Noile modificari pentru sezonul 2012 in Formula 1
Tuturor ne place sa credem ca va fi asa. Inainte de startul sezonului de F1 vrem sa credem ca mult promisele dispute roata la roata dintre Red Bull, McLaren si Ferrari chiar vor avea loc. Cu Mercedes pe post de outsider. O lupta spectaculoasa ne va "tine in priza" si ne va da rabdare pentru a trece cu vederea toate "fanteziile" ilustrilor nostri comentatori.
Red Bull a ajuns in Australia cu autoritatea celui care a dominat ultimii ani. Testele din presezon au dovedit suprematia monoposturilor pregatite de Adrian Newey, chiar daca, dupa Barcelona, McLaren a aratat ca nu este departe. La Mercedes este o atmosfera calma, rezervata, cu un Ross Brawn care spune ca echipa nu trebuie sa se gandeasca la victorii deocamdata. In schimb, la Ferrari asistam la o "opereta" in stil peninsular. Dupa ultimele teste au aparut prognoze pesimiste si s-a auzit chiar vocea lui Montezemolo in urma cu cateva zile, care indemna la munca*Echipa italiana joaca ori o farsa, ori chiar este in dificultate. In caz de performante modeste, locul scuderiei in "careul de asi" poate fi luat de Lotus, care a reusit sa capteze atentia tuturor prin readucerea lui Kimi Raikkonen in F1 din WRC.
In plutonul de mijloc, Sauber si Force India par a fi mai bine plasate, cu conditia ca echipa elvetiana sa-si gaseasca sponsorii necesari "linistii" pentru intregul sezon. Williams spera sa depaseasca rezultatele de anul trecut, iar Caterham va folosi in premiera KERS. Toro Rosso joaca aici rolul de outsider, cu cei doi piloti tineri folositi. Cat despre HRT si Marrusia (ex-Virgin) nu putem spune nimic, pentru ca nu au efectuat nici unul dintre testele din presezon. Dar mai mult ca sigur ca nu-si vor putea depasi conditia din sezonul trecut.
Modificari pentru 2012
Grand Prix - sosirea unei curse va avea loc numai tarziu de patru ore de la start, indiferent de durata si numarul de intreruperi. In felul acesta, nu vom mai asista la curse care sa dureze 4 ore si 4 minute, cum s-a intamplat in Canada 2011
Safety Car - in timpul unei perioade de neutralizare, concurentii la un tur sau mai multe in spatele liderului vor putea depasi safety car-ul pentru a-si lua locul in coada plutonului. Regula a fost introdusa in 2007 si scoasa in 2009 si are scopul de a nu incurca liderii cursei la restart cu "sicane mobile".
Pneuri - echipele vor beneficia de vineri dimineata de toate pneurile care le sunt alocate pentru aceea cursa, urmind sa le foloseasca dupa voia lor. Pentru 2012 Pirelli isi propune sa reduca diferenta de 1,2 - 1,8 secunde pe tur dintre pneurile supersoft si soft, la 0,6 - 0,8 secunde, pentru a permite astfel echipelor o mai mare libertate in strategia opririlor la standuri.
Aerodinamica fata - "nasul masinilor" a fost coborat la 55,0 cm fata de 62,5 cm anul trecut, pentru a evita riscul de perforare la un impact lateral.
Esapamente - FIA a interzis folosirea gazelor din esapament ca si factor de performanta, prin proiectarea lor in difuzorul spate, lucru ce a determinat atat de multe controverse in 2011. Acum gazele trebuie sa fie localizate intr-un volum precis, situat la inaltime de dispozitivele aerodinamice ale monoplaceului.
Fundul plat - "plancherul" masinii trebuie sa fie plat cu o toleranta de +/- 3 mm, fara de +/- 5mm cat a fost permis in 2011, cind unele echipe au desenat curburi in limitele admise.
Pistoale pneumatice - dupa ce echipele au inteles ca folosirea heliului in loc de aer comprimat face pistoalele folosite la schimbarea pneurilor mai rapide, FIA a interzis folosirea acestui gaz.
Protectia cockpitului - panourile laterale au fost ridicate pana la 55,0 cm
Schimbarea traiectoriei - dupa problemele din 2011, FIA a modificat paragrafele din regulamentul sportiv. Noile texte suna asa: "Este permisa o singura schimbare de traiectorie. Fiecare pilot care revine pe traiectoria de cursa, dupa ce si-a aparat pozitia in afara traiectoriei, trebuie sa pastreze spatiu o latime de masina intre masina sa si capatul pistei, la apropierea de viraj".
Respectarea limitelor circuitului - un pilot nu va putea scurtcircuita o sicana sau sa foloseasca o scurtatura pentru a castiga timp intr-un tur de recunoastere sau de revenire in standuri.
