Volkswagen descoperă butonul roșu: cum au ajuns touchscreen-urile mai enervante decât un GPS din 2005

Revoluția tactilă: când tehnologia a luat-o pe câmpii
Pe la începutul pandemiei, când toți încercam să ne adaptăm la Zoom, măști și pâine de casă, Volkswagen a zis că e momentul perfect să scoată din priză tot ce ține de butoane fizice și să bage touchscreen peste tot. Volan? Tactil. Climatizare? Prin meniu. Schimbat radio-ul? Mult noroc și nervi de oțel! La un moment dat, aveai nevoie de un curs de utilizare, trei degete perfect curate și 2 secunde de neatenție pe drum ca să dai mai tare volumul.
Dar ce să vezi? Nemții, recunoscuți pentru rigoare, au călcat pe bec. Feedback-ul de la clienții europeni a fost clar: „Nu vrem navă spațială. Vrem mașină!”. Până și englezii, care conduc pe partea greșită a drumului și beau ceai în loc de cafea, au zis în cor: „Give us our buttons back!”.
Când touchscreen-ul devine boss-ul tău
Imaginează-ți că ești pe autostradă. Copilul din spate urlă că îi e cald, tu vrei să dai aerul mai tare, dar trebuie să navighezi prin patru meniuri și să nimerești o bară de reglaj de 2 mm. Dacă nu ești chirurg plastician cu mână fermă, s-ar putea să pornești degivrarea în loc de aer condiționat. Sau și mai rău – să dai Radio ZU la maxim și să intri în panică.
Ce s-a întâmplat cu vechiul buton de volum? Cu rotița aia simplă, frumoasă, care mergea în ambele sensuri și nu te făcea să te simți ca un DJ ratat? Ce s-a întâmplat cu butonul de „hazard” (știi tu .. clasicul si nelipsitul buton de AVARIE...), care se aprindea ca o steluță magică și nu trebuia să-l cauți pe un ecran de 12 inch, pierdut într-un labirint de opțiuni?
Industria auto: un deja-vu cu LED-uri
Povestea asta nu e nouă. Dacă ne uităm în trecut, vedem cum multe companii au luat-o pe arătură cu tehnologia de dragul tehnologiei. În anii '80, digitalizarea bordurilor părea „cool”. Cine a condus un Renault 11 Electronic știe – display digital, sunete de robot, și o fiabilitate de cartof copt. După 5 ani, toate s-au întors la ceasuri analogice. De ce? Pentru că funcționau.
În mod ironic, istoria se repetă cu același entuziasm naiv. Volkswagen, care a vrut să fie Tesla Europei, a înțeles acum că tehnologia fără ergonomie e ca un Golf GTI fără volan – frumos în poze, imposibil în realitate.
Se întoarce butonul: victoria micilor detalii
Vestea bună? Oficialii VW au declarat că, începând cu următoarele generații de ID-uri, butoanele fizice vor reveni. Nu știm exact când, dar e clar că mesajul a fost primit. În sfârșit, cineva a realizat că nu toate lucrurile vechi trebuie înlocuite doar pentru că... „e modern”.
E un pas mic pentru industrie, dar un pas uriaș pentru degetele noastre tremurânde. Poate că într-o zi, cineva de la Apple va învăța și el de la Volkswagen și va pune din nou jack-ul audio pe iPhone. Dar să nu visăm prea frumos...
Concluzia amară cu iz de buton retro
Într-o lume în care mașinile se conduc singure, iar softurile dictează ce poți face în trafic, e reconfortant să vezi că un simplu buton fizic poate încă revoluționa o industrie. Ironia e că după zeci de milioane investite în UI futurist, Volkswagen a fost readus cu picioarele pe pământ de o generație care vrea să dea volumul mai tare din mers fără să Înjure în latină. Să nu uităm, dragi prieteni: viitorul e digital, dar trecutul are un buton care merge de fiecare dată! (Până se strică ... bineințeles ;)).
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
-
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Tubulatura admisie aer 9833016780 opel corsa f 1.2i 131 cai hn05 250 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei


