Explicatia unei nebunii curate numita Nissan Juke

  • Nissan Juke 1.2 benzina de 115 cp
  • 10.4 secunde dureaza acceleratia pana la 100 km/h
  • Euro NCAP i-a acordat 5 stele la testele de impact
Distribuie pe Facebook

Automobilele absolut nebune care se vand in ziua de azi pot fi numarate pe degetele de la o mana. Si fara indoiala, cea mai ciudata si mai hilara creatie este Nissasn Juke. Acum, aflat la a doua generatie care este de fapt un minor facelift. Chiar si asa, desi este deja un model vechi de cativa ani, nu sunt putini cei care nu s-au obisnuit cu acest design. De ce?

Daca ma intrebi care este diferenta dintre primul Juke si acesta, iti voi spune ca habar nu am. Faceliftul este atat de subtil, incat trebuie sa scoti lupa ca sa vezi diferentele. De fapt, ele nici nu conteaza, pentru ca oricum acest model este in sine o ciudatenie. Si inginerii de la Renault-Nissan nu prea aveau ce-i face decat sa umble subtil pe la elementele optice, la spoilere si la cateva maruntisuri de la interior. In schimb, Juke a ramas acelasi Juke. Care oricum este suficient pentru marea majoritate sau este chiar prea mult, ca o infuzie de hrean sau un shot de Absinth pe inima goala.

Am intrebat multe persoane si mi-au raspuns ca li se pare extrem de urata aceasta masina. Ca nu o inteleg. Masina cu 6 faruri in fata, diproportionata, inghesuita ca un gandac, pare o sapca din aia cu verde fosforescent vanduta in targuri, e mult prea strigatoare, nu este ceva normal. Sunt multi care au impresia asta despre Juke. Sunt multi care spun ca Juke este un proiect nereusit. Insa faptul ca o masina reuseste sa starneasca controverse, fie ele si negative, este un lucru mare. Nu cred ca am auzit vreodata dispute si discutii aprinse despre designul unui Renault Megane, de exemplu. Pai si cum sa traducem asta?

Nissan Juke 2014

In ceva extrem de bun, credem noi. Cand realizezi o astfel de masina, o faci cu constiinta impacata ca ai facut alegerea cea mai buna. Cand pui un Juke in showroom o faci constient ca este o provocare cu doua taisuri. Cand Nissan a inceput sa vanda Juke stia ca va imparte tot publicul in doua: unii o vor iubi, altii o vor huli. Dar acest lucru s-a dovedit a fi o alegere buna: cei care au apreciat nebunia se pare ca au fost mai multi decat cei care au strambat din nas. Iar acest aspect are o explicatie foarte banala.

Cand au realizat modelul Juke, inginerii au dat pe gat un "six-pack" de Sake si s-au apucat de treaba. Partea frontala au vrut sa o faca sa semene cu un samurai zambitor beat si au reusit. Au tras cu ochiul putin la Fiat Multipla, masina care era capabila sa-ti amestece gandurile in anii '90, si au obtinut o fata cu 6 blocuri optice individuale: faruri in forma de boomerang sus pe capota, faruri rotunde pe spoilerul fata si proiectoare ceva mai jos. Daca pana acum nu ai vazut in oglinda retrovizoare un Juke noaptea, pe timp de ceata, cu toate cele aprinse, iti spunem noi: ai impresia ca vine trenul.

Nissan Juke 2014Nissan Juke 2014Nissan Juke 2014

Nissan Juke 2014

In spate este aceeasi nebunie: stopuri care au o forma ciudata, tot de boomerang, te duc cu gandul la ceva SF, la un vehicul care a aparut in filmul ala cu Van Damme si escorta cu trei sani, Total Recall, sau asa ceva. Insa cei mai pusi pe bautura si distractie au fost designerii de la interior. Care au confundat consola centrala cu o motocicleta. De unde pana unde, nu stim, ca Nissan parca nu produce motorete... Insa asta este ceea ce spun ei si ii credem: locul dintre scaunele frontale a fost special realizat ca sa te duca cu gandul la carena unui motor. Acolo unde este schimbatorul, este rezervorul motocicletei.

Oriunde privesti la interior, nimic nu este cum trebuie, nimic nu este conventional. Ornamente galbene, ceasuri de bord cu cozoroc, manere cromate la portiere si tapiterie neagra plina de cusaturi galbene. Mesajul este clar: acest interior este gandit pentru oamenii tineri si plini de viata, nu este pentru cei varstnici si plictisitori. Chiar si controalele climei si cele ale computerlui de bord sunt comune, dar au functii separate, in functie de ce alegi. Ma rog, aceasta trasatura era si la vehicul Juke...

Nissan Juke 2014

Acum, tragem linie si incercam sa va explicam de ce Juke este o alegere interesanta. Pentru ca este unic in lume. Sa nu crezi ca in showroomul Nissan, un agent de vanzari o sa sara cu gura pe un tataie sau un barbat in toata firea cu copii de mana ca sa incerce sa-i vanda un Juke. Masina asta este pentru alt fel de client. Este pentru un client tanar care vrea sa fie diferit. Si cum ai putea sa iesi in evidenta in toata aceasta ploaie de automobile anoste si identice, parca special comandate la unison in culoarea gri metalizat, daca nu cu un Juke? Nissan a facut masina asta pentru cei care iubesc viata si cheful de a o trai, pentru cei care vor sa starneasca in trafic zambete si suspine, pentru cei care contribuie la evolutia tarii noastre, pentru cei care au votat cu Iohannis si vor sa faca o schimbare.

Motorul masinii testate era de 1.2 litri DIG-T de 115 cp. Tractiunea era doar pe fata. Dotarile erau destule. Pretul si el cam piperat, pe la 22.294 Euro. Insa nimic din aceste lucruri nu conteaza. Ca nu iti iei un Juke pentru ca este economic sau confortabil. Ti-l iei pentru ca tu esti diferit si vrei ceva diferit. Daca primul lucru pe care il intrebi in reprezentanta despre Juke se refera la consum, masina nu e pentru tine. E ca si cum ai cumpara un buggy de off-road si intrebi daca are suport de cafea. Juke este doar unul. Juke nu se cumpara, Juke se simte.

Nissan Juke 2014

Nissan Juke 2014Nissan Juke 2014Nissan Juke 2014

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (16) Poze Nissan Juke 2014
mai multe