Ce inseamna Formula 1 prin prisma anvelopelor: cifrele din 2011 pana azi
- Numarul total de pneuri furnizate din 2011 pana in 2013: 112.200
- Numarul total de pneuri folosit in curse: 72.200
- Cel mai rapid pit stop: 1,923s realizat de Mark Webber
Cei de la Pirelli stiu una si buna: Formula 1. Se pare ca este o cale eficienta si suficienta de comunicare si de investitie. Formula 1 este de altfel singurul sport cu motor in care Pirelli este atat de implicat. Si, la fiecare sfarsit de an, oficialii italieni publica niste date interesante despre monoposturile si pneurile de F1. Acum insa, iata niste detalii interesante despre 3 sezoane de Formula 1.
"In fiecare an publicam cifrele care povestesc istoria noastra din Formula 1. Anul acesta vorbim despre cifrele din perioada 2011 – 2013 pentru ca acum s-a incheiat o era si va incepe alta. Si eu sunt uimit de cifrele pe care inginerii nostri le-au calculat: peste 110.000 de pneuri livrate, 3.000 de opriri la boxe si o medie de 56 de manevre de depasire pe cursa. Au fost trei ani in care toti oamenii nostri, atat cei care au mers la fiecare cursa cat si cei din departamentul de cercetare si dezvoltare, s-au dedicat 100% acestui proiect pentru a raspunde cerintelor echipelor si pilotilor. Pe parcursul celor trei ani, caracteristicile pneurilor s-au schimbat in fiecare an si au fost dezvoltate permanent pe durata intregului sezon. A fost un efort fara precedent facut de un unic furnizor de pneuri din Formula 1. A fost o provocare pe care am indeplinit-o asa cum au precizat echipele, pilotii si promotorul campionatului in diverse ocazii. Acum vom lucra in acelasi spirit pentru sezonul 2014 si ce va fi mai departe", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Pneuri (din 2011 pana in 2013)
• Numarul total de pneuri furnizate din 2011 pana in 2013: 112.200. Dintre acestea, 93.600 au fost pentru curse si 18.600 pentru teste. Din cele 93.600 pentru curse, 68.800 au fost slick-uri si 24.800 de ploaie. In 2013, numarul total de pneuri furnizate a fost de 33.200.
• Numarul total de pneuri folosit in curse: 72.200: dintre care 65.800 au fost slick-uri si 7.400 au fost pneuri de ploaie. In 2013, numarul total de slick-uri folosit a fost de 23.300 si cel de ploaie de 2.400.
• Numarul total de pneuri reciclate: toate 112.200.
Pit Stop-uri (din 2011 pana in 2013)
• Numarul total de pit stop-uri: 3.019 (dintre acestea 58 au fost penalizari cu trecere pe la boxe si noua au fost penalizari cu stop and go). In 2013 au fost 951 de pit stop-uri: o medie de 50,05 per cursa si 2,3 per pilot.
• Cel mai mare numar de pit stop-uri intr-o cursa: 88 in Marele Premiu al Ungariei 2011 (3 au fost penalizari cu drive through).
• Cel mai mic numar de pit stop-uri intr-o cursa: 24 in Marele Premiu al Statelor Unite 2012 si in Marele Premiu al Italiei 2013.
• Cel mai rapid pit stop: 1,923s (Red Bull/Mark Webber in Marele Premiu al Statelor Unite 2013)
Depasiri (din 2011 pana in 2013)
• Numarul total de depasiri: 3.274 (o medie de 56 pe cursa). In 2013 au fost 985 de manevre de depasire.
• Cel mai mare numar de depasiri intr-o cursa uscata: 126 in Marele Premiu al Turciei 2011.
• Cel mai mare numar de depasiri intr-o cursa pe ploaie: 147 in Marele Premiu al Braziliei 2012.
• Cel mai mic numar de depasiri intr-o cursa uscata: 12 in cursa de la Monte Carlo 2012.
Circuite si curse in 2013
• Circuite care solicita cel mai mult pneul (forte laterale, franare, tractiune, etc): Barcelona, Suzuka, Monza, Montreal.
• Cea mai lunga cursa a anului: Monaco - 2 ore, 17 minute, 52.056 secunde.
• Cea mai scurta cursa a anului: Italia, 1 ora, 18 minute, 33.352 secunde.
• Cel mai mare numar de tururi parcurse cu compozitiile Pirelli: Hard – Rosberg (689); Medium – Hamilton (1.420); Soft – Hulkenberg (308); Supersoft – Rosberg (292); Intermediare – Webber (178); Ploaie – Gutierrez (66).
• Viteza de top atinsa in Formula 1 de pneurile P Zero in 2013: 341,1 km/h (Esteban Gutierrez in Marele Premiu al Italiei).
• Cel mai mare numar de tururi rapide: Sebastian Vettel (sapte in curse si sapte in calificari).
• Numarul de curse in care s-a batut recordul de pole position: 3 (Lewis Hamilton in Marele Premiu al Marii Britanii, Sebastian Vettel in Marele Premiu din Singapore si Marele Premiu al Indiei).
• Numarul de curse in care s-a batut recordul de cel mai bun timp pe tur in cursa: 1 (Sebastian Vettel in Marele Premiu din Singapore).
Pirelli si echipa sa din Formula 1 in 2013
• Numarul de persoane care a fost prezent la fiecare cursa: 55
• Numarul de nationalitati diferite din cadrul echipei: 10
• Numarul de limbi vorbite in cadrul echipei: 14
• Numarul total de carnete Pirelli distribuite la curse: 1.125
• Numarul total de sepci Pirelli Podium vandute: 16.000
Pirelli Hospitality in 2013
• Numarul total de meniuri servite in zona de hospitality Pirelli (inclusiv teste): 12.500
• Litri de apa bauti in zona de hospitality Pirelli: 5.000
• Kilograme de paste gatite de Chef-ul Pirelli: 900
• Numarul de pizza: 240
• Numarul de retete pentru desert preparate in zona de hospitality Pirelli: 40
• Numarul de portii de desert consumate: 6.000
Pirelli in Formula 1 (din 1950)
• Curse: 261
• Victorii: 102
• Pole position: 105
• Podiumuri: 313
• Cel mai rapid tur: 109
Alte statistici interesante:
• Numarul total de piloti care au concurat cu pneuri Pirelli incepand din 2010: 81 (inclusiv al treilea pilot al echipei si tinerii piloti folositi la testele dedicate lor).
• Numarul total de kilometri parcursi cu toate compozitiile P Zero in 2013 (curse si teste): 358.784. Pe fiecare compozitie: Hard – 96.596; Medium – 177.838; Soft – 34.139; Supersoft – 23.678; Intermediare – 21.350; Ploaie – 5.183.
• Cea mai scazuta temperatura a asfaltului la care au concurat pneurile Pirelli: 17 grade Celsius in Marele Premiu al Marii Britanii. Cea mai scazuta temperatura a fost la teste din pre-sezon: 6 grade Celsius la Jerez.
• Cea mai ridicata temperatura a asfaltului la care au concurat pneurile Pirelli: 54 grade Celsius in Marele Premiu al Ungariei.
• Cea mai mica temperatura ambientala: 14 grade Celsius in Marele Premiu al Statelor Unite. Cea mai mica temperatura a fost de 4 grade Celsius tot la testele din pre-sezon de la Jerez.
• Cea mai ridicata temperatura ambientala: 36 grade Celsius in Marele Premiu din Bahrein.
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei