Anvelopele Pirelli, pregatite pentru etapa de la Hungaroring de Formula 1

Dupa doua weekenduri cu ploaie, in Marea Britanie si Germania, Pirelli se asteapta la un weekend cald si uscat pe Hungaroring: primul circuit deschis in spatele fostei Cortine de Fier in 1986. Pista ingusta si intortocheata este permanent prezenta in Marele Circ, dar are cateva caracteristici similare cu cele ale unui circuit stradal, cu viteze medii scazute si aderenta mica, care evolueaza gradual pe masura ce pe asfalt incepe sa se depuna din ce in ce mai multa guma.
Pirelli aduce aici pneurile medii P Zero Alb si pe cele soft P Zero Galben: aceeasi nominalizare ca si pentru Marele Premiu al Germaniei. Aceasta combinatie este destinata sa ofere cel mai bun compromis intre aderenta de care este efectiv nevoie pentru a se negocia virajele stranse de pe Hungaroring si anduranta necesara pentru a face fata temperaturilor ambientale ridicate, care se apropie de 30 de grade Celsius, temperatura caracteristica pentru etapa din Ungaria.
Tractiunea si franarea sunt doua dintre elementele care provoaca in mod special anvelopele in Ungaria, deseori cauzand ridicarea temperaturii pneurilor care mareste la randul ei degradarea acestora, daca pilotii nu le conserva. Cu un numar mare de viraje stranse si virari semnificative, flancurile externe ale anvelopelor sunt in mod particular victime ale temperaturii, uzurii si rugozitatii pistei, fiind necesar un stil de pilotaj foarte fin.
Spre deosebiere de Silverstone si Hockenheim, Pirelli nu va aduce nici un pneu experimental pentru antrenamentele libere de la Hungaroring, ceea ce inseamna ca fiecare pilot va avea la dispozitie stocul obisnuit alocat de cate 6 seturi de medii si 5 de soft pentru tot weekendul.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT?Paul Hembery: "Ungaria ne va oferi un contrast puternic fata de circuitele de pe care tocmai venim, fiind cel mai lent circuit permanent din calendar. Ceea ce nu il face mai putin stresant pentru pneuri: de fapt un circuit virajat si cu aderenta mica va supune mereu pneurile unei incalziri mai rapide si mai mari, dacat unul rapid dar cursiv pe care pneul se misca mai mult - in special cand termperaturile ambinentale sunt ridicate. Spunand asta, sa ne aducem insa aminte ca anul trecut aici am avut parte de ploaie asa ca sa nu facem nicio presupunere. In consecinta noi inca suferim de o anumita lipsa de informatii despre comportamentul slick-urilor noastre, in conditii de cursa la Hungaroring. Punerea in balanta a vitezei necesare si a rezistentei la uzura a pneurilor va fi probabil cheia obtinerii unui maxim potential din anvelope in Ungaria, pentru a pastra degradarea sub control. Depasirile sunt in mod traditional dificile, astfel ca echipele vor utiliza strategia pentru a castiga pozitii. Din acest motiv, antrenamentele vor fi foarte importante si vitale in stabilirea strategiei: o oportunitate cu care echipele nu s-au mai intalnit recent, din cauza vremii din ultimele doua curse."
CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI?
Nico Hulkenberg (Force India): "Am cateva amintiri foarte frumoase din cursele de pe Hungaroring, in special din 2010 cand am incheiat pe locul sase, ceea ce atunci a reprezentat cel mai bun rezultat din cariera mea. Desi, in 2009 am castigat in GP2. De abia astept sa ma intorc, mai ales pentru ca imi si place foarte mult sa vizitez Budapesta. Desi, este un circuit lent, este dificil de realizat un foarte bun tur de pista deoarece este un circuit unde fiecare viraj este urmat de un altul, astfel ca este destul de dificil si trebuie sa ai un anumit ritm. In privinta anvelopelor sunt destul de multe solicitari, pentru ca treci dintr-un viraj in altul, fara linii drepte care sa ajute pneurile sa se raceasca. Cred ca vom putea sa ne luptam pentru puncte weekendul acesta pentru ca ne-am descurcat mereu pe piste fara prea multe viraje rapide, precum Monaco sau Valencia, si astfel speram ca acest circuit sa se potriveasca masinii noastre."CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI?
Jaime Alguersuari: "Ungaria este mai mult un circuit de karting: este foarte distractiv dar si foarte dur pentru anvelope, dar si pentru pilot: pulsul este la cel mai ridicat nivel, din tot sezonul, din cauza temperaturilor ridicate si a racirii slabe. In ceea ce priveste set-up-ul, noi vom merge cu cea mai mare apasare aerodinamica din acest sezon, astfel ca vom maximiza potentialul aerodinamic al masinii ceea ce va avea un efect suplimentar si asupra pneurilor, cele din fata vor lucra mai mult. Cu toate aceste viraje lente si medii, combinarea tractiunii cu stabilitatea franarii este foarte importanta: exista un singur viraj rapid si aici exista si singura posibilitate de depasire. Anul trecut a fost o cursa foarte complicata, cand am pornit pe intermediare dupa care am trecut pe slick-uri, dar cred ca acum va fi diferit. Masinile care se vor descurca cel mai bine in Ungaria sunt cele care vor genera cea mai mare forta de apasare aerodinamica, pentru ca acesta este cel mai important factor aici."DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
Linia dreapta de start/sosire are doar 700 metri fiind de altfel singura linie dreapta a circuitului, cu 14 viraje si 4.381 km. Masinile merg la acceleratie maxima doar 10 secunde pe durata unui tur.Masinile urca pe vibratoare intre virajele sase si sapte pentru a urma trasa ideala. In urma impactului anvelopele sufera o forta de deformare echivalenta cu 800 kg.
Masinile merg cu apasare aerodinamica maxima in Ungaria pentru a-si maximiza aderenta si o suspensie setata moale pentru a imbunatati tractiunea, la fel ca in Monaco. Masinile au de asemenea nevoie sa vireze usor pentru toate schimbarile de directie, cee ce face ca suspensia fata sa fie ceva mai tare pentru mai multa precizie. Oricum este important ca set-upul masinii sa nu accentueze uzura pneurilor.
ANVELOPELE NOMINALIZATE PANA ACUM:
PIRELLI IN UNGARIA
Prima activitate comerciala a companiei Pirelli in Ungaria a fost o companie de cabluri (care acum a fost vanduta), dar de atunci Pirelli a devenit unul dintre cei mai puternici fabricanti de pneuri din tara, comercializand toata gama Ultra High Performante si eco de la P Zero la Scorpion verde.
Pirelli opereaza garantia Tyre Life in Ungaria, ceea ce garanteaza toate produsele companiei impotriva penelor si avariilor produse de drum. Garantia merge 12 luni de la data achizitiei.
Modelul maghiar Eniko Mihalik a aparut in Calendarul Pirelli 2010, dupa ce a fost fotografiat de Terry Richardson in Brazilia
ALTE STIRI DE LA PIRELLI
Cea mai noua specificatie a aplicatiei Pirelli Autodrome, versiunea 1.5 este acum disponibila pe iTunes. Aplicatia exploreaza lumea Pirelli din Formula 1 printr-o serie de jocuri. O alta aplicatie Pirelli disponibila pe iTunes, Pirelli&C, este focusata pe partea de business a companiei si sumarizeaza raportul anual.Pilotul de teste Pirelli, Jaime Algursuari a inlocuit recent volanul cu un mixer, cand a fost DJ pentru 4 ore in Ibiza. Alguersuari produce propria muzica de dans si are cel mai vandut album in Spania.
Adrian Lima va deveni primul model insarcinat care va aparea in calendarul Pirelli. Fotomodelul brazilian, care a aparut in mai multe editii ale acestui calendar, va fi prezenta si in editia 2013, fotografiata de Steve McCurry.
-
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
-
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
-
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei


