Noile modificari pentru sezonul 2012 in Formula 1

Trimite unui prieten
Tuturor ne place sa credem ca va fi asa. Inainte de startul sezonului de F1 vrem sa credem ca mult promisele dispute roata la roata dintre Red Bull, McLaren si Ferrari chiar vor avea loc. Cu Mercedes pe post de outsider. O lupta spectaculoasa ne va "tine in priza" si ne va da rabdare pentru a trece cu vederea toate "fanteziile" ilustrilor nostri comentatori.
Red Bull a ajuns in Australia cu autoritatea celui care a dominat ultimii ani. Testele din presezon au dovedit suprematia monoposturilor pregatite de Adrian Newey, chiar daca, dupa Barcelona, McLaren a aratat ca nu este departe. La Mercedes este o atmosfera calma, rezervata, cu un Ross Brawn care spune ca echipa nu trebuie sa se gandeasca la victorii deocamdata. In schimb, la Ferrari asistam la o "opereta" in stil peninsular. Dupa ultimele teste au aparut prognoze pesimiste si s-a auzit chiar vocea lui Montezemolo in urma cu cateva zile, care indemna la munca*Echipa italiana joaca ori o farsa, ori chiar este in dificultate. In caz de performante modeste, locul scuderiei in "careul de asi" poate fi luat de Lotus, care a reusit sa capteze atentia tuturor prin readucerea lui Kimi Raikkonen in F1 din WRC.
In plutonul de mijloc, Sauber si Force India par a fi mai bine plasate, cu conditia ca echipa elvetiana sa-si gaseasca sponsorii necesari "linistii" pentru intregul sezon. Williams spera sa depaseasca rezultatele de anul trecut, iar Caterham va folosi in premiera KERS. Toro Rosso joaca aici rolul de outsider, cu cei doi piloti tineri folositi. Cat despre HRT si Marrusia (ex-Virgin) nu putem spune nimic, pentru ca nu au efectuat nici unul dintre testele din presezon. Dar mai mult ca sigur ca nu-si vor putea depasi conditia din sezonul trecut.
Modificari pentru 2012
Grand Prix - sosirea unei curse va avea loc numai tarziu de patru ore de la start, indiferent de durata si numarul de intreruperi. In felul acesta, nu vom mai asista la curse care sa dureze 4 ore si 4 minute, cum s-a intamplat in Canada 2011
Safety Car - in timpul unei perioade de neutralizare, concurentii la un tur sau mai multe in spatele liderului vor putea depasi safety car-ul pentru a-si lua locul in coada plutonului. Regula a fost introdusa in 2007 si scoasa in 2009 si are scopul de a nu incurca liderii cursei la restart cu "sicane mobile".
Pneuri - echipele vor beneficia de vineri dimineata de toate pneurile care le sunt alocate pentru aceea cursa, urmind sa le foloseasca dupa voia lor. Pentru 2012 Pirelli isi propune sa reduca diferenta de 1,2 - 1,8 secunde pe tur dintre pneurile supersoft si soft, la 0,6 - 0,8 secunde, pentru a permite astfel echipelor o mai mare libertate in strategia opririlor la standuri.
Aerodinamica fata - "nasul masinilor" a fost coborat la 55,0 cm fata de 62,5 cm anul trecut, pentru a evita riscul de perforare la un impact lateral.
Esapamente - FIA a interzis folosirea gazelor din esapament ca si factor de performanta, prin proiectarea lor in difuzorul spate, lucru ce a determinat atat de multe controverse in 2011. Acum gazele trebuie sa fie localizate intr-un volum precis, situat la inaltime de dispozitivele aerodinamice ale monoplaceului.
Fundul plat - "plancherul" masinii trebuie sa fie plat cu o toleranta de +/- 3 mm, fara de +/- 5mm cat a fost permis in 2011, cind unele echipe au desenat curburi in limitele admise.
Pistoale pneumatice - dupa ce echipele au inteles ca folosirea heliului in loc de aer comprimat face pistoalele folosite la schimbarea pneurilor mai rapide, FIA a interzis folosirea acestui gaz.
Protectia cockpitului - panourile laterale au fost ridicate pana la 55,0 cm
Schimbarea traiectoriei - dupa problemele din 2011, FIA a modificat paragrafele din regulamentul sportiv. Noile texte suna asa: "Este permisa o singura schimbare de traiectorie. Fiecare pilot care revine pe traiectoria de cursa, dupa ce si-a aparat pozitia in afara traiectoriei, trebuie sa pastreze spatiu o latime de masina intre masina sa si capatul pistei, la apropierea de viraj".
Respectarea limitelor circuitului - un pilot nu va putea scurtcircuita o sicana sau sa foloseasca o scurtatura pentru a castiga timp intr-un tur de recunoastere sau de revenire in standuri.
Red Bull a ajuns in Australia cu autoritatea celui care a dominat ultimii ani. Testele din presezon au dovedit suprematia monoposturilor pregatite de Adrian Newey, chiar daca, dupa Barcelona, McLaren a aratat ca nu este departe. La Mercedes este o atmosfera calma, rezervata, cu un Ross Brawn care spune ca echipa nu trebuie sa se gandeasca la victorii deocamdata. In schimb, la Ferrari asistam la o "opereta" in stil peninsular. Dupa ultimele teste au aparut prognoze pesimiste si s-a auzit chiar vocea lui Montezemolo in urma cu cateva zile, care indemna la munca*Echipa italiana joaca ori o farsa, ori chiar este in dificultate. In caz de performante modeste, locul scuderiei in "careul de asi" poate fi luat de Lotus, care a reusit sa capteze atentia tuturor prin readucerea lui Kimi Raikkonen in F1 din WRC.
In plutonul de mijloc, Sauber si Force India par a fi mai bine plasate, cu conditia ca echipa elvetiana sa-si gaseasca sponsorii necesari "linistii" pentru intregul sezon. Williams spera sa depaseasca rezultatele de anul trecut, iar Caterham va folosi in premiera KERS. Toro Rosso joaca aici rolul de outsider, cu cei doi piloti tineri folositi. Cat despre HRT si Marrusia (ex-Virgin) nu putem spune nimic, pentru ca nu au efectuat nici unul dintre testele din presezon. Dar mai mult ca sigur ca nu-si vor putea depasi conditia din sezonul trecut.
Modificari pentru 2012
Grand Prix - sosirea unei curse va avea loc numai tarziu de patru ore de la start, indiferent de durata si numarul de intreruperi. In felul acesta, nu vom mai asista la curse care sa dureze 4 ore si 4 minute, cum s-a intamplat in Canada 2011
Safety Car - in timpul unei perioade de neutralizare, concurentii la un tur sau mai multe in spatele liderului vor putea depasi safety car-ul pentru a-si lua locul in coada plutonului. Regula a fost introdusa in 2007 si scoasa in 2009 si are scopul de a nu incurca liderii cursei la restart cu "sicane mobile".
Pneuri - echipele vor beneficia de vineri dimineata de toate pneurile care le sunt alocate pentru aceea cursa, urmind sa le foloseasca dupa voia lor. Pentru 2012 Pirelli isi propune sa reduca diferenta de 1,2 - 1,8 secunde pe tur dintre pneurile supersoft si soft, la 0,6 - 0,8 secunde, pentru a permite astfel echipelor o mai mare libertate in strategia opririlor la standuri.
Aerodinamica fata - "nasul masinilor" a fost coborat la 55,0 cm fata de 62,5 cm anul trecut, pentru a evita riscul de perforare la un impact lateral.
Esapamente - FIA a interzis folosirea gazelor din esapament ca si factor de performanta, prin proiectarea lor in difuzorul spate, lucru ce a determinat atat de multe controverse in 2011. Acum gazele trebuie sa fie localizate intr-un volum precis, situat la inaltime de dispozitivele aerodinamice ale monoplaceului.
Fundul plat - "plancherul" masinii trebuie sa fie plat cu o toleranta de +/- 3 mm, fara de +/- 5mm cat a fost permis in 2011, cind unele echipe au desenat curburi in limitele admise.
Pistoale pneumatice - dupa ce echipele au inteles ca folosirea heliului in loc de aer comprimat face pistoalele folosite la schimbarea pneurilor mai rapide, FIA a interzis folosirea acestui gaz.
Protectia cockpitului - panourile laterale au fost ridicate pana la 55,0 cm
Schimbarea traiectoriei - dupa problemele din 2011, FIA a modificat paragrafele din regulamentul sportiv. Noile texte suna asa: "Este permisa o singura schimbare de traiectorie. Fiecare pilot care revine pe traiectoria de cursa, dupa ce si-a aparat pozitia in afara traiectoriei, trebuie sa pastreze spatiu o latime de masina intre masina sa si capatul pistei, la apropierea de viraj".
Respectarea limitelor circuitului - un pilot nu va putea scurtcircuita o sicana sau sa foloseasca o scurtatura pentru a castiga timp intr-un tur de recunoastere sau de revenire in standuri.
Teste - FIA a permis in acest an reintroducerea testelor in cursul sezonului. Urmatoarea sesiune va avea loc intre 1 - 4 mai la Mugello.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (2)
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei



Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 16 Martie 2012