Pneurile Pirelli au facut fata cu brio in India, la Marele Premiu de Formula 1

Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing, a mai facut un pas spre titlul mondial din Formula 1 cu pneurile Pirelli, dupa ce a condus in Marele Premiu al Indiei de la start la sosire. Pentru german a fost un weekend perfect: cel mai rapid in toate sesiunile de dinainte de cursa, pole si victorie.
Trimite unui prieten
Vettel a reusit si un record personal, patru victorii consecutive, si are acum un avans de 13 puncte in clasamentul general al pilotilor. Pilotul Red Bull Racing a avut un weekend perfect in India si anul trecut - primul pentru Pirelli in Formula 1 - ceea ce inseamna ca niciun alt pilot nu a condus un tur pe circuitul Buddh.
Vettel, impreuna cu ceilalti piloti din top 10, au luat startul cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, dupa care a trecut, in turul 33, pe pneurile P Zero Argintiu, de compozitie hard, fara sa piarda prima pozitie. Pe un circuit solicitant, la temperaturi ambientale de 30 grade Celsius, aceasta a fost cea mai populara strategie, fiind adoptata de toti pilotii care au terminat cursa. Fernando Alonso, care a avut aceeasi strategie dar a intrat la boxe cu patru tururi mai devreme, a terminat pe locul secund. Pilotul de la Ferrari a fost urmat de Mark Webber (Red Bull Racing), australianul fiind la patru secunde in spate.
Romain Grosjean (Lotus) a plecat in cursa de pe pozitia a 11-a, fiind primul pilot de pe grila care a ales pneurile P Zero Argintiu (hard). Decizia a fost una inspirata si l-a ajutat pe Grosjean sa termine in puncte, pe locul 9. Cu o strategie identica au plecat in cursa Michael Schumacher (Mercedes), Daniel Ricciardo (Toro Rosso) si Kamui Kobayashi (Sauber). Sergio Perez, celalalt pilot de la Sauber, a oprit de doua ori la boxe, dar a fost nevoit sa abandoneze, din cauza unei pene de cauciuc, dupa un contact cu un pilot al echipei Toro Rosso. In incidente similare au fost implicati Michael Schumacher, in primul tur, si Pastor Maldonado (Williams), in turul 31.
Jenson Button, pilotul echipei McLaren, a parcurs, pe final, cele mai multe tururi cu pneurile de compozitie hard, 35, si a terminat cursa pe locul cinci. Cu un tur mai mult, insa in prima parte a cursei, au mers Grosjean si Kobayashi. Japonezul a terminat Marele Premiu al Indiei cu pneurile soft si s-a clasat pe 14 dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a 17-a.
"Ambele compozitii, hard si soft, s-au comportat extrem de bine in India. Tinand cont ca nivelul de degradare a fost mic, pilotii au putut merge la limita, de la start la sosire, pe acest circuit fantastic. Sebastian Vettel si echipa Red Bull Racing ne-au dat o lectie in ceea ce priveste gestionarea pneurilor si strategia de cursa. Grosjean si Kobayashi au incercat o strategie diferita, parcurgand 36 de tururi la inceput cu pneurile de compozitie hard, demonstrand ca strategia poate fi utila si pentru pilotii care nu sunt in primele zece locuri ale grilei de start. Anul trecut majoritatea pilotilor de top au avut o strategie cu doua opriri la boxe, iar anul acesta au avut una singura si asta chiar daca cele doua compozitii sunt mai moi. Felicitari si echipei Ferrari cu Fernando Alonso care a urcat de pe doi pe cinci. Cu siguranta vom avea un final de sezon foarte palpitant. Acum urmeaza cursa de la Abu Dhabi unde ne vom intalnii cu provocari complet diferite", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Vettel, impreuna cu ceilalti piloti din top 10, au luat startul cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, dupa care a trecut, in turul 33, pe pneurile P Zero Argintiu, de compozitie hard, fara sa piarda prima pozitie. Pe un circuit solicitant, la temperaturi ambientale de 30 grade Celsius, aceasta a fost cea mai populara strategie, fiind adoptata de toti pilotii care au terminat cursa. Fernando Alonso, care a avut aceeasi strategie dar a intrat la boxe cu patru tururi mai devreme, a terminat pe locul secund. Pilotul de la Ferrari a fost urmat de Mark Webber (Red Bull Racing), australianul fiind la patru secunde in spate.
Romain Grosjean (Lotus) a plecat in cursa de pe pozitia a 11-a, fiind primul pilot de pe grila care a ales pneurile P Zero Argintiu (hard). Decizia a fost una inspirata si l-a ajutat pe Grosjean sa termine in puncte, pe locul 9. Cu o strategie identica au plecat in cursa Michael Schumacher (Mercedes), Daniel Ricciardo (Toro Rosso) si Kamui Kobayashi (Sauber). Sergio Perez, celalalt pilot de la Sauber, a oprit de doua ori la boxe, dar a fost nevoit sa abandoneze, din cauza unei pene de cauciuc, dupa un contact cu un pilot al echipei Toro Rosso. In incidente similare au fost implicati Michael Schumacher, in primul tur, si Pastor Maldonado (Williams), in turul 31.
Jenson Button, pilotul echipei McLaren, a parcurs, pe final, cele mai multe tururi cu pneurile de compozitie hard, 35, si a terminat cursa pe locul cinci. Cu un tur mai mult, insa in prima parte a cursei, au mers Grosjean si Kobayashi. Japonezul a terminat Marele Premiu al Indiei cu pneurile soft si s-a clasat pe 14 dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a 17-a.
"Ambele compozitii, hard si soft, s-au comportat extrem de bine in India. Tinand cont ca nivelul de degradare a fost mic, pilotii au putut merge la limita, de la start la sosire, pe acest circuit fantastic. Sebastian Vettel si echipa Red Bull Racing ne-au dat o lectie in ceea ce priveste gestionarea pneurilor si strategia de cursa. Grosjean si Kobayashi au incercat o strategie diferita, parcurgand 36 de tururi la inceput cu pneurile de compozitie hard, demonstrand ca strategia poate fi utila si pentru pilotii care nu sunt in primele zece locuri ale grilei de start. Anul trecut majoritatea pilotilor de top au avut o strategie cu doua opriri la boxe, iar anul acesta au avut una singura si asta chiar daca cele doua compozitii sunt mai moi. Felicitari si echipei Ferrari cu Fernando Alonso care a urcat de pe doi pe cinci. Cu siguranta vom avea un final de sezon foarte palpitant. Acum urmeaza cursa de la Abu Dhabi unde ne vom intalnii cu provocari complet diferite", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Trimite unui prieten
Adaugă comentariu
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
-
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
-
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
-
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei



Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 29 Octombrie 2012