Ar putea fabrica jantele din fibra de carbon... ca la Zonda.... plus jante mai mari pot pune astfel si frane mai bune.... dar asta e doar o parere ....
Koenigsegg este prima firma, si singura, care a facut jante de fibra de carbon pentru masini de productie, inca din 2012, o janta cantareste doar 6 kg, avand in vedere ca sunt jante destul de mari.
Cei de la Koenigsegg spun ca o roata facuta din fibra de carbon este mult mai rezistenta la impacturi decat una realizata dintr-un aliaj usor, dar nu sunt sigur daca rezista si la temperaturile extreme pe care le produc franele unei astfel de masina de curse
"...talon mare " ?
Talon = insertia metalica de forma inelara ce asigura retinerea anvelopei pe janta.
"Flanc", "pereti laterali", "inaltimea sectiunii" sau oricum altcumva.
Haideti sa renuntam odata la termenul asta incorect!
Aici marea problema nu e a franelor sau a greutatii jantelor, ci faptul ca toata suspensia va trebui regandita deoarece marea parte a socurilor sunt suportate de anvelope. Inaltimea anvelopei tine loc de suspensie, ce e prezent acum pe monoposturi ca suspensie, e o "gluma" si e cam maximum ce se poate obtine in configuratia actuala, deci inginerii vor fi nevoiti sa isi stoarca materia cenusie pentru o solutie viabila. Abia astept :)