Veteranul David Coulthard are asteptari mari de la cursa din Malaezia

In timp ce ne indreptam spre Malaezia, David Coulthard spera ca vom avea parte de o cursa traditionala in ciuda tuturor inovatiilor ce au apaurt in sezonul 2011 in Formula 1. Unii le-au catalogat ca un posibil factor de risc si ca un artificiu pentru a obtine avantaje, altii le-au asteptat cu entuziasm si le-au considerat inovative. Rar s-a intamplat ca noutatile tehnologice sa provoace o dezbatere atat de aprinsa in pregatirile din pre sezon.
Trimite unui prieten
Desigur, toate acestea se intampla pentru ca in zilele noastre, Formula 1 atrage un nou segment de public. Din ce in ce mai multi fani devin inraiti si termeni precum Kinetic Energy Recovery System (KERS), eleron ajustabil sau cauciuc care se consuma rapid sunt utilizati in intreaga lume de parca cu totii am fi niste guru ai ingineriei. Ceea ce e grozav, dar daca F1 vrea sa isi pastreze fanii, noile reguli trebuie sa functioneze- acestea trebuie sa contribuie la spectacol.
Acum ca am vazut prima cursa, ce concluzii putem trage? Noile reguli au facut vreo diferenta? A fost Marele Premiu al Australiei o cursa interesanta si la ce ne putem astepta anul acesta? Ca sa raspund la ultima intrebare nu cred ca a fost un mare premiu clasic in care sa te folosesti de orice mijloace, desi nu a fost o cursa rea. Crucial/Capital, am vazut suficiente in ea ca sa ne putem astepta la niste curse spectaculoase in viitor. In ceea ce priveste cele trei mari schimbari: cauciucuri, KERS si eleron mobil, le-as da timid ok-ul.
'Vom vedea o cursa mai reprezentativa cu totii la Sepang'
Pirelli, care a devenit furnizorul de cauciuri in locul celor de la Bridgestone, a dat emotii in iarna tuturor. Viteza la care cauciucurile produse de acestia incepeau sa se degradeze sugera ca in curse s-ar putea sa vedem un sir nesfarsit de opriri, care ar fi facut ca telespectatorului sa ii fie imposibil sa urmareasca o cursa. Aceste temeri s-au dovedit nefondate in Australia. Cativa piloti s-au oprit de trei ori la Albert Park, dar majoritatea au oprit de 2 ori, iar un singur pilot, mexicanul de la Sauber, Sergio Perez, o singura data. Asta a facut ca toate echipele sa priveasca cu atentie si sa ia notite.
Contrar tuturor asteptarilor, cursele cu o singura oprire sunt evenimente sigure pe anumite circuite. Eleronul mobil nu a produs atat de multe depasiri pe cat ne-am fi asteptat. Dar as argumenta ca a fost mult mai bine decat daca ar fi fost prea multe. Pentru a va reaminti, DRS- sau Sistemul de reducere a frecarii, care se deschide pe linia dreapta a circuitului pentru a creste viteza, poate fi folosit doar cand esti la o secunda de masina din fata ta.
Primul viraj de la Albert Park este un viraj care pune probleme/care te fura, asa ca ma astept la mai multe depasiri in primul viraj din Malaiezia. De fapt as argumenta ca vom avea o cursa mult mai reprezentativa la Sepang. De cateva ori DRS a functionat cu siguranta. Chiar daca un pilot nu a reusit s ail depaseasca pe cel din fata sa acesta s-a apropiat atat de mult incat efectiv au avut o cursa de urmarire pe traseu.
Cat despre KERS, care inmagazineaza energie la franarepe care apoi o poti folosi pentru a creste puterea masinii, acesta a fost probabil cel mai putin performant dintre cele trei. Red Bull, care s-au si impus in cursa, nici macar nu au folosit KERS pe parcursul weekendului, asa ca in mod cert acesta nu este necesar. Astfel, devine o strategie daca sa folosesti sau nu KERS cursa dupa cursa. De asemenea, inteleg fanii care nu sunt de acord cu idea ca masini diferite sa beneficieze de setari diferite.
'Vettel nu va avea propria cursa daca recenta revigorare a echipei McLaren nu este ceva temporar'
Sa explic aceste reguli, fara a ma afunda in prea multe detalii, este una din provocarile pe care le intalnesc din postura de comentator al BBC. In mod evident prima cursa a lasat loc si de mai bine, dar m-am bucurat de ea.
Germanul a fost intr-o forma de invidiat weekendul trecut, dar nu va fi totul de partea sa daca recenta revigorare a McLarenului nu a fost doar o simpla scanteie. Nici Ferrari nu a aratat ce poate cand sunt la capacitate maxima.
Se anunta un sezon interesant. Sa speram ca noile reguli vor ajuta si mai mult spectacolul.
Acum ca am vazut prima cursa, ce concluzii putem trage? Noile reguli au facut vreo diferenta? A fost Marele Premiu al Australiei o cursa interesanta si la ce ne putem astepta anul acesta? Ca sa raspund la ultima intrebare nu cred ca a fost un mare premiu clasic in care sa te folosesti de orice mijloace, desi nu a fost o cursa rea. Crucial/Capital, am vazut suficiente in ea ca sa ne putem astepta la niste curse spectaculoase in viitor. In ceea ce priveste cele trei mari schimbari: cauciucuri, KERS si eleron mobil, le-as da timid ok-ul.
'Vom vedea o cursa mai reprezentativa cu totii la Sepang'
Pirelli, care a devenit furnizorul de cauciuri in locul celor de la Bridgestone, a dat emotii in iarna tuturor. Viteza la care cauciucurile produse de acestia incepeau sa se degradeze sugera ca in curse s-ar putea sa vedem un sir nesfarsit de opriri, care ar fi facut ca telespectatorului sa ii fie imposibil sa urmareasca o cursa. Aceste temeri s-au dovedit nefondate in Australia. Cativa piloti s-au oprit de trei ori la Albert Park, dar majoritatea au oprit de 2 ori, iar un singur pilot, mexicanul de la Sauber, Sergio Perez, o singura data. Asta a facut ca toate echipele sa priveasca cu atentie si sa ia notite.
Contrar tuturor asteptarilor, cursele cu o singura oprire sunt evenimente sigure pe anumite circuite. Eleronul mobil nu a produs atat de multe depasiri pe cat ne-am fi asteptat. Dar as argumenta ca a fost mult mai bine decat daca ar fi fost prea multe. Pentru a va reaminti, DRS- sau Sistemul de reducere a frecarii, care se deschide pe linia dreapta a circuitului pentru a creste viteza, poate fi folosit doar cand esti la o secunda de masina din fata ta.
Primul viraj de la Albert Park este un viraj care pune probleme/care te fura, asa ca ma astept la mai multe depasiri in primul viraj din Malaiezia. De fapt as argumenta ca vom avea o cursa mult mai reprezentativa la Sepang. De cateva ori DRS a functionat cu siguranta. Chiar daca un pilot nu a reusit s ail depaseasca pe cel din fata sa acesta s-a apropiat atat de mult incat efectiv au avut o cursa de urmarire pe traseu.
Cat despre KERS, care inmagazineaza energie la franarepe care apoi o poti folosi pentru a creste puterea masinii, acesta a fost probabil cel mai putin performant dintre cele trei. Red Bull, care s-au si impus in cursa, nici macar nu au folosit KERS pe parcursul weekendului, asa ca in mod cert acesta nu este necesar. Astfel, devine o strategie daca sa folosesti sau nu KERS cursa dupa cursa. De asemenea, inteleg fanii care nu sunt de acord cu idea ca masini diferite sa beneficieze de setari diferite.
'Vettel nu va avea propria cursa daca recenta revigorare a echipei McLaren nu este ceva temporar'
Sa explic aceste reguli, fara a ma afunda in prea multe detalii, este una din provocarile pe care le intalnesc din postura de comentator al BBC. In mod evident prima cursa a lasat loc si de mai bine, dar m-am bucurat de ea.
Germanul a fost intr-o forma de invidiat weekendul trecut, dar nu va fi totul de partea sa daca recenta revigorare a McLarenului nu a fost doar o simpla scanteie. Nici Ferrari nu a aratat ce poate cand sunt la capacitate maxima.
Se anunta un sezon interesant. Sa speram ca noile reguli vor ajuta si mai mult spectacolul.
David Coulthard scrie pentru Daily telegraph in UK, fiind si comentator pentru BBC Formula 1 si ambasador al brandului Red Bull Racing.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (3)
-
Trusa roata rezerva cric suport cheie 997504622r renault... 400 Lei
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
-
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
Planetara dreapta - fata renault master ii 2.5 dci 84 kw 114cp... 300 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Far xenon audi a4 b6 - dr 8e0941004p / 8e0941030t / complet... 350 €
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 180 Lei
-
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
Vw golf diesel 2000 1000 €
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
-
Radar senzor acc distronic audi a6 / a7 4k rs6 rs7 2019 2020... 1750 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
-
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
Suport maner 820028464 renault megane 2 [2002 - 2006] 72 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
-
Balast xenon magneti marelli bmw seria 3 e46 1997-2006... 1090 Lei
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 250 Lei
Actuator / servomotor / motoras grila activa volvo xc40 2018... 250 Lei
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei



Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 6 Aprilie 2011