Vettel a obtinut prima victorie la Singapore cu Pirelli
Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing, si-a trecut in cont cea de-a noua victorie din acest sezon cu Pirelli, dar locul secund obtinut de Jenson Button (McLaren), singurul adversar al germanului in lupta pentru titlu, muta lupta pentru coroana mondiala in Japonia.
Marele Premiu al Republicii Singapore - desfasurat in nocturna la temperaturi de peste 30 grade Celsius si umiditate de aproape 80% - este una dintre cele mai dificile curse ale sezonului. Durata cursei si mai ales faptul ca monoposturile sunt alimentate cu o cantitate mare de combustibil solicita la maximum pneurile, mai ales ca in toate cele 23 de viraje ale circuitului se trece peste vibratoare.
Pilotii din top 10 s-au calificat pe grila de start folosind pneurile P Zero Rosii, de compozitie supersoft, dar pilotul echipei Force India, Paul di Resta, a ales sa plece la start de pe pozitia a zecea cu pneurile P Zero Galbene, de compozitie soft, dupa ce in Q3, ultima parte a calificarilor, nu a mai iesit deloc pe circuit. Aceasta strategie i-a permis lui Di Resta sa parcurga 19 tururi in prima parte a cursei, cu pneurile de compozitie soft si cu rezervorul plin. Pilotul echipei Force India a trecut apoi pe pneuri de compozitie supersoft si a terminat cursa cu pneurile P Zero Galbene. Paul di Resta a terminat cursa pe locul 6 dupa ce a parcurs 33 de tururi cu pneurile de compozitie soft, obtinand cel mai bun rezultat dintre pilotii care au ales o strategie cu doua opriri la boxe. Locul 6 din Singapore este si cel mai bun rezultat din cariera pentru Di Resta in Formula 1.
Vettel a avut o strategie cu trei opriri la boxe si si-a asigurat astfel a noua victorie din acest sezon. Germanul a plecat cu pneurile de compozitie supersoft, dupa care a schimbat de doua ori cu pneuri de compozitie soft la jumatatea cursei. Germanul, foarte aproape sa devina cel mai tanar dublu campion mondial din istoria Formulei 1, a terminat cursa cu pneurile de compozitie supersoft, gestionandu-si perfect strategia de la start pana la sosire.
Imediat dupa jumatatea cursei, masina de siguranta a iesit pe circuit in urma unui accident (pana acum nici o cursa de la Singapore nu s-a desfasurat fara interventia masinii de siguranta), ceea ce a facut ca Vettel sa piarda avansul de 22 secunde. In aceste conditii, strategia fiecarui pilot a jucat un rol extrem de important deorece pilotii din fruntea cursei au profitat si de acest moment pentru a schimba pneurile. Un alt factor care a influentat strategia opririlor la boxe a fost si durata mare a unui pit stop. Pe circuitul din Singapore linia de intrare si iesire la boxe are 404 metri, iar viteza la boxe este mai mica decat pe alte circuite. In total, o oprire dureaza peste 30 de secunde, chiar daca durata schimbului de pneuri este de doar trei - patru secunde.
Diferenta de viteza intre pneurile de compozitie soft si supersoft, de peste o secunda pe tur, a adus numeroase oportunitati de depasire pe parcursul cursei. Lewis Hamilton a iesit din lupta pentru un loc pe podium dupa un acrosaj cu Felipe Massa, dar in ciuda acestui accident, a unei penalizari cu drive-through si a cinci vizite la boxe pilotul echipei McLaren a reusit sa termine pe pozitia a cincea folosindu-se eficient de calitatile pneurilor Pirelli de compozitie soft si supersoft.
