Formula 1 Singapore: despre anvelope Pirelli folosite

PNEURILE P ZERO GALBEN SI P ZERO ROSU VOR FI FOLOSITE IN CURSA NOCTURNA DE LA SINGAPORE
CUM STAU LUCRURILE:
Anvelopele soft P Zero Galben si cele supersoft P Zero Rosu au fost nominalizate pentru circuitul Marina Bay din Singapore, singura cursa a anului care se desfasoara pe timp de noapte. Aceasta aduce cu sine cateva variabile neobisnuite, cum Formula 1 "traieste" dupa orarul european (fiecare seisune are loc cu sase ore mai tarziu decat in mod normal) iar temperatura ambientala si cea a pistei au tendinta de a scadea, mai repede decat sa creasca, pe parcursul cursei.
Singura constanta este umiditatea, care tinde sa ramana in limitele a 75-90% pe parcursul intregului weekend. Marina Bay este un circuit stradal unde tractiunea este critica, fiind al doilea circuit ca numar de viraje din acest an (23). Asfaltul tinde sa fie denivelat si alunecos, iar aderenta este adeseori compromisa de liniile de marcaj si debriurile din zonele hasurate. Oricum, masinile reusesc sa genereze o forta de pana la 4,3 G in momentul franarii in ciuda lipsei de aderenta.
Cu 61 de tururi a cate 5,073 km, parcurse in sens invers acelor de ceasornic, cursa tinde sa se apropie de timpul maxim permis de doua ore, astfel ca impreuna cu caldura, umiditatea si denivelarile circuitului, aceasta reprezinta o solicitare fizica majora pentru piloti, dar si pentru masini si pneuri. In prima secventa de viraje, de la virajul unu la al treilea, spre exemplu, exista o dubla schimbare de directie care solicita in mod particular si extrem de puternic pneurile.
Pilotul tinde sa elibereze frana cat mai tarziu posibil, virand si decelerand in acelasi timp. Aceasta supune in acelasi timp pneul atat fortelor longitudinale cat si laterale, solicitand foarte puternic structura acestuia. Integritatea structurii trebuie sa ofere pilotului precizie directional optima si aderenta perfecta pe trasa ideala: elemente vitale pe zonele inguste de la Singapore, unde greselile raman arareori nepedepsite.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: "Personal iubesc Marele Premiu al Republicii Singapore: are loc aici un spectacol uimitor noaptea cu o atmosfera incendiara si o incercare fantastica pentru pneurile noastre. Datorata circumstantelor neobisnuite in care se alearga aici, la lumina a peste 1000 de reflectoare, echipele si pilotii trebuie sa se gandeasca foarte bine la strategie - cum conditiile pistei si evolutia sa sunt oarecum diferite de ceea ce intalnim in cazul unei curse derulate la lumina zilei. Unul dintre factorii care pot intra in discutie este aparitia masinii de siguranta: pe parcursul fiecarei curse derulate aici, din 2008 incoace, masina de siguranta a iesti cel putin o data pe circuit. Asta inseamna ca strategiile trebuie sa fie flexibile, dar eficiente in ideea de a se putea specula imediat avantajul unei posibile neutralizari. In timp ce umiditatea este in mod constant ridicata, inca nu a plouat la nicio cursa derulata aici, ceea ce ar putea fi cazul si anul acesta, si este foarte probabil sa vedem la lucru performantele celor mai moi compoztii de slick-uri din gama noastra pentru Formula 1 anul acesta. Anul trecut cursa a fost castigata de Sebastian Vettel, care a folosit o strategie cu trei opriri, dar Lewis Hamilton a incheiat pe locul cinci dupa ce a oprit de patru ori si a luat o penalizare cu drive-through. In medie, vitezele nu sunt foarte ridicate, degradarea nefiind o problema daca patinarea rotilor este controlata la iesirea din virajele lente, ceea ce poate duce la supraincalzire."
CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Heikki Kovaleinen (Caterham): "Singapore este o cursa foarte interesanta. Este un Mare Premiu uimitor si trebuie sa fie ceva incredibil pentru fani, sa priveasca masinile la viteza maxima pe strazi la lumina reflectoarelor: In cockpit nu este nicio diferenta fata de un circuit stradal obisnuit: luminile sunt atat de bune ca nu avem nicio problema cu vizibilitatea. Dar am vazut la TV imagini de deasupra circuitului si din helicopter cu intreaga pista ceea ce este destul de hardcore! Din punct de vedere tehnic, una dintre cheile set-up-ului pentru circuitul din Singapore este gasirea unei bune stabilitati la franare si a tractiunii maxime. Este un circuit unde este necesara o forta de apasare ridicata, ceea ce duce la cresterea temperaturii franelor si este destul de denivelat, in special pe virajele 13 si 14, desi a fost reasfaltat in 2010. Vom avea la dispozitie pneurile soft si supersoft, la fel ca si al Monaco si desi va fi mai cald in Singapore decat la Monaco, degradarea pneurilor va fi similara. Pe parcursul intregului sezon, gestionarea pneurilor a fost cheia performantei si cred ca o pista mai fierbinte si natura acestui circuit ni se potriveste. Asa a fost si la Monaco, astfel ca speram sa avem o cursa similara in Singapore asa cum am avut in luna mai."
CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI:
Jaime Alguersuari "Singapore aduce o mare degradare termica din cauza temperaturilor ridicate, dar principala problema este umiditatea, care este unul dintre factorii care face din aceasta cursa una dintre cele mai dificile pentru piloti. Pneurile soft si supersoft sunt o alegere perfecta pentru aceasta pista: este bine ca revenim la compozitiile mai moi, dupa ultimele curse pe cele hard. La Singapore sentimentul de pe circuit este similar celui de la Monte Carlo, dar este mai distractiv fiind mai multe posibilitati de depasire. Nu cred ca se poate merge pe o strategie cu o singura oprire ca si la Monaco: dimpotriva cred ca vom avea minim cate doua opriri. Aici degradarea reala a pneurilor este mica, si asta pentru ca nu este foarte multa forta care sa apese pe ele, deoarece desi sunt multe viraje, acestea sunt destul de lente.""
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
* Masinile pleaca la Singapore cu cea mai mare cantitate de combustibil de anul acesta, ceea ce afecteaza uzura pneurilor in mod special la inceputul cursei. De asemenea, fiind o cursa lunga, consumul pe fiecare kilometru este unul dintre cele mai mari de anul acesta, datorita naturii de tip start-stop a circuitului. Aproape jumatate din lungimea pistei este parcursa cu acceleratia la maximum, dar exista si cateva zone de franare puternica.
* Unul dintre cele mai dure viraje pentru pneuri este Singapore Sling, care vine dupa cea mai lunga linie dreapta. Astfel, desi nu este cel mai rapid, pilotii incaleca vibratoarele pentru a pastra cat mai multa viteza, pneurile lovind vibratoarele la o viteza mai mare de 130km/h.
* Un factor important, care poate afecta strategia in cursa, este timpul necesar pentru un pit stop. Singapore are unul dintre cele mai mari intervale de timp din acest sezon, datoriata uei viteze mici pe zona boxelor (60 km/h pe o lungime de 404 metri).
PIRELLI IN SINGAPORE:
* Pirelli Singapore este centrul tuturor operatiilor Pirelli din regiunea Asia Pacific, cu cea mai mare fabrica a companiei localizata in China si condusa din Singapore. O noua fabrica alaturi de cea existenta in Yangzhou a marit productia la 10 milioane de unitati pe an. Aceasta fiind ce mai mare fabrica de productie de pe toate pietele Asia-Pacific.
* Oferta Pirelli acopera intreaga gama de pneuri pentru automobile premium, prin intermediul unei extinse retele de dealeri in Singapore, de la familia P Zero de inalta performanta pana la Cinturato P1, care este conceput sa ofere anduranta maxima si tehnologie prietenoasa cu mediul.
* Pirelli este de asemenea prezent ca furnizor de pneuri in cursele din cadrul Marelui Premiu al Republicii Singapore. Ferrari Challenge Trofeo Pirelli isi incheie aici cele cinci runde din acest an. 32 de modele Ferrari, cu motoare de 570 CP, echipate cu pneuri Pirelli vor lua startul aici. Seria GP2 este deasemenea prezenta la Singapore pentru prima data.
ALTE STIRI DE LA PIRELLI:
* Pirelli a fost nominalizat ca lider mondial in sectiunea Autoparts de catre indicii Dow Jones Sustainability World si Dow Jones Sustainability Europe pentru cel de-al saselea an consecutiv, cu un scor de 86 puncte fata de media de 53.
* Pneurile Pirelli au fost in actiune la testul pentru tinerii piloti de la Magny-Cours, Franta, cu Ferrari, Force India si Mercedes. Sesiunea de trei zile a fost afectata de ploaie in ultima zi, ceea ce inseamna ca tinerii piloti au avut sansa sa testeze intreaga gama de pneuri Pirelli, intr-o mare varietate de conditii.
* Un nou test pentru dezvoltarea pneurilor Pirelli pentru Formula 1, GP2 si GP3 a avut loc saptamana trecuta la Barcelona in Spania. Jaime Algursuari, Giacomo Ricci si Ben Hanley au fost pilotii de test care au rulat gama 2013.
* Pilotul Peugeot Italia, Paolo Andreucci a castigat ultima runda a Campionatului Italian de Raliuri, Rally San Marino di Castrozza, weekendul trecut. Italianul a utilizat pneurile Pirelli RX de raliu, care au performat intr-o mare varietate de conditii si temperaturi, in etapa de asfalt. Pirelli a castigat de asemenea si Prime Rally Yalta, runda a IRC, prin Yagiz Avci pe un Ford Fiesta S2000.
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
-
Punte spate fiat panda 169 704 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Jante aliaj 16 zoll originale opel astra h 1000 Lei
-
504047816 3598718 87803115 504082710 hx35 holset turbosuflanta... 1750 Lei
3773781 5042522420 hy40v 504108310 504108308 holset turbo... 2500 Lei
42609705 3110100000000x compressor a/c chevrolet bolt ev opel... 2500 Lei
-
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
0445120054 504091504 2855491 0986435545 injector iveco... 130 €
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
Ceasuri bord digitale audi a4 b9 8w / a5 8w / q5 fy (virtual... 4500 Lei
-
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
Radiator apa - chevrolet lacetti 2003 , 96553424 264.13 Lei
-
0445010414 55253490 55243307 bosch pompa inalta presiune... 1000 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
0445118009 a6540700087 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €
Jante aliaj 17 zoll originale audi q5 / mercedes / vw/ seat /... 2000 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
-
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei


