Formula 1 Singapore: despre anvelope Pirelli folosite

Formula 1 Singapore: despre anvelope Pirelli folosite
Distribuie pe Facebook
MARELE PREMIU AL REPUBLICII SINGAPORE DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR: 21-23 SEPTEMBRIE 2012
PNEURILE P ZERO GALBEN SI P ZERO ROSU VOR FI FOLOSITE IN CURSA NOCTURNA DE LA SINGAPORE
CUM STAU LUCRURILE:
Anvelopele soft P Zero Galben si cele supersoft P Zero Rosu au fost nominalizate pentru circuitul Marina Bay din Singapore, singura cursa a anului care se desfasoara pe timp de noapte. Aceasta aduce cu sine cateva variabile neobisnuite, cum Formula 1 "traieste" dupa orarul european (fiecare seisune are loc cu sase ore mai tarziu decat in mod normal) iar temperatura ambientala si cea a pistei au tendinta de a scadea, mai repede decat sa creasca, pe parcursul cursei.
Singura constanta este umiditatea, care tinde sa ramana in limitele a 75-90% pe parcursul intregului weekend. Marina Bay este un circuit stradal unde tractiunea este critica, fiind al doilea circuit ca numar de viraje din acest an (23). Asfaltul tinde sa fie denivelat si alunecos, iar aderenta este adeseori compromisa de liniile de marcaj si debriurile din zonele hasurate. Oricum, masinile reusesc sa genereze o forta de pana la 4,3 G in momentul franarii in ciuda lipsei de aderenta.
Cu 61 de tururi a cate 5,073 km, parcurse in sens invers acelor de ceasornic, cursa tinde sa se apropie de timpul maxim permis de doua ore, astfel ca impreuna cu caldura, umiditatea si denivelarile circuitului, aceasta reprezinta o solicitare fizica majora pentru piloti, dar si pentru masini si pneuri. In prima secventa de viraje, de la virajul unu la al treilea, spre exemplu, exista o dubla schimbare de directie care solicita in mod particular si extrem de puternic pneurile.
Pilotul tinde sa elibereze frana cat mai tarziu posibil, virand si decelerand in acelasi timp. Aceasta supune in acelasi timp pneul atat fortelor longitudinale cat si laterale, solicitand foarte puternic structura acestuia. Integritatea structurii trebuie sa ofere pilotului precizie directional optima si aderenta perfecta pe trasa ideala: elemente vitale pe zonele inguste de la Singapore, unde greselile raman arareori nepedepsite.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: "Personal iubesc Marele Premiu al Republicii Singapore: are loc aici un spectacol uimitor noaptea cu o atmosfera incendiara si o incercare fantastica pentru pneurile noastre. Datorata circumstantelor neobisnuite in care se alearga aici, la lumina a peste 1000 de reflectoare, echipele si pilotii trebuie sa se gandeasca foarte bine la strategie - cum conditiile pistei si evolutia sa sunt oarecum diferite de ceea ce intalnim in cazul unei curse derulate la lumina zilei. Unul dintre factorii care pot intra in discutie este aparitia masinii de siguranta: pe parcursul fiecarei curse derulate aici, din 2008 incoace, masina de siguranta a iesti cel putin o data pe circuit. Asta inseamna ca strategiile trebuie sa fie flexibile, dar eficiente in ideea de a se putea specula imediat avantajul unei posibile neutralizari. In timp ce umiditatea este in mod constant ridicata, inca nu a plouat la nicio cursa derulata aici, ceea ce ar putea fi cazul si anul acesta, si este foarte probabil sa vedem la lucru performantele celor mai moi compoztii de slick-uri din gama noastra pentru Formula 1 anul acesta. Anul trecut cursa a fost castigata de Sebastian Vettel, care a folosit o strategie cu trei opriri, dar Lewis Hamilton a incheiat pe locul cinci dupa ce a oprit de patru ori si a luat o penalizare cu drive-through. In medie, vitezele nu sunt foarte ridicate, degradarea nefiind o problema daca patinarea rotilor este controlata la iesirea din virajele lente, ceea ce poate duce la supraincalzire."

CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:
Heikki Kovaleinen (Caterham): "Singapore este o cursa foarte interesanta. Este un Mare Premiu uimitor si trebuie sa fie ceva incredibil pentru fani, sa priveasca masinile la viteza maxima pe strazi la lumina reflectoarelor: In cockpit nu este nicio diferenta fata de un circuit stradal obisnuit: luminile sunt atat de bune ca nu avem nicio problema cu vizibilitatea. Dar am vazut la TV imagini de deasupra circuitului si din helicopter cu intreaga pista ceea ce este destul de hardcore! Din punct de vedere tehnic, una dintre cheile set-up-ului pentru circuitul din Singapore este gasirea unei bune stabilitati la franare si a tractiunii maxime. Este un circuit unde este necesara o forta de apasare ridicata, ceea ce duce la cresterea temperaturii franelor si este destul de denivelat, in special pe virajele 13 si 14, desi a fost reasfaltat in 2010. Vom avea la dispozitie pneurile soft si supersoft, la fel ca si al Monaco si desi va fi mai cald in Singapore decat la Monaco, degradarea pneurilor va fi similara. Pe parcursul intregului sezon, gestionarea pneurilor a fost cheia performantei si cred ca o pista mai fierbinte si natura acestui circuit ni se potriveste. Asa a fost si la Monaco, astfel ca speram sa avem o cursa similara in Singapore asa cum am avut in luna mai."
CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI:

Jaime Alguersuari "Singapore aduce o mare degradare termica din cauza temperaturilor ridicate, dar principala problema este umiditatea, care este unul dintre factorii care face din aceasta cursa una dintre cele mai dificile pentru piloti. Pneurile soft si supersoft sunt o alegere perfecta pentru aceasta pista: este bine ca revenim la compozitiile mai moi, dupa ultimele curse pe cele hard. La Singapore sentimentul de pe circuit este similar celui de la Monte Carlo, dar este mai distractiv fiind mai multe posibilitati de depasire. Nu cred ca se poate merge pe o strategie cu o singura oprire ca si la Monaco: dimpotriva cred ca vom avea minim cate doua opriri. Aici degradarea reala a pneurilor este mica, si asta pentru ca nu este foarte multa forta care sa apese pe ele, deoarece desi sunt multe viraje, acestea sunt destul de lente.""
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

* Masinile pleaca la Singapore cu cea mai mare cantitate de combustibil de anul acesta, ceea ce afecteaza uzura pneurilor in mod special la inceputul cursei. De asemenea, fiind o cursa lunga, consumul pe fiecare kilometru este unul dintre cele mai mari de anul acesta, datorita naturii de tip start-stop a circuitului. Aproape jumatate din lungimea pistei este parcursa cu acceleratia la maximum, dar exista si cateva zone de franare puternica.

* Unul dintre cele mai dure viraje pentru pneuri este Singapore Sling, care vine dupa cea mai lunga linie dreapta. Astfel, desi nu este cel mai rapid, pilotii incaleca vibratoarele pentru a pastra cat mai multa viteza, pneurile lovind vibratoarele la o viteza mai mare de 130km/h.
* Un factor important, care poate afecta strategia in cursa, este timpul necesar pentru un pit stop. Singapore are unul dintre cele mai mari intervale de timp din acest sezon, datoriata uei viteze mici pe zona boxelor (60 km/h pe o lungime de 404 metri).
PIRELLI IN SINGAPORE:
* Pirelli Singapore este centrul tuturor operatiilor Pirelli din regiunea Asia Pacific, cu cea mai mare fabrica a companiei localizata in China si condusa din Singapore. O noua fabrica alaturi de cea existenta in Yangzhou a marit productia la 10 milioane de unitati pe an. Aceasta fiind ce mai mare fabrica de productie de pe toate pietele Asia-Pacific.

* Oferta Pirelli acopera intreaga gama de pneuri pentru automobile premium, prin intermediul unei extinse retele de dealeri in Singapore, de la familia P Zero de inalta performanta pana la Cinturato P1, care este conceput sa ofere anduranta maxima si tehnologie prietenoasa cu mediul.

* Pirelli este de asemenea prezent ca furnizor de pneuri in cursele din cadrul Marelui Premiu al Republicii Singapore. Ferrari Challenge Trofeo Pirelli isi incheie aici cele cinci runde din acest an. 32 de modele Ferrari, cu motoare de 570 CP, echipate cu pneuri Pirelli vor lua startul aici. Seria GP2 este deasemenea prezenta la Singapore pentru prima data.
ALTE STIRI DE LA PIRELLI:

* Pirelli a fost nominalizat ca lider mondial in sectiunea Autoparts de catre indicii Dow Jones Sustainability World si Dow Jones Sustainability Europe pentru cel de-al saselea an consecutiv, cu un scor de 86 puncte fata de media de 53.

* Pneurile Pirelli au fost in actiune la testul pentru tinerii piloti de la Magny-Cours, Franta, cu Ferrari, Force India si Mercedes. Sesiunea de trei zile a fost afectata de ploaie in ultima zi, ceea ce inseamna ca tinerii piloti au avut sansa sa testeze intreaga gama de pneuri Pirelli, intr-o mare varietate de conditii.

* Un nou test pentru dezvoltarea pneurilor Pirelli pentru Formula 1, GP2 si GP3 a avut loc saptamana trecuta la Barcelona in Spania. Jaime Algursuari, Giacomo Ricci si Ben Hanley au fost pilotii de test care au rulat gama 2013.

* Pilotul Peugeot Italia, Paolo Andreucci a castigat ultima runda a Campionatului Italian de Raliuri, Rally San Marino di Castrozza, weekendul trecut. Italianul a utilizat pneurile Pirelli RX de raliu, care au performat intr-o mare varietate de conditii si temperaturi, in etapa de asfalt. Pirelli a castigat de asemenea si Prime Rally Yalta, runda a IRC, prin Yagiz Avci pe un Ford Fiesta S2000.




Distribuie pe Facebook
mai multe