Anvelopele Pirelli, pregatite pentru etapa de la Hungaroring de Formula 1

Dupa doua weekenduri cu ploaie, in Marea Britanie si Germania, Pirelli se asteapta la un weekend cald si uscat pe Hungaroring: primul circuit deschis in spatele fostei Cortine de Fier in 1986. Pista ingusta si intortocheata este permanent prezenta in Marele Circ, dar are cateva caracteristici similare cu cele ale unui circuit stradal, cu viteze medii scazute si aderenta mica, care evolueaza gradual pe masura ce pe asfalt incepe sa se depuna din ce in ce mai multa guma.
Pirelli aduce aici pneurile medii P Zero Alb si pe cele soft P Zero Galben: aceeasi nominalizare ca si pentru Marele Premiu al Germaniei. Aceasta combinatie este destinata sa ofere cel mai bun compromis intre aderenta de care este efectiv nevoie pentru a se negocia virajele stranse de pe Hungaroring si anduranta necesara pentru a face fata temperaturilor ambientale ridicate, care se apropie de 30 de grade Celsius, temperatura caracteristica pentru etapa din Ungaria.
Tractiunea si franarea sunt doua dintre elementele care provoaca in mod special anvelopele in Ungaria, deseori cauzand ridicarea temperaturii pneurilor care mareste la randul ei degradarea acestora, daca pilotii nu le conserva. Cu un numar mare de viraje stranse si virari semnificative, flancurile externe ale anvelopelor sunt in mod particular victime ale temperaturii, uzurii si rugozitatii pistei, fiind necesar un stil de pilotaj foarte fin.
Spre deosebiere de Silverstone si Hockenheim, Pirelli nu va aduce nici un pneu experimental pentru antrenamentele libere de la Hungaroring, ceea ce inseamna ca fiecare pilot va avea la dispozitie stocul obisnuit alocat de cate 6 seturi de medii si 5 de soft pentru tot weekendul.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT?Paul Hembery: "Ungaria ne va oferi un contrast puternic fata de circuitele de pe care tocmai venim, fiind cel mai lent circuit permanent din calendar. Ceea ce nu il face mai putin stresant pentru pneuri: de fapt un circuit virajat si cu aderenta mica va supune mereu pneurile unei incalziri mai rapide si mai mari, dacat unul rapid dar cursiv pe care pneul se misca mai mult - in special cand termperaturile ambinentale sunt ridicate. Spunand asta, sa ne aducem insa aminte ca anul trecut aici am avut parte de ploaie asa ca sa nu facem nicio presupunere. In consecinta noi inca suferim de o anumita lipsa de informatii despre comportamentul slick-urilor noastre, in conditii de cursa la Hungaroring. Punerea in balanta a vitezei necesare si a rezistentei la uzura a pneurilor va fi probabil cheia obtinerii unui maxim potential din anvelope in Ungaria, pentru a pastra degradarea sub control. Depasirile sunt in mod traditional dificile, astfel ca echipele vor utiliza strategia pentru a castiga pozitii. Din acest motiv, antrenamentele vor fi foarte importante si vitale in stabilirea strategiei: o oportunitate cu care echipele nu s-au mai intalnit recent, din cauza vremii din ultimele doua curse."
CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI?
Nico Hulkenberg (Force India): "Am cateva amintiri foarte frumoase din cursele de pe Hungaroring, in special din 2010 cand am incheiat pe locul sase, ceea ce atunci a reprezentat cel mai bun rezultat din cariera mea. Desi, in 2009 am castigat in GP2. De abia astept sa ma intorc, mai ales pentru ca imi si place foarte mult sa vizitez Budapesta. Desi, este un circuit lent, este dificil de realizat un foarte bun tur de pista deoarece este un circuit unde fiecare viraj este urmat de un altul, astfel ca este destul de dificil si trebuie sa ai un anumit ritm. In privinta anvelopelor sunt destul de multe solicitari, pentru ca treci dintr-un viraj in altul, fara linii drepte care sa ajute pneurile sa se raceasca. Cred ca vom putea sa ne luptam pentru puncte weekendul acesta pentru ca ne-am descurcat mereu pe piste fara prea multe viraje rapide, precum Monaco sau Valencia, si astfel speram ca acest circuit sa se potriveasca masinii noastre."CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI?
Jaime Alguersuari: "Ungaria este mai mult un circuit de karting: este foarte distractiv dar si foarte dur pentru anvelope, dar si pentru pilot: pulsul este la cel mai ridicat nivel, din tot sezonul, din cauza temperaturilor ridicate si a racirii slabe. In ceea ce priveste set-up-ul, noi vom merge cu cea mai mare apasare aerodinamica din acest sezon, astfel ca vom maximiza potentialul aerodinamic al masinii ceea ce va avea un efect suplimentar si asupra pneurilor, cele din fata vor lucra mai mult. Cu toate aceste viraje lente si medii, combinarea tractiunii cu stabilitatea franarii este foarte importanta: exista un singur viraj rapid si aici exista si singura posibilitate de depasire. Anul trecut a fost o cursa foarte complicata, cand am pornit pe intermediare dupa care am trecut pe slick-uri, dar cred ca acum va fi diferit. Masinile care se vor descurca cel mai bine in Ungaria sunt cele care vor genera cea mai mare forta de apasare aerodinamica, pentru ca acesta este cel mai important factor aici."DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
Linia dreapta de start/sosire are doar 700 metri fiind de altfel singura linie dreapta a circuitului, cu 14 viraje si 4.381 km. Masinile merg la acceleratie maxima doar 10 secunde pe durata unui tur.Masinile urca pe vibratoare intre virajele sase si sapte pentru a urma trasa ideala. In urma impactului anvelopele sufera o forta de deformare echivalenta cu 800 kg.
Masinile merg cu apasare aerodinamica maxima in Ungaria pentru a-si maximiza aderenta si o suspensie setata moale pentru a imbunatati tractiunea, la fel ca in Monaco. Masinile au de asemenea nevoie sa vireze usor pentru toate schimbarile de directie, cee ce face ca suspensia fata sa fie ceva mai tare pentru mai multa precizie. Oricum este important ca set-upul masinii sa nu accentueze uzura pneurilor.
ANVELOPELE NOMINALIZATE PANA ACUM:
PIRELLI IN UNGARIA
Prima activitate comerciala a companiei Pirelli in Ungaria a fost o companie de cabluri (care acum a fost vanduta), dar de atunci Pirelli a devenit unul dintre cei mai puternici fabricanti de pneuri din tara, comercializand toata gama Ultra High Performante si eco de la P Zero la Scorpion verde.
Pirelli opereaza garantia Tyre Life in Ungaria, ceea ce garanteaza toate produsele companiei impotriva penelor si avariilor produse de drum. Garantia merge 12 luni de la data achizitiei.
Modelul maghiar Eniko Mihalik a aparut in Calendarul Pirelli 2010, dupa ce a fost fotografiat de Terry Richardson in Brazilia
ALTE STIRI DE LA PIRELLI
Cea mai noua specificatie a aplicatiei Pirelli Autodrome, versiunea 1.5 este acum disponibila pe iTunes. Aplicatia exploreaza lumea Pirelli din Formula 1 printr-o serie de jocuri. O alta aplicatie Pirelli disponibila pe iTunes, Pirelli&C, este focusata pe partea de business a companiei si sumarizeaza raportul anual.Pilotul de teste Pirelli, Jaime Algursuari a inlocuit recent volanul cu un mixer, cand a fost DJ pentru 4 ore in Ibiza. Alguersuari produce propria muzica de dans si are cel mai vandut album in Spania.
Adrian Lima va deveni primul model insarcinat care va aparea in calendarul Pirelli. Fotomodelul brazilian, care a aparut in mai multe editii ale acestui calendar, va fi prezenta si in editia 2013, fotografiata de Steve McCurry.
-
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
42609705 3110100000000x compressor a/c chevrolet bolt ev opel... 2500 Lei
-
3773781 5042522420 hy40v 504108310 504108308 holset turbo... 2500 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Alfa-romeo giulietta 2.0 jtdm collezione aut. xenon clima... 6990 €
-
Bara spate audi a4 b8/8k s-line (facelift) an 2011 2012 2013... 700 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Macara electrica usa spate stanga mercedes-benz e-class... 200 Lei
-
504047816 3598718 87803115 504082710 hx35 holset turbosuflanta... 1750 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
-
Macara electrica usa spate stanga audi a6 (2018->) [c8, 4k]... 400 Lei
Grila stergator dr vw tiguan 2008-2013 100 Lei
0445010414 55253490 55243307 bosch pompa inalta presiune... 1000 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll originale audi q5 / mercedes / vw/ seat /... 2000 Lei
Bara fata toyota verso 09/13 1032 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
-
Jante aliaj 16 - set alfa romeo 147 [facelift] [2004 - 2010] 750 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €
-
Ceasuri bord digitale audi a4 b9 8w / a5 8w / q5 fy (virtual... 4500 Lei
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €


