Pneurile Pirelli au facut fata cu brio in India, la Marele Premiu de Formula 1

Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing, a mai facut un pas spre titlul mondial din Formula 1 cu pneurile Pirelli, dupa ce a condus in Marele Premiu al Indiei de la start la sosire. Pentru german a fost un weekend perfect: cel mai rapid in toate sesiunile de dinainte de cursa, pole si victorie.
Trimite unui prieten
Vettel a reusit si un record personal, patru victorii consecutive, si are acum un avans de 13 puncte in clasamentul general al pilotilor. Pilotul Red Bull Racing a avut un weekend perfect in India si anul trecut - primul pentru Pirelli in Formula 1 - ceea ce inseamna ca niciun alt pilot nu a condus un tur pe circuitul Buddh.
Vettel, impreuna cu ceilalti piloti din top 10, au luat startul cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, dupa care a trecut, in turul 33, pe pneurile P Zero Argintiu, de compozitie hard, fara sa piarda prima pozitie. Pe un circuit solicitant, la temperaturi ambientale de 30 grade Celsius, aceasta a fost cea mai populara strategie, fiind adoptata de toti pilotii care au terminat cursa. Fernando Alonso, care a avut aceeasi strategie dar a intrat la boxe cu patru tururi mai devreme, a terminat pe locul secund. Pilotul de la Ferrari a fost urmat de Mark Webber (Red Bull Racing), australianul fiind la patru secunde in spate.
Romain Grosjean (Lotus) a plecat in cursa de pe pozitia a 11-a, fiind primul pilot de pe grila care a ales pneurile P Zero Argintiu (hard). Decizia a fost una inspirata si l-a ajutat pe Grosjean sa termine in puncte, pe locul 9. Cu o strategie identica au plecat in cursa Michael Schumacher (Mercedes), Daniel Ricciardo (Toro Rosso) si Kamui Kobayashi (Sauber). Sergio Perez, celalalt pilot de la Sauber, a oprit de doua ori la boxe, dar a fost nevoit sa abandoneze, din cauza unei pene de cauciuc, dupa un contact cu un pilot al echipei Toro Rosso. In incidente similare au fost implicati Michael Schumacher, in primul tur, si Pastor Maldonado (Williams), in turul 31.
Jenson Button, pilotul echipei McLaren, a parcurs, pe final, cele mai multe tururi cu pneurile de compozitie hard, 35, si a terminat cursa pe locul cinci. Cu un tur mai mult, insa in prima parte a cursei, au mers Grosjean si Kobayashi. Japonezul a terminat Marele Premiu al Indiei cu pneurile soft si s-a clasat pe 14 dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a 17-a.
"Ambele compozitii, hard si soft, s-au comportat extrem de bine in India. Tinand cont ca nivelul de degradare a fost mic, pilotii au putut merge la limita, de la start la sosire, pe acest circuit fantastic. Sebastian Vettel si echipa Red Bull Racing ne-au dat o lectie in ceea ce priveste gestionarea pneurilor si strategia de cursa. Grosjean si Kobayashi au incercat o strategie diferita, parcurgand 36 de tururi la inceput cu pneurile de compozitie hard, demonstrand ca strategia poate fi utila si pentru pilotii care nu sunt in primele zece locuri ale grilei de start. Anul trecut majoritatea pilotilor de top au avut o strategie cu doua opriri la boxe, iar anul acesta au avut una singura si asta chiar daca cele doua compozitii sunt mai moi. Felicitari si echipei Ferrari cu Fernando Alonso care a urcat de pe doi pe cinci. Cu siguranta vom avea un final de sezon foarte palpitant. Acum urmeaza cursa de la Abu Dhabi unde ne vom intalnii cu provocari complet diferite", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Vettel, impreuna cu ceilalti piloti din top 10, au luat startul cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, dupa care a trecut, in turul 33, pe pneurile P Zero Argintiu, de compozitie hard, fara sa piarda prima pozitie. Pe un circuit solicitant, la temperaturi ambientale de 30 grade Celsius, aceasta a fost cea mai populara strategie, fiind adoptata de toti pilotii care au terminat cursa. Fernando Alonso, care a avut aceeasi strategie dar a intrat la boxe cu patru tururi mai devreme, a terminat pe locul secund. Pilotul de la Ferrari a fost urmat de Mark Webber (Red Bull Racing), australianul fiind la patru secunde in spate.
Romain Grosjean (Lotus) a plecat in cursa de pe pozitia a 11-a, fiind primul pilot de pe grila care a ales pneurile P Zero Argintiu (hard). Decizia a fost una inspirata si l-a ajutat pe Grosjean sa termine in puncte, pe locul 9. Cu o strategie identica au plecat in cursa Michael Schumacher (Mercedes), Daniel Ricciardo (Toro Rosso) si Kamui Kobayashi (Sauber). Sergio Perez, celalalt pilot de la Sauber, a oprit de doua ori la boxe, dar a fost nevoit sa abandoneze, din cauza unei pene de cauciuc, dupa un contact cu un pilot al echipei Toro Rosso. In incidente similare au fost implicati Michael Schumacher, in primul tur, si Pastor Maldonado (Williams), in turul 31.
Jenson Button, pilotul echipei McLaren, a parcurs, pe final, cele mai multe tururi cu pneurile de compozitie hard, 35, si a terminat cursa pe locul cinci. Cu un tur mai mult, insa in prima parte a cursei, au mers Grosjean si Kobayashi. Japonezul a terminat Marele Premiu al Indiei cu pneurile soft si s-a clasat pe 14 dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a 17-a.
"Ambele compozitii, hard si soft, s-au comportat extrem de bine in India. Tinand cont ca nivelul de degradare a fost mic, pilotii au putut merge la limita, de la start la sosire, pe acest circuit fantastic. Sebastian Vettel si echipa Red Bull Racing ne-au dat o lectie in ceea ce priveste gestionarea pneurilor si strategia de cursa. Grosjean si Kobayashi au incercat o strategie diferita, parcurgand 36 de tururi la inceput cu pneurile de compozitie hard, demonstrand ca strategia poate fi utila si pentru pilotii care nu sunt in primele zece locuri ale grilei de start. Anul trecut majoritatea pilotilor de top au avut o strategie cu doua opriri la boxe, iar anul acesta au avut una singura si asta chiar daca cele doua compozitii sunt mai moi. Felicitari si echipei Ferrari cu Fernando Alonso care a urcat de pe doi pe cinci. Cu siguranta vom avea un final de sezon foarte palpitant. Acum urmeaza cursa de la Abu Dhabi unde ne vom intalnii cu provocari complet diferite", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Bara spate audi a4 b8/8k s-line (facelift) an 2011 2012 2013... 700 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
Scut motor/cutie/lateral prag audi a4 b6 b7 stanga dreapta 100 Lei
-
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Macara electrica usa spate stanga audi a6 (2018->) [c8, 4k]... 400 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
-
Modul led drl far dacia duster 2018 2019 2020 2021 150 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Dacia duster dci 2022 12750 €
-
Jante aliaj 16 - set alfa romeo 147 [facelift] [2004 - 2010] 750 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €
-
Bara fata toyota verso 09/13 1032 Lei
Oglinda cu rabatare stanga mercedes w212 e-class 600 Lei
Alfa-romeo giulietta 2.0 jtdm collezione aut. xenon clima... 6990 €
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
504047816 3598718 87803115 504082710 hx35 holset turbosuflanta... 1750 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
-
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Grila stergator dr vw tiguan 2008-2013 100 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
-
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
Macara electrica usa spate stanga mercedes-benz e-class... 200 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei



Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 29 Octombrie 2012