Veteranul David Coulthard are asteptari mari de la cursa din Malaezia

In timp ce ne indreptam spre Malaezia, David Coulthard spera ca vom avea parte de o cursa traditionala in ciuda tuturor inovatiilor ce au apaurt in sezonul 2011 in Formula 1. Unii le-au catalogat ca un posibil factor de risc si ca un artificiu pentru a obtine avantaje, altii le-au asteptat cu entuziasm si le-au considerat inovative. Rar s-a intamplat ca noutatile tehnologice sa provoace o dezbatere atat de aprinsa in pregatirile din pre sezon.
Trimite unui prieten
Desigur, toate acestea se intampla pentru ca in zilele noastre, Formula 1 atrage un nou segment de public. Din ce in ce mai multi fani devin inraiti si termeni precum Kinetic Energy Recovery System (KERS), eleron ajustabil sau cauciuc care se consuma rapid sunt utilizati in intreaga lume de parca cu totii am fi niste guru ai ingineriei. Ceea ce e grozav, dar daca F1 vrea sa isi pastreze fanii, noile reguli trebuie sa functioneze- acestea trebuie sa contribuie la spectacol.
Acum ca am vazut prima cursa, ce concluzii putem trage? Noile reguli au facut vreo diferenta? A fost Marele Premiu al Australiei o cursa interesanta si la ce ne putem astepta anul acesta? Ca sa raspund la ultima intrebare nu cred ca a fost un mare premiu clasic in care sa te folosesti de orice mijloace, desi nu a fost o cursa rea. Crucial/Capital, am vazut suficiente in ea ca sa ne putem astepta la niste curse spectaculoase in viitor. In ceea ce priveste cele trei mari schimbari: cauciucuri, KERS si eleron mobil, le-as da timid ok-ul.
'Vom vedea o cursa mai reprezentativa cu totii la Sepang'
Pirelli, care a devenit furnizorul de cauciuri in locul celor de la Bridgestone, a dat emotii in iarna tuturor. Viteza la care cauciucurile produse de acestia incepeau sa se degradeze sugera ca in curse s-ar putea sa vedem un sir nesfarsit de opriri, care ar fi facut ca telespectatorului sa ii fie imposibil sa urmareasca o cursa. Aceste temeri s-au dovedit nefondate in Australia. Cativa piloti s-au oprit de trei ori la Albert Park, dar majoritatea au oprit de 2 ori, iar un singur pilot, mexicanul de la Sauber, Sergio Perez, o singura data. Asta a facut ca toate echipele sa priveasca cu atentie si sa ia notite.
Contrar tuturor asteptarilor, cursele cu o singura oprire sunt evenimente sigure pe anumite circuite. Eleronul mobil nu a produs atat de multe depasiri pe cat ne-am fi asteptat. Dar as argumenta ca a fost mult mai bine decat daca ar fi fost prea multe. Pentru a va reaminti, DRS- sau Sistemul de reducere a frecarii, care se deschide pe linia dreapta a circuitului pentru a creste viteza, poate fi folosit doar cand esti la o secunda de masina din fata ta.
Primul viraj de la Albert Park este un viraj care pune probleme/care te fura, asa ca ma astept la mai multe depasiri in primul viraj din Malaiezia. De fapt as argumenta ca vom avea o cursa mult mai reprezentativa la Sepang. De cateva ori DRS a functionat cu siguranta. Chiar daca un pilot nu a reusit s ail depaseasca pe cel din fata sa acesta s-a apropiat atat de mult incat efectiv au avut o cursa de urmarire pe traseu.
Cat despre KERS, care inmagazineaza energie la franarepe care apoi o poti folosi pentru a creste puterea masinii, acesta a fost probabil cel mai putin performant dintre cele trei. Red Bull, care s-au si impus in cursa, nici macar nu au folosit KERS pe parcursul weekendului, asa ca in mod cert acesta nu este necesar. Astfel, devine o strategie daca sa folosesti sau nu KERS cursa dupa cursa. De asemenea, inteleg fanii care nu sunt de acord cu idea ca masini diferite sa beneficieze de setari diferite.
'Vettel nu va avea propria cursa daca recenta revigorare a echipei McLaren nu este ceva temporar'
Sa explic aceste reguli, fara a ma afunda in prea multe detalii, este una din provocarile pe care le intalnesc din postura de comentator al BBC. In mod evident prima cursa a lasat loc si de mai bine, dar m-am bucurat de ea.
