'Repararea' masinilor Volkswagen, Audi, Seat si Skoda cu probleme, o gluma proasta

'Repararea' masinilor Volkswagen, Audi, Seat si Skoda cu probleme, o gluma proasta
  • 11 milioane de masini au instalat softul mincinos
  • Emisiile nocive sunt de 40 de ori peste limita legala
  • Rechemarile in service debuteaza in ianuarie 2016
Distribuie pe Facebook

Tot citesc prin stanga si in dreapta ca Volkswagen, dupa ce si-a asumat vina pentru motorizarile TDI care aveau un soft mincinos instalat, urmeaza sa rezolve problema. Si ca masinile vor fi "reparate". Dragilor, masinile alea nu au fost stricate niciodata ca sa putem discuta de reparatii, ci au fost pur si simplu manarite!

Stii cum e cu masinile astea din grupul VAG masluite ca sa dea bine la testele de emisii? Ca domnisoarele alea disperate dupa bani care apeleaza mereu la chirurg pentru a-si reface vaginul ca sa para virgine la fiecare casatorie cu vreun bogatas batran. Isi vulcanizeaza nitel veverita, baga niste silicon si botox ca sa pacaleasca batranetea si se marketeaza ca fiind noi, la prima mana. Asa a facut si Volkswagen cu masinile astea in numar de 11 milioane la nivel mondial.

Se pare ca Volkswagen nu a fost in stare sa faca niste motoare si performante, dar si ecologice in acelasi timp asa ca a apelat la o manarie ieftina. Ca fetele alea care te pacalesc cu farduri si haine misto, dar daca le vezi dimineata nemachiate nu mai stii cum sa fugi de acolo cu cel mai rapid cal. Nemtii au incercat, dar nu le-a reusit, sa faca masini si bune si care sa respecte legea, asa ca au incalcat-o. De acord, poate ca nu toti producatorii respecta legea intocmai, dar nu ca motoarele TDI care cica ar fi avut si de 40 de ori emisii de noxe cancerigene peste limita legala...

Acum, in locul celorlalti producatori, tare m-as supara pe Volkswagen. Si as da compania in judecata de i-ar sari fulgii. Dar mai presus de toate le-as arata obrazul: Pai fratilor, cu soft mincinos, oricine poate face motoare bune, fiabile si ecologice!! Mai greu este sa reusesti performanta asta, aproape imposibila, fara sa apelezi la gainarii. Asa ca ai doua sanse: cheltuiesti miliarde bune pe dezvoltare si testare ca sa aflii ca motorul tau, pentru a respecta legea, nu prea e performant, sau faci ca Volkswagen: furi si minti. Nu degeaba cei care au ales sa fie cinstiti au pierdut cursa pentru profit si vanzari in ultimii ani, in fata grupului VAG.

Dar ce este foarte frustrant este felul in care Volkswagen si destul de multi jurnalisti si atotcunoscatori continua scandalul DieselGate. E vorba de toti cei care considera aceste masini ca fiind stricate sau defecte. Si ca Volkswagen va face o rechemare in service pentru a repara toate aceste 11 milioane de automobile. Fratilor, sunteti prosti sau doar ignoranti??? Nu e vorba de repararea unei masini, ca ea nu este stricata, ci este vorba de cu totul altceva!

Am citit ca nemtii vor sa faca rechemare si ca vor rezolva problema prin schimbarea sau inlaturarea softului mincinos si gata, totul este vis frumos! Pai stati asa, ca eu unul nu ma prind. Softul ala cica pacalea testele de emisii, pentru ca simtea cand masina era pe bancul de testare a noxelor. In rest, cica masina polua ca la balamuc, mai ceva ca un cuirasat, dintr-un amarat de motor de 2.0 litri TDI. Pai daca la rechemare in service mi se inlatura softul mincinos, unde este rezolvarea problemei? Pentru ca masina mea va continua sa polueze la fel de mult ca si pana acum!

Repararea presupune ca masina este stricata. Ei bine, in cazul acestui scandal urias ea nu e stricata, e doar manarita. Si toti acei care au cumparat un Volkswagen, un Audi, Seat sau o Skoda despre care au crezut ca e dotata cu un motor bun si care tine cu natura, au luat teapa si au primit altceva. Eu nu vreau sa mi se scoata softul, eu vreau sa am o masina cu emisii reale conforme cu cele cerute de legile in vigoare. Iar acest lucru este imposibil de facut printr-o rechemare in service.

Nu pricep de unde oficialii Volkswagen sunt atat de aroganti incat au impresia ca cei care au cumparat masinile lor pot fi atat de prosti si prostiti incat sa aiba impresia ca masinile devin curate si legale odata ce li s-a inlaturat softul. Nici macar prin instalarea unui soft nou, acea masina nu are cum sa polueze in conditii normale de utilizare conform legii. Pur si simplu e vorba de interventii mecanice si electronice serioase ca noxele sa scada conform legii, iar acest lucru presupune pierderea unui procentaj din puterea motorului. Dar eu am platit niste bani pentru anumite performante, nu ma intereseaza mai multa putere ca sa am noxe scazute. Asa ca ce se poate face?

Volkswagen nu poate "repara" minciuna asta cu inlaturarea softului. Nici cu instalarea unuia nou. Asa ca unica solutie legala ar fi sa schimbe toate motoarele masinilor, sau chiar masina cu totul. Cine accepta mizeria cu rezolvarea problemei in service va lua teapa, noxele nu vor scadea, minciuna ramane. Si ca sa fie cat mai clar pentru toata lumea o sa incerc sa fiu foarte concis:

Un Volkswagen Passat 2.0 TDI fabricatie 2010, sau orice alta masina mincinoasa, are declarata o valoare a noxelor de 100 (de exemplu). In realitate, masina are de fapt o valoare reala a noxelor de 4000, cu mult peste limita legala. Valoarea de 4000 se transforma in valoarea de 100 prin intermediul softului mincinos care a pus pe jar lumea auto. Cand te vei duce cu masina in service, softul mincinos va fi inlaturat, dar masina ta va avea noxe tot de valoarea 4000, peste limita legala. Adica nu iti va fi reparata. Adica nu va fi rezolvata problema. Adica te-ai dus degeaba la service...

Ceea ce vrea sa faca Volkswagen acum este ca atunci cand te prinde nevasta cu amanta in patul de acasa dar tu ii spui ca de acum o sa te vezi cu amanta la hotel, ca sa nu se mai supere pe tine... Adica aceasta rechemare in service a celor 11 milioane de masini nu va rezolva problema. Pentru ca acele motoare asa sunt ele facute, sa aiba noxe foarte mari, nu le poti scadea noxele astea nocive peste noapte, cu cateva setari din laptop...

Dar tare mi-e ca omul de rand, mai ales clientul clasic de Volkswagen din Romania, nu va fi foarte interesat de asta. El stie ca are in masina un soft, ca un virus, un ghimpe in coaste, pe care daca astia de la reprezentantele oficiale il scot, se va simti bine, eliberat, salvat... Fara sa isi dea seama ca el, de fapt, conduce aceeasi masina mincinoasa a carei valoare se apropie de zero si a carei renume de odinioara este acum la groapa de gunoi.

Verifica aici pe site-ul Volkswagen Romania daca masina ta are instalat softul mincinos!

Distribuie pe Facebook
mai multe