Marele Premiu al Italiei si anvelopele Pirelii

Pista actuala, lunga de 5.793 metri, este rezultatul multor schimbari, dar reputatia sa pentru viteze infricosatoare a ramas, ceea ce reprezinta motivul pentru care Pirelli a ales cele mai tari doua compozitii: P Zero Argintiu (hard) si P Zero Alb (medium). Aceasta este exact aceeasi combinatie folosita si la Spa weekendul trecut, o pista care a solicitat foarte mult pneurile.
Exista trei sectiuni pe circuitul de la Monza care solicita in mod particular pneurile: prima sicana, care este caracterizata de o puternica franare in coborare, virajele Ascari - cu cateva schimbari rapide de directie - si faimoasa Parabolica, un viraj larg, deschis, care supune pneurile unei acceleratii laterale puternice.
In afara acestor viraje solicitante, Monza are si cele mai rapide linii drepte, pe care masinile ating 340 km/h, ceea ce inseamna ca temperatura pneurilor poate ajunge la 130 grade Celsius.
Vitezele medii ridicate arata ca exista permanent posibilitatea de a castiga timp alegandu-se pneurile potrivite pentru aceste conditii: in consecinta strategia va juca un rol important la ultima cursa europeana din sezonul 2012.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: "Monza este probabil cea mai importanta cursa din an pentru noi, fiind sansa noastra de a veni acasa si de a ne prezenta pneurile si tehnologiile specializate in fata unui public numeros si pasionat cum sunt fanii italieni. Exista la aceasta cursa, unica in Italia, o atmosfera cu totul speciala. Nu doar atat, dar Monza este una dintre cele mai solicitante piste pe care le vizitam pe parcursul anului, datorita vitezelor ridicate si a apasarii laterale puternice asupra pneurilor. Venind la Monza direct de la Spa, pentru prima data, inseamna ca echipele vor atinge repede potentialul maxim cu pneurile hard si medii, in timp ce campionatul este relansat, prefigurandu-se cel mai strans final de sezon de la revenirea in Formula 1. Temperatura ambientala poate fi foarte ridicata in Italia, ceea ce supune pneurile unor tensiuni suplimentare. In aceste conditii cred ca vom vedea o cursa in care strategia va fi de a opri de doua ori. Strategia va fi cheia succesului anul acesta, pana acum multe podiumuri fiind decise in ultimul tur, si ne asteptam la un scenariu similar si acum. Cu masinile accelerand la maximum atat de mult, este greu pentru oricine sa obtina un avantaj major, si totul se va decide, cel mai probabil, in functie de strategia aleasa."
CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:
Daniel Ricciardo (Toro Rosso): "Sunt foarte incantat de Monza, nu doar pentru ca este un circuit pe care il iubesc, dar si pentru ca anul acesta concurez pentru o echipa italiana si evident pentru ca familia mea are radacini italiene. Este al doilea mare eveniment pentru mine anul acesta, dupa cursa de casa din Australia. Iar ceea ce face weekendul cu adevarat special este ca foarte multi oameni vin de la fabrica Toro Rosso din Faenza pentru a fi alaturi de noi. Abia astept sa-i intalnesc pe toti acei oameni care muncesc pentru noi in spatele scenei. Va fi o atmosfera cu adevarat familiala. Prima data cand am concurat la Monza a fost chiar anul trecut, fiind si prima data cand mi-am surclasat coechipierul in calificari, care stia pista mult mai bine. Am avut de asemenea o cursa buna in World Series anul trecut cu o lupta stransa cu actualul meu coechipier Jean-Eric Vergne. Vom merge pe pneuri hard si medii din nou, la fel ca si la Spa, asa ca, stim la ce sa ne asteptam. Este oricum alegerea logica pentru ca Monza nu este agresiv cu pneurile, cu liniile drepte lungi si virajele nu foarte solicitante. De fapt vom opta pentru o forta de apasare aerodinamica redusa ceea ce inseamna ca pneurile nu vor suferi foarte mult. In ceea ce priveste numarul de opriri, asteptati si ve-ti vedea."
CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI:
Lucas di Grassi: "Monza este ca nicaieri altundeva: opusul perfect al etapei de la Monaco, de exemplu. Este cel mai rapid circuit din acest an, si este incantator: este dificil sa pilotezi cand masinile merg cu o forta de apasare redusa si cand nu sunt mereu usor de controlat. Astfel, trebuie sa gasim compromisul exact dintre forta de apasare si manevrabilitate. Trebuie sa fii finut la franare, dar pe liniile drepte si virajele rapide existe multe posibilitati de a depasi. Este important sa ai grija de pneuri in privita tractiunii, zonele de accelerare punand foarte mult stres asupra lor, iar daca nu ai o linie curata la iesirea din viraj, asta iti poate afecta serios timpul pe tur. Monza nu este unul dintre acele circuite care solicita la maxim pneurile peste tot, dar exista in schimb unul sau doua locuri care fac asta: Parabolica in mod particular si unde trebuie sa ai grija de uzura pneurilor. O alta zona este sicana unde trebuie sa te urci pe vibratoare deoarece poti castiga mult timp astfel. Am testat la Monza anul trecut, iar pneurile hard si medii au lucrat foarte bine in aceste conditii. Sunt sigur ca asa se va intampla si acum, si vom avea o cursa fantastica."