"A fost o cursa extrem de spectaculoasa pe nocturna in Singapore, iar strategia in ceea ce priveste schimbul de pneuri a fost cruciala. Caldura, umiditatea si durata cursei au facut ca pneurile sa fie solicitate aici la maximum, dar ambele compozitii s-au comportat impecabil pe durata celor peste doua ore de cursa. Nu au existat probleme particulare, iar uzura a avut un caracter normal tinand cont de caracteristicile acestei curse. Aceasta a fost una dintre cele mai complicate curse ale sezonului in ceea ce priveste strategia si fiecare echipa a ales-o pe cea pe care a crezut-o cea mai buna. Inca o data am avut parte de un final spectaculos, cu Jenson Button atacand pozitia lui Sebastian Vettel pana in ultimul tur. Organizatorii de aici au facut o treaba extraordinara, facand din cursa de la Singapore una dintre cele mai frumoase din acest sezon competitional", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Pilotii din top 10 s-au calificat pe grila de start folosind pneurile P Zero Rosii, de compozitie supersoft, dar pilotul echipei Force India, Paul di Resta, a ales sa plece la start de pe pozitia a zecea cu pneurile P Zero Galbene, de compozitie soft, dupa ce in Q3, ultima parte a calificarilor, nu a mai iesit deloc pe circuit. Aceasta strategie i-a permis lui Di Resta sa parcurga 19 tururi in prima parte a cursei, cu pneurile de compozitie soft si cu rezervorul plin. Pilotul echipei Force India a trecut apoi pe pneuri de compozitie supersoft si a terminat cursa cu pneurile P Zero Galbene. Paul di Resta a terminat cursa pe locul 6 dupa ce a parcurs 33 de tururi cu pneurile de compozitie soft, obtinand cel mai bun rezultat dintre pilotii care au ales o strategie cu doua opriri la boxe. Locul 6 din Singapore este si cel mai bun rezultat din cariera pentru Di Resta in Formula 1.
Vettel a avut o strategie cu trei opriri la boxe si si-a asigurat astfel a noua victorie din acest sezon. Germanul a plecat cu pneurile de compozitie supersoft, dupa care a schimbat de doua ori cu pneuri de compozitie soft la jumatatea cursei. Germanul, foarte aproape sa devina cel mai tanar dublu campion mondial din istoria Formulei 1, a terminat cursa cu pneurile de compozitie supersoft, gestionandu-si perfect strategia de la start pana la sosire.
Imediat dupa jumatatea cursei, masina de siguranta a iesit pe circuit in urma unui accident (pana acum nici o cursa de la Singapore nu s-a desfasurat fara interventia masinii de siguranta), ceea ce a facut ca Vettel sa piarda avansul de 22 secunde. In aceste conditii, strategia fiecarui pilot a jucat un rol extrem de important deorece pilotii din fruntea cursei au profitat si de acest moment pentru a schimba pneurile. Un alt factor care a influentat strategia opririlor la boxe a fost si durata mare a unui pit stop. Pe circuitul din Singapore linia de intrare si iesire la boxe are 404 metri, iar viteza la boxe este mai mica decat pe alte circuite. In total, o oprire dureaza peste 30 de secunde, chiar daca durata schimbului de pneuri este de doar trei - patru secunde.
Diferenta de viteza intre pneurile de compozitie soft si supersoft, de peste o secunda pe tur, a adus numeroase oportunitati de depasire pe parcursul cursei. Lewis Hamilton a iesit din lupta pentru un loc pe podium dupa un acrosaj cu Felipe Massa, dar in ciuda acestui accident, a unei penalizari cu drive-through si a cinci vizite la boxe pilotul echipei McLaren a reusit sa termine pe pozitia a cincea folosindu-se eficient de calitatile pneurilor Pirelli de compozitie soft si supersoft.
"A fost o cursa extrem de spectaculoasa pe nocturna in Singapore, iar strategia in ceea ce priveste schimbul de pneuri a fost cruciala. Caldura, umiditatea si durata cursei au facut ca pneurile sa fie solicitate aici la maximum, dar ambele compozitii s-au comportat impecabil pe durata celor peste doua ore de cursa. Nu au existat probleme particulare, iar uzura a avut un caracter normal tinand cont de caracteristicile acestei curse. Aceasta a fost una dintre cele mai complicate curse ale sezonului in ceea ce priveste strategia si fiecare echipa a ales-o pe cea pe care a crezut-o cea mai buna. Inca o data am avut parte de un final spectaculos, cu Jenson Button atacand pozitia lui Sebastian Vettel pana in ultimul tur. Organizatorii de aici au facut o treaba extraordinara, facand din cursa de la Singapore una dintre cele mai frumoase din acest sezon competitional", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
PieseAuto.ro
Pastile solubile in loc de lichid pentru parbriz: sunt bune de ceva?
StiriPeSurse.ro
Ultimă oră – Bașcana Găgăuziei a fost trimisă în judecată: procesul are mize de zeci de milioane...
PieseAuto.ro
Valva EGR: ce simptome are o masina diesel cu EGR-ul stricat?
mai multe
Publicat în categoria: Formula 1
DATA PUBLICĂRII: 26 Septembrie 2011