Vettel a obtinut prima victorie la Singapore cu Pirelli

Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing, si-a trecut in cont cea de-a noua victorie din acest sezon cu Pirelli, dar locul secund obtinut de Jenson Button (McLaren), singurul adversar al germanului in lupta pentru titlu, muta lupta pentru coroana mondiala in Japonia.
Trimite unui prieten
Marele Premiu al Republicii Singapore - desfasurat in nocturna la temperaturi de peste 30 grade Celsius si umiditate de aproape 80% - este una dintre cele mai dificile curse ale sezonului. Durata cursei si mai ales faptul ca monoposturile sunt alimentate cu o cantitate mare de combustibil solicita la maximum pneurile, mai ales ca in toate cele 23 de viraje ale circuitului se trece peste vibratoare.
Pilotii din top 10 s-au calificat pe grila de start folosind pneurile P Zero Rosii, de compozitie supersoft, dar pilotul echipei Force India, Paul di Resta, a ales sa plece la start de pe pozitia a zecea cu pneurile P Zero Galbene, de compozitie soft, dupa ce in Q3, ultima parte a calificarilor, nu a mai iesit deloc pe circuit. Aceasta strategie i-a permis lui Di Resta sa parcurga 19 tururi in prima parte a cursei, cu pneurile de compozitie soft si cu rezervorul plin. Pilotul echipei Force India a trecut apoi pe pneuri de compozitie supersoft si a terminat cursa cu pneurile P Zero Galbene. Paul di Resta a terminat cursa pe locul 6 dupa ce a parcurs 33 de tururi cu pneurile de compozitie soft, obtinand cel mai bun rezultat dintre pilotii care au ales o strategie cu doua opriri la boxe. Locul 6 din Singapore este si cel mai bun rezultat din cariera pentru Di Resta in Formula 1.
Vettel a avut o strategie cu trei opriri la boxe si si-a asigurat astfel a noua victorie din acest sezon. Germanul a plecat cu pneurile de compozitie supersoft, dupa care a schimbat de doua ori cu pneuri de compozitie soft la jumatatea cursei. Germanul, foarte aproape sa devina cel mai tanar dublu campion mondial din istoria Formulei 1, a terminat cursa cu pneurile de compozitie supersoft, gestionandu-si perfect strategia de la start pana la sosire.
Imediat dupa jumatatea cursei, masina de siguranta a iesit pe circuit in urma unui accident (pana acum nici o cursa de la Singapore nu s-a desfasurat fara interventia masinii de siguranta), ceea ce a facut ca Vettel sa piarda avansul de 22 secunde. In aceste conditii, strategia fiecarui pilot a jucat un rol extrem de important deorece pilotii din fruntea cursei au profitat si de acest moment pentru a schimba pneurile. Un alt factor care a influentat strategia opririlor la boxe a fost si durata mare a unui pit stop. Pe circuitul din Singapore linia de intrare si iesire la boxe are 404 metri, iar viteza la boxe este mai mica decat pe alte circuite. In total, o oprire dureaza peste 30 de secunde, chiar daca durata schimbului de pneuri este de doar trei - patru secunde.
Diferenta de viteza intre pneurile de compozitie soft si supersoft, de peste o secunda pe tur, a adus numeroase oportunitati de depasire pe parcursul cursei. Lewis Hamilton a iesit din lupta pentru un loc pe podium dupa un acrosaj cu Felipe Massa, dar in ciuda acestui accident, a unei penalizari cu drive-through si a cinci vizite la boxe pilotul echipei McLaren a reusit sa termine pe pozitia a cincea folosindu-se eficient de calitatile pneurilor Pirelli de compozitie soft si supersoft.
"A fost o cursa extrem de spectaculoasa pe nocturna in Singapore, iar strategia in ceea ce priveste schimbul de pneuri a fost cruciala. Caldura, umiditatea si durata cursei au facut ca pneurile sa fie solicitate aici la maximum, dar ambele compozitii s-au comportat impecabil pe durata celor peste doua ore de cursa. Nu au existat probleme particulare, iar uzura a avut un caracter normal tinand cont de caracteristicile acestei curse. Aceasta a fost una dintre cele mai complicate curse ale sezonului in ceea ce priveste strategia si fiecare echipa a ales-o pe cea pe care a crezut-o cea mai buna. Inca o data am avut parte de un final spectaculos, cu Jenson Button atacand pozitia lui Sebastian Vettel pana in ultimul tur. Organizatorii de aici au facut o treaba extraordinara, facand din cursa de la Singapore una dintre cele mai frumoase din acest sezon competitional", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Pilotii din top 10 s-au calificat pe grila de start folosind pneurile P Zero Rosii, de compozitie supersoft, dar pilotul echipei Force India, Paul di Resta, a ales sa plece la start de pe pozitia a zecea cu pneurile P Zero Galbene, de compozitie soft, dupa ce in Q3, ultima parte a calificarilor, nu a mai iesit deloc pe circuit. Aceasta strategie i-a permis lui Di Resta sa parcurga 19 tururi in prima parte a cursei, cu pneurile de compozitie soft si cu rezervorul plin. Pilotul echipei Force India a trecut apoi pe pneuri de compozitie supersoft si a terminat cursa cu pneurile P Zero Galbene. Paul di Resta a terminat cursa pe locul 6 dupa ce a parcurs 33 de tururi cu pneurile de compozitie soft, obtinand cel mai bun rezultat dintre pilotii care au ales o strategie cu doua opriri la boxe. Locul 6 din Singapore este si cel mai bun rezultat din cariera pentru Di Resta in Formula 1.
Vettel a avut o strategie cu trei opriri la boxe si si-a asigurat astfel a noua victorie din acest sezon. Germanul a plecat cu pneurile de compozitie supersoft, dupa care a schimbat de doua ori cu pneuri de compozitie soft la jumatatea cursei. Germanul, foarte aproape sa devina cel mai tanar dublu campion mondial din istoria Formulei 1, a terminat cursa cu pneurile de compozitie supersoft, gestionandu-si perfect strategia de la start pana la sosire.
Imediat dupa jumatatea cursei, masina de siguranta a iesit pe circuit in urma unui accident (pana acum nici o cursa de la Singapore nu s-a desfasurat fara interventia masinii de siguranta), ceea ce a facut ca Vettel sa piarda avansul de 22 secunde. In aceste conditii, strategia fiecarui pilot a jucat un rol extrem de important deorece pilotii din fruntea cursei au profitat si de acest moment pentru a schimba pneurile. Un alt factor care a influentat strategia opririlor la boxe a fost si durata mare a unui pit stop. Pe circuitul din Singapore linia de intrare si iesire la boxe are 404 metri, iar viteza la boxe este mai mica decat pe alte circuite. In total, o oprire dureaza peste 30 de secunde, chiar daca durata schimbului de pneuri este de doar trei - patru secunde.
Diferenta de viteza intre pneurile de compozitie soft si supersoft, de peste o secunda pe tur, a adus numeroase oportunitati de depasire pe parcursul cursei. Lewis Hamilton a iesit din lupta pentru un loc pe podium dupa un acrosaj cu Felipe Massa, dar in ciuda acestui accident, a unei penalizari cu drive-through si a cinci vizite la boxe pilotul echipei McLaren a reusit sa termine pe pozitia a cincea folosindu-se eficient de calitatile pneurilor Pirelli de compozitie soft si supersoft.
"A fost o cursa extrem de spectaculoasa pe nocturna in Singapore, iar strategia in ceea ce priveste schimbul de pneuri a fost cruciala. Caldura, umiditatea si durata cursei au facut ca pneurile sa fie solicitate aici la maximum, dar ambele compozitii s-au comportat impecabil pe durata celor peste doua ore de cursa. Nu au existat probleme particulare, iar uzura a avut un caracter normal tinand cont de caracteristicile acestei curse. Aceasta a fost una dintre cele mai complicate curse ale sezonului in ceea ce priveste strategia si fiecare echipa a ales-o pe cea pe care a crezut-o cea mai buna. Inca o data am avut parte de un final spectaculos, cu Jenson Button atacand pozitia lui Sebastian Vettel pana in ultimul tur. Organizatorii de aici au facut o treaba extraordinara, facand din cursa de la Singapore una dintre cele mai frumoase din acest sezon competitional", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Egr vw passat b6 2.0 tdi an 2009 2010 2011 2012 298 Lei
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
Usita rezervor 3g9809857a vw passat b8 sedan (3g2, cb2) 2.0... 250 Lei
-
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Telescop fata dreapta opel tigra z14xep - (2004 2010) 75 Lei
-
Broasca haion smart forfour incuietoare portbagaj 150 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
-
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
Ford focus benzina 2013 4690 €
-
Difuzor bara spate + ornament esapament toba compatibil audi... 1120 Lei
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
-
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
Suport maner 820028464 renault megane 2 [2002 - 2006] 72 Lei
Conducte tur retur injectoare bmw 2.0d m47 seria 1 3 e87 e90... 100 Lei
-
Pachet filtru particule cnh original audi a4, a5, a6, q5 2.0... 8000 Lei
Folie faruri / stopuri premium ppf lights black negru 60cm x... 1225 Lei
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31000 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Actuator / servomotor / motoras grila activa volvo xc40 2018... 250 Lei
-
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
-
Dacia duster dci 2022 12750 €
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
Conducta frana mini one r50 (ra3) 1.6 2003 250 Lei
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Bara spate mercedes clk w209 me-clk-209-bslook-r1fp 339 €
Set praguri stanga / dreapta dacia logan fab. 2004 -... 640 Lei



Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 26 Septembrie 2011