Cine isi mai repara masina singur in spatele blocului?

Cine isi mai repara masina singur in spatele blocului?
  • Reparatii in spatele blocului sau la service?
  • Piesele pot fi cumparate de la orice magazin auto
  • Manopera costa de cele mai multe ori mai mult ca piesele
Distribuie pe Facebook

Subiectul asta ne-a venit din propria experienta. Si anume, din faptul ca noua ne place sa trebaluim singuri la propriile masini. Ne place sa ne schimbam singuri discurile si placutele, sa reparam defecte electrice sau chiar reparatii mai zdravene, cum ar fi inlocuirea radiatoarelor sau a interiorului. Noroc insa ca acum avem automobile bune si facem doar treburi de intretinere. Dar este in sangele nostru sa ne murdarim de vaselina si benzina. Pentru ca ne place.

Pe vremuri, erau foarte putini cei care se duceau la service-uri ca sa-si repare masina. Majoritatea dintre soferi avea o alta abordare fata de cea din prezent. Adica oamenii isi reparau singuri autoturismele in curtea casei sau in spatele blocului. Si acum, mai vezi din cand in cand, unele persoane care isi petrec sfarsitul de saptamana cu masina ridicata pe capre sau cu tot capul ascuns sub capota. Se mai curata un carburator, se mai regleaza un avans... cam ca pe vremuri.

Daca iti repari masina singur, nu inseamna neaparat a o faci din lipsa banilor. Ci ca o faci din placere. Mai ales daca esti un pasionat de "tot ce misca despre masini" si atunci cand te murdaresti si manuiesti trusa cea noua de tubulare te simti in elementul tau. Sa va dam exemplu de cazul nostru. Noi, aici in birou, am facut mai multe reparatii "in regim propriu". Pentru ca erau operatiuni usoare, care nu necesitau scule de calibru mare sau de putere uriasa, iar la sfarsit de saptamana, cand vremea era racoroasa, nimic nu parea mai potrivit decat sa ne murdarim pe maini.

Am schimbat discuri si placute cu unele noi, cumparate online sau direct din magazine. Am inlocuit un radiator de racire la un Jeep cand acesta a cedat la o temperatura de 40 de grade cu AC-ul pornit, am montat interiorul complet la Dacia 1300, am schimbat faruri, stopuri, volane, jante, bara de pe fata si chiar un parbrzi. Am schimbat capacul de la culbutori la un BMW E46 cu unul nou, dupa ce am inlocuit tot kitul de garnituri, am reglat tachetii si chiar am vopsit o aripa la un BMW E36... De fapt, am facut cam de toate de-a lungul vremii, atata timp cat nu a fost nevoie de un elevator.

Si nu o spunem ca sa ne vaitam, ci o spunem cu o mare placere. Am asistat si la alte operatiuni mai complexe, de schimbri de aeroterme, borduri, planetare si asa mai departe, totul in spatele blocului sau in curtea unui amic. Despre schimburi de filtre si uleiuri, nu mai povestim... Evident, uleiurile colectate si date unui prieten cu service auto care avea incalzire cu niste sobe ce ardeau inclusiv uleiul de motor!

Acum ne-am mai ingrasat, burta incepe sa atarne si strecuratul sub masina nu mai este asa de rapid ca odinioara. Dar din toate experientele noastre am invatat ceva. Am invatat sa intelegem masini si sa le cunoastem. Nu suntem mecanici, habar nu avem sa punem o distributie la punct sau sa montam o alarma auto, dar cert este ca am putea sa ne dam seama cam ce are o masina care nu vrea sa porneasca, sau sa "traducem" un zgomot, o bataie sau un scartait.

Nu stim daca este un lucru bun sau rau faptul ca tot mai putini sunt cei interesati sau pasionati de propria masina astfel incat sa si-o repare singuri. E clar ca ceea ce faci cu mana ta, este mult mai bine facut decat ar face orice alt mecanic auto. Tu o faci cu rabdare, ca e masina ta, sunt banii tai, pui totul ca la carte, nu lucrezi la program si nu treci nimic cu vederea. Piesele cumparate de tine ajung cu siguranta pe masina, iar banii de manopera iti raman in buzunar. De ce as da 200 de lei pentru montajul a 4 discuri si 4 seturi de placute noi cand o pot face singur acasa? Dar nu toata lumea se pricepe...

Fata de lucrul in propria gradina la masina, o vizita la service este mult mai riscanta si scumpa. In primul rand, nu sti ce piese ti se monteaza. Mecanicul care lucreaza la masina ta poate are o zi proasta si uita un surub slabit, lasa o garnitura veche si tot asa. Cat despre bani, Dumnezeu cu mila. Cat despre curatenia lucrarii si orice alta interventie separata, cum ar fi gresarea unei piese intepenite, curtarea de rugina a altor piese, lipsesc cu desavarsire. Mecanicul de service face doar ceea ce i s-a spus. In schimb, tu, cand vei repara ceva, dar pe parcurs vezi ca mai este nevoie si de altceva, de un furtun schimbat, de niste fire care atarna si asa mai departe, o sa le repari cu siguranta.

Asadar, pe final, am vrea sa stim cati mai sunt ca noi. Care dintre voi va faceti singuri reparatiile la masina?

Sondaj

Cum iti repari masina?

Distribuie pe Facebook
mai multe