Cea mai cunoscuta masina cu MOTOR ROTATIV implineste 40 de ani. Fanii inca cer un succesor pe masura

Cea mai cunoscuta masina cu MOTOR ROTATIV implineste 40 de ani. Fanii inca cer un succesor pe masura
  • Mazda RX-7 implineste 40 de ani
  • A fost produsa in trei generatii de-a lungul timpului
  • Cea mai cunoscuta este cea de-a treia iteratie, botezata FD
Distribuie pe Facebook

Mazda RX-7 implineste 40 de ani. De-a lungul timpului, cel mai cunoscut model cu motor rotativ a avut trei generatii si a fost comercializat in peste 800.000 de exemplare la nivel mondial.

In urma cu patru decenii, sportiva RX-7 era prezentata in premiera lumii intregi. In martie 1978, acest model a debutat pe piata din Japonia si s-a facut rapid remarcat datorita motorului rotativ (Wankel) pe care il ascundea sub capota, mai usor si mai compact decat unul "standard".

Mazda RX-7

Dupa 471.000 de exemplare vandute, Mazda a lansat cea de-a doua generatie RX-7 in 1985. Botezata FC, aceasta a fost disponibila la inceput cu un motor rotativ aspirat natural, pentru ca din 1989 si pana in 1992 sa poata fi comandata si alaturi de un propulsor Wankel turbo pe anumite piete, cum ar fi Statele Unite ale Americii sau Japonia.

Mazda RX-7

Chiar daca primele doua iteratii s-au vandut fiecare in peste 200.000 de unitati, cea de-a treia generatie RX-7 a reusit cu adevarat sa ramana in istorie si sa fie incredibil de cautata chiar si in ziua de azi. Aceasta a fost produsa in perioada 1992 - 2002, timp in care 68.589 de exemplare au parasit linia de asamblare.

Mazda RX-7

Daca FC-ul aducea putin cu Porsche-ul 924, RX-7-le FD venea cu un design complet nou care impresioneaza chiar si in ziua de azi. Motorul Wankel de 1.3 litri a ramas la locul sau, insa a fost imbunatatit si a primit o turbina in plus fata de iteratia precedenta, fiind acum twin-turbo.

Mazda RX-7

Cele doua turbocompresoare lucrau secvential: primul intra in actiune la turatii joase (de la 1.800 de rotatii pe minut), iar cel de-al doilea functiona de la 4.000 de rpm. Pentru acele vremuri, un astfel de sistem era foarte complex si nu multi aveau resursele necesare pentru a-l dezvolta.

Mazda RX-7

Tocmai de aceea Mazda a colaborat cu Hitachi, iar rezultatul final a fost primul sistem twin-turbo secvential produs in serie si exportat din Japonia. Ca tot veni vorba de Tara Soarelui Rasare, RX-7-le FD a fost disponibil aici in mai multe versiuni si editii speciale (RB, RB-S, R, RS, RZ, Spirit R etc.), iar motorul dezvolta de la 255 la 280 de cai putere spre finalul productiei.

Mazda RX-7

In Europa, Mazda a vandut 1.152 de exemplare RX-7 FD prin reteaua proprie de showroom-uri, iar sportiva era disponibila intr-un singur nivel de echipare. Printre dotari se numarau doua racitoare de ulei, trapa electrica, cruise control, o suspensie mai rigida, bare antirului de la versiunea Type R iar propulsorul Wankel de 1.3 litri dezvolta 239 de cai putere.

Mazda RX-7

Mazda RX-7

Mazda RX-7

Mazda RX-7

Mazda RX-7

Mazda RX-7

Mazda RX-7

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (13) Poze Mazda RX-7
mai multe
Publicat în categoria: Evenimente auto DATA PUBLICĂRII: 20 Iunie 2018