Cum isi bate Primaria Bucuresti joc de soferi, lectia 1: gardurile anti-soferi

Cum isi bate Primaria Bucuresti joc de soferi, lectia 1: gardurile anti-soferi
In fiecare zi, inainte de culcare, imi tresar in minte cateva cuvinte sub forma de promisiune: "In primele 6 luni de mandat voi face Revolutie in materie de trafic in Capitala!!!". Este angajamentul d-nei Gabriela Firea care se jura cu mana pe inima ca ii scapa pe bucuresteni de aglomeratie. Cativa ani mai tarziu, dupa zeci de statui si monumente construite, dupa zeci de milioane de Euro oferiti catre Catedrala, dupa multe proiecte halucinante si balciuri cu circ, traficul a fost cu adevarat revolutionat.
Distribuie pe Facebook

Foto: Octav Ganea

Se pare ca in Bucuresti este cam un vehicul pentru fiecare locuitor, atat de multe sunt. Ar fi aproape de 2 milioane de automobile in zona municipala plus sectorul Ilfov, asa ca nu e de mirare ca Bucurestiul a fost in repetate randuri votata drept cea mai aglomerata capitala a lumii. Pentru ca romanii sunt fuduli, au cel putin un autoturism, chiar daca locuiesc la garsoniera. Daca esti smecher si stai la 2 camera, iti permiti chiar si 4 bolizi, unul si unul, cu care circuli din an in paste, dar macar tii trotuarul blocat. Si uite asa se face ca daca intri in trafic cu masina, mai ales intr-o zi de vineri ca asta, pe oriunde ai incerca sa o iei, te lovesti de cozi dupa cozi. Masina langa masina. Viteza medie ajungand in mod miraculos la vreo 15 km/h... Consumuri uriase, poluare din plin. Totul pentru ca primarul Firea nu s-a tinut de cuvant si nu a luat absolut nicio masura impotriva aglomeratiei. NICIUNA!!!

Ba nu, mint. D-na Firea a luat niste masuri mirobolante: a comandat autobuze, care inca stau ascunse. Dar nu electrice, sa ne scape de poluare, ci diesel, asa cum avea Bucurestiul si acum 50 de ani. A mai facut ceva: dupa doi ani de mandat s-a gandit sa demareze lucrarile pentru niste piste de biciclete, probabil folosibile abia peste inca 2 ani. Dar nimic nu i-a infuriat mai tare pe soferii din Bucuresti ca ultima bazaconie aberanta, aceea de a pune mai presus tramvaiele decat pe soferi.

Mai multe linii de tramvai au fost izolate cu garduri. Pentru ca astfel tramvaiele supersonice nu vor mai fi incurcate de masini si vor circula atat de repede, incat lumea isi va lasa masina acasa ca sa ia tramvaiul. Ei bine, tramvaiele merg la fel de incet. Iar soferii au ramas cu buza umflata, pe minus cu jumatate de banda si cu si mai putina suprafata de rulare disponibila.

De exemplu, pe Mihai Bravu, tocmai a fost montat gard intre Pasajul Obor si intersectia de la Hasdeu. Sa tot fie doar vreo 500 de metri, nu mai mult, dar suficient pentru ca traficul sa se blocheze pe o distanta de cativa kilometri. De ce?

Pentru ca dupa montarea gardurilor care au luat circa 1 metru din ultima banda, soferii s-au inghesuit mai pe dreapta. La iesirea din pasaj, 2 benzi din pasaj plus 2 de deasupra, se transforma intr-o banda si jumatate. Dupa montaj, nimeni nu s-a gandit ca e o idee buna ca toate automobilele parcate pe prima banda ilegal, sa fie ridicate si mutate. In schimb, pe langa masinile parcate in spic, mai exista un rand de masini lasate in drum de cei cu treaba pe acolo. Si uite asa mii de masini trebuie sa se inghesuie pe 1 banda si jumatate, ca doar nu sta niciun politist pe acolo sa ii deranjeze pe cei care stationeaza ilegal...

Ca sa traversezi pasajul Obor ai nevoie de 30 de minute. Adica 250 de metri. Speram ca nu te grabesti sau ca esti intr-o ambulanta, ca sigur nu ajungi la spital respirand. Totul, pentru ca autoritatile care ne conduc nu sunt interesate de soarta soferilor din Bucuresti...

In timp ce tramvaiul plin de pensionari trece pe langa sirul interminabil de masini blocate in aglomeratie, soferii stau pe telefon si pierd vremea uitandu-se ca fraierii unul la altul. Fie ca au fost prea lenesi ca sa mearga la vot, fie ca isi fac griji din cauza becului de la motorina aprins. Dar toti soferii s-au obisnuit ca un traseu care trebuie sa dureze 20 de minute dureaza acum, sub bagheta magica a doamnei Firea, doar 2,5 ore.

Ce solutii exista? Ce poate face un primar cu chef de munca, care sa nu-si bata p*la de soferii din Bucuresti?

- ridicarea masinilor parcate neregulamentar;

- transformarea sinelor de tren dezafectate in sosele;

- anularea sinelor de tramvai si transformarea in benzi de circulatie, inlocuirea tramvaielor cu autobuze - sa circule masinile cand nu sunt autobuze;

- sincronizarea semafoarelor de o firma experta in domeniu;

- ridicarea tuturor vehiculelor parcate pe benzile speciale de facut la dreapta pe verde intermitent;

- micsorarea trotuarelor acolo unde sunt foarte largi si transformarea in benzi de circulatie;

- obligativitatea masinilor de a parca la bordura, nu in spic;

- amenzi crescute pentru stationare neregulamentar si blocarea unei benzi de circulatie;

- marginirea marilor bulevarde cu piste de biciclete: astfel, nici masinile nu vor mai parca la margine.

Si multe alte masuri care pot fi eficiente. Daca se vrea, evident. Daca nu, visam la tramvaie suspendate, la bani de carburant pentru navetisti si alte idei absolut ridicole. Pentru ca ne conduce pe cine am votat si pe cine meritam, un primar care ii pune pe soferi pe ultimul loc.

Distribuie pe Facebook
mai multe