Anvelopele Pirelli, pregatite pentru etapa de la Hungaroring de Formula 1

Dupa doua weekenduri cu ploaie, in Marea Britanie si Germania, Pirelli se asteapta la un weekend cald si uscat pe Hungaroring: primul circuit deschis in spatele fostei Cortine de Fier in 1986. Pista ingusta si intortocheata este permanent prezenta in Marele Circ, dar are cateva caracteristici similare cu cele ale unui circuit stradal, cu viteze medii scazute si aderenta mica, care evolueaza gradual pe masura ce pe asfalt incepe sa se depuna din ce in ce mai multa guma.
Pirelli aduce aici pneurile medii P Zero Alb si pe cele soft P Zero Galben: aceeasi nominalizare ca si pentru Marele Premiu al Germaniei. Aceasta combinatie este destinata sa ofere cel mai bun compromis intre aderenta de care este efectiv nevoie pentru a se negocia virajele stranse de pe Hungaroring si anduranta necesara pentru a face fata temperaturilor ambientale ridicate, care se apropie de 30 de grade Celsius, temperatura caracteristica pentru etapa din Ungaria.
Tractiunea si franarea sunt doua dintre elementele care provoaca in mod special anvelopele in Ungaria, deseori cauzand ridicarea temperaturii pneurilor care mareste la randul ei degradarea acestora, daca pilotii nu le conserva. Cu un numar mare de viraje stranse si virari semnificative, flancurile externe ale anvelopelor sunt in mod particular victime ale temperaturii, uzurii si rugozitatii pistei, fiind necesar un stil de pilotaj foarte fin.
Spre deosebiere de Silverstone si Hockenheim, Pirelli nu va aduce nici un pneu experimental pentru antrenamentele libere de la Hungaroring, ceea ce inseamna ca fiecare pilot va avea la dispozitie stocul obisnuit alocat de cate 6 seturi de medii si 5 de soft pentru tot weekendul.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT?Paul Hembery: "Ungaria ne va oferi un contrast puternic fata de circuitele de pe care tocmai venim, fiind cel mai lent circuit permanent din calendar. Ceea ce nu il face mai putin stresant pentru pneuri: de fapt un circuit virajat si cu aderenta mica va supune mereu pneurile unei incalziri mai rapide si mai mari, dacat unul rapid dar cursiv pe care pneul se misca mai mult - in special cand termperaturile ambinentale sunt ridicate. Spunand asta, sa ne aducem insa aminte ca anul trecut aici am avut parte de ploaie asa ca sa nu facem nicio presupunere. In consecinta noi inca suferim de o anumita lipsa de informatii despre comportamentul slick-urilor noastre, in conditii de cursa la Hungaroring. Punerea in balanta a vitezei necesare si a rezistentei la uzura a pneurilor va fi probabil cheia obtinerii unui maxim potential din anvelope in Ungaria, pentru a pastra degradarea sub control. Depasirile sunt in mod traditional dificile, astfel ca echipele vor utiliza strategia pentru a castiga pozitii. Din acest motiv, antrenamentele vor fi foarte importante si vitale in stabilirea strategiei: o oportunitate cu care echipele nu s-au mai intalnit recent, din cauza vremii din ultimele doua curse."
CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI?
Nico Hulkenberg (Force India): "Am cateva amintiri foarte frumoase din cursele de pe Hungaroring, in special din 2010 cand am incheiat pe locul sase, ceea ce atunci a reprezentat cel mai bun rezultat din cariera mea. Desi, in 2009 am castigat in GP2. De abia astept sa ma intorc, mai ales pentru ca imi si place foarte mult sa vizitez Budapesta. Desi, este un circuit lent, este dificil de realizat un foarte bun tur de pista deoarece este un circuit unde fiecare viraj este urmat de un altul, astfel ca este destul de dificil si trebuie sa ai un anumit ritm. In privinta anvelopelor sunt destul de multe solicitari, pentru ca treci dintr-un viraj in altul, fara linii drepte care sa ajute pneurile sa se raceasca. Cred ca vom putea sa ne luptam pentru puncte weekendul acesta pentru ca ne-am descurcat mereu pe piste fara prea multe viraje rapide, precum Monaco sau Valencia, si astfel speram ca acest circuit sa se potriveasca masinii noastre."CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI?
Jaime Alguersuari: "Ungaria este mai mult un circuit de karting: este foarte distractiv dar si foarte dur pentru anvelope, dar si pentru pilot: pulsul este la cel mai ridicat nivel, din tot sezonul, din cauza temperaturilor ridicate si a racirii slabe. In ceea ce priveste set-up-ul, noi vom merge cu cea mai mare apasare aerodinamica din acest sezon, astfel ca vom maximiza potentialul aerodinamic al masinii ceea ce va avea un efect suplimentar si asupra pneurilor, cele din fata vor lucra mai mult. Cu toate aceste viraje lente si medii, combinarea tractiunii cu stabilitatea franarii este foarte importanta: exista un singur viraj rapid si aici exista si singura posibilitate de depasire. Anul trecut a fost o cursa foarte complicata, cand am pornit pe intermediare dupa care am trecut pe slick-uri, dar cred ca acum va fi diferit. Masinile care se vor descurca cel mai bine in Ungaria sunt cele care vor genera cea mai mare forta de apasare aerodinamica, pentru ca acesta este cel mai important factor aici."DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
Linia dreapta de start/sosire are doar 700 metri fiind de altfel singura linie dreapta a circuitului, cu 14 viraje si 4.381 km. Masinile merg la acceleratie maxima doar 10 secunde pe durata unui tur.Masinile urca pe vibratoare intre virajele sase si sapte pentru a urma trasa ideala. In urma impactului anvelopele sufera o forta de deformare echivalenta cu 800 kg.
Masinile merg cu apasare aerodinamica maxima in Ungaria pentru a-si maximiza aderenta si o suspensie setata moale pentru a imbunatati tractiunea, la fel ca in Monaco. Masinile au de asemenea nevoie sa vireze usor pentru toate schimbarile de directie, cee ce face ca suspensia fata sa fie ceva mai tare pentru mai multa precizie. Oricum este important ca set-upul masinii sa nu accentueze uzura pneurilor.
ANVELOPELE NOMINALIZATE PANA ACUM:
PIRELLI IN UNGARIA
Prima activitate comerciala a companiei Pirelli in Ungaria a fost o companie de cabluri (care acum a fost vanduta), dar de atunci Pirelli a devenit unul dintre cei mai puternici fabricanti de pneuri din tara, comercializand toata gama Ultra High Performante si eco de la P Zero la Scorpion verde.
Pirelli opereaza garantia Tyre Life in Ungaria, ceea ce garanteaza toate produsele companiei impotriva penelor si avariilor produse de drum. Garantia merge 12 luni de la data achizitiei.
Modelul maghiar Eniko Mihalik a aparut in Calendarul Pirelli 2010, dupa ce a fost fotografiat de Terry Richardson in Brazilia
ALTE STIRI DE LA PIRELLI
Cea mai noua specificatie a aplicatiei Pirelli Autodrome, versiunea 1.5 este acum disponibila pe iTunes. Aplicatia exploreaza lumea Pirelli din Formula 1 printr-o serie de jocuri. O alta aplicatie Pirelli disponibila pe iTunes, Pirelli&C, este focusata pe partea de business a companiei si sumarizeaza raportul anual.Pilotul de teste Pirelli, Jaime Algursuari a inlocuit recent volanul cu un mixer, cand a fost DJ pentru 4 ore in Ibiza. Alguersuari produce propria muzica de dans si are cel mai vandut album in Spania.
Adrian Lima va deveni primul model insarcinat care va aparea in calendarul Pirelli. Fotomodelul brazilian, care a aparut in mai multe editii ale acestui calendar, va fi prezenta si in editia 2013, fotografiata de Steve McCurry.
-
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Motor benzina 266920 1.5 benzina mercedes-benz a-class w169 2004 2000 Lei
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Debitmetru volkswagen polo 6r, 6c 2009 - > 1.2 tdi cfwa, skoda... 200 Lei
-
Set curea transmisie cu caneluri bmw x3 (e83) (2004 - 2011)... 506 Lei
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Motor benzina apf 1.6 benzina volkswagen golf iv 1j1 1997-2005 1000 Lei
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
-
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
-
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 1 (e87) (2003 -... 506 Lei
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
-
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 3 touring (e46)... 506 Lei
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 3 compact (e46)... 506 Lei
-
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 3 cupe (e92) (2006... 506 Lei
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €


