Noile modificari pentru sezonul 2012 in Formula 1

Noile modificari pentru sezonul 2012 in Formula 1
Distribuie pe Facebook
Tuturor ne place sa credem ca va fi asa. Inainte de startul sezonului de F1 vrem sa credem ca mult promisele dispute roata la roata dintre Red Bull, McLaren si Ferrari chiar vor avea loc. Cu Mercedes pe post de outsider. O lupta spectaculoasa ne va "tine in priza" si ne va da rabdare pentru a trece cu vederea toate "fanteziile" ilustrilor nostri comentatori.
Red Bull a ajuns in Australia cu autoritatea celui care a dominat ultimii ani. Testele din presezon au dovedit suprematia monoposturilor pregatite de Adrian Newey, chiar daca, dupa Barcelona, McLaren a aratat ca nu este departe. La Mercedes este o atmosfera calma, rezervata, cu un Ross Brawn care spune ca echipa nu trebuie sa se gandeasca la victorii deocamdata. In schimb, la Ferrari asistam la o "opereta" in stil peninsular. Dupa ultimele teste au aparut prognoze pesimiste si s-a auzit chiar vocea lui Montezemolo in urma cu cateva zile, care indemna la munca*Echipa italiana joaca ori o farsa, ori chiar este in dificultate. In caz de performante modeste, locul scuderiei in "careul de asi" poate fi luat de Lotus, care a reusit sa capteze atentia tuturor prin readucerea lui Kimi Raikkonen in F1 din WRC.
In plutonul de mijloc, Sauber si Force India par a fi mai bine plasate, cu conditia ca echipa elvetiana sa-si gaseasca sponsorii necesari "linistii" pentru intregul sezon. Williams spera sa depaseasca rezultatele de anul trecut, iar Caterham va folosi in premiera KERS. Toro Rosso joaca aici rolul de outsider, cu cei doi piloti tineri folositi. Cat despre HRT si Marrusia (ex-Virgin) nu putem spune nimic, pentru ca nu au efectuat nici unul dintre testele din presezon. Dar mai mult ca sigur ca nu-si vor putea depasi conditia din sezonul trecut.
Modificari pentru 2012

Grand Prix - sosirea unei curse va avea loc numai tarziu de patru ore de la start, indiferent de durata si numarul de intreruperi. In felul acesta, nu vom mai asista la curse care sa dureze 4 ore si 4 minute, cum s-a intamplat in Canada 2011
Safety Car - in timpul unei perioade de neutralizare, concurentii la un tur sau mai multe in spatele liderului vor putea depasi safety car-ul pentru a-si lua locul in coada plutonului. Regula a fost introdusa in 2007 si scoasa in 2009 si are scopul de a nu incurca liderii cursei la restart cu "sicane mobile".
Pneuri - echipele vor beneficia de vineri dimineata de toate pneurile care le sunt alocate pentru aceea cursa, urmind sa le foloseasca dupa voia lor. Pentru 2012 Pirelli isi propune sa reduca diferenta de 1,2 - 1,8 secunde pe tur dintre pneurile supersoft si soft, la 0,6 - 0,8 secunde, pentru a permite astfel echipelor o mai mare libertate in strategia opririlor la standuri.
Aerodinamica fata - "nasul masinilor" a fost coborat la 55,0 cm fata de 62,5 cm anul trecut, pentru a evita riscul de perforare la un impact lateral.
Esapamente - FIA a interzis folosirea gazelor din esapament ca si factor de performanta, prin proiectarea lor in difuzorul spate, lucru ce a determinat atat de multe controverse in 2011. Acum gazele trebuie sa fie localizate intr-un volum precis, situat la inaltime de dispozitivele aerodinamice ale monoplaceului.
Fundul plat - "plancherul" masinii trebuie sa fie plat cu o toleranta de +/- 3 mm, fara de +/- 5mm cat a fost permis in 2011, cind unele echipe au desenat curburi in limitele admise.
Pistoale pneumatice - dupa ce echipele au inteles ca folosirea heliului in loc de aer comprimat face pistoalele folosite la schimbarea pneurilor mai rapide, FIA a interzis folosirea acestui gaz.
Protectia cockpitului - panourile laterale au fost ridicate pana la 55,0 cm
Schimbarea traiectoriei - dupa problemele din 2011, FIA a modificat paragrafele din regulamentul sportiv. Noile texte suna asa: "Este permisa o singura schimbare de traiectorie. Fiecare pilot care revine pe traiectoria de cursa, dupa ce si-a aparat pozitia in afara traiectoriei, trebuie sa pastreze spatiu o latime de masina intre masina sa si capatul pistei, la apropierea de viraj".
Respectarea limitelor circuitului - un pilot nu va putea scurtcircuita o sicana sau sa foloseasca o scurtatura pentru a castiga timp intr-un tur de recunoastere sau de revenire in standuri.

Teste - FIA a permis in acest an reintroducerea testelor in cursul sezonului. Urmatoarea sesiune va avea loc intre 1 - 4 mai la Mugello.

Distribuie pe Facebook
mai multe