Ca la noi, la nimeni: niciun service din Romania nu poate repara bare de protectie, aripi si jante, dar asiguratorii cer asta

Ca la noi, la nimeni: niciun service din Romania nu poate repara bare de protectie, aripi si jante, dar asiguratorii cer asta
  • Nu exista autorizatie pentru reconditionat jante
  • In Romania, barele si aripile se repara
  • Legea nu permite repararea elementelor frontale
Distribuie pe Facebook

Extrem de putine magarii si furaciuni se fac in alt domeniu decat in cel al asigurarilor auto. E plin de "prieteni" care sunt constatatori si trec pe avize lucrari inexistente ca sa plateasca mai multi bani la service ca apoi sa-i bage in buzunare. Dar ce te mai mira de la un domeniu care promoveaza ilegalitatile?

Conform HotNews, niciun service auto din Romania nu este autorizat in prezent pentru a reconditiona bare de protectie, jante sau alte componente de caroserie, ci numai pentru reparatii prin inlocuire a acestor componente, spune intr-un interviu HotNews.ro Mihai Dogarescu, sef departament supraveghere piata la Registrul Auto Roman (RAR). Amenzile pot ajunge la 10.000 de lei, dar e plin peste tot de ateliere care reconditioneaza jante si elemente de caroserie.

La randul lor, service-urile care fac asa ceva spun ca asiguratorii le cer asemenea reparatii, ca sa plateasca mai putini bani pagubitului, ajungand astfel la reparatie, nu la inlocuirea piesei.

Este halucinant ca in Romania sunt sute de ateliere care repara si reconditioneaza bare de protectie, jante si alte elemente ale masinii care fac parte din categoria caroserie, dar fara autorizatie. Service-urile auto pot sa efectueze doar operatiile pentru care sunt autorizate. Autorizatiile se emit de RAR in urma unui audit tehnic. Momentan, nu este niciun atelier autorizat privind reconditionarea componentelor.

Conform datelor mentionate de Mihai Dogarescu, sunt autorizate peste 11.000 de service-uri auto la nivel national. Dintre acestea, 2974 sunt autorizate pentru reparatie caroserie. Din cele 2974 service-uri autorizate pe caroserie, 841 de service-uri sunt autorizate sa intervina pe structura de rezistenta a autovehicului - sasiu si caroserie autoportanta. Nu exista service-uri autorizate sa repare aripi, faruri, grila, capota si alte elemente frontale ale masinii. Niciunul nu este autorizat sa reconditioneze bare de protectie.

Mai pe romaneste, orice service care face reparatii de tip reconditionare la aripi, jante, faruri, capota, bare de protectie, grile fata si alte piese, incalca legea, pentru ca nu are autorizatie. "Daca vorbim de partea din fata a vehiculului vorbim de sistemul de protectie pietoni - bara fata, capota, aripi, stalpul A - toate aceste componente au un regim special - sunt supuse la niste probe de impact - limite de absorbtie - orice interventie pe aceasta componenta modifica cumva structura acelei componente. Pe reconditionari de componente nu este niciun service autorizat" spune Mihai Dogarescu, reprezentantul RAR.

Legislatia europeana prevede aceste lucruri. Adica acolo unde exista risc mare, autoturismul trebuie sa primeasca piese noi, nu reparate. Cat despre jante, acestea se pot repara doar la vulcanizare, limitandu-se doar la indreptare. Dar daca se ajunge la suduri si alte interventii, se incalca legea.

Cu toate astea, in ciuda amenzilor uriase, zilnic se sudeaza si se sableaza jante, zilnic se indreapta si se lipesc bare de protectie. Si zilnic se pun inapoi faruri cu urechile lipite cu Poxipol si capote indreptate la ciocan. La vedere, oficial, fara sa se ascunda cineva.

Sursa: HotNews.ro

Distribuie pe Facebook
mai multe