scumpe, care oricum au ruginit dupa cateva luni.
Problema este ca tramvaiul este cel mai lent mijloc de transport public in Bucuresti. De ce sa investesti atatia bani in tramvaiele cu care oricum nu circula multa lume, iar pentru soferii cu masini nu faci nimic? Pentru ca la primarie se gandeste cu "genunchele", nu cu creierul, si cineva a zis: Bai, facem tramvaiul sa mearga mai repede, asa ca toti soferii isi vor lasa masinile acasa si vor circula cu tramvaiul. Auzi gandire de capitala europeana... In realitate, banii au fost aruncati pe geam, tramvaiul nu circula mai repede, masinile nu circula mai repede, e doar o alta masura de cheltuit bani publici cu dedicatie.
Autobuze, tramvaie, lucrari de infrastructura imaginare
D-na Firea a prezentat recent bilantul celor 2 ani de conducere a primariei Bucuresti. Nu a facut absolut nimic pana acum. Nu a facut absolut nimic din ce a promis. La bilant, in filmul in care chiar ea povesteste, s-a laudat ca in 2 ani a lucrat pentru fluidizarea traficului. Prin cumpararea de autobuze. Care, momentan, nu exista. Lasam la o parte ca licitatia a fost cusuta cu ata alba si controversata, ca in timp ce toata lumea cumpara calitate, adica autobuze Mercedes, noi, romanii, suntem mai smecheri si cumparam turcisme. Firea mai spune ca in cei 2 ani a mai discutat despre tramvaie, autobuze electrice, care la un moment dat isi vor face aparitia pe strazi. Momentan, lucruri imaginare. A mai vorbit de lucrari mari de infrastructura, nefinalizate, dar care vor fi gata candva. Nimic concret despre ce a facut. NIMIC. NI-MIC!
Ce ar fi putut face d-na Firea in 2 ani de mandat pentru soferii din Bucuresti?
In 2 ani, Firea a facut companii municipale, niste adevarate gauri negre pentru banul public. Si atat. Se simte vreo imbunatatire a traficului rutier din Bucuresti? E din ce in ce mai rau, de fapt. Pur si simplu, d-na Firea a fost un alt politician care a mintit ca face si nu a facut nimic pentru soferi. Dar era de asteptat... Insa, daca ar fi vrut, daca ar fi avut chef de munca, daca ar fi fost demna si cinstita, avea ce sa faca pentru ca traficul sa nu mai fie asa de crunt. De exemplu.
Sa puna Politia Locala la munca. Exista politie locala de sector, dar si generala pe Bucuresti. Nu ne intrebati de ce. In materie de circulatie rutiera au o singura atributie: pot amenda soferii care parcheaza neregulamentar. Si, ghici ce: parcarile ilegale sunt unul din motivele principale ale traficului infernal din Bucuresti. Daca d-na Firea si-ar pune localii sa dea amenzi pentru parcari neregulamentar, mii, milioane de amenzi, s-ar elibera multe benzi de circulatie. S-ar elibera benzile de facut la dreapta, cele cu semafor intermitent, s-ar elibera intersectii, s-ar elibera prima banda si asa mai departe. Masinile care circula vor avea astfel pe unde sa treaca si nu se vor mai forma cozi. Dar nu se vrea, localii dorm pe ei si nu fac nimic, ca doar e greu sa pazesti panselute.
Sa elimine vechile sine de tren si tramvai. Da, Bucurestiul de impanzit de sine de tren dezafectate. Una este, de exemplu, paralel cu bd. Iuliu Maniu si bd. Timisoarei, doua zone aglomerate. De ce nu se transforma vechile sine scoase din uz in sosele? Nimeni nu stie. La fel este si cu sinele de tramvai care au ramas in aer, acum fiind zona de parcare neregulamentara pentru masini, in loc sa fie o banda de circulatie care sa ajute la fluidizarea traficului. Neah, e prea greu sa facem din astea... Mai bine lasam sinele sa adune buruieni si gunoaie.
Pasaje la trecerile de cale ferata. Incredibil, dar adevarat! Bucurestiul inca are zone in care trenurile trec prin fata masinilor, blocand circulatia. Numai doua sunt spre Pipera si Voluntari, alta este in centru, la Gara Obor. Cand vine trenul, circulatia se opreste iar soferii stau uneori si 90 de minute, ca vine o locomotiva, dupa care un tren de marfa, un personal si o drezina, una dupa alta. Nu mai bine facem un pasaj pe sub sina de tren ca sa fie toata lumea fericita? Neaaaaah, prea mult de munca.
Pasaje sau sensuri giratorii la toate iesirile pe centura. Trecem peste faptul ca centura Bucurestiului are 2 benzi pe sens doar pe un sfert din lungimea totala. Ne luam doar de faptul ca sunt extrem de putine iesirile cu pasaj, pod sau sens giratoriu. In rest, regula acordarii de prioritate. Vezi iesirea dinspre Domnesti, unde centura devine pur si simplu o lunga parcare de TIR-uri si masini, nimic nu se misca, totul e blocat. Pai de ce sa facem acolo un pod, ceva, ca sa nu stea nimeni in aglomeratie? Promisiuni exista de zeci de ani, nu se face nimic. Si pesemne ca nici d-na Firea nu a avut timp sa se ocupe in cei 2 ani de mandat...
Si lista poate continua... Cu trotuare micsorate, retrasarea marcajelor de pe asfalt, organizarea de sensuri unice, sincronizarea semafoarelor cu cap, bla bla bla bla... Multe pot fi facute. Daca se vrea. Dar cine sa le faca intr-o primarie de incompetenti in care se doreste doar mulgerea banului public de firmele smecherilor? Momentan, traficul va ramane la fel de blocat. Poate peste inca 2 ani sa vedem ceva, cand o va apuca cheful de munca pe d-na Firea inainte de alegerile pentru Primarie. Pana atunci, delectati-va cu promisiuni imaginare.
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll originale audi a4b8 8k/a5 / q5 cod 8k0601025f 1200 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Toyota rav-4 diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3300 €
Vw golf 1,4 tsi 2015 8470 €
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
-
A6510704987 28342997 delphi injector mercedes /jeep compass... 100 €
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3300 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
35242180g 823024-5001s 823024-5005s 35242180f turbo grand... 2000 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei


