Formula 1 Singapore: despre anvelope Pirelli folosite

PNEURILE P ZERO GALBEN SI P ZERO ROSU VOR FI FOLOSITE IN CURSA NOCTURNA DE LA SINGAPORE
CUM STAU LUCRURILE:
Anvelopele soft P Zero Galben si cele supersoft P Zero Rosu au fost nominalizate pentru circuitul Marina Bay din Singapore, singura cursa a anului care se desfasoara pe timp de noapte. Aceasta aduce cu sine cateva variabile neobisnuite, cum Formula 1 "traieste" dupa orarul european (fiecare seisune are loc cu sase ore mai tarziu decat in mod normal) iar temperatura ambientala si cea a pistei au tendinta de a scadea, mai repede decat sa creasca, pe parcursul cursei.
Singura constanta este umiditatea, care tinde sa ramana in limitele a 75-90% pe parcursul intregului weekend. Marina Bay este un circuit stradal unde tractiunea este critica, fiind al doilea circuit ca numar de viraje din acest an (23). Asfaltul tinde sa fie denivelat si alunecos, iar aderenta este adeseori compromisa de liniile de marcaj si debriurile din zonele hasurate. Oricum, masinile reusesc sa genereze o forta de pana la 4,3 G in momentul franarii in ciuda lipsei de aderenta.
Cu 61 de tururi a cate 5,073 km, parcurse in sens invers acelor de ceasornic, cursa tinde sa se apropie de timpul maxim permis de doua ore, astfel ca impreuna cu caldura, umiditatea si denivelarile circuitului, aceasta reprezinta o solicitare fizica majora pentru piloti, dar si pentru masini si pneuri. In prima secventa de viraje, de la virajul unu la al treilea, spre exemplu, exista o dubla schimbare de directie care solicita in mod particular si extrem de puternic pneurile.
Pilotul tinde sa elibereze frana cat mai tarziu posibil, virand si decelerand in acelasi timp. Aceasta supune in acelasi timp pneul atat fortelor longitudinale cat si laterale, solicitand foarte puternic structura acestuia. Integritatea structurii trebuie sa ofere pilotului precizie directional optima si aderenta perfecta pe trasa ideala: elemente vitale pe zonele inguste de la Singapore, unde greselile raman arareori nepedepsite.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: "Personal iubesc Marele Premiu al Republicii Singapore: are loc aici un spectacol uimitor noaptea cu o atmosfera incendiara si o incercare fantastica pentru pneurile noastre. Datorata circumstantelor neobisnuite in care se alearga aici, la lumina a peste 1000 de reflectoare, echipele si pilotii trebuie sa se gandeasca foarte bine la strategie - cum conditiile pistei si evolutia sa sunt oarecum diferite de ceea ce intalnim in cazul unei curse derulate la lumina zilei. Unul dintre factorii care pot intra in discutie este aparitia masinii de siguranta: pe parcursul fiecarei curse derulate aici, din 2008 incoace, masina de siguranta a iesti cel putin o data pe circuit. Asta inseamna ca strategiile trebuie sa fie flexibile, dar eficiente in ideea de a se putea specula imediat avantajul unei posibile neutralizari. In timp ce umiditatea este in mod constant ridicata, inca nu a plouat la nicio cursa derulata aici, ceea ce ar putea fi cazul si anul acesta, si este foarte probabil sa vedem la lucru performantele celor mai moi compoztii de slick-uri din gama noastra pentru Formula 1 anul acesta. Anul trecut cursa a fost castigata de Sebastian Vettel, care a folosit o strategie cu trei opriri, dar Lewis Hamilton a incheiat pe locul cinci dupa ce a oprit de patru ori si a luat o penalizare cu drive-through. In medie, vitezele nu sunt foarte ridicate, degradarea nefiind o problema daca patinarea rotilor este controlata la iesirea din virajele lente, ceea ce poate duce la supraincalzire."
CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Heikki Kovaleinen (Caterham): "Singapore este o cursa foarte interesanta. Este un Mare Premiu uimitor si trebuie sa fie ceva incredibil pentru fani, sa priveasca masinile la viteza maxima pe strazi la lumina reflectoarelor: In cockpit nu este nicio diferenta fata de un circuit stradal obisnuit: luminile sunt atat de bune ca nu avem nicio problema cu vizibilitatea. Dar am vazut la TV imagini de deasupra circuitului si din helicopter cu intreaga pista ceea ce este destul de hardcore! Din punct de vedere tehnic, una dintre cheile set-up-ului pentru circuitul din Singapore este gasirea unei bune stabilitati la franare si a tractiunii maxime. Este un circuit unde este necesara o forta de apasare ridicata, ceea ce duce la cresterea temperaturii franelor si este destul de denivelat, in special pe virajele 13 si 14, desi a fost reasfaltat in 2010. Vom avea la dispozitie pneurile soft si supersoft, la fel ca si al Monaco si desi va fi mai cald in Singapore decat la Monaco, degradarea pneurilor va fi similara. Pe parcursul intregului sezon, gestionarea pneurilor a fost cheia performantei si cred ca o pista mai fierbinte si natura acestui circuit ni se potriveste. Asa a fost si la Monaco, astfel ca speram sa avem o cursa similara in Singapore asa cum am avut in luna mai."
CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI:
Jaime Alguersuari "Singapore aduce o mare degradare termica din cauza temperaturilor ridicate, dar principala problema este umiditatea, care este unul dintre factorii care face din aceasta cursa una dintre cele mai dificile pentru piloti. Pneurile soft si supersoft sunt o alegere perfecta pentru aceasta pista: este bine ca revenim la compozitiile mai moi, dupa ultimele curse pe cele hard. La Singapore sentimentul de pe circuit este similar celui de la Monte Carlo, dar este mai distractiv fiind mai multe posibilitati de depasire. Nu cred ca se poate merge pe o strategie cu o singura oprire ca si la Monaco: dimpotriva cred ca vom avea minim cate doua opriri. Aici degradarea reala a pneurilor este mica, si asta pentru ca nu este foarte multa forta care sa apese pe ele, deoarece desi sunt multe viraje, acestea sunt destul de lente.""
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
* Masinile pleaca la Singapore cu cea mai mare cantitate de combustibil de anul acesta, ceea ce afecteaza uzura pneurilor in mod special la inceputul cursei. De asemenea, fiind o cursa lunga, consumul pe fiecare kilometru este unul dintre cele mai mari de anul acesta, datorita naturii de tip start-stop a circuitului. Aproape jumatate din lungimea pistei este parcursa cu acceleratia la maximum, dar exista si cateva zone de franare puternica.
* Unul dintre cele mai dure viraje pentru pneuri este Singapore Sling, care vine dupa cea mai lunga linie dreapta. Astfel, desi nu este cel mai rapid, pilotii incaleca vibratoarele pentru a pastra cat mai multa viteza, pneurile lovind vibratoarele la o viteza mai mare de 130km/h.
* Un factor important, care poate afecta strategia in cursa, este timpul necesar pentru un pit stop. Singapore are unul dintre cele mai mari intervale de timp din acest sezon, datoriata uei viteze mici pe zona boxelor (60 km/h pe o lungime de 404 metri).
PIRELLI IN SINGAPORE:
* Pirelli Singapore este centrul tuturor operatiilor Pirelli din regiunea Asia Pacific, cu cea mai mare fabrica a companiei localizata in China si condusa din Singapore. O noua fabrica alaturi de cea existenta in Yangzhou a marit productia la 10 milioane de unitati pe an. Aceasta fiind ce mai mare fabrica de productie de pe toate pietele Asia-Pacific.
* Oferta Pirelli acopera intreaga gama de pneuri pentru automobile premium, prin intermediul unei extinse retele de dealeri in Singapore, de la familia P Zero de inalta performanta pana la Cinturato P1, care este conceput sa ofere anduranta maxima si tehnologie prietenoasa cu mediul.
* Pirelli este de asemenea prezent ca furnizor de pneuri in cursele din cadrul Marelui Premiu al Republicii Singapore. Ferrari Challenge Trofeo Pirelli isi incheie aici cele cinci runde din acest an. 32 de modele Ferrari, cu motoare de 570 CP, echipate cu pneuri Pirelli vor lua startul aici. Seria GP2 este deasemenea prezenta la Singapore pentru prima data.
ALTE STIRI DE LA PIRELLI:
* Pirelli a fost nominalizat ca lider mondial in sectiunea Autoparts de catre indicii Dow Jones Sustainability World si Dow Jones Sustainability Europe pentru cel de-al saselea an consecutiv, cu un scor de 86 puncte fata de media de 53.
* Pneurile Pirelli au fost in actiune la testul pentru tinerii piloti de la Magny-Cours, Franta, cu Ferrari, Force India si Mercedes. Sesiunea de trei zile a fost afectata de ploaie in ultima zi, ceea ce inseamna ca tinerii piloti au avut sansa sa testeze intreaga gama de pneuri Pirelli, intr-o mare varietate de conditii.
* Un nou test pentru dezvoltarea pneurilor Pirelli pentru Formula 1, GP2 si GP3 a avut loc saptamana trecuta la Barcelona in Spania. Jaime Algursuari, Giacomo Ricci si Ben Hanley au fost pilotii de test care au rulat gama 2013.
* Pilotul Peugeot Italia, Paolo Andreucci a castigat ultima runda a Campionatului Italian de Raliuri, Rally San Marino di Castrozza, weekendul trecut. Italianul a utilizat pneurile Pirelli RX de raliu, care au performat intr-o mare varietate de conditii si temperaturi, in etapa de asfalt. Pirelli a castigat de asemenea si Prime Rally Yalta, runda a IRC, prin Yagiz Avci pe un Ford Fiesta S2000.
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3300 €
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3300 €
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
Vw golf 1,4 tsi 2015 8450 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
35242180g 823024-5001s 823024-5005s 35242180f turbo grand... 2000 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
12709880235 5801964543 5801630965 borgwarner turbosuflanta... 3500 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
A6510704987 28342997 delphi injector mercedes /jeep compass... 100 €
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Toyota rav-4 diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
-
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei


