Veteranul David Coulthard are asteptari mari de la cursa din Malaezia

In timp ce ne indreptam spre Malaezia, David Coulthard spera ca vom avea parte de o cursa traditionala in ciuda tuturor inovatiilor ce au apaurt in sezonul 2011 in Formula 1. Unii le-au catalogat ca un posibil factor de risc si ca un artificiu pentru a obtine avantaje, altii le-au asteptat cu entuziasm si le-au considerat inovative. Rar s-a intamplat ca noutatile tehnologice sa provoace o dezbatere atat de aprinsa in pregatirile din pre sezon.
Trimite unui prieten
Desigur, toate acestea se intampla pentru ca in zilele noastre, Formula 1 atrage un nou segment de public. Din ce in ce mai multi fani devin inraiti si termeni precum Kinetic Energy Recovery System (KERS), eleron ajustabil sau cauciuc care se consuma rapid sunt utilizati in intreaga lume de parca cu totii am fi niste guru ai ingineriei. Ceea ce e grozav, dar daca F1 vrea sa isi pastreze fanii, noile reguli trebuie sa functioneze- acestea trebuie sa contribuie la spectacol.
Acum ca am vazut prima cursa, ce concluzii putem trage? Noile reguli au facut vreo diferenta? A fost Marele Premiu al Australiei o cursa interesanta si la ce ne putem astepta anul acesta? Ca sa raspund la ultima intrebare nu cred ca a fost un mare premiu clasic in care sa te folosesti de orice mijloace, desi nu a fost o cursa rea. Crucial/Capital, am vazut suficiente in ea ca sa ne putem astepta la niste curse spectaculoase in viitor. In ceea ce priveste cele trei mari schimbari: cauciucuri, KERS si eleron mobil, le-as da timid ok-ul.
'Vom vedea o cursa mai reprezentativa cu totii la Sepang'
Pirelli, care a devenit furnizorul de cauciuri in locul celor de la Bridgestone, a dat emotii in iarna tuturor. Viteza la care cauciucurile produse de acestia incepeau sa se degradeze sugera ca in curse s-ar putea sa vedem un sir nesfarsit de opriri, care ar fi facut ca telespectatorului sa ii fie imposibil sa urmareasca o cursa. Aceste temeri s-au dovedit nefondate in Australia. Cativa piloti s-au oprit de trei ori la Albert Park, dar majoritatea au oprit de 2 ori, iar un singur pilot, mexicanul de la Sauber, Sergio Perez, o singura data. Asta a facut ca toate echipele sa priveasca cu atentie si sa ia notite.
Contrar tuturor asteptarilor, cursele cu o singura oprire sunt evenimente sigure pe anumite circuite. Eleronul mobil nu a produs atat de multe depasiri pe cat ne-am fi asteptat. Dar as argumenta ca a fost mult mai bine decat daca ar fi fost prea multe. Pentru a va reaminti, DRS- sau Sistemul de reducere a frecarii, care se deschide pe linia dreapta a circuitului pentru a creste viteza, poate fi folosit doar cand esti la o secunda de masina din fata ta.
Primul viraj de la Albert Park este un viraj care pune probleme/care te fura, asa ca ma astept la mai multe depasiri in primul viraj din Malaiezia. De fapt as argumenta ca vom avea o cursa mult mai reprezentativa la Sepang. De cateva ori DRS a functionat cu siguranta. Chiar daca un pilot nu a reusit s ail depaseasca pe cel din fata sa acesta s-a apropiat atat de mult incat efectiv au avut o cursa de urmarire pe traseu.
Cat despre KERS, care inmagazineaza energie la franarepe care apoi o poti folosi pentru a creste puterea masinii, acesta a fost probabil cel mai putin performant dintre cele trei. Red Bull, care s-au si impus in cursa, nici macar nu au folosit KERS pe parcursul weekendului, asa ca in mod cert acesta nu este necesar. Astfel, devine o strategie daca sa folosesti sau nu KERS cursa dupa cursa. De asemenea, inteleg fanii care nu sunt de acord cu idea ca masini diferite sa beneficieze de setari diferite.
'Vettel nu va avea propria cursa daca recenta revigorare a echipei McLaren nu este ceva temporar'
Sa explic aceste reguli, fara a ma afunda in prea multe detalii, este una din provocarile pe care le intalnesc din postura de comentator al BBC. In mod evident prima cursa a lasat loc si de mai bine, dar m-am bucurat de ea.
Germanul a fost intr-o forma de invidiat weekendul trecut, dar nu va fi totul de partea sa daca recenta revigorare a McLarenului nu a fost doar o simpla scanteie. Nici Ferrari nu a aratat ce poate cand sunt la capacitate maxima.
Se anunta un sezon interesant. Sa speram ca noile reguli vor ajuta si mai mult spectacolul.
Acum ca am vazut prima cursa, ce concluzii putem trage? Noile reguli au facut vreo diferenta? A fost Marele Premiu al Australiei o cursa interesanta si la ce ne putem astepta anul acesta? Ca sa raspund la ultima intrebare nu cred ca a fost un mare premiu clasic in care sa te folosesti de orice mijloace, desi nu a fost o cursa rea. Crucial/Capital, am vazut suficiente in ea ca sa ne putem astepta la niste curse spectaculoase in viitor. In ceea ce priveste cele trei mari schimbari: cauciucuri, KERS si eleron mobil, le-as da timid ok-ul.
'Vom vedea o cursa mai reprezentativa cu totii la Sepang'
Pirelli, care a devenit furnizorul de cauciuri in locul celor de la Bridgestone, a dat emotii in iarna tuturor. Viteza la care cauciucurile produse de acestia incepeau sa se degradeze sugera ca in curse s-ar putea sa vedem un sir nesfarsit de opriri, care ar fi facut ca telespectatorului sa ii fie imposibil sa urmareasca o cursa. Aceste temeri s-au dovedit nefondate in Australia. Cativa piloti s-au oprit de trei ori la Albert Park, dar majoritatea au oprit de 2 ori, iar un singur pilot, mexicanul de la Sauber, Sergio Perez, o singura data. Asta a facut ca toate echipele sa priveasca cu atentie si sa ia notite.
Contrar tuturor asteptarilor, cursele cu o singura oprire sunt evenimente sigure pe anumite circuite. Eleronul mobil nu a produs atat de multe depasiri pe cat ne-am fi asteptat. Dar as argumenta ca a fost mult mai bine decat daca ar fi fost prea multe. Pentru a va reaminti, DRS- sau Sistemul de reducere a frecarii, care se deschide pe linia dreapta a circuitului pentru a creste viteza, poate fi folosit doar cand esti la o secunda de masina din fata ta.
Primul viraj de la Albert Park este un viraj care pune probleme/care te fura, asa ca ma astept la mai multe depasiri in primul viraj din Malaiezia. De fapt as argumenta ca vom avea o cursa mult mai reprezentativa la Sepang. De cateva ori DRS a functionat cu siguranta. Chiar daca un pilot nu a reusit s ail depaseasca pe cel din fata sa acesta s-a apropiat atat de mult incat efectiv au avut o cursa de urmarire pe traseu.
Cat despre KERS, care inmagazineaza energie la franarepe care apoi o poti folosi pentru a creste puterea masinii, acesta a fost probabil cel mai putin performant dintre cele trei. Red Bull, care s-au si impus in cursa, nici macar nu au folosit KERS pe parcursul weekendului, asa ca in mod cert acesta nu este necesar. Astfel, devine o strategie daca sa folosesti sau nu KERS cursa dupa cursa. De asemenea, inteleg fanii care nu sunt de acord cu idea ca masini diferite sa beneficieze de setari diferite.
'Vettel nu va avea propria cursa daca recenta revigorare a echipei McLaren nu este ceva temporar'
Sa explic aceste reguli, fara a ma afunda in prea multe detalii, este una din provocarile pe care le intalnesc din postura de comentator al BBC. In mod evident prima cursa a lasat loc si de mai bine, dar m-am bucurat de ea.
Germanul a fost intr-o forma de invidiat weekendul trecut, dar nu va fi totul de partea sa daca recenta revigorare a McLarenului nu a fost doar o simpla scanteie. Nici Ferrari nu a aratat ce poate cand sunt la capacitate maxima.
Se anunta un sezon interesant. Sa speram ca noile reguli vor ajuta si mai mult spectacolul.
David Coulthard scrie pentru Daily telegraph in UK, fiind si comentator pentru BBC Formula 1 si ambasador al brandului Red Bull Racing.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (3)
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Covorase auto volvo v90 2016-prezent frogum 3d 399 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei



Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 6 Aprilie 2011