Pericol public oferit de Administratia Strazilor: semafoarele care nu merg

Pericol public oferit de Administratia Strazilor: semafoarele care nu merg
  • Becurile semafoarelor sunt arse
  • Pietonii, victime sigure ale accidentelor
  • Administratia Strazilor nu ia nicio masura
Distribuie pe Facebook

Ajunge sa faci prin Bucuresti 5 pasi ca sa-ti dai seama ca sistemul de semaforizare este pur si simplu varza. In afara de faptul ca cei care le-au sincronizat si le-au lasat asa de zeci de ani erau probabil beti, problema adevarata este ca avem in capitala foarte multe intersectii in care nu mai merg semafoarele, iar in 90% din orice intersectie ceva nu merge.

Nu stiu cati dintre voi isi dau seama cat de grav este ca intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul sa nu functioneze semafoarele. Sau, mai bine zis, sa nu mearga asa cum trebuie. Nu cred ca sunt multi cei care realizeaza ca pericolul de a se produce un accident grav creste enorm de mult atunci cand un semafor are becurile arse... Si pesemne ca nici nesimtitii de la Administratia Strazilor, in speta Sectia intretinere sisteme luminoase de semnalizare rutiera - SISLSR, care dorm in izmene fara jena, in timp ce 90% din intersectiile capitalei au probleme cu semnalizarea luminoasa.

Ideea acestui text mi-a venit dupa o scurta plimbare Pantelimon - Piata Romana si retur. La Iancului nu merge culoarea verde de la pietoni. Pe Pache Protopopescu, langa liceul Mihai Viteazul, nu merge semaforul deloc, nici macar intermitent. La Foisor pietonii au parte de semafoare sparte la care nu merge nicio culoare, trebuie sa ghiceasca momentul oportun in care trebuie sa traverseze si sa scape cu viata. Iar la Piata Romana, naiba stie ce personalitate proprie are semaforul dinspre ASE, ca dureaza de cateva zile incoace vreo 8 secunde pe culoarea verde si coada se intinde pe Eminescu cat vezi cu ochii, iar dobitocii de soferi blocheaza toata Calea Dorobantilor...

Dar ce am spus mai sus sunt cazuri concrete cu care soferii se intalnesc zilnic in trafic. Acestea insa se pot transforma oricand in cazuri mortale, pe care le vom vedea la stiri. Ajunge sa treaca un sofer printr-o intersectie a carui semafor nu arata culoarea rosie, el crezand ca are prioritate, si sa ia pe capota o familie intreaga. Sau un pieton mai in varsta, care nu vede prea bine, sa traverseze pe undeva unde nu merge culoarea rosie si sa fie "apostat" de un autobuz si imprastiat pe tot asfaltul fierbinte...

De fapt, nefunctionarea semafoarelor a dus in repetate randuri la accidente grave. Dar cine se gandeste sau se sinchiseste sa dea vina pe incompetentii astia de la ADP? Cine se gandeste ca un accident poate fi cauzat de faptul ca un sofer a fost indus in eroare de un semafor stricat si nereparat de 5 ani? Absolut nimeni. Politia Rutiera va face altfel de investigatii, va cauta un vinovat la fata locului, fie soferul, fie pietonul... Dar mereu, acesti inapti care sunt platiti din banii nostri pentru a-si face treaba si pentru a intretine functionale si bine sincronizate pentru fluidizarea circulatiei semafoarele, scapa basma curata.

Ce putem face daca nu merge un semafor? O cerere la Administratia Strazilor de la Primaria Municipiului Bucuresti. Trimiti mail la admstrpmb@yahoo.com in care faci constatarea, dupa care trec vreo 4 luni si primesti raspunsul clasic comunist: S-a luat in considerare si se va rezolva in functie de programul aglomerat de rezolvare a cererilor de acest gen. Adica, in traducere libera, NICIODATA.

Eu nu inteleg cu Parisul, care... sa zicem ca e "putin" mai mare ca al nostru Bucuresti, reuseste sa-si rezolve problemele de trafic si siguranta. Nu inteleg de ce in Munchen, nu trec 30 de minute pana cand se rezolva un bec stricat al unui semafor. De fapt, pricep... Pentru ca e vorba de siguranta rutiera, de siguranta publica, de salvat vieti. In orice alta tara civilizata se pune pret pe viata oamenilor. Nu si in Romania, acolo unde fraierul de rand care plateste taxe si impozite poate sa dea coltul oricand, mai sunt milioane de prosti ca el...

Distribuie pe Facebook
mai multe