Pneurile Pirelli au facut fata cu brio in India, la Marele Premiu de Formula 1

Pneurile Pirelli au facut fata cu brio in India, la Marele Premiu de Formula 1
Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing, a mai facut un pas spre titlul mondial din Formula 1 cu pneurile Pirelli, dupa ce a condus in Marele Premiu al Indiei de la start la sosire. Pentru german a fost un weekend perfect: cel mai rapid in toate sesiunile de dinainte de cursa, pole si victorie.
Distribuie pe Facebook
Vettel a reusit si un record personal, patru victorii consecutive, si are acum un avans de 13 puncte in clasamentul general al pilotilor. Pilotul Red Bull Racing a avut un weekend perfect in India si anul trecut - primul pentru Pirelli in Formula 1 - ceea ce inseamna ca niciun alt pilot nu a condus un tur pe circuitul Buddh.
Vettel, impreuna cu ceilalti piloti din top 10, au luat startul cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, dupa care a trecut, in turul 33, pe pneurile P Zero Argintiu, de compozitie hard, fara sa piarda prima pozitie. Pe un circuit solicitant, la temperaturi ambientale de 30 grade Celsius, aceasta a fost cea mai populara strategie, fiind adoptata de toti pilotii care au terminat cursa. Fernando Alonso, care a avut aceeasi strategie dar a intrat la boxe cu patru tururi mai devreme, a terminat pe locul secund. Pilotul de la Ferrari a fost urmat de Mark Webber (Red Bull Racing), australianul fiind la patru secunde in spate.
Romain Grosjean (Lotus) a plecat in cursa de pe pozitia a 11-a, fiind primul pilot de pe grila care a ales pneurile P Zero Argintiu (hard). Decizia a fost una inspirata si l-a ajutat pe Grosjean sa termine in puncte, pe locul 9. Cu o strategie identica au plecat in cursa Michael Schumacher (Mercedes), Daniel Ricciardo (Toro Rosso) si Kamui Kobayashi (Sauber). Sergio Perez, celalalt pilot de la Sauber, a oprit de doua ori la boxe, dar a fost nevoit sa abandoneze, din cauza unei pene de cauciuc, dupa un contact cu un pilot al echipei Toro Rosso. In incidente similare au fost implicati Michael Schumacher, in primul tur, si Pastor Maldonado (Williams), in turul 31.
Jenson Button, pilotul echipei McLaren, a parcurs, pe final, cele mai multe tururi cu pneurile de compozitie hard, 35, si a terminat cursa pe locul cinci. Cu un tur mai mult, insa in prima parte a cursei, au mers Grosjean si Kobayashi. Japonezul a terminat Marele Premiu al Indiei cu pneurile soft si s-a clasat pe 14 dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a 17-a.
"Ambele compozitii, hard si soft, s-au comportat extrem de bine in India. Tinand cont ca nivelul de degradare a fost mic, pilotii au putut merge la limita, de la start la sosire, pe acest circuit fantastic. Sebastian Vettel si echipa Red Bull Racing ne-au dat o lectie in ceea ce priveste gestionarea pneurilor si strategia de cursa. Grosjean si Kobayashi au incercat o strategie diferita, parcurgand 36 de tururi la inceput cu pneurile de compozitie hard, demonstrand ca strategia poate fi utila si pentru pilotii care nu sunt in primele zece locuri ale grilei de start. Anul trecut majoritatea pilotilor de top au avut o strategie cu doua opriri la boxe, iar anul acesta au avut una singura si asta chiar daca cele doua compozitii sunt mai moi. Felicitari si echipei Ferrari cu Fernando Alonso care a urcat de pe doi pe cinci. Cu siguranta vom avea un final de sezon foarte palpitant. Acum urmeaza cursa de la Abu Dhabi unde ne vom intalnii cu provocari complet diferite", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Distribuie pe Facebook
mai multe