Volkswagen descoperă butonul roșu: cum au ajuns touchscreen-urile mai enervante decât un GPS din 2005

Revoluția tactilă: când tehnologia a luat-o pe câmpii
Pe la începutul pandemiei, când toți încercam să ne adaptăm la Zoom, măști și pâine de casă, Volkswagen a zis că e momentul perfect să scoată din priză tot ce ține de butoane fizice și să bage touchscreen peste tot. Volan? Tactil. Climatizare? Prin meniu. Schimbat radio-ul? Mult noroc și nervi de oțel! La un moment dat, aveai nevoie de un curs de utilizare, trei degete perfect curate și 2 secunde de neatenție pe drum ca să dai mai tare volumul.
Dar ce să vezi? Nemții, recunoscuți pentru rigoare, au călcat pe bec. Feedback-ul de la clienții europeni a fost clar: „Nu vrem navă spațială. Vrem mașină!”. Până și englezii, care conduc pe partea greșită a drumului și beau ceai în loc de cafea, au zis în cor: „Give us our buttons back!”.
Când touchscreen-ul devine boss-ul tău
Imaginează-ți că ești pe autostradă. Copilul din spate urlă că îi e cald, tu vrei să dai aerul mai tare, dar trebuie să navighezi prin patru meniuri și să nimerești o bară de reglaj de 2 mm. Dacă nu ești chirurg plastician cu mână fermă, s-ar putea să pornești degivrarea în loc de aer condiționat. Sau și mai rău – să dai Radio ZU la maxim și să intri în panică.
Ce s-a întâmplat cu vechiul buton de volum? Cu rotița aia simplă, frumoasă, care mergea în ambele sensuri și nu te făcea să te simți ca un DJ ratat? Ce s-a întâmplat cu butonul de „hazard” (știi tu .. clasicul si nelipsitul buton de AVARIE...), care se aprindea ca o steluță magică și nu trebuia să-l cauți pe un ecran de 12 inch, pierdut într-un labirint de opțiuni?
Industria auto: un deja-vu cu LED-uri
Povestea asta nu e nouă. Dacă ne uităm în trecut, vedem cum multe companii au luat-o pe arătură cu tehnologia de dragul tehnologiei. În anii '80, digitalizarea bordurilor părea „cool”. Cine a condus un Renault 11 Electronic știe – display digital, sunete de robot, și o fiabilitate de cartof copt. După 5 ani, toate s-au întors la ceasuri analogice. De ce? Pentru că funcționau.
În mod ironic, istoria se repetă cu același entuziasm naiv. Volkswagen, care a vrut să fie Tesla Europei, a înțeles acum că tehnologia fără ergonomie e ca un Golf GTI fără volan – frumos în poze, imposibil în realitate.
Se întoarce butonul: victoria micilor detalii
Vestea bună? Oficialii VW au declarat că, începând cu următoarele generații de ID-uri, butoanele fizice vor reveni. Nu știm exact când, dar e clar că mesajul a fost primit. În sfârșit, cineva a realizat că nu toate lucrurile vechi trebuie înlocuite doar pentru că... „e modern”.
E un pas mic pentru industrie, dar un pas uriaș pentru degetele noastre tremurânde. Poate că într-o zi, cineva de la Apple va învăța și el de la Volkswagen și va pune din nou jack-ul audio pe iPhone. Dar să nu visăm prea frumos...
Concluzia amară cu iz de buton retro
Într-o lume în care mașinile se conduc singure, iar softurile dictează ce poți face în trafic, e reconfortant să vezi că un simplu buton fizic poate încă revoluționa o industrie. Ironia e că după zeci de milioane investite în UI futurist, Volkswagen a fost readus cu picioarele pe pământ de o generație care vrea să dea volumul mai tare din mers fără să Înjure în latină. Să nu uităm, dragi prieteni: viitorul e digital, dar trecutul are un buton care merge de fiecare dată! (Până se strică ... bineințeles ;)).
-
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
-
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
-
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
-
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
-
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
-
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
-
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei


