Seturile extra de pneuri Pirelli maresc timpul petrecut de piloti pe pista din Austin

Seturile extra de pneuri Pirelli maresc timpul petrecut de piloti pe pista din Austin
Astazi s-a scris istorie odata cu revenirea lui Pirelli in Formula 1 in Statele Unite pentru prima data dupa 1990, cand producatorul de pneuri a fost prezent pentru ultima data in Marele Premiu al Statelor Unite din Phoenix, Arizona.
Distribuie pe Facebook

Pneurile hard P Zero hard si cele medii P Zero Alb au fost utilizate in antrenamentele libere din Austin, pe masura ce echipele au inceput sa se familiarizeze cu noul circuit. Pentru a le permite sa stea cat mai mult pe pista, Pirelli le-a oferit un set in plus de pneuri hard special pentru cele doua sesiuni de antrenamente de azi, permitand astfel pilotilor sa ruleze mai multe tururi decat ar fi facut-o in mod normal Vineri.

Cum echipele s-au bazat doar pe simularile virtual pana acum, acestea au avut mult de munca pentru a analiza comportamentul pneurilor fiecarei compozitie intr-o mare varietate de conditii de cursa. Pentru inceput, munca a constat in observarea uzurii si degradarii pentru cele doua compozitii, cu plinul facut, dar si cu masina goala, in idea de a reproduce diverse conditii din calificari si cursa care se vor intalni pe parcursul weekendului. Echipele au avut de asemenea oportunitatea sa incerce mai multe set-upuri si de a observa cum interactioneaza acestea cu pneurile pe acest circuit unic.

Vremea a ramas frumoasa in Texas pe parcursul zilei, dar mai rece decat ar fi fost de asteptat, cu temperaturi ambientale in jurul a 20 de grade, si ale pistei de 30 de grade, pe parcursul celei de-a doua sesiuni de antrenamente libere de dupa-amiaza, derulata la aceeasi ora cu calificarile si cursa. Ca de obicei, echipele s-au concentrat, dimineata doar asupra pneurilor hard, urmarind sa se familiarizeze cu set-uprile initiale.

In conditiile mult mai apropiate de cele din cursa, de dupa amiaza, echipele au trecut pe compozitiile medii, o mult mai atenta evaluare fiind facuta cu scopul de a obtine informatii cruciale privin strategia de duminica. Cu un asfalt complet nou in Austin, a avut loc o mare evolutie a pistei, timpii pe tur devenind din ce in ce mai mici pe masura ce pista se acoperea de cauciuc - ceea ce va continua pe parcursul intregului weekend.

Cel mai bun timp al zilei a fost 1m37.718s, realizat de pilotul Red Bull, Sebastian Vettel, in cea de-a doua sesiune de antrenamente cu pneuri medii. Dimineata Vettel a fost de asemenea cel mai rapid cu 1m38.125s pe pneuri hard.

Directorul Pirelli motorsport Paul Hembery a comentat: "Astazi a fost vorba doar de familiarizarea echipelor cu noul circuit. Cum vremea a fost mai rece decat s-a asteptat, datale initiale arata ca atat uzura cat si degradarea sunt reduse pentru ambele compozitii, ceea ce indica o singura oprire la boxe pentru cursa de duminica, dar vom mai verifica odata cifrele mult mai detaliat in aceasta noapte pentru a avea o imagine mult mai clara. Simularile noastre virtual s-au dovedit a fi extreme de exacte, ambele compozitii performand exact cum ne-am asteptat, desi trebuie sa luam in calcul un mare grad de evolutie a pistei, care sigur va afecta strategia de duminica. Am avut o diferenta de jumatate de secunda pe tur intre cele doua compozitii, ceea ce le da echipelor suficienta apa la moara in privinta strategiei opririlor la boxe. Oricum, acesta fiind un circuit nou, cu un mare numar de factori necunoscuti, am optat in mod deliberat pentru o alegere conservatoare."

Cifrele zilei Pirelli:
Seturi utilizate in total:
Hard: 71
Medium: 24
Intermediare: 0
Ploaie: 0
Cel mai lung schimb:
Hard: 19 (Kobayashi)
Medium: 14 (Grosjean)
Intermediare: 0
Ploaie: 0

Stirea zilei Pirelli:

Cand Pirelli a fost pentru ultima oara prezent in Statele Unite, in 1990 la Grand Prix-ul din Phoenix, furniza pneuri doar pentru trei echipe mici: Brabham, Minardi si Zakspeed. Minardi, in particular a fost moartea gigantilor echipat cu pneurile Pirelli pentru calificari foarte rapide:Pierluigi Martini s-a clsat pe un uimitor loc doi pe grlia de start a GP SUA, cu mai putin de sapte sutimi de secunda decat pole-position-ul reusit de Gerhard Berger de la Ferrari.
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Formula 1 DATA PUBLICĂRII: 19 Noiembrie 2012