Sa ne intelegem: Noua TAXA AUTO 2018 si Taxa de Centru sunt doua taxe diferite facute cadou de guvernanti
- Forma noii Taxe Auto 2018 va fi finalizata in 3 saptamani
- Taxa de Centru pentru reducerea traficului
- Revolutia promisa de d-na Firea a inceput
Ca un facut, cele doua doamne din PSD, respectiv Gabriela Firea, primarul capitalei, si Gratiela Gavrilescu, ministrul mediului, au anuntat in acelasi timp introducerea unor taxe noi pentru soferi. Una este de poluare, alta este de centru. Sa explicam.
Gabriela Firea a declarat ca lucreaza la introducerea unei taxe auto care va avea ca scop reducerea traficului auto. In acelasi timp, Gratiela Gavrilescu a declarat ca noua Taxa Auto, stiti voi, cea anulata de seful lor, Dragnea, in februarie 2017, va fi finalizata peste 3 saptamani. Sa le luam pe rand.
Taxa de centru marca Firea va fi dedicata masinilor care vor sa circule in interiorul Inelului Principal. Adica o zona centrala marginita la nord de bd. Stefan cel Mare, la est de bd. Mihai Bravu, la sud de sos. Oltenitei si la est de soselele Progresul-Grozavesti. Daca vrei sa circuli in aceasta zona va trebui sa achiti o taxa. Aceasta taxa, dupa spusele primarului, va reduce poluarea, deoarece nu va fi platita de toti posesorii de rable. Evident, aceasta taxa va fi preluata de orice alt mare oras din Romania.
Taxa Auto marca Gratiela nu este nicio noutate pentru soferi. A fost numita taxa de poluare, de mediu, auto si asa mai departe. Culmea, aceasta taxa declarata ilegala inca de la aparitia sa a fost scoasa de Liviu Dragnea, seful PSD, masura fiind una populista in cadrul alegerilor parlamentare. Acum, tot PSD o reintroduce.
Asadar, avem doua noi taxe care urmeaza sa-i loveasca direct pe soferi. Asta dupa scumpirea carburantului care a avut loc luna asta. Tot dupa un tiki-taka PSD care in februarie a scos acciza marca Ponta doar ca sa o reintroduca acum, imediat dupa ce s-au vazut alesi. In concluzie, soferii par a fi o turma de vaci numai bune de muls, ceea ce este si adevarat.
Din pacate, pentru romani, autoturismul personal e mai important ca locuinta, ca familia, ca sanatatea, ca educatia, ca orice. Nu se gasesc bani pentru mancare sanatoasa la copil, nu sunt bani de rechizite si haine de calitate, nu sunt bani de plata unei rate la un apartament, dar sunt bani de lucruri cu adevarat importante pentru un roman: televizor LED Smart in garsoniera din Ferentari, ultimul model de iPhone si, evident, minimum o masina.
Exact pe aceasta filosofie se bazeaza si alesii din PSD. Poti sa faci maine benzina 10 lei/litru. Sau sa bagi impozit anual de 1000 de lei la Logan. Poti sa bagi taxa auto de 10.000 de Euro si taxa de centru de 100 de lei/zi. Romanul tot va circula, tot se va plimba cu masina si isi va rupe de la gura pe alta parte. Pai cum sa nu incepi sa mulgi si sa tragi bani de pe spinarea romanului obisnuit cu masina?
Multi posesori de masina depind de ea, fac bani cu ea, aduc o paine pe masa. Dar majoritatea ar putea la fel de bine sa renunte la ea, insa confortul romanului nu are valoare. Asa ca daca maine Gabriela Firea baga o taxa de centru uriasa, o sa constatam cu stupoare ca este fix aceeasi aglomeratie ca acum.
Dar, pana la urma, ce vrea sa faca un primar cu banii incasati pe aceasta TAXA DE CENTRU? Strange banii la buget si construieste parcari? Planteaza copaci care sa combata poluarea? Lateste soseaua si mareste parcul de autobuze? Cumpara mijloace de transport in comun electrice? Pai ca in orice alt caz, politicienii sunt doar buni sa ceara, nu sa si dea. Ce s-a facut atatia ani din TAXA AUTO ceruta de ministerul mediului? S-au plantat paduri intregi? S-au igienizat zone si parcuri naturale? De fapt, s-a facut ceva cu privire la poluare? Absolut nimic.
Asa va fi si in continuare. O sa revedem TAXA AUTO bagata si cine va dori o masina o va achita fara comentarii. O sa vedem si taxa de centru care este imposibil sa micsoreze aglomeratia, o vom achita fara probleme si ne vom vedea mai departe de asteptat in cozi. Pentru ca asa este soferul roman: s-a dus la vot si si-a facut-o cu mana lui. A votat pentru benzina de 5,2 lei/litru, impozite crescute, o noua taxa auto si o noua taxa de centru.
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Renault megane 16v 2006 2000 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €