Pneurile Pirelli au facut fata cu brio in India, la Marele Premiu de Formula 1
Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing, a mai facut un pas spre titlul mondial din Formula 1 cu pneurile Pirelli, dupa ce a condus in Marele Premiu al Indiei de la start la sosire. Pentru german a fost un weekend perfect: cel mai rapid in toate sesiunile de dinainte de cursa, pole si victorie.
Vettel a reusit si un record personal, patru victorii consecutive, si are acum un avans de 13 puncte in clasamentul general al pilotilor. Pilotul Red Bull Racing a avut un weekend perfect in India si anul trecut - primul pentru Pirelli in Formula 1 - ceea ce inseamna ca niciun alt pilot nu a condus un tur pe circuitul Buddh.
Vettel, impreuna cu ceilalti piloti din top 10, au luat startul cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, dupa care a trecut, in turul 33, pe pneurile P Zero Argintiu, de compozitie hard, fara sa piarda prima pozitie. Pe un circuit solicitant, la temperaturi ambientale de 30 grade Celsius, aceasta a fost cea mai populara strategie, fiind adoptata de toti pilotii care au terminat cursa. Fernando Alonso, care a avut aceeasi strategie dar a intrat la boxe cu patru tururi mai devreme, a terminat pe locul secund. Pilotul de la Ferrari a fost urmat de Mark Webber (Red Bull Racing), australianul fiind la patru secunde in spate.
Romain Grosjean (Lotus) a plecat in cursa de pe pozitia a 11-a, fiind primul pilot de pe grila care a ales pneurile P Zero Argintiu (hard). Decizia a fost una inspirata si l-a ajutat pe Grosjean sa termine in puncte, pe locul 9. Cu o strategie identica au plecat in cursa Michael Schumacher (Mercedes), Daniel Ricciardo (Toro Rosso) si Kamui Kobayashi (Sauber). Sergio Perez, celalalt pilot de la Sauber, a oprit de doua ori la boxe, dar a fost nevoit sa abandoneze, din cauza unei pene de cauciuc, dupa un contact cu un pilot al echipei Toro Rosso. In incidente similare au fost implicati Michael Schumacher, in primul tur, si Pastor Maldonado (Williams), in turul 31.
Jenson Button, pilotul echipei McLaren, a parcurs, pe final, cele mai multe tururi cu pneurile de compozitie hard, 35, si a terminat cursa pe locul cinci. Cu un tur mai mult, insa in prima parte a cursei, au mers Grosjean si Kobayashi. Japonezul a terminat Marele Premiu al Indiei cu pneurile soft si s-a clasat pe 14 dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a 17-a.
"Ambele compozitii, hard si soft, s-au comportat extrem de bine in India. Tinand cont ca nivelul de degradare a fost mic, pilotii au putut merge la limita, de la start la sosire, pe acest circuit fantastic. Sebastian Vettel si echipa Red Bull Racing ne-au dat o lectie in ceea ce priveste gestionarea pneurilor si strategia de cursa. Grosjean si Kobayashi au incercat o strategie diferita, parcurgand 36 de tururi la inceput cu pneurile de compozitie hard, demonstrand ca strategia poate fi utila si pentru pilotii care nu sunt in primele zece locuri ale grilei de start. Anul trecut majoritatea pilotilor de top au avut o strategie cu doua opriri la boxe, iar anul acesta au avut una singura si asta chiar daca cele doua compozitii sunt mai moi. Felicitari si echipei Ferrari cu Fernando Alonso care a urcat de pe doi pe cinci. Cu siguranta vom avea un final de sezon foarte palpitant. Acum urmeaza cursa de la Abu Dhabi unde ne vom intalnii cu provocari complet diferite", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Vettel, impreuna cu ceilalti piloti din top 10, au luat startul cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, dupa care a trecut, in turul 33, pe pneurile P Zero Argintiu, de compozitie hard, fara sa piarda prima pozitie. Pe un circuit solicitant, la temperaturi ambientale de 30 grade Celsius, aceasta a fost cea mai populara strategie, fiind adoptata de toti pilotii care au terminat cursa. Fernando Alonso, care a avut aceeasi strategie dar a intrat la boxe cu patru tururi mai devreme, a terminat pe locul secund. Pilotul de la Ferrari a fost urmat de Mark Webber (Red Bull Racing), australianul fiind la patru secunde in spate.
Romain Grosjean (Lotus) a plecat in cursa de pe pozitia a 11-a, fiind primul pilot de pe grila care a ales pneurile P Zero Argintiu (hard). Decizia a fost una inspirata si l-a ajutat pe Grosjean sa termine in puncte, pe locul 9. Cu o strategie identica au plecat in cursa Michael Schumacher (Mercedes), Daniel Ricciardo (Toro Rosso) si Kamui Kobayashi (Sauber). Sergio Perez, celalalt pilot de la Sauber, a oprit de doua ori la boxe, dar a fost nevoit sa abandoneze, din cauza unei pene de cauciuc, dupa un contact cu un pilot al echipei Toro Rosso. In incidente similare au fost implicati Michael Schumacher, in primul tur, si Pastor Maldonado (Williams), in turul 31.
Jenson Button, pilotul echipei McLaren, a parcurs, pe final, cele mai multe tururi cu pneurile de compozitie hard, 35, si a terminat cursa pe locul cinci. Cu un tur mai mult, insa in prima parte a cursei, au mers Grosjean si Kobayashi. Japonezul a terminat Marele Premiu al Indiei cu pneurile soft si s-a clasat pe 14 dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a 17-a.
"Ambele compozitii, hard si soft, s-au comportat extrem de bine in India. Tinand cont ca nivelul de degradare a fost mic, pilotii au putut merge la limita, de la start la sosire, pe acest circuit fantastic. Sebastian Vettel si echipa Red Bull Racing ne-au dat o lectie in ceea ce priveste gestionarea pneurilor si strategia de cursa. Grosjean si Kobayashi au incercat o strategie diferita, parcurgand 36 de tururi la inceput cu pneurile de compozitie hard, demonstrand ca strategia poate fi utila si pentru pilotii care nu sunt in primele zece locuri ale grilei de start. Anul trecut majoritatea pilotilor de top au avut o strategie cu doua opriri la boxe, iar anul acesta au avut una singura si asta chiar daca cele doua compozitii sunt mai moi. Felicitari si echipei Ferrari cu Fernando Alonso care a urcat de pe doi pe cinci. Cu siguranta vom avea un final de sezon foarte palpitant. Acum urmeaza cursa de la Abu Dhabi unde ne vom intalnii cu provocari complet diferite", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
PieseAuto.ro
Bara fata auto: in ce situatii cumparam una noua sau o reparam pe cea veche?
StiriPeSurse.ro
'Dacă voi nu mă vreţi, eu vă vreau'. Iulian Dumitrescu, urmărit penal de DNA, intră în cursa pentru...
PieseAuto.ro
Bara de protectie
mai multe
Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 29 Octombrie 2012