Dupa ce am fost cu masina in Bulgaria mi-am dat seama ca soferii romani sunt piloti adevarati

In Romania credeam ca le-am vazut pe toate. De la mers pe contrasens pe autostrada, pana la ignorarea totala a semnelor de circulatie din cele mai elementare, cum ar fi acordarea de prioritate. Nu mai zicem de vorbit la telefon, machiat, mancat, certat si orice altceva numai bun de facut in timp ce conduci. Practic, soferul roman nu prea mai are timp sa conduca de-a binelea. Si mereu am spus ca pentru numarul de accidente e un singur vinovat: Politia Rutiera.
Daca Politia Rutiera i-ar lua permisul 5 ani de zile unui care conduce beat si i-ar da o amenda de 50.000 de lei, cu siguranta omul nu ar mai repeta greseala. Daca unui care trece pe rosu i-ar lua permisul 12 luni si i-ar da o amenda de 5.000 de lei, cu siguranta mereu va incetini la intersectii si se va asigura de 2 ori inainte sa treaca. La fel si cu pietonii inconstienti, cu soferii care folosesc telefonul si chiar cu administratorii drumurilor. Apropo: daca Politia Rutiera ar da amenzi tuturor administratorilor de drumuri cu nereguli, nu doar ca s-ar incasa miliarde la buget, dar ar lua-o in jos si numarul de accidente. Politia Romana e singura de care depinde reducerea numarului de morti, raniti si pagube din accidente, dar nu o intereseaza. Merge in continuare pe sistem "trece luna, vine banul" si "de ce sa ma complic sa scriu multe rapoarte", doarme in chiloti si nu face nimic. NI-MIC.
Chiar si asa, desi suntem cu totii constienti ca soferii romani sunt, in marea lor majoritate, inconstienti, kamikaze si deosebit de foarte extrem de prosti, ajunge sa faci o calatorie la vecinii bulgari. Daca nu ai avut buget de Zanzibar sau Dominicana, te duci mai aproape, la greci sau bulgari. Si, evident, incep surprizele pe sosele. Iar aici ma refer la surprize pe care cu totii le veti intampina, nu la accidentele aproape saptamanale care sunt aratate la televizor, cu autocare si camioane implicate.
In Bulgaria am invatat niste manevre noi. Ale caror nume inca nu le stiu, mai studiez. De exemplu, manevra soferului care merge foarte incet. In zona cu 50 km/h, el merge cu 30. Prind linie continua si vrea sa il depasesc. El vede ca il depasesc, da semnal stanga si intra pe contrasens in fata mea. Zic bine, nu m-a vazut omul si face la stanga, franez si ma retrag. Dar nu. Omul revine pe sensul nostru si accelereaza. Eroare 404. Practic, omul suferea de nistre frustrari galactice care nu ii permiteau sa lase pe cineva sa il depaseasca. M-a blocat cu semnal, frumos, dupa care a inceput sa accelereze. Manevra asta s-a chemat: Mai du-te in plm de roman, nu ma depasesti tu pe mine. Si ma-m duuuuus!
Un alt episod, tot cu un sofer lent. Zone cu viteza legala de 90 km/h, unul merge pe sosea cu o banda pe sens cu 70. Liber cat vezi cu ochii, linie intrerupta, il depasesc. Poate ca omul merge la consum ca e scumpa motorina si la bulgari. Il depasesc regulamentar cu semnal, revin cu semnal si ma duc cu 90 la ora. Ma uit in oglinda retrovizoare, babuinul pe care tocmai l-am depasit, vrea sa scarpine carligul meu de remorcare. Masina care mergea mai devreme cu 70 la ora era acum lipita, doua palme sunt mult, de bara mea spate, mergand impreuna cu mine. Din nou, eroare, nu mai inteleg nimic. Abia apoi am fost luminat: soferul acesta era unul extraordinar de bun, care stia el ca daca merge la aspiratie, va consuma foarte putin, cum fac masinile de Nascar. Oricum, am mers asa cu el mufat de curul meu cativa kilometri, perioada in care am vazut ca nu vrea sa depaseasca, vrea doar sa aiba si el un partener lipit de bot. Pana cand am pus o frana lejera, destul cat sa-l trezesc din somn, dupa care a pastrat o dinstanta de minim 100 de metri de mine. Deci, ce a fost asta? Inca ma gandesc...
In rest, pentru doritorii care vor sa ajunga pe acolo, e bine de stiut ca pietonii nu au prioritate. Te duci la trecerea de pietoni fara semafor, cu copil, cu carucior, cu ce vrei tu, incepi sa calci putin pe carosabil, nu opreste nimeni sa treci tu. Mai inaintezi putin, nimic. Tot asa, pana cand ajungi in fata masinilor. Abia atunci, ca si cum i-ai deranja pe soferi, poate opreste unul sictirit ca l-ai scos din ritm. Deci, daca vreti sa va plimbati pe la bulgari pe jos, grija mare sa nu deveniti covoras.
Pe final, mai zic ceva: ba, baiatule, ce cotoroante de masini au bulgarii astia, incredibil! Astia de la RAR sau Politie se plang ca parcul auto al tarii noastre e invechit. Pai daca Romania are masini vechi, Bulgaria cu totul trebuie bagata la Retromobil. Bai, numai cazane si roabe care scot fum precum locomotiva, numai scrumiere cu 4 roti, numai conserve. Stau si eu linistit la o terasa sa imi beau apa minerala si ma inec la fiecare minut din cauza noxelor. Intr-o zi, ma uit in departare si zic: mama, ce ploua acolo! Ma uit mai bine, ciuciu ploaie, era ditamai perdeaua de fum de la un BMW vintage de 20 de ani. Ce vreau sa zic: masini vechi, stare tehnica praf si pulbere. Asa ca aveti grija mare!
Iar la sfarsit, va mai zic ceva: poate ca inteleg de ce se duc multi romani in Bulgaria pe timpul vacantei de vara. Mancare ceva mai buna, servicii ceva mai bune. Dar, fratilor, eu nu m-as mai duce vreodata. Nu conteaza numarul de stele, ca la bulgari stelele alea par sa fie date la pufuleti, nu cum trebuie. Peste tot, romanasi, nu neaparat de cea mai buna calitate, care la cina ies pe sistem "la slaputz e mai dragutz". Uneori si cu maieu sau fara. La 5 stele e plin de romanasi care isi umplu farfuriile, mananca 10% si restul lasa pe masa, ca doar au platit. Pe plaja privata din resort e plin de gunoaie, coji de seminte si stiuleti exact ca la Costinesti. Pe faleza cand te plimbi auzi numai injuraturi si urlete, ca asa comunica romanii, tipand. Nu e de mers. Mai bine strangi bani si pleci undeva, departe. De ce? Pentru ca Bulgaria devine Romania in timpul vacantei si mai ales la malul marii. Doar ca mult mai nasoala.
-
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
-
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €
-
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
-
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
-
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
-
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei


