Volkswagen descoperă butonul roșu: cum au ajuns touchscreen-urile mai enervante decât un GPS din 2005

Volkswagen descoperă butonul roșu: cum au ajuns touchscreen-urile mai enervante decât un GPS din 2005
Salutare, dragi pasionați de cai putere și de... butoane! Da, ați citit bine. Nu de ecrane tactile, nu de interfețe futuriste cu lag de Nokia 3310 în baie, ci de BUTOANE. Fix alea pe care le găseai în Golf 4, când puteai să schimbi volumul fără să-ți iei ochii de la drum sau să-ți faci o programare la oftalmolog ca să poți nimeri iconița de „recirculare aer”. Astăzi povestim despre cum Volkswagen – un gigant auto, nu vreun atelier de tuning din fundul curții – a realizat că europenii, bătu-i-ar nostalgia, vor înapoi butoane fizice în mașinile electrice. Mai exact, în ID.3, ID.4 și restul familiei ID.
Trimite unui prieten

Revoluția tactilă: când tehnologia a luat-o pe câmpii

Pe la începutul pandemiei, când toți încercam să ne adaptăm la Zoom, măști și pâine de casă, Volkswagen a zis că e momentul perfect să scoată din priză tot ce ține de butoane fizice și să bage touchscreen peste tot. Volan? Tactil. Climatizare? Prin meniu. Schimbat radio-ul? Mult noroc și nervi de oțel! La un moment dat, aveai nevoie de un curs de utilizare, trei degete perfect curate și 2 secunde de neatenție pe drum ca să dai mai tare volumul.

Dar ce să vezi? Nemții, recunoscuți pentru rigoare, au călcat pe bec. Feedback-ul de la clienții europeni a fost clar: „Nu vrem navă spațială. Vrem mașină!”. Până și englezii, care conduc pe partea greșită a drumului și beau ceai în loc de cafea, au zis în cor: „Give us our buttons back!”.

Când touchscreen-ul devine boss-ul tău

Imaginează-ți că ești pe autostradă. Copilul din spate urlă că îi e cald, tu vrei să dai aerul mai tare, dar trebuie să navighezi prin patru meniuri și să nimerești o bară de reglaj de 2 mm. Dacă nu ești chirurg plastician cu mână fermă, s-ar putea să pornești degivrarea în loc de aer condiționat. Sau și mai rău – să dai Radio ZU la maxim și să intri în panică.

Ce s-a întâmplat cu vechiul buton de volum? Cu rotița aia simplă, frumoasă, care mergea în ambele sensuri și nu te făcea să te simți ca un DJ ratat? Ce s-a întâmplat cu butonul de „hazard” (știi tu .. clasicul si nelipsitul buton de AVARIE...), care se aprindea ca o steluță magică și nu trebuia să-l cauți pe un ecran de 12 inch, pierdut într-un labirint de opțiuni?

Industria auto: un deja-vu cu LED-uri

Povestea asta nu e nouă. Dacă ne uităm în trecut, vedem cum multe companii au luat-o pe arătură cu tehnologia de dragul tehnologiei. În anii '80, digitalizarea bordurilor părea „cool”. Cine a condus un Renault 11 Electronic știe – display digital, sunete de robot, și o fiabilitate de cartof copt. După 5 ani, toate s-au întors la ceasuri analogice. De ce? Pentru că funcționau.

În mod ironic, istoria se repetă cu același entuziasm naiv. Volkswagen, care a vrut să fie Tesla Europei, a înțeles acum că tehnologia fără ergonomie e ca un Golf GTI fără volan – frumos în poze, imposibil în realitate.

Se întoarce butonul: victoria micilor detalii

Vestea bună? Oficialii VW au declarat că, începând cu următoarele generații de ID-uri, butoanele fizice vor reveni. Nu știm exact când, dar e clar că mesajul a fost primit. În sfârșit, cineva a realizat că nu toate lucrurile vechi trebuie înlocuite doar pentru că... „e modern”.

E un pas mic pentru industrie, dar un pas uriaș pentru degetele noastre tremurânde. Poate că într-o zi, cineva de la Apple va învăța și el de la Volkswagen și va pune din nou jack-ul audio pe iPhone. Dar să nu visăm prea frumos...

Concluzia amară cu iz de buton retro

Într-o lume în care mașinile se conduc singure, iar softurile dictează ce poți face în trafic, e reconfortant să vezi că un simplu buton fizic poate încă revoluționa o industrie. Ironia e că după zeci de milioane investite în UI futurist, Volkswagen a fost readus cu picioarele pe pământ de o generație care vrea să dea volumul mai tare din mers fără să Înjure în latină. Să nu uităm, dragi prieteni: viitorul e digital, dar trecutul are un buton care merge de fiecare dată! (Până se strică ... bineințeles ;)).

Volkswagen descoperă butonul roșu: cum au ajuns touchscreen-urile mai enervante decât un GPS din 2005

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Editorial DATA PUBLICĂRII: 30 Mai 2025