Reducerea impozitului auto: esti de acord sau vrei sa creasca?

Reducerea impozitului auto: esti de acord sau vrei sa creasca?
Inainte de alegeri, PSD se lauda ca vor scadea taxele. Inclusiv TVA-ul sau impozitele la case si masini. Evident, acest lucrur nu s-a intamplat dupa castigarea alegerilor, ba mai mult, au fost majorari si introduceri de taxe noi pentru a colecta mai multi bani la buget.
Distribuie pe Facebook

Anul trecut, politicienii anuntau ca doresc reducerea impozitului auto la masinile cu motoare mari, de peste 2500 cmc, asa cum au ei, in principiu. Si tot ei anuntau ca vor creste impozitele auto pentru masinile cu motoare mici de 1000-1800 cmc, asa cum au oamenii de rand. Nu s-a intamplat nici una, nici alta. Dar pentru 2019 s-ar putea sa avem parte de surprize placute.

Mai precis, cum ar fi daca impozitele auto s-ar injumatati la masinile normale, iar la cele cu motor urias s-ar reduce chiar si de 10 ori? In unele tari, autoturismele nu au impozite, ceea ce este normal, daca ne gandim ca proprietarul a platit deja o data o suma de bani cu TVA pentru acel vehicul. Iar in majoritatea tarilor din Europa, impozitul auto nici nu tine cont de capacitatea cilindrica si este si mai degraba simbolic. Dar in Romania, impozitele auto sunt o sursa buna de bani pentru vehiturile locale.

Daca ai o masina cu motor de pana in 2000 cmc, poti rasufla usurat. In acest caz, impozitele nu au fost niciodata mari, platind pana in 200 de lei pe an. Daca ai masina cu motor de 2000-2500, platesti cam 900 de lei maxim, iar dupa aia... Dumnezeu cu mila. Daca ai dat 1500 de Euro pe un Jeep Grand Cherokee din 1997 cu motor de 5.2 litri, trebuie sa achiti anual peste 10.000 de lei impozit. Ca asa este legea asta aberanta...

Cum ar fi daca ai plati la un Logan, incepand cu 2019, doar 20 de lei impozit anual, iar pentru un Jeep precum cel exemplificat mai sus, doar 1000 de lei pe an? Adica, cum ar fi daca impozitul maxim ar fi de 1000 de lei, iar pentru vehiculele cu motoare mici de pana la 2000 cmc, de numai 20 de lei?

Politicienii romani lucreaza la o noua formula de impozitare auto. Dar, in acelasi timp, lucreaza si la o noua taxa de poluare care sa mai limiteze inmatricularile vehiculelor vechi. Ne-am bucura daca soferii din Romania ar avea impozit auto simbolice, pentru ca oricum nu se face nimic din banii colectati de la soferi pentru ei si masinile lor, iar pentru limitarea poluarii i-ar lua in vizor pe cei cu automobile vechi. Dar de ce sa platim in 2018 impozite auto mult mai mari ca cele pentru un imobil?

Sunt sanse sa vedem in 2019 impozitele reduse simtitor. Dar si o formula de taxare a masinilor vechi, pe baza anului de fabricatie care indica si norma de poluare. Taxarea poate fi pusa la impozitul anual si va fi diferita in functie de automobil. Mai exact, pentru un autoturism cu motor mic impozitul este de 20 de lei/an, dar daca acea masina este Euro 2, se mai adauga la impozit o suma care va fi directionata catre Ministerul Mediului. Daca masina ta are si motor mic, dar este si mai noua, taxa auto suplimentara va fi de 5-10 lei in plus.

Cu alte cuvinte, in 2019 s-ar putea sa avem impozite mai mici, dar reclalculate in functie de masina. Iar cei cu motoare mici si masini noi vor plati extrem de putin, in timp ce soferii cu masini mai vechi vor scoate ceva mai multi bani. Indiferent de situatie, oricum, nu vor mai exista impozitele aberante de azi, care depasesc orice alte impozite din Uniunea Europeana.

Asadar, ti-ar placea daca impozitele ar scadea drastic, dar s-ar introduce TAXA AUTO inclusa in impozitul anual, in functie de vechimea masinii?

Foto: ARQ.ro

Distribuie pe Facebook
mai multe