Marele Premiu al Italiei si anvelopele Pirelii
Pista actuala, lunga de 5.793 metri, este rezultatul multor schimbari, dar reputatia sa pentru viteze infricosatoare a ramas, ceea ce reprezinta motivul pentru care Pirelli a ales cele mai tari doua compozitii: P Zero Argintiu (hard) si P Zero Alb (medium). Aceasta este exact aceeasi combinatie folosita si la Spa weekendul trecut, o pista care a solicitat foarte mult pneurile.
Exista trei sectiuni pe circuitul de la Monza care solicita in mod particular pneurile: prima sicana, care este caracterizata de o puternica franare in coborare, virajele Ascari - cu cateva schimbari rapide de directie - si faimoasa Parabolica, un viraj larg, deschis, care supune pneurile unei acceleratii laterale puternice.
In afara acestor viraje solicitante, Monza are si cele mai rapide linii drepte, pe care masinile ating 340 km/h, ceea ce inseamna ca temperatura pneurilor poate ajunge la 130 grade Celsius.
Vitezele medii ridicate arata ca exista permanent posibilitatea de a castiga timp alegandu-se pneurile potrivite pentru aceste conditii: in consecinta strategia va juca un rol important la ultima cursa europeana din sezonul 2012.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: "Monza este probabil cea mai importanta cursa din an pentru noi, fiind sansa noastra de a veni acasa si de a ne prezenta pneurile si tehnologiile specializate in fata unui public numeros si pasionat cum sunt fanii italieni. Exista la aceasta cursa, unica in Italia, o atmosfera cu totul speciala. Nu doar atat, dar Monza este una dintre cele mai solicitante piste pe care le vizitam pe parcursul anului, datorita vitezelor ridicate si a apasarii laterale puternice asupra pneurilor. Venind la Monza direct de la Spa, pentru prima data, inseamna ca echipele vor atinge repede potentialul maxim cu pneurile hard si medii, in timp ce campionatul este relansat, prefigurandu-se cel mai strans final de sezon de la revenirea in Formula 1. Temperatura ambientala poate fi foarte ridicata in Italia, ceea ce supune pneurile unor tensiuni suplimentare. In aceste conditii cred ca vom vedea o cursa in care strategia va fi de a opri de doua ori. Strategia va fi cheia succesului anul acesta, pana acum multe podiumuri fiind decise in ultimul tur, si ne asteptam la un scenariu similar si acum. Cu masinile accelerand la maximum atat de mult, este greu pentru oricine sa obtina un avantaj major, si totul se va decide, cel mai probabil, in functie de strategia aleasa."
CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:
Daniel Ricciardo (Toro Rosso): "Sunt foarte incantat de Monza, nu doar pentru ca este un circuit pe care il iubesc, dar si pentru ca anul acesta concurez pentru o echipa italiana si evident pentru ca familia mea are radacini italiene. Este al doilea mare eveniment pentru mine anul acesta, dupa cursa de casa din Australia. Iar ceea ce face weekendul cu adevarat special este ca foarte multi oameni vin de la fabrica Toro Rosso din Faenza pentru a fi alaturi de noi. Abia astept sa-i intalnesc pe toti acei oameni care muncesc pentru noi in spatele scenei. Va fi o atmosfera cu adevarat familiala. Prima data cand am concurat la Monza a fost chiar anul trecut, fiind si prima data cand mi-am surclasat coechipierul in calificari, care stia pista mult mai bine. Am avut de asemenea o cursa buna in World Series anul trecut cu o lupta stransa cu actualul meu coechipier Jean-Eric Vergne. Vom merge pe pneuri hard si medii din nou, la fel ca si la Spa, asa ca, stim la ce sa ne asteptam. Este oricum alegerea logica pentru ca Monza nu este agresiv cu pneurile, cu liniile drepte lungi si virajele nu foarte solicitante. De fapt vom opta pentru o forta de apasare aerodinamica redusa ceea ce inseamna ca pneurile nu vor suferi foarte mult. In ceea ce priveste numarul de opriri, asteptati si ve-ti vedea."
CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI:
Lucas di Grassi: "Monza este ca nicaieri altundeva: opusul perfect al etapei de la Monaco, de exemplu. Este cel mai rapid circuit din acest an, si este incantator: este dificil sa pilotezi cand masinile merg cu o forta de apasare redusa si cand nu sunt mereu usor de controlat. Astfel, trebuie sa gasim compromisul exact dintre forta de apasare si manevrabilitate. Trebuie sa fii finut la franare, dar pe liniile drepte si virajele rapide existe multe posibilitati de a depasi. Este important sa ai grija de pneuri in privita tractiunii, zonele de accelerare punand foarte mult stres asupra lor, iar daca nu ai o linie curata la iesirea din viraj, asta iti poate afecta serios timpul pe tur. Monza nu este unul dintre acele circuite care solicita la maxim pneurile peste tot, dar exista in schimb unul sau doua locuri care fac asta: Parabolica in mod particular si unde trebuie sa ai grija de uzura pneurilor. O alta zona este sicana unde trebuie sa te urci pe vibratoare deoarece poti castiga mult timp astfel. Am testat la Monza anul trecut, iar pneurile hard si medii au lucrat foarte bine in aceste conditii. Sunt sigur ca asa se va intampla si acum, si vom avea o cursa fantastica."
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
* Desi liniile drepte si virajele rapide fac din Monza un circuit faimos, sunt cateva zone de franare puternica care supun pneurile unui stres suplimentar: prima sicana, spre exemplu, unde masinile decelereaza de la 340km/h la 80 km/h in doar 150 metri. La aceste viteze, pneurile trebuie sa ofere toata aderenta mecanica pentru a duce masina prin viraj. Masinile petrec aproape 75% dintr-un tur la acceleratie maxima si 15 % la franare maxima.
* Cu cele mai ridicate viteze medii din acest an, masinile folosesc cea mai mica forta de apasare aerodinamica din sezon la Monza, echipele dezvoltand pachete aerodinamice specifice pentru a minimiza coeficientul aerodinamic. Pentru a imbunatati asta, echipele seteaza suspensia foarte jos, dar acest lucru poate face ca unele masini sa atinga pista.
* Pe parcursul virajului Parabolica, pilotii resimt o forta de 3.7 g, care apasa de asemenea si asupra structurii pneului. Aceasta este amplificata de impactul cu vibratoarele cand se parcurge sicana. Pneurile sunt pregatite pentru asta prin intermediul testelor de laborator, unde trec peste vibratoare la 260 km/h.
PIRELLI IN ITALIA:
* Compania Pirelli a fost fondata in 1872 la Milano de Gian Battista Pirelli, atunci in varsta de 24 de ani, care a implicat compania in motorsport in 1897 cand a decis sa realizeze pneuri pentru motocicletele de curse. De atunci, Pirelli a crescut devenind al cincilea mare producator din lume, cu aproape 40.000 de angajati in peste 160 de tari. Primul succes major al companiei in motorsport a fost in cursa Paris-Peking de 17.000 km de acum 105 ani.
* In Italia exista trei fabrici Pirelli, inlcusiv cea mai noua din punct de vedere tehnologic, Settimo Torinese, unde sunt dezvoltate compozitiile de Formula 1, inainte de a fi trimise spre productie in Turcia. Pirelli a prezentat unele dintre cele mai inovatoare tehnologii acasa in Italia, cum ar fi MIRS (Sistemul Modular Integrat Robotizat) si CCM (mixarea continua a compozitiei): un avansat sistem pentru productia pneurilor de serie limitata.
* Pirelli a reusit sa castige de sase ori in Italia chiar inainte ca Formula 1 sa fie creata in 1950. Pirelli a castigat prima cursa la Monza in 1922, iar primul succes de nivel mondial a venit in 1925 cu Alfa Romeo. Dupa aparitia Formulei 1, Pirelli a cucerit toate titlurile intre 1950 si 1954 inclusiv.
ALTE STIRI DE LA PIRELLI:
* Pirelli va avea doua zile de teste pe Circuit de Catalunya in Barcelona inainte de Marele Premiu al Italiei. Pilotul de teste Pirelli, Lucas din Grassi este programat sa ruleze o masina de test Renault R30 - inainte de a pleca spre Brazilia pentru a concura in cea de-a cincea runda a Campionatului Mondial de Anduranta de la Sao Paulo. Pirelli va testa de asemenea si cele mai noi pneuri destinate seriilor GP2 si GP3 la Bercelona, cu Luca Filippi si Ben Hanley.
* Pirelli se pregateste de asemenea pentru Rally San Martino di Castrozza, ultima runda a Campionatului Italian, ce se va relua dupa pauza de vara. Echipele vor utiliza pneurile de asfalt RX5 si RX7, cu pilotul Paulo Andreucci de la Peugeot pe prima pozitie.
* Pirelli este furnizor exclusiv in Campionatul Mondial de Superbike. Ultima cursa, desfasurat pe Moscow Raceway, in Rusia, a fost castigata de Marco Melandri, liderul clasamentului general, cu o motocicleta BMW.
- Vw passat gmo 2017 11900 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €