Marele Premiu al Italiei si anvelopele Pirelii

Pista actuala, lunga de 5.793 metri, este rezultatul multor schimbari, dar reputatia sa pentru viteze infricosatoare a ramas, ceea ce reprezinta motivul pentru care Pirelli a ales cele mai tari doua compozitii: P Zero Argintiu (hard) si P Zero Alb (medium). Aceasta este exact aceeasi combinatie folosita si la Spa weekendul trecut, o pista care a solicitat foarte mult pneurile.
Exista trei sectiuni pe circuitul de la Monza care solicita in mod particular pneurile: prima sicana, care este caracterizata de o puternica franare in coborare, virajele Ascari - cu cateva schimbari rapide de directie - si faimoasa Parabolica, un viraj larg, deschis, care supune pneurile unei acceleratii laterale puternice.
In afara acestor viraje solicitante, Monza are si cele mai rapide linii drepte, pe care masinile ating 340 km/h, ceea ce inseamna ca temperatura pneurilor poate ajunge la 130 grade Celsius.
Vitezele medii ridicate arata ca exista permanent posibilitatea de a castiga timp alegandu-se pneurile potrivite pentru aceste conditii: in consecinta strategia va juca un rol important la ultima cursa europeana din sezonul 2012.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: "Monza este probabil cea mai importanta cursa din an pentru noi, fiind sansa noastra de a veni acasa si de a ne prezenta pneurile si tehnologiile specializate in fata unui public numeros si pasionat cum sunt fanii italieni. Exista la aceasta cursa, unica in Italia, o atmosfera cu totul speciala. Nu doar atat, dar Monza este una dintre cele mai solicitante piste pe care le vizitam pe parcursul anului, datorita vitezelor ridicate si a apasarii laterale puternice asupra pneurilor. Venind la Monza direct de la Spa, pentru prima data, inseamna ca echipele vor atinge repede potentialul maxim cu pneurile hard si medii, in timp ce campionatul este relansat, prefigurandu-se cel mai strans final de sezon de la revenirea in Formula 1. Temperatura ambientala poate fi foarte ridicata in Italia, ceea ce supune pneurile unor tensiuni suplimentare. In aceste conditii cred ca vom vedea o cursa in care strategia va fi de a opri de doua ori. Strategia va fi cheia succesului anul acesta, pana acum multe podiumuri fiind decise in ultimul tur, si ne asteptam la un scenariu similar si acum. Cu masinile accelerand la maximum atat de mult, este greu pentru oricine sa obtina un avantaj major, si totul se va decide, cel mai probabil, in functie de strategia aleasa."
CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:
Daniel Ricciardo (Toro Rosso): "Sunt foarte incantat de Monza, nu doar pentru ca este un circuit pe care il iubesc, dar si pentru ca anul acesta concurez pentru o echipa italiana si evident pentru ca familia mea are radacini italiene. Este al doilea mare eveniment pentru mine anul acesta, dupa cursa de casa din Australia. Iar ceea ce face weekendul cu adevarat special este ca foarte multi oameni vin de la fabrica Toro Rosso din Faenza pentru a fi alaturi de noi. Abia astept sa-i intalnesc pe toti acei oameni care muncesc pentru noi in spatele scenei. Va fi o atmosfera cu adevarat familiala. Prima data cand am concurat la Monza a fost chiar anul trecut, fiind si prima data cand mi-am surclasat coechipierul in calificari, care stia pista mult mai bine. Am avut de asemenea o cursa buna in World Series anul trecut cu o lupta stransa cu actualul meu coechipier Jean-Eric Vergne. Vom merge pe pneuri hard si medii din nou, la fel ca si la Spa, asa ca, stim la ce sa ne asteptam. Este oricum alegerea logica pentru ca Monza nu este agresiv cu pneurile, cu liniile drepte lungi si virajele nu foarte solicitante. De fapt vom opta pentru o forta de apasare aerodinamica redusa ceea ce inseamna ca pneurile nu vor suferi foarte mult. In ceea ce priveste numarul de opriri, asteptati si ve-ti vedea."
CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI:
Lucas di Grassi: "Monza este ca nicaieri altundeva: opusul perfect al etapei de la Monaco, de exemplu. Este cel mai rapid circuit din acest an, si este incantator: este dificil sa pilotezi cand masinile merg cu o forta de apasare redusa si cand nu sunt mereu usor de controlat. Astfel, trebuie sa gasim compromisul exact dintre forta de apasare si manevrabilitate. Trebuie sa fii finut la franare, dar pe liniile drepte si virajele rapide existe multe posibilitati de a depasi. Este important sa ai grija de pneuri in privita tractiunii, zonele de accelerare punand foarte mult stres asupra lor, iar daca nu ai o linie curata la iesirea din viraj, asta iti poate afecta serios timpul pe tur. Monza nu este unul dintre acele circuite care solicita la maxim pneurile peste tot, dar exista in schimb unul sau doua locuri care fac asta: Parabolica in mod particular si unde trebuie sa ai grija de uzura pneurilor. O alta zona este sicana unde trebuie sa te urci pe vibratoare deoarece poti castiga mult timp astfel. Am testat la Monza anul trecut, iar pneurile hard si medii au lucrat foarte bine in aceste conditii. Sunt sigur ca asa se va intampla si acum, si vom avea o cursa fantastica."
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
* Desi liniile drepte si virajele rapide fac din Monza un circuit faimos, sunt cateva zone de franare puternica care supun pneurile unui stres suplimentar: prima sicana, spre exemplu, unde masinile decelereaza de la 340km/h la 80 km/h in doar 150 metri. La aceste viteze, pneurile trebuie sa ofere toata aderenta mecanica pentru a duce masina prin viraj. Masinile petrec aproape 75% dintr-un tur la acceleratie maxima si 15 % la franare maxima.
* Cu cele mai ridicate viteze medii din acest an, masinile folosesc cea mai mica forta de apasare aerodinamica din sezon la Monza, echipele dezvoltand pachete aerodinamice specifice pentru a minimiza coeficientul aerodinamic. Pentru a imbunatati asta, echipele seteaza suspensia foarte jos, dar acest lucru poate face ca unele masini sa atinga pista.
* Pe parcursul virajului Parabolica, pilotii resimt o forta de 3.7 g, care apasa de asemenea si asupra structurii pneului. Aceasta este amplificata de impactul cu vibratoarele cand se parcurge sicana. Pneurile sunt pregatite pentru asta prin intermediul testelor de laborator, unde trec peste vibratoare la 260 km/h.
PIRELLI IN ITALIA:
* Compania Pirelli a fost fondata in 1872 la Milano de Gian Battista Pirelli, atunci in varsta de 24 de ani, care a implicat compania in motorsport in 1897 cand a decis sa realizeze pneuri pentru motocicletele de curse. De atunci, Pirelli a crescut devenind al cincilea mare producator din lume, cu aproape 40.000 de angajati in peste 160 de tari. Primul succes major al companiei in motorsport a fost in cursa Paris-Peking de 17.000 km de acum 105 ani.
* In Italia exista trei fabrici Pirelli, inlcusiv cea mai noua din punct de vedere tehnologic, Settimo Torinese, unde sunt dezvoltate compozitiile de Formula 1, inainte de a fi trimise spre productie in Turcia. Pirelli a prezentat unele dintre cele mai inovatoare tehnologii acasa in Italia, cum ar fi MIRS (Sistemul Modular Integrat Robotizat) si CCM (mixarea continua a compozitiei): un avansat sistem pentru productia pneurilor de serie limitata.
* Pirelli a reusit sa castige de sase ori in Italia chiar inainte ca Formula 1 sa fie creata in 1950. Pirelli a castigat prima cursa la Monza in 1922, iar primul succes de nivel mondial a venit in 1925 cu Alfa Romeo. Dupa aparitia Formulei 1, Pirelli a cucerit toate titlurile intre 1950 si 1954 inclusiv.
ALTE STIRI DE LA PIRELLI:
* Pirelli va avea doua zile de teste pe Circuit de Catalunya in Barcelona inainte de Marele Premiu al Italiei. Pilotul de teste Pirelli, Lucas din Grassi este programat sa ruleze o masina de test Renault R30 - inainte de a pleca spre Brazilia pentru a concura in cea de-a cincea runda a Campionatului Mondial de Anduranta de la Sao Paulo. Pirelli va testa de asemenea si cele mai noi pneuri destinate seriilor GP2 si GP3 la Bercelona, cu Luca Filippi si Ben Hanley.
* Pirelli se pregateste de asemenea pentru Rally San Martino di Castrozza, ultima runda a Campionatului Italian, ce se va relua dupa pauza de vara. Echipele vor utiliza pneurile de asfalt RX5 si RX7, cu pilotul Paulo Andreucci de la Peugeot pe prima pozitie.
* Pirelli este furnizor exclusiv in Campionatul Mondial de Superbike. Ultima cursa, desfasurat pe Moscow Raceway, in Rusia, a fost castigata de Marco Melandri, liderul clasamentului general, cu o motocicleta BMW.
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
-
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €


