Cum se va calcula impozitul auto in 2018: in sfarsit, cine are motoare mari va plati putin. Motoarele mici, taxe majorate

Cum se va calcula impozitul auto in 2018: in sfarsit, cine are motoare mari va plati putin. Motoarele mici, taxe majorate
  • Creste impozitul pentru Dacia Logan
  • Motorul de 6.3 litri ar putea avea taxe de 756 lei
  • 61 de parlamentari au initiat proiectul

Cativa parlamentari care conduc autoturisme puternice, cu motoare de capacitate mare, au depus un proiect de lege prin care impozitele auto vor scadea si cu 90%. Motivul invocat de acestia este numarul mare de masini inscrise in Bulgaria, masini care se vor intoarce la fiscul romanesc. Problema este una singura: azi scade impozitul, maine PSD il tripleaza din nou...

Toata lumea s-a bucurat cand Liviu Dragnea a eliminat taxa auto. Insa taxa revine in 2018 sub alta forma si va fi platita inclusiv de toti cei 500.000 de noi proprietari de automobile aduse de afara in aceasta perioada fara taxa. La fel se poate intampla si cu impozitul auto. O taxa pe care parlamentarii doresc acum sa o scada, insa asa cum ne-a demonstrat instabilitatea politica, avem toate sansele sa fie o momeala pentru cei cu masini pe Bulgaria. Cu alte cuvinte, scade impozitul ca oamenii sa-si treaca masinile la Fisc, dupa care creste ca sa le ia statul banii, exact ca in cazul Taxei Auto.

Cei 61 de parlamentari care nu mai au chef sa plateasca mult la Stat pentru masinile lor cu motoare uriase s-au gandit ca modul de calcul sa fie unul care avantajeaza masinile puternice. Masinile cu motoare de sub 2000 cmc vor avea o metoda de calcul prin care se inmulteste cu 0.06 capacitatea cilindrica, iar la cele de peste 2000 cmc se va inmulti cu 0.12. De exemplu, daca acum un sofer care are o masina cu motor de 3.0 litri plateste in jur de 2100 de lei, dupa intrarea in vigoare a legii va plati doar 360 de lei.

Un alt exemplu mai extrem este cel al unei masini cu motor de 6.3 litri, cum este cazul unui Mercedes-Benz AMG. Acum, soferul unui asemenea exemplar achita anual circa 10.000 de lei impozit, dar va ajunge sa plateasca numai 756 de lei.

La polul opus, posesorii de automobile obisnuite, cu motoare cuprinse intre 1.2 si 1.8 litri vor avea impozitele majorare. De exemplu, orice proprietar de Logan va plati anual in loc de 56 de lei, 84 de lei. De fapt, aici este si smecheria acestei legi marsave: majoritatea oamenilor au masini de capacitate normala, cuprinsa intre 1.0 litri si 2.0 litri. Aici taxele se vor majora. Mai bine iei cate 30 de lei de la fiecare posesor de Logan, decat cate 10.000 de lei de la fiecare sofer de AMG, nu? Adica cresc taxele pentru muritorii de rand si scad pentru cei bogati.

Ca doar nu a vazut nimeni parlamentari care sa conduca Logan, nu? Tu ce parere ai despre noul mod de calcul al impozitului auto 2018?

mai multe