Germanul a fost intr-o forma de invidiat weekendul trecut, dar nu va fi totul de partea sa daca recenta revigorare a McLarenului nu a fost doar o simpla scanteie. Nici Ferrari nu a aratat ce poate cand sunt la capacitate maxima.
Se anunta un sezon interesant. Sa speram ca noile reguli vor ajuta si mai mult spectacolul.
Acum ca am vazut prima cursa, ce concluzii putem trage? Noile reguli au facut vreo diferenta? A fost Marele Premiu al Australiei o cursa interesanta si la ce ne putem astepta anul acesta? Ca sa raspund la ultima intrebare nu cred ca a fost un mare premiu clasic in care sa te folosesti de orice mijloace, desi nu a fost o cursa rea. Crucial/Capital, am vazut suficiente in ea ca sa ne putem astepta la niste curse spectaculoase in viitor. In ceea ce priveste cele trei mari schimbari: cauciucuri, KERS si eleron mobil, le-as da timid ok-ul.
'Vom vedea o cursa mai reprezentativa cu totii la Sepang'
Pirelli, care a devenit furnizorul de cauciuri in locul celor de la Bridgestone, a dat emotii in iarna tuturor. Viteza la care cauciucurile produse de acestia incepeau sa se degradeze sugera ca in curse s-ar putea sa vedem un sir nesfarsit de opriri, care ar fi facut ca telespectatorului sa ii fie imposibil sa urmareasca o cursa. Aceste temeri s-au dovedit nefondate in Australia. Cativa piloti s-au oprit de trei ori la Albert Park, dar majoritatea au oprit de 2 ori, iar un singur pilot, mexicanul de la Sauber, Sergio Perez, o singura data. Asta a facut ca toate echipele sa priveasca cu atentie si sa ia notite.
Contrar tuturor asteptarilor, cursele cu o singura oprire sunt evenimente sigure pe anumite circuite. Eleronul mobil nu a produs atat de multe depasiri pe cat ne-am fi asteptat. Dar as argumenta ca a fost mult mai bine decat daca ar fi fost prea multe. Pentru a va reaminti, DRS- sau Sistemul de reducere a frecarii, care se deschide pe linia dreapta a circuitului pentru a creste viteza, poate fi folosit doar cand esti la o secunda de masina din fata ta.
Primul viraj de la Albert Park este un viraj care pune probleme/care te fura, asa ca ma astept la mai multe depasiri in primul viraj din Malaiezia. De fapt as argumenta ca vom avea o cursa mult mai reprezentativa la Sepang. De cateva ori DRS a functionat cu siguranta. Chiar daca un pilot nu a reusit s ail depaseasca pe cel din fata sa acesta s-a apropiat atat de mult incat efectiv au avut o cursa de urmarire pe traseu.
Cat despre KERS, care inmagazineaza energie la franarepe care apoi o poti folosi pentru a creste puterea masinii, acesta a fost probabil cel mai putin performant dintre cele trei. Red Bull, care s-au si impus in cursa, nici macar nu au folosit KERS pe parcursul weekendului, asa ca in mod cert acesta nu este necesar. Astfel, devine o strategie daca sa folosesti sau nu KERS cursa dupa cursa. De asemenea, inteleg fanii care nu sunt de acord cu idea ca masini diferite sa beneficieze de setari diferite.
'Vettel nu va avea propria cursa daca recenta revigorare a echipei McLaren nu este ceva temporar'
Sa explic aceste reguli, fara a ma afunda in prea multe detalii, este una din provocarile pe care le intalnesc din postura de comentator al BBC. In mod evident prima cursa a lasat loc si de mai bine, dar m-am bucurat de ea.
Germanul a fost intr-o forma de invidiat weekendul trecut, dar nu va fi totul de partea sa daca recenta revigorare a McLarenului nu a fost doar o simpla scanteie. Nici Ferrari nu a aratat ce poate cand sunt la capacitate maxima.
Se anunta un sezon interesant. Sa speram ca noile reguli vor ajuta si mai mult spectacolul.
David Coulthard scrie pentru Daily telegraph in UK, fiind si comentator pentru BBC Formula 1 si ambasador al brandului Red Bull Racing.
Trimite unui prieten
Vezi toate comentariile (3)
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
-
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
-
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
-
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei



Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 6 Aprilie 2011