Sa ne intelegem: Noua TAXA AUTO 2018 si Taxa de Centru sunt doua taxe diferite facute cadou de guvernanti

Sa ne intelegem: Noua TAXA AUTO 2018 si Taxa de Centru sunt doua taxe diferite facute cadou de guvernanti
  • Forma noii Taxe Auto 2018 va fi finalizata in 3 saptamani
  • Taxa de Centru pentru reducerea traficului
  • Revolutia promisa de d-na Firea a inceput

Ca un facut, cele doua doamne din PSD, respectiv Gabriela Firea, primarul capitalei, si Gratiela Gavrilescu, ministrul mediului, au anuntat in acelasi timp introducerea unor taxe noi pentru soferi. Una este de poluare, alta este de centru. Sa explicam.

Gabriela Firea a declarat ca lucreaza la introducerea unei taxe auto care va avea ca scop reducerea traficului auto. In acelasi timp, Gratiela Gavrilescu a declarat ca noua Taxa Auto, stiti voi, cea anulata de seful lor, Dragnea, in februarie 2017, va fi finalizata peste 3 saptamani. Sa le luam pe rand.

Taxa de centru marca Firea va fi dedicata masinilor care vor sa circule in interiorul Inelului Principal. Adica o zona centrala marginita la nord de bd. Stefan cel Mare, la est de bd. Mihai Bravu, la sud de sos. Oltenitei si la est de soselele Progresul-Grozavesti. Daca vrei sa circuli in aceasta zona va trebui sa achiti o taxa. Aceasta taxa, dupa spusele primarului, va reduce poluarea, deoarece nu va fi platita de toti posesorii de rable. Evident, aceasta taxa va fi preluata de orice alt mare oras din Romania.

Taxa Auto marca Gratiela nu este nicio noutate pentru soferi. A fost numita taxa de poluare, de mediu, auto si asa mai departe. Culmea, aceasta taxa declarata ilegala inca de la aparitia sa a fost scoasa de Liviu Dragnea, seful PSD, masura fiind una populista in cadrul alegerilor parlamentare. Acum, tot PSD o reintroduce.

Inel PrincipalInel Principal

Asadar, avem doua noi taxe care urmeaza sa-i loveasca direct pe soferi. Asta dupa scumpirea carburantului care a avut loc luna asta. Tot dupa un tiki-taka PSD care in februarie a scos acciza marca Ponta doar ca sa o reintroduca acum, imediat dupa ce s-au vazut alesi. In concluzie, soferii par a fi o turma de vaci numai bune de muls, ceea ce este si adevarat.

Din pacate, pentru romani, autoturismul personal e mai important ca locuinta, ca familia, ca sanatatea, ca educatia, ca orice. Nu se gasesc bani pentru mancare sanatoasa la copil, nu sunt bani de rechizite si haine de calitate, nu sunt bani de plata unei rate la un apartament, dar sunt bani de lucruri cu adevarat importante pentru un roman: televizor LED Smart in garsoniera din Ferentari, ultimul model de iPhone si, evident, minimum o masina.

Exact pe aceasta filosofie se bazeaza si alesii din PSD. Poti sa faci maine benzina 10 lei/litru. Sau sa bagi impozit anual de 1000 de lei la Logan. Poti sa bagi taxa auto de 10.000 de Euro si taxa de centru de 100 de lei/zi. Romanul tot va circula, tot se va plimba cu masina si isi va rupe de la gura pe alta parte. Pai cum sa nu incepi sa mulgi si sa tragi bani de pe spinarea romanului obisnuit cu masina?

Multi posesori de masina depind de ea, fac bani cu ea, aduc o paine pe masa. Dar majoritatea ar putea la fel de bine sa renunte la ea, insa confortul romanului nu are valoare. Asa ca daca maine Gabriela Firea baga o taxa de centru uriasa, o sa constatam cu stupoare ca este fix aceeasi aglomeratie ca acum.

Dar, pana la urma, ce vrea sa faca un primar cu banii incasati pe aceasta TAXA DE CENTRU? Strange banii la buget si construieste parcari? Planteaza copaci care sa combata poluarea? Lateste soseaua si mareste parcul de autobuze? Cumpara mijloace de transport in comun electrice? Pai ca in orice alt caz, politicienii sunt doar buni sa ceara, nu sa si dea. Ce s-a facut atatia ani din TAXA AUTO ceruta de ministerul mediului? S-au plantat paduri intregi? S-au igienizat zone si parcuri naturale? De fapt, s-a facut ceva cu privire la poluare? Absolut nimic.

Asa va fi si in continuare. O sa revedem TAXA AUTO bagata si cine va dori o masina o va achita fara comentarii. O sa vedem si taxa de centru care este imposibil sa micsoreze aglomeratia, o vom achita fara probleme si ne vom vedea mai departe de asteptat in cozi. Pentru ca asa este soferul roman: s-a dus la vot si si-a facut-o cu mana lui. A votat pentru benzina de 5,2 lei/litru, impozite crescute, o noua taxa auto si o noua taxa de centru.

Sondaj

Tie ce taxa iti place mai mult?

mai multe