Noile modificari pentru sezonul 2012 in Formula 1

Trimite unui prieten
Tuturor ne place sa credem ca va fi asa. Inainte de startul sezonului de F1 vrem sa credem ca mult promisele dispute roata la roata dintre Red Bull, McLaren si Ferrari chiar vor avea loc. Cu Mercedes pe post de outsider. O lupta spectaculoasa ne va "tine in priza" si ne va da rabdare pentru a trece cu vederea toate "fanteziile" ilustrilor nostri comentatori.
Red Bull a ajuns in Australia cu autoritatea celui care a dominat ultimii ani. Testele din presezon au dovedit suprematia monoposturilor pregatite de Adrian Newey, chiar daca, dupa Barcelona, McLaren a aratat ca nu este departe. La Mercedes este o atmosfera calma, rezervata, cu un Ross Brawn care spune ca echipa nu trebuie sa se gandeasca la victorii deocamdata. In schimb, la Ferrari asistam la o "opereta" in stil peninsular. Dupa ultimele teste au aparut prognoze pesimiste si s-a auzit chiar vocea lui Montezemolo in urma cu cateva zile, care indemna la munca*Echipa italiana joaca ori o farsa, ori chiar este in dificultate. In caz de performante modeste, locul scuderiei in "careul de asi" poate fi luat de Lotus, care a reusit sa capteze atentia tuturor prin readucerea lui Kimi Raikkonen in F1 din WRC.
In plutonul de mijloc, Sauber si Force India par a fi mai bine plasate, cu conditia ca echipa elvetiana sa-si gaseasca sponsorii necesari "linistii" pentru intregul sezon. Williams spera sa depaseasca rezultatele de anul trecut, iar Caterham va folosi in premiera KERS. Toro Rosso joaca aici rolul de outsider, cu cei doi piloti tineri folositi. Cat despre HRT si Marrusia (ex-Virgin) nu putem spune nimic, pentru ca nu au efectuat nici unul dintre testele din presezon. Dar mai mult ca sigur ca nu-si vor putea depasi conditia din sezonul trecut.
Modificari pentru 2012
Grand Prix - sosirea unei curse va avea loc numai tarziu de patru ore de la start, indiferent de durata si numarul de intreruperi. In felul acesta, nu vom mai asista la curse care sa dureze 4 ore si 4 minute, cum s-a intamplat in Canada 2011
Safety Car - in timpul unei perioade de neutralizare, concurentii la un tur sau mai multe in spatele liderului vor putea depasi safety car-ul pentru a-si lua locul in coada plutonului. Regula a fost introdusa in 2007 si scoasa in 2009 si are scopul de a nu incurca liderii cursei la restart cu "sicane mobile".
Pneuri - echipele vor beneficia de vineri dimineata de toate pneurile care le sunt alocate pentru aceea cursa, urmind sa le foloseasca dupa voia lor. Pentru 2012 Pirelli isi propune sa reduca diferenta de 1,2 - 1,8 secunde pe tur dintre pneurile supersoft si soft, la 0,6 - 0,8 secunde, pentru a permite astfel echipelor o mai mare libertate in strategia opririlor la standuri.
Aerodinamica fata - "nasul masinilor" a fost coborat la 55,0 cm fata de 62,5 cm anul trecut, pentru a evita riscul de perforare la un impact lateral.
Esapamente - FIA a interzis folosirea gazelor din esapament ca si factor de performanta, prin proiectarea lor in difuzorul spate, lucru ce a determinat atat de multe controverse in 2011. Acum gazele trebuie sa fie localizate intr-un volum precis, situat la inaltime de dispozitivele aerodinamice ale monoplaceului.
Fundul plat - "plancherul" masinii trebuie sa fie plat cu o toleranta de +/- 3 mm, fara de +/- 5mm cat a fost permis in 2011, cind unele echipe au desenat curburi in limitele admise.
Pistoale pneumatice - dupa ce echipele au inteles ca folosirea heliului in loc de aer comprimat face pistoalele folosite la schimbarea pneurilor mai rapide, FIA a interzis folosirea acestui gaz.
Protectia cockpitului - panourile laterale au fost ridicate pana la 55,0 cm
Schimbarea traiectoriei - dupa problemele din 2011, FIA a modificat paragrafele din regulamentul sportiv. Noile texte suna asa: "Este permisa o singura schimbare de traiectorie. Fiecare pilot care revine pe traiectoria de cursa, dupa ce si-a aparat pozitia in afara traiectoriei, trebuie sa pastreze spatiu o latime de masina intre masina sa si capatul pistei, la apropierea de viraj".
Respectarea limitelor circuitului - un pilot nu va putea scurtcircuita o sicana sau sa foloseasca o scurtatura pentru a castiga timp intr-un tur de recunoastere sau de revenire in standuri.
Red Bull a ajuns in Australia cu autoritatea celui care a dominat ultimii ani. Testele din presezon au dovedit suprematia monoposturilor pregatite de Adrian Newey, chiar daca, dupa Barcelona, McLaren a aratat ca nu este departe. La Mercedes este o atmosfera calma, rezervata, cu un Ross Brawn care spune ca echipa nu trebuie sa se gandeasca la victorii deocamdata. In schimb, la Ferrari asistam la o "opereta" in stil peninsular. Dupa ultimele teste au aparut prognoze pesimiste si s-a auzit chiar vocea lui Montezemolo in urma cu cateva zile, care indemna la munca*Echipa italiana joaca ori o farsa, ori chiar este in dificultate. In caz de performante modeste, locul scuderiei in "careul de asi" poate fi luat de Lotus, care a reusit sa capteze atentia tuturor prin readucerea lui Kimi Raikkonen in F1 din WRC.
In plutonul de mijloc, Sauber si Force India par a fi mai bine plasate, cu conditia ca echipa elvetiana sa-si gaseasca sponsorii necesari "linistii" pentru intregul sezon. Williams spera sa depaseasca rezultatele de anul trecut, iar Caterham va folosi in premiera KERS. Toro Rosso joaca aici rolul de outsider, cu cei doi piloti tineri folositi. Cat despre HRT si Marrusia (ex-Virgin) nu putem spune nimic, pentru ca nu au efectuat nici unul dintre testele din presezon. Dar mai mult ca sigur ca nu-si vor putea depasi conditia din sezonul trecut.
Modificari pentru 2012
Grand Prix - sosirea unei curse va avea loc numai tarziu de patru ore de la start, indiferent de durata si numarul de intreruperi. In felul acesta, nu vom mai asista la curse care sa dureze 4 ore si 4 minute, cum s-a intamplat in Canada 2011
Safety Car - in timpul unei perioade de neutralizare, concurentii la un tur sau mai multe in spatele liderului vor putea depasi safety car-ul pentru a-si lua locul in coada plutonului. Regula a fost introdusa in 2007 si scoasa in 2009 si are scopul de a nu incurca liderii cursei la restart cu "sicane mobile".
Pneuri - echipele vor beneficia de vineri dimineata de toate pneurile care le sunt alocate pentru aceea cursa, urmind sa le foloseasca dupa voia lor. Pentru 2012 Pirelli isi propune sa reduca diferenta de 1,2 - 1,8 secunde pe tur dintre pneurile supersoft si soft, la 0,6 - 0,8 secunde, pentru a permite astfel echipelor o mai mare libertate in strategia opririlor la standuri.
Aerodinamica fata - "nasul masinilor" a fost coborat la 55,0 cm fata de 62,5 cm anul trecut, pentru a evita riscul de perforare la un impact lateral.
Esapamente - FIA a interzis folosirea gazelor din esapament ca si factor de performanta, prin proiectarea lor in difuzorul spate, lucru ce a determinat atat de multe controverse in 2011. Acum gazele trebuie sa fie localizate intr-un volum precis, situat la inaltime de dispozitivele aerodinamice ale monoplaceului.
Fundul plat - "plancherul" masinii trebuie sa fie plat cu o toleranta de +/- 3 mm, fara de +/- 5mm cat a fost permis in 2011, cind unele echipe au desenat curburi in limitele admise.
Pistoale pneumatice - dupa ce echipele au inteles ca folosirea heliului in loc de aer comprimat face pistoalele folosite la schimbarea pneurilor mai rapide, FIA a interzis folosirea acestui gaz.
Protectia cockpitului - panourile laterale au fost ridicate pana la 55,0 cm
Schimbarea traiectoriei - dupa problemele din 2011, FIA a modificat paragrafele din regulamentul sportiv. Noile texte suna asa: "Este permisa o singura schimbare de traiectorie. Fiecare pilot care revine pe traiectoria de cursa, dupa ce si-a aparat pozitia in afara traiectoriei, trebuie sa pastreze spatiu o latime de masina intre masina sa si capatul pistei, la apropierea de viraj".
Respectarea limitelor circuitului - un pilot nu va putea scurtcircuita o sicana sau sa foloseasca o scurtatura pentru a castiga timp intr-un tur de recunoastere sau de revenire in standuri.
Teste - FIA a permis in acest an reintroducerea testelor in cursul sezonului. Urmatoarea sesiune va avea loc intre 1 - 4 mai la Mugello.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (2)
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
-
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
-
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
-
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
-
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
-
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
-
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei



Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 16 Martie 2012