Volkswagen descoperă butonul roșu: cum au ajuns touchscreen-urile mai enervante decât un GPS din 2005

Revoluția tactilă: când tehnologia a luat-o pe câmpii
Pe la începutul pandemiei, când toți încercam să ne adaptăm la Zoom, măști și pâine de casă, Volkswagen a zis că e momentul perfect să scoată din priză tot ce ține de butoane fizice și să bage touchscreen peste tot. Volan? Tactil. Climatizare? Prin meniu. Schimbat radio-ul? Mult noroc și nervi de oțel! La un moment dat, aveai nevoie de un curs de utilizare, trei degete perfect curate și 2 secunde de neatenție pe drum ca să dai mai tare volumul.
Dar ce să vezi? Nemții, recunoscuți pentru rigoare, au călcat pe bec. Feedback-ul de la clienții europeni a fost clar: „Nu vrem navă spațială. Vrem mașină!”. Până și englezii, care conduc pe partea greșită a drumului și beau ceai în loc de cafea, au zis în cor: „Give us our buttons back!”.
Când touchscreen-ul devine boss-ul tău
Imaginează-ți că ești pe autostradă. Copilul din spate urlă că îi e cald, tu vrei să dai aerul mai tare, dar trebuie să navighezi prin patru meniuri și să nimerești o bară de reglaj de 2 mm. Dacă nu ești chirurg plastician cu mână fermă, s-ar putea să pornești degivrarea în loc de aer condiționat. Sau și mai rău – să dai Radio ZU la maxim și să intri în panică.
Ce s-a întâmplat cu vechiul buton de volum? Cu rotița aia simplă, frumoasă, care mergea în ambele sensuri și nu te făcea să te simți ca un DJ ratat? Ce s-a întâmplat cu butonul de „hazard” (știi tu .. clasicul si nelipsitul buton de AVARIE...), care se aprindea ca o steluță magică și nu trebuia să-l cauți pe un ecran de 12 inch, pierdut într-un labirint de opțiuni?
Industria auto: un deja-vu cu LED-uri
Povestea asta nu e nouă. Dacă ne uităm în trecut, vedem cum multe companii au luat-o pe arătură cu tehnologia de dragul tehnologiei. În anii '80, digitalizarea bordurilor părea „cool”. Cine a condus un Renault 11 Electronic știe – display digital, sunete de robot, și o fiabilitate de cartof copt. După 5 ani, toate s-au întors la ceasuri analogice. De ce? Pentru că funcționau.
În mod ironic, istoria se repetă cu același entuziasm naiv. Volkswagen, care a vrut să fie Tesla Europei, a înțeles acum că tehnologia fără ergonomie e ca un Golf GTI fără volan – frumos în poze, imposibil în realitate.
Se întoarce butonul: victoria micilor detalii
Vestea bună? Oficialii VW au declarat că, începând cu următoarele generații de ID-uri, butoanele fizice vor reveni. Nu știm exact când, dar e clar că mesajul a fost primit. În sfârșit, cineva a realizat că nu toate lucrurile vechi trebuie înlocuite doar pentru că... „e modern”.
E un pas mic pentru industrie, dar un pas uriaș pentru degetele noastre tremurânde. Poate că într-o zi, cineva de la Apple va învăța și el de la Volkswagen și va pune din nou jack-ul audio pe iPhone. Dar să nu visăm prea frumos...
Concluzia amară cu iz de buton retro
Într-o lume în care mașinile se conduc singure, iar softurile dictează ce poți face în trafic, e reconfortant să vezi că un simplu buton fizic poate încă revoluționa o industrie. Ironia e că după zeci de milioane investite în UI futurist, Volkswagen a fost readus cu picioarele pe pământ de o generație care vrea să dea volumul mai tare din mers fără să Înjure în latină. Să nu uităm, dragi prieteni: viitorul e digital, dar trecutul are un buton care merge de fiecare dată! (Până se strică ... bineințeles ;)).
-
Furtun / conducta cod 28139-26350 hyundai santa fe 1 3.5... 50 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Prelungire splitter bara spate fiat 500 abarth mk1 facelift... 450 Lei
-
Capac schimbator viteze dsg laurin & klement oe skoda... 160 Lei
Chiulasa dacia 1310 1983 - 2004 benzina 400 Lei
Usa dreapta spate skoda superb 2 3t limuzina model 2012 1000 Lei
-
Set articulatie, planetara fiat albea (178) (1996 - 2009)... 168 Lei
Conducta ac kv6h-19n601-ba ford transit connect v408 van 1.5... 299 Lei
Chiuloasa completa originala aprilia scarabeo - sport city one... 400 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Macheta oe cupra formentor 2020→ albastru / gri mat 1:43... 485 Lei
Bară spate audi q5 off-road an 2009-2014 cu găuri pentru... 650 Lei
-
Bara spate cu stopuri land rover freelander ln 1998 200 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Bara fata si grila centrala compatibila cu mercedes s-class... 2949 Lei
-
Dacia logan hhggg 2007 1250 €
Diferenţial fata cod 14286440 14286440 bmw x5 e53 [facelift]... 800 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
Macheta oe cupra formentor 2020→ cupru mat 1:43 5ff099300b 485 Lei
Radiator apa yamaha majesty,mbk skyliner 125 150 180 4t 100 Lei
-
Usa dreapta spate skoda superb 2 774 Lei
Dezmembrez mini one r52 1.6i (1598cc-66kw-90hp) 2004; cabrio
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
Încălzitor aerisire motor 55568910 opel insignia zafira c... 80 Lei
Cutie de transfer hyundai ix35 2014 suv 2.0 diesel 1500 Lei
Bandou aripa dreapta spate volkswagen touareg 2012 238 Lei
-
Radiator intercooler suzuki suzuki sx4 s-cross 1.4 t 2019... 450 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca aez, gama mercedes, vw, seat, skoda 950 Lei
Modul usa dreapta fata skoda octavia 3 cod 5q4959592e 250 Lei
-
Toyota rav-4 2.2diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
Pompa injectie renault kangoo 1.9 diesel 1997 - 2008 cod... 699.99 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Grila aer spate originala audi q7 4l cod 4l0819203 k 30 €
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Pompa servodirectie electrica renault clio symbol ,renault kangoo 150 €