Red Bull a ajuns in Australia cu autoritatea celui care a dominat ultimii ani. Testele din presezon au dovedit suprematia monoposturilor pregatite de Adrian Newey, chiar daca, dupa Barcelona, McLaren a aratat ca nu este departe. La Mercedes este o atmosfera calma, rezervata, cu un Ross Brawn care spune ca echipa nu trebuie sa se gandeasca la victorii deocamdata. In schimb, la Ferrari asistam la o "opereta" in stil peninsular. Dupa ultimele teste au aparut prognoze pesimiste si s-a auzit chiar vocea lui Montezemolo in urma cu cateva zile, care indemna la munca*Echipa italiana joaca ori o farsa, ori chiar este in dificultate. In caz de performante modeste, locul scuderiei in "careul de asi" poate fi luat de Lotus, care a reusit sa capteze atentia tuturor prin readucerea lui Kimi Raikkonen in F1 din WRC.
In plutonul de mijloc, Sauber si Force India par a fi mai bine plasate, cu conditia ca echipa elvetiana sa-si gaseasca sponsorii necesari "linistii" pentru intregul sezon. Williams spera sa depaseasca rezultatele de anul trecut, iar Caterham va folosi in premiera KERS. Toro Rosso joaca aici rolul de outsider, cu cei doi piloti tineri folositi. Cat despre HRT si Marrusia (ex-Virgin) nu putem spune nimic, pentru ca nu au efectuat nici unul dintre testele din presezon. Dar mai mult ca sigur ca nu-si vor putea depasi conditia din sezonul trecut.
Modificari pentru 2012
Grand Prix - sosirea unei curse va avea loc numai tarziu de patru ore de la start, indiferent de durata si numarul de intreruperi. In felul acesta, nu vom mai asista la curse care sa dureze 4 ore si 4 minute, cum s-a intamplat in Canada 2011
Safety Car - in timpul unei perioade de neutralizare, concurentii la un tur sau mai multe in spatele liderului vor putea depasi safety car-ul pentru a-si lua locul in coada plutonului. Regula a fost introdusa in 2007 si scoasa in 2009 si are scopul de a nu incurca liderii cursei la restart cu "sicane mobile".
Pneuri - echipele vor beneficia de vineri dimineata de toate pneurile care le sunt alocate pentru aceea cursa, urmind sa le foloseasca dupa voia lor. Pentru 2012 Pirelli isi propune sa reduca diferenta de 1,2 - 1,8 secunde pe tur dintre pneurile supersoft si soft, la 0,6 - 0,8 secunde, pentru a permite astfel echipelor o mai mare libertate in strategia opririlor la standuri.
Aerodinamica fata - "nasul masinilor" a fost coborat la 55,0 cm fata de 62,5 cm anul trecut, pentru a evita riscul de perforare la un impact lateral.
Esapamente - FIA a interzis folosirea gazelor din esapament ca si factor de performanta, prin proiectarea lor in difuzorul spate, lucru ce a determinat atat de multe controverse in 2011. Acum gazele trebuie sa fie localizate intr-un volum precis, situat la inaltime de dispozitivele aerodinamice ale monoplaceului.
Fundul plat - "plancherul" masinii trebuie sa fie plat cu o toleranta de +/- 3 mm, fara de +/- 5mm cat a fost permis in 2011, cind unele echipe au desenat curburi in limitele admise.
Pistoale pneumatice - dupa ce echipele au inteles ca folosirea heliului in loc de aer comprimat face pistoalele folosite la schimbarea pneurilor mai rapide, FIA a interzis folosirea acestui gaz.
Protectia cockpitului - panourile laterale au fost ridicate pana la 55,0 cm
Schimbarea traiectoriei - dupa problemele din 2011, FIA a modificat paragrafele din regulamentul sportiv. Noile texte suna asa: "Este permisa o singura schimbare de traiectorie. Fiecare pilot care revine pe traiectoria de cursa, dupa ce si-a aparat pozitia in afara traiectoriei, trebuie sa pastreze spatiu o latime de masina intre masina sa si capatul pistei, la apropierea de viraj".
Respectarea limitelor circuitului - un pilot nu va putea scurtcircuita o sicana sau sa foloseasca o scurtatura pentru a castiga timp intr-un tur de recunoastere sau de revenire in standuri.
Teste - FIA a permis in acest an reintroducerea testelor in cursul sezonului. Urmatoarea sesiune va avea loc intre 1 - 4 mai la Mugello.
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw touran diesel 2011 5790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
StiriPeSurse.ro
Eficacitatea noilor rachete ATACMS poate fi redusă de întârzierile ajutorului SUA (ISW)
PieseAuto.ro
Importanta farurilor pentru masina ta
mai multe
Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 16 Martie 2012