Formula 1 Singapore: despre anvelope Pirelli folosite

PNEURILE P ZERO GALBEN SI P ZERO ROSU VOR FI FOLOSITE IN CURSA NOCTURNA DE LA SINGAPORE
CUM STAU LUCRURILE:
Anvelopele soft P Zero Galben si cele supersoft P Zero Rosu au fost nominalizate pentru circuitul Marina Bay din Singapore, singura cursa a anului care se desfasoara pe timp de noapte. Aceasta aduce cu sine cateva variabile neobisnuite, cum Formula 1 "traieste" dupa orarul european (fiecare seisune are loc cu sase ore mai tarziu decat in mod normal) iar temperatura ambientala si cea a pistei au tendinta de a scadea, mai repede decat sa creasca, pe parcursul cursei.
Singura constanta este umiditatea, care tinde sa ramana in limitele a 75-90% pe parcursul intregului weekend. Marina Bay este un circuit stradal unde tractiunea este critica, fiind al doilea circuit ca numar de viraje din acest an (23). Asfaltul tinde sa fie denivelat si alunecos, iar aderenta este adeseori compromisa de liniile de marcaj si debriurile din zonele hasurate. Oricum, masinile reusesc sa genereze o forta de pana la 4,3 G in momentul franarii in ciuda lipsei de aderenta.
Cu 61 de tururi a cate 5,073 km, parcurse in sens invers acelor de ceasornic, cursa tinde sa se apropie de timpul maxim permis de doua ore, astfel ca impreuna cu caldura, umiditatea si denivelarile circuitului, aceasta reprezinta o solicitare fizica majora pentru piloti, dar si pentru masini si pneuri. In prima secventa de viraje, de la virajul unu la al treilea, spre exemplu, exista o dubla schimbare de directie care solicita in mod particular si extrem de puternic pneurile.
Pilotul tinde sa elibereze frana cat mai tarziu posibil, virand si decelerand in acelasi timp. Aceasta supune in acelasi timp pneul atat fortelor longitudinale cat si laterale, solicitand foarte puternic structura acestuia. Integritatea structurii trebuie sa ofere pilotului precizie directional optima si aderenta perfecta pe trasa ideala: elemente vitale pe zonele inguste de la Singapore, unde greselile raman arareori nepedepsite.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: "Personal iubesc Marele Premiu al Republicii Singapore: are loc aici un spectacol uimitor noaptea cu o atmosfera incendiara si o incercare fantastica pentru pneurile noastre. Datorata circumstantelor neobisnuite in care se alearga aici, la lumina a peste 1000 de reflectoare, echipele si pilotii trebuie sa se gandeasca foarte bine la strategie - cum conditiile pistei si evolutia sa sunt oarecum diferite de ceea ce intalnim in cazul unei curse derulate la lumina zilei. Unul dintre factorii care pot intra in discutie este aparitia masinii de siguranta: pe parcursul fiecarei curse derulate aici, din 2008 incoace, masina de siguranta a iesti cel putin o data pe circuit. Asta inseamna ca strategiile trebuie sa fie flexibile, dar eficiente in ideea de a se putea specula imediat avantajul unei posibile neutralizari. In timp ce umiditatea este in mod constant ridicata, inca nu a plouat la nicio cursa derulata aici, ceea ce ar putea fi cazul si anul acesta, si este foarte probabil sa vedem la lucru performantele celor mai moi compoztii de slick-uri din gama noastra pentru Formula 1 anul acesta. Anul trecut cursa a fost castigata de Sebastian Vettel, care a folosit o strategie cu trei opriri, dar Lewis Hamilton a incheiat pe locul cinci dupa ce a oprit de patru ori si a luat o penalizare cu drive-through. In medie, vitezele nu sunt foarte ridicate, degradarea nefiind o problema daca patinarea rotilor este controlata la iesirea din virajele lente, ceea ce poate duce la supraincalzire."
CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Heikki Kovaleinen (Caterham): "Singapore este o cursa foarte interesanta. Este un Mare Premiu uimitor si trebuie sa fie ceva incredibil pentru fani, sa priveasca masinile la viteza maxima pe strazi la lumina reflectoarelor: In cockpit nu este nicio diferenta fata de un circuit stradal obisnuit: luminile sunt atat de bune ca nu avem nicio problema cu vizibilitatea. Dar am vazut la TV imagini de deasupra circuitului si din helicopter cu intreaga pista ceea ce este destul de hardcore! Din punct de vedere tehnic, una dintre cheile set-up-ului pentru circuitul din Singapore este gasirea unei bune stabilitati la franare si a tractiunii maxime. Este un circuit unde este necesara o forta de apasare ridicata, ceea ce duce la cresterea temperaturii franelor si este destul de denivelat, in special pe virajele 13 si 14, desi a fost reasfaltat in 2010. Vom avea la dispozitie pneurile soft si supersoft, la fel ca si al Monaco si desi va fi mai cald in Singapore decat la Monaco, degradarea pneurilor va fi similara. Pe parcursul intregului sezon, gestionarea pneurilor a fost cheia performantei si cred ca o pista mai fierbinte si natura acestui circuit ni se potriveste. Asa a fost si la Monaco, astfel ca speram sa avem o cursa similara in Singapore asa cum am avut in luna mai."
CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI:
Jaime Alguersuari "Singapore aduce o mare degradare termica din cauza temperaturilor ridicate, dar principala problema este umiditatea, care este unul dintre factorii care face din aceasta cursa una dintre cele mai dificile pentru piloti. Pneurile soft si supersoft sunt o alegere perfecta pentru aceasta pista: este bine ca revenim la compozitiile mai moi, dupa ultimele curse pe cele hard. La Singapore sentimentul de pe circuit este similar celui de la Monte Carlo, dar este mai distractiv fiind mai multe posibilitati de depasire. Nu cred ca se poate merge pe o strategie cu o singura oprire ca si la Monaco: dimpotriva cred ca vom avea minim cate doua opriri. Aici degradarea reala a pneurilor este mica, si asta pentru ca nu este foarte multa forta care sa apese pe ele, deoarece desi sunt multe viraje, acestea sunt destul de lente.""
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
* Masinile pleaca la Singapore cu cea mai mare cantitate de combustibil de anul acesta, ceea ce afecteaza uzura pneurilor in mod special la inceputul cursei. De asemenea, fiind o cursa lunga, consumul pe fiecare kilometru este unul dintre cele mai mari de anul acesta, datorita naturii de tip start-stop a circuitului. Aproape jumatate din lungimea pistei este parcursa cu acceleratia la maximum, dar exista si cateva zone de franare puternica.
* Unul dintre cele mai dure viraje pentru pneuri este Singapore Sling, care vine dupa cea mai lunga linie dreapta. Astfel, desi nu este cel mai rapid, pilotii incaleca vibratoarele pentru a pastra cat mai multa viteza, pneurile lovind vibratoarele la o viteza mai mare de 130km/h.
* Un factor important, care poate afecta strategia in cursa, este timpul necesar pentru un pit stop. Singapore are unul dintre cele mai mari intervale de timp din acest sezon, datoriata uei viteze mici pe zona boxelor (60 km/h pe o lungime de 404 metri).
PIRELLI IN SINGAPORE:
* Pirelli Singapore este centrul tuturor operatiilor Pirelli din regiunea Asia Pacific, cu cea mai mare fabrica a companiei localizata in China si condusa din Singapore. O noua fabrica alaturi de cea existenta in Yangzhou a marit productia la 10 milioane de unitati pe an. Aceasta fiind ce mai mare fabrica de productie de pe toate pietele Asia-Pacific.
* Oferta Pirelli acopera intreaga gama de pneuri pentru automobile premium, prin intermediul unei extinse retele de dealeri in Singapore, de la familia P Zero de inalta performanta pana la Cinturato P1, care este conceput sa ofere anduranta maxima si tehnologie prietenoasa cu mediul.
* Pirelli este de asemenea prezent ca furnizor de pneuri in cursele din cadrul Marelui Premiu al Republicii Singapore. Ferrari Challenge Trofeo Pirelli isi incheie aici cele cinci runde din acest an. 32 de modele Ferrari, cu motoare de 570 CP, echipate cu pneuri Pirelli vor lua startul aici. Seria GP2 este deasemenea prezenta la Singapore pentru prima data.
ALTE STIRI DE LA PIRELLI:
* Pirelli a fost nominalizat ca lider mondial in sectiunea Autoparts de catre indicii Dow Jones Sustainability World si Dow Jones Sustainability Europe pentru cel de-al saselea an consecutiv, cu un scor de 86 puncte fata de media de 53.
* Pneurile Pirelli au fost in actiune la testul pentru tinerii piloti de la Magny-Cours, Franta, cu Ferrari, Force India si Mercedes. Sesiunea de trei zile a fost afectata de ploaie in ultima zi, ceea ce inseamna ca tinerii piloti au avut sansa sa testeze intreaga gama de pneuri Pirelli, intr-o mare varietate de conditii.
* Un nou test pentru dezvoltarea pneurilor Pirelli pentru Formula 1, GP2 si GP3 a avut loc saptamana trecuta la Barcelona in Spania. Jaime Algursuari, Giacomo Ricci si Ben Hanley au fost pilotii de test care au rulat gama 2013.
* Pilotul Peugeot Italia, Paolo Andreucci a castigat ultima runda a Campionatului Italian de Raliuri, Rally San Marino di Castrozza, weekendul trecut. Italianul a utilizat pneurile Pirelli RX de raliu, care au performat intr-o mare varietate de conditii si temperaturi, in etapa de asfalt. Pirelli a castigat de asemenea si Prime Rally Yalta, runda a IRC, prin Yagiz Avci pe un Ford Fiesta S2000.
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
-
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei


