Anvelopele Pirelli, pregatite pentru etapa de la Hungaroring de Formula 1

Dupa doua weekenduri cu ploaie, in Marea Britanie si Germania, Pirelli se asteapta la un weekend cald si uscat pe Hungaroring: primul circuit deschis in spatele fostei Cortine de Fier in 1986. Pista ingusta si intortocheata este permanent prezenta in Marele Circ, dar are cateva caracteristici similare cu cele ale unui circuit stradal, cu viteze medii scazute si aderenta mica, care evolueaza gradual pe masura ce pe asfalt incepe sa se depuna din ce in ce mai multa guma.
Pirelli aduce aici pneurile medii P Zero Alb si pe cele soft P Zero Galben: aceeasi nominalizare ca si pentru Marele Premiu al Germaniei. Aceasta combinatie este destinata sa ofere cel mai bun compromis intre aderenta de care este efectiv nevoie pentru a se negocia virajele stranse de pe Hungaroring si anduranta necesara pentru a face fata temperaturilor ambientale ridicate, care se apropie de 30 de grade Celsius, temperatura caracteristica pentru etapa din Ungaria.
Tractiunea si franarea sunt doua dintre elementele care provoaca in mod special anvelopele in Ungaria, deseori cauzand ridicarea temperaturii pneurilor care mareste la randul ei degradarea acestora, daca pilotii nu le conserva. Cu un numar mare de viraje stranse si virari semnificative, flancurile externe ale anvelopelor sunt in mod particular victime ale temperaturii, uzurii si rugozitatii pistei, fiind necesar un stil de pilotaj foarte fin.
Spre deosebiere de Silverstone si Hockenheim, Pirelli nu va aduce nici un pneu experimental pentru antrenamentele libere de la Hungaroring, ceea ce inseamna ca fiecare pilot va avea la dispozitie stocul obisnuit alocat de cate 6 seturi de medii si 5 de soft pentru tot weekendul.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT?Paul Hembery: "Ungaria ne va oferi un contrast puternic fata de circuitele de pe care tocmai venim, fiind cel mai lent circuit permanent din calendar. Ceea ce nu il face mai putin stresant pentru pneuri: de fapt un circuit virajat si cu aderenta mica va supune mereu pneurile unei incalziri mai rapide si mai mari, dacat unul rapid dar cursiv pe care pneul se misca mai mult - in special cand termperaturile ambinentale sunt ridicate. Spunand asta, sa ne aducem insa aminte ca anul trecut aici am avut parte de ploaie asa ca sa nu facem nicio presupunere. In consecinta noi inca suferim de o anumita lipsa de informatii despre comportamentul slick-urilor noastre, in conditii de cursa la Hungaroring. Punerea in balanta a vitezei necesare si a rezistentei la uzura a pneurilor va fi probabil cheia obtinerii unui maxim potential din anvelope in Ungaria, pentru a pastra degradarea sub control. Depasirile sunt in mod traditional dificile, astfel ca echipele vor utiliza strategia pentru a castiga pozitii. Din acest motiv, antrenamentele vor fi foarte importante si vitale in stabilirea strategiei: o oportunitate cu care echipele nu s-au mai intalnit recent, din cauza vremii din ultimele doua curse."
CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI?
Nico Hulkenberg (Force India): "Am cateva amintiri foarte frumoase din cursele de pe Hungaroring, in special din 2010 cand am incheiat pe locul sase, ceea ce atunci a reprezentat cel mai bun rezultat din cariera mea. Desi, in 2009 am castigat in GP2. De abia astept sa ma intorc, mai ales pentru ca imi si place foarte mult sa vizitez Budapesta. Desi, este un circuit lent, este dificil de realizat un foarte bun tur de pista deoarece este un circuit unde fiecare viraj este urmat de un altul, astfel ca este destul de dificil si trebuie sa ai un anumit ritm. In privinta anvelopelor sunt destul de multe solicitari, pentru ca treci dintr-un viraj in altul, fara linii drepte care sa ajute pneurile sa se raceasca. Cred ca vom putea sa ne luptam pentru puncte weekendul acesta pentru ca ne-am descurcat mereu pe piste fara prea multe viraje rapide, precum Monaco sau Valencia, si astfel speram ca acest circuit sa se potriveasca masinii noastre."CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI?
Jaime Alguersuari: "Ungaria este mai mult un circuit de karting: este foarte distractiv dar si foarte dur pentru anvelope, dar si pentru pilot: pulsul este la cel mai ridicat nivel, din tot sezonul, din cauza temperaturilor ridicate si a racirii slabe. In ceea ce priveste set-up-ul, noi vom merge cu cea mai mare apasare aerodinamica din acest sezon, astfel ca vom maximiza potentialul aerodinamic al masinii ceea ce va avea un efect suplimentar si asupra pneurilor, cele din fata vor lucra mai mult. Cu toate aceste viraje lente si medii, combinarea tractiunii cu stabilitatea franarii este foarte importanta: exista un singur viraj rapid si aici exista si singura posibilitate de depasire. Anul trecut a fost o cursa foarte complicata, cand am pornit pe intermediare dupa care am trecut pe slick-uri, dar cred ca acum va fi diferit. Masinile care se vor descurca cel mai bine in Ungaria sunt cele care vor genera cea mai mare forta de apasare aerodinamica, pentru ca acesta este cel mai important factor aici."DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
Linia dreapta de start/sosire are doar 700 metri fiind de altfel singura linie dreapta a circuitului, cu 14 viraje si 4.381 km. Masinile merg la acceleratie maxima doar 10 secunde pe durata unui tur.Masinile urca pe vibratoare intre virajele sase si sapte pentru a urma trasa ideala. In urma impactului anvelopele sufera o forta de deformare echivalenta cu 800 kg.
Masinile merg cu apasare aerodinamica maxima in Ungaria pentru a-si maximiza aderenta si o suspensie setata moale pentru a imbunatati tractiunea, la fel ca in Monaco. Masinile au de asemenea nevoie sa vireze usor pentru toate schimbarile de directie, cee ce face ca suspensia fata sa fie ceva mai tare pentru mai multa precizie. Oricum este important ca set-upul masinii sa nu accentueze uzura pneurilor.
ANVELOPELE NOMINALIZATE PANA ACUM:
PIRELLI IN UNGARIA
Prima activitate comerciala a companiei Pirelli in Ungaria a fost o companie de cabluri (care acum a fost vanduta), dar de atunci Pirelli a devenit unul dintre cei mai puternici fabricanti de pneuri din tara, comercializand toata gama Ultra High Performante si eco de la P Zero la Scorpion verde.
Pirelli opereaza garantia Tyre Life in Ungaria, ceea ce garanteaza toate produsele companiei impotriva penelor si avariilor produse de drum. Garantia merge 12 luni de la data achizitiei.
Modelul maghiar Eniko Mihalik a aparut in Calendarul Pirelli 2010, dupa ce a fost fotografiat de Terry Richardson in Brazilia
ALTE STIRI DE LA PIRELLI
Cea mai noua specificatie a aplicatiei Pirelli Autodrome, versiunea 1.5 este acum disponibila pe iTunes. Aplicatia exploreaza lumea Pirelli din Formula 1 printr-o serie de jocuri. O alta aplicatie Pirelli disponibila pe iTunes, Pirelli&C, este focusata pe partea de business a companiei si sumarizeaza raportul anual.Pilotul de teste Pirelli, Jaime Algursuari a inlocuit recent volanul cu un mixer, cand a fost DJ pentru 4 ore in Ibiza. Alguersuari produce propria muzica de dans si are cel mai vandut album in Spania.
Adrian Lima va deveni primul model insarcinat care va aparea in calendarul Pirelli. Fotomodelul brazilian, care a aparut in mai multe editii ale acestui calendar, va fi prezenta si in editia 2013, fotografiata de Steve McCurry.
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
35242180g 823024-5001s 823024-5005s 35242180f turbo grand... 2000 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3300 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
A6510704987 28342997 delphi injector mercedes /jeep compass... 100 €
Jante aliaj 16 zoll originale audi a4b8 8k/a5 / q5 cod 8k0601025f 1200 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3300 €
-
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
Toyota rav-4 diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
Vw golf 1,4 tsi 2015 8470 €
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei


