Marele Premiu al Australiei 2011 - anvelopele Pirelli intra in contact cu pista de curse

Cum stau lucrurile:
Dupa 33 de zile de teste (15 in teste oficiale si 18 in teste private), Pirelli este gata sa-si inceapa marea aventura in Formula 1. Noul sezon din Campionatul Mondial de Formula 1 incepe in acest weekend, in aceeasi tara unde s-a terminat, acum exact 19 ani, patru luni si 24 de zile, implicarea Pirelli in aceasta competitie, la Marele Premiu al Australiei din Adelaide in 1991. Cursa de atunci a fost oprita dupa doar 14 tururi, din cauza unei ploi torentiale, si a ramas, de atunci, cea mai scurta cursa din istoria Formula 1.
Anul acesta, etapa din Australia se va desfasura, pentru al 16-lea an consecutiv, pe circuitul din Albert Park, Melbourne, si marcheaza inceputul contractului, valabil pe trei ani, dintre Pirelli si Federatia Internationala de Automobilism. Cu siguranta insa, prima etapa din acest sezon se anunta la fel de dramatica precum cea din Adelaide, din urma cu aproape 20 de ani.
Noile anvelope Pirelli PZero au fost concepute special pentru a facilita depasirile in timpul cursei si, in plus, sistemul KERS a fost reintrodus, iar monoposturile dispun acum de un eleron spate reglabil. In Australia vor fi disponibile versiunile hard si soft ale anvelopelor Pirelli PZero, cele soft fiind foarte aderente si rapide, in timp ce pneurile hard sunt mai rezistente in timp.
Conditiile meteorologice vor fi diferite de cele intalnite pana acum in teste si, din acest motiv, echipele vor primi un set suplimentar de anvelope hard (dure), pentru a le folosi in cadrul sesiunii de antrenamente libere de vineri. Fiecare echipa va primi, astfel, in total, 12 seturi de anvelope, ceea ce le va permite sa-si seteze monoposturile conform conditiilor intalnite pe circuitul din Melbourne.
Ce spune directorul departamentului Pirelli Motorsport:
Paul Hembery: "Acesta este momentul pentru care ne pregatim deja de peste un an si este un moment emotionant pentru noi toti. Pneurile pe care le furnizam tuturor echipelor din Formula 1 sunt diferite de tot ceea ce s-a vazut pana acum in acest campionat, dar sunt sigur ca toate echipele au reusit sa adune informatii utile despre anvelopele noastre in timpul testelor. In Australia, ne asteptam sa vedem strategii cu doua si chiar trei opriri la boxe, ceea ce contravine intr-un fel ADN-ului companiei noastre, pentru ca anvelopele dedicate masinilor de serie sunt concepute sa reziste cat mai mult. In Formula 1 avem, insa, o situatie complet diferita, pentru ca echipele si promotorul acestei competitii ne-au cerut sa oferim anvelope care sa creasca gradul de spectaculozitate in acest sport. Cu acest obiectiv in minte, abia asteptam sa vedem cum pilotii si echipele isi vor adapta strategiile la fiecare cursa, in functie de pneurile pe care le au la dispozitie. Am descoperit mici diferente intre echipe inca de la sesiunile de teste si, cu siguranta, va fi extrem de spectaculos de urmarit cum se va traduce totul intr-o cursa reala."
Ce spune omul din spatele volanului:
Sebastian Vettel (Red Bull Racing): "Niciunul dintre noi nu a pilotat pe circuitul din Melbourne cu pneuri Pirelli si cred ca toti ne intrebam cum o sa fie?. Va fi o noutate absoluta pentru toata lumea. Cred ca singurul lucru pe care-l putem spune acum este ca va fi o experienta diferita, care se anunta deosebit de interesanta. Acest circuit solicita foarte tare pneurile si toti participantii vor trebui sa tina cont de acest lucru in timpul cursei. Aici, la Melbourne, ai nevoie de o stabilitate foarte buna in momentul franarii, iar unele viraje sunt foarte denivelate. Este destul de dificil sa obtii o tractiune eficienta pe acest circuit, prin urmare acest lucru va fi un factor important in ceea ce priveste setarea monopostului. Ne vom baza pe informatiile adunate in timpul testelor de iarna in ceea ce priveste pneurile, chiar daca temperaturile din Australia sunt diferite. Toata lumea asteapta cu sufletul la gura startul acestui sezon si sper ca vom avea parte de o cursa fascinanta, atat pentru noi, pilotii, cat mai ales pentru spectatori."
Date tehnice pentru alegerea pneurilor:
* Circuitul din Melbourne este unul semi-permanent cu o suprafata abraziva care solicita, in mod particular, pneul stanga fata.
* Sunt zece viraje de dreapta si sase de stanga, iar circuitul are o lungime totala de 5,303 kilometri. In total se vor parcurge 58 de tururi.
* Anul trecut la Melbourne s-au facut 28 de opriri la boxe. Cea mai scurta a fost cea a lui Mark Webber (Red Bull Racing), in turul 10 cu 23,517 secunde, iar cea mai lunga a fost cea a lui Lucas Di Grassi (Virgin), in turul 25 in 15m47,885 secunde.
* La Melbourne, cel mai mare numar de opriri la boxe, 49, s-au inregistrat n 2004, ceea ce inseamna o medie de 2,45 opriri pentru fiecare pilot.
Pirelli in Australia:
* Primele anvelope Pirelli s-au vandut in Australia in 1979, dar compania a fost fondata inca din 1872, in Italia.* Top modelul australian Catherine McNeil a aparut pe coperta celebrului calendar Pirelli in 2008.
* Pirelli Australia este un membru activ al Pirelli Group, liderul mondial in ceea ce priveste anvelopele de intalta performanta. Pirelli Australia face parte din grupul Pirelli Asia Pacific, care dispune de doua fabrici in China, specializate in fabricarea de anvelope pentru autoturisme si camioane.
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei