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
* Desi liniile drepte si virajele rapide fac din Monza un circuit faimos, sunt cateva zone de franare puternica care supun pneurile unui stres suplimentar: prima sicana, spre exemplu, unde masinile decelereaza de la 340km/h la 80 km/h in doar 150 metri. La aceste viteze, pneurile trebuie sa ofere toata aderenta mecanica pentru a duce masina prin viraj. Masinile petrec aproape 75% dintr-un tur la acceleratie maxima si 15 % la franare maxima.
* Cu cele mai ridicate viteze medii din acest an, masinile folosesc cea mai mica forta de apasare aerodinamica din sezon la Monza, echipele dezvoltand pachete aerodinamice specifice pentru a minimiza coeficientul aerodinamic. Pentru a imbunatati asta, echipele seteaza suspensia foarte jos, dar acest lucru poate face ca unele masini sa atinga pista.
* Pe parcursul virajului Parabolica, pilotii resimt o forta de 3.7 g, care apasa de asemenea si asupra structurii pneului. Aceasta este amplificata de impactul cu vibratoarele cand se parcurge sicana. Pneurile sunt pregatite pentru asta prin intermediul testelor de laborator, unde trec peste vibratoare la 260 km/h.
PIRELLI IN ITALIA:
* Compania Pirelli a fost fondata in 1872 la Milano de Gian Battista Pirelli, atunci in varsta de 24 de ani, care a implicat compania in motorsport in 1897 cand a decis sa realizeze pneuri pentru motocicletele de curse. De atunci, Pirelli a crescut devenind al cincilea mare producator din lume, cu aproape 40.000 de angajati in peste 160 de tari. Primul succes major al companiei in motorsport a fost in cursa Paris-Peking de 17.000 km de acum 105 ani.
* In Italia exista trei fabrici Pirelli, inlcusiv cea mai noua din punct de vedere tehnologic, Settimo Torinese, unde sunt dezvoltate compozitiile de Formula 1, inainte de a fi trimise spre productie in Turcia. Pirelli a prezentat unele dintre cele mai inovatoare tehnologii acasa in Italia, cum ar fi MIRS (Sistemul Modular Integrat Robotizat) si CCM (mixarea continua a compozitiei): un avansat sistem pentru productia pneurilor de serie limitata.
* Pirelli a reusit sa castige de sase ori in Italia chiar inainte ca Formula 1 sa fie creata in 1950. Pirelli a castigat prima cursa la Monza in 1922, iar primul succes de nivel mondial a venit in 1925 cu Alfa Romeo. Dupa aparitia Formulei 1, Pirelli a cucerit toate titlurile intre 1950 si 1954 inclusiv.
ALTE STIRI DE LA PIRELLI:
* Pirelli va avea doua zile de teste pe Circuit de Catalunya in Barcelona inainte de Marele Premiu al Italiei. Pilotul de teste Pirelli, Lucas din Grassi este programat sa ruleze o masina de test Renault R30 - inainte de a pleca spre Brazilia pentru a concura in cea de-a cincea runda a Campionatului Mondial de Anduranta de la Sao Paulo. Pirelli va testa de asemenea si cele mai noi pneuri destinate seriilor GP2 si GP3 la Bercelona, cu Luca Filippi si Ben Hanley.
* Pirelli se pregateste de asemenea pentru Rally San Martino di Castrozza, ultima runda a Campionatului Italian, ce se va relua dupa pauza de vara. Echipele vor utiliza pneurile de asfalt RX5 si RX7, cu pilotul Paulo Andreucci de la Peugeot pe prima pozitie.
* Pirelli este furnizor exclusiv in Campionatul Mondial de Superbike. Ultima cursa, desfasurat pe Moscow Raceway, in Rusia, a fost castigata de Marco Melandri, liderul clasamentului general, cu o motocicleta BMW.
-
Modul led drl far dacia duster 2018 2019 2020 2021 150 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Oglinda cu rabatare stanga mercedes w212 e-class 600 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Jante aliaj 16 - set alfa romeo 147 [facelift] [2004 - 2010] 750 Lei
-
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
Bara fata toyota verso 09/13 1032 Lei
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €
-
Macara electrica usa spate stanga mercedes-benz e-class... 200 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Alfa-romeo giulietta 2.0 jtdm collezione aut. xenon clima... 6990 €
-
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
504047816 3598718 87803115 504082710 hx35 holset turbosuflanta... 1750 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
Bara spate audi a4 b8/8k s-line (facelift) an 2011 2012 2013... 700 Lei
-
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €
Grila stergator dr vw tiguan 2008-2013 100 Lei
-
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
Scut motor/cutie/lateral prag audi a4 b6 b7 stanga dreapta 100 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
-
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Macara electrica usa spate stanga audi a6 (2018->) [c8, 4k]... 400 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei


