Pneurile Pirelli au facut fata cu brio in India, la Marele Premiu de Formula 1

Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing, a mai facut un pas spre titlul mondial din Formula 1 cu pneurile Pirelli, dupa ce a condus in Marele Premiu al Indiei de la start la sosire. Pentru german a fost un weekend perfect: cel mai rapid in toate sesiunile de dinainte de cursa, pole si victorie.
Trimite unui prieten
Vettel a reusit si un record personal, patru victorii consecutive, si are acum un avans de 13 puncte in clasamentul general al pilotilor. Pilotul Red Bull Racing a avut un weekend perfect in India si anul trecut - primul pentru Pirelli in Formula 1 - ceea ce inseamna ca niciun alt pilot nu a condus un tur pe circuitul Buddh.
Vettel, impreuna cu ceilalti piloti din top 10, au luat startul cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, dupa care a trecut, in turul 33, pe pneurile P Zero Argintiu, de compozitie hard, fara sa piarda prima pozitie. Pe un circuit solicitant, la temperaturi ambientale de 30 grade Celsius, aceasta a fost cea mai populara strategie, fiind adoptata de toti pilotii care au terminat cursa. Fernando Alonso, care a avut aceeasi strategie dar a intrat la boxe cu patru tururi mai devreme, a terminat pe locul secund. Pilotul de la Ferrari a fost urmat de Mark Webber (Red Bull Racing), australianul fiind la patru secunde in spate.
Romain Grosjean (Lotus) a plecat in cursa de pe pozitia a 11-a, fiind primul pilot de pe grila care a ales pneurile P Zero Argintiu (hard). Decizia a fost una inspirata si l-a ajutat pe Grosjean sa termine in puncte, pe locul 9. Cu o strategie identica au plecat in cursa Michael Schumacher (Mercedes), Daniel Ricciardo (Toro Rosso) si Kamui Kobayashi (Sauber). Sergio Perez, celalalt pilot de la Sauber, a oprit de doua ori la boxe, dar a fost nevoit sa abandoneze, din cauza unei pene de cauciuc, dupa un contact cu un pilot al echipei Toro Rosso. In incidente similare au fost implicati Michael Schumacher, in primul tur, si Pastor Maldonado (Williams), in turul 31.
Jenson Button, pilotul echipei McLaren, a parcurs, pe final, cele mai multe tururi cu pneurile de compozitie hard, 35, si a terminat cursa pe locul cinci. Cu un tur mai mult, insa in prima parte a cursei, au mers Grosjean si Kobayashi. Japonezul a terminat Marele Premiu al Indiei cu pneurile soft si s-a clasat pe 14 dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a 17-a.
"Ambele compozitii, hard si soft, s-au comportat extrem de bine in India. Tinand cont ca nivelul de degradare a fost mic, pilotii au putut merge la limita, de la start la sosire, pe acest circuit fantastic. Sebastian Vettel si echipa Red Bull Racing ne-au dat o lectie in ceea ce priveste gestionarea pneurilor si strategia de cursa. Grosjean si Kobayashi au incercat o strategie diferita, parcurgand 36 de tururi la inceput cu pneurile de compozitie hard, demonstrand ca strategia poate fi utila si pentru pilotii care nu sunt in primele zece locuri ale grilei de start. Anul trecut majoritatea pilotilor de top au avut o strategie cu doua opriri la boxe, iar anul acesta au avut una singura si asta chiar daca cele doua compozitii sunt mai moi. Felicitari si echipei Ferrari cu Fernando Alonso care a urcat de pe doi pe cinci. Cu siguranta vom avea un final de sezon foarte palpitant. Acum urmeaza cursa de la Abu Dhabi unde ne vom intalnii cu provocari complet diferite", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Vettel, impreuna cu ceilalti piloti din top 10, au luat startul cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, dupa care a trecut, in turul 33, pe pneurile P Zero Argintiu, de compozitie hard, fara sa piarda prima pozitie. Pe un circuit solicitant, la temperaturi ambientale de 30 grade Celsius, aceasta a fost cea mai populara strategie, fiind adoptata de toti pilotii care au terminat cursa. Fernando Alonso, care a avut aceeasi strategie dar a intrat la boxe cu patru tururi mai devreme, a terminat pe locul secund. Pilotul de la Ferrari a fost urmat de Mark Webber (Red Bull Racing), australianul fiind la patru secunde in spate.
Romain Grosjean (Lotus) a plecat in cursa de pe pozitia a 11-a, fiind primul pilot de pe grila care a ales pneurile P Zero Argintiu (hard). Decizia a fost una inspirata si l-a ajutat pe Grosjean sa termine in puncte, pe locul 9. Cu o strategie identica au plecat in cursa Michael Schumacher (Mercedes), Daniel Ricciardo (Toro Rosso) si Kamui Kobayashi (Sauber). Sergio Perez, celalalt pilot de la Sauber, a oprit de doua ori la boxe, dar a fost nevoit sa abandoneze, din cauza unei pene de cauciuc, dupa un contact cu un pilot al echipei Toro Rosso. In incidente similare au fost implicati Michael Schumacher, in primul tur, si Pastor Maldonado (Williams), in turul 31.
Jenson Button, pilotul echipei McLaren, a parcurs, pe final, cele mai multe tururi cu pneurile de compozitie hard, 35, si a terminat cursa pe locul cinci. Cu un tur mai mult, insa in prima parte a cursei, au mers Grosjean si Kobayashi. Japonezul a terminat Marele Premiu al Indiei cu pneurile soft si s-a clasat pe 14 dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a 17-a.
"Ambele compozitii, hard si soft, s-au comportat extrem de bine in India. Tinand cont ca nivelul de degradare a fost mic, pilotii au putut merge la limita, de la start la sosire, pe acest circuit fantastic. Sebastian Vettel si echipa Red Bull Racing ne-au dat o lectie in ceea ce priveste gestionarea pneurilor si strategia de cursa. Grosjean si Kobayashi au incercat o strategie diferita, parcurgand 36 de tururi la inceput cu pneurile de compozitie hard, demonstrand ca strategia poate fi utila si pentru pilotii care nu sunt in primele zece locuri ale grilei de start. Anul trecut majoritatea pilotilor de top au avut o strategie cu doua opriri la boxe, iar anul acesta au avut una singura si asta chiar daca cele doua compozitii sunt mai moi. Felicitari si echipei Ferrari cu Fernando Alonso care a urcat de pe doi pe cinci. Cu siguranta vom avea un final de sezon foarte palpitant. Acum urmeaza cursa de la Abu Dhabi unde ne vom intalnii cu provocari complet diferite", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei



Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 29 Octombrie 2012