Monoposturile de Formula 1 ar putea avea jante din aliaj pe 18 inch

  • Pirelli este unic furnizor de anvelope in F1
  • Masina de teste a fost un monopost Lotus E22
  • Schimbarea ar putea avea loc peste 2 sau 3 sezoane
Distribuie pe Facebook

Italienii de la Pirelli testeaza zilele astea pe circuitul de la Silverstone noile jante cu pneuri de 18 inch care urmeaza sa le inlocuiasca pe cele actuale care au dimensiunea de numai 13 inch.

De foarte multi ani, jantele si rotile instalate pe monoposturile de Formula 1 si-au pastrat dimensiunile. Mai exact, jantele din aliaj usor au fost si sunt si acum de 13 inch, in timp ce pneurile sunt cu talon mare, astfel incat dimensiunea totala sa fie de aproximativ 19 toli. Insa acest aspect se pare ca devine demodat si se cer niste roti mai mari. Cel putin asta testeaza acum Pirelli, unicul furnizor de pneuri pentru Marele Circ.

Daca in trecut jantele de pe masinile de Formula 1 erau uriase, asa cum se regaseau si pe masinile clasice Silver Arrows ale echipei Mercedes-Benz, daca pe vremuri luau startul si monoposturi cu 6 roti, de ceva vreme incoace totul este standardizat si toate monoposturile sunt echipate la fel. Este si cazul rotilor, care pana acum au fost de 13 inch, cu jante realizate de diversi producatori, precum BBS, iar anvelopele oferite de sponsorul principal in Formula 1, producatorul italian de pneuri, Pirelli.

Se pare ca italienii sunt cei care vor sa vina cu ceva nou pentru sezonul 2017. E vorba de niste jante de aliaj de 18 inch, incaltate cu pneuri dotate cu un talon mai mic. Per total, diametrul rotii va creste fata de prezent cam cu 2 toli, adica cam cu 5 centimetri. Nu este clar de ce Pirelli vrea sa schimbe rotile masinilor de F1, insa pesemne ca urmeaza o noua fila scrisa in istoria acestui sport cu motor. Se pare ca Formula 1 va deveni mai competitiva, pneurile cu talon mai mic oferind o rigidizare crescuta si un plus de avantaj in viraje. Insa aceste jante cu pneuri de 18 inch vor fi montate obligatoriu pe toate masinile, nu doar pe unele.

Chiar astazi, cei de la Pirelli, impreuna cu o echipa Lotus, au facut primele teste cu masina pe circuit dotata cu jante de 18 toli. Insa testele vor mai dura, la fel si parerile pilotilor si inginerilor de echipa, care isi vor spune parerea cu privire la eficienta unor noi jante mai mari. Poate ca un plus de greutate este justificat de cele cateva secunde care este de asteptat sa fie castigate de masina care va avea o tinuta de drum mai rigida. Oricum, ideea pare buna, insa o vom vedea in forma finala abia peste 2 sau 3 ani, cand se va trage linie si vom sti daca aceasta idee se dovedeste a fi buna.

Jante Formula 1

Jante Formula 1

Jante Formula 1Jante Formula 1

Jante Formula 1

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Jante Formula 1
mai multe