Versiunea soft a pneurilor Pirelli a fost in centrul atentiei; Lupta stransa in Malaezia

Versiunea soft a pneurilor Pirelli a fost in centrul atentiei; Lupta stransa in Malaezia
Sepang, 9 aprilie 2011 - Cu temperaturi ale asfaltului de 44 grade Celsius, cei 24 de piloti de Formula 1 si pneurile Pirelli PZero au fost suspusi unor provocari majore in sesiunile de calificare pentru Marele Premiu al Malaeziei, etapa a doua din Campionatul Mondial de Formula 1 si una dintre cele mai calduroase si cu o umiditate foarte mare din acest sezon.
Distribuie pe Facebook
Dupa un duel senzational intre pilotii Red Bull si McLaren, care s-a dat pana in ultimele secunde, Sebastian Vettel, castigatorul cursei din Australia, a stabilit cel mai bun timp, 1m:34,870 secunde, fiind mai rapid cu o zecime de secunda decat Lewis Hamilton, pilotul echipei McLaren. Vettel a fost cel mai rapid folosind versiunea soft a pneurilor Pirelli, acesta fiind si cel mai bun timp din 2006 cand s-a plecat din pole position cu timpul de 1m:33,840 secunde.

Tinand cont ca nu a plouat, majoritatea pilotilor au inceput calificarile cu versiunea hard a pneurilor Pirelli. La finalul Q1, prima parte a calificarilor, cei doi piloti de la Ferrari au schimbat de pe hard pe soft si au obtinut primii doi timpi. Toti pilotii din top 6 in Q1, in afara celor de la McLaren, au folosit pneurile soft. Si pilotii echipei Red Bull au trecut de prima parte a calificarilor folosind versiunea hard a pneurilor Pirelli.

Pneurile soft s-au dovedit a fi mai rapide cu peste o secunda decat varianta hard si de aceea au fost cele mai folosite in Q2. Pilotii echpei McLaren, Jenson Button si Lewis Hamilton, au terminat pe primele doua locuri aceasta sesiune de calificare.

Pilotii Red Bull si McLaren au iesit imediat pe pista in Q3, ultima sesiune de calificare cu o durata de 10 minute, cu monoposturile echipate cu pneuri soft. Cei patru s-au luptat pentru cea mai buna pozitie pe grila de start pana la finalul sesiunii, ceilalti sase piloti iesind o singura data pe circuit cu pneurile soft, in incercarea de a obtine cel mai bun timp.

"Califcarile din Malaezia pot fi considerate printre cele mai solicitante ale anului. Nu a plouat deloc si astfel am vazut performanta reala a pneurilor noastre fara influenta unor factori externi. Daca acelasi lucru se va intampla si maine, in timpul cursei, ramane de vazut, dar este foarte greu sa ne imaginam un weekend in Malaezia fara ploaie. Am inteles ca sunt 90 % sanse de ploaie in timpul cursei de maine, dar eu sunt englez si acest lucru la noi inseamna ca, cel mai probabil, va fi soare puternic. Am vazut o diferenta de 1,2 secunde pe tur intre pneurile soft si cele hard, ceea ce a influentat cu siguranta strategiile din calificari. Am avut parte de o lupta extrem de interesanta pana in ultimele secunde. Tinand cont de ceea ce am vazut astazi, sunt sigur ca maine vom vedea o cursa foarte spectaculoasa, in care strategia aleasa de fiecare echipa va fi cruciala", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Distribuie pe Facebook
mai multe