Vettel obtine un nou titlu mondial la formula 1 dupa o cursa cu patru opriri la boxe in marele premiu al braziliei

Vettel obtine un nou titlu mondial la formula 1 dupa o cursa cu patru opriri la boxe in marele premiu al braziliei
Sebastian Vettel de la Red Bull obtine cel de-al treilea titlu consecutiv - ceea ce il face cel mai tanar campion mondial din toate timpurilr - la finalul unui Grand Prix dramatic, in timp ce britanicul Jenson Button de la McLaren obtine cea de-a treia vitctorie a sezonului. Vettel a oprit de patru ori pentru a reusi in final clasarea pe locul sase, pierzand timp din cauza unei rasuciri si a avariilor suferite in urma contactului cu un alt concurent in primul tur. Pneurile hard, P Zero Argintiu si cele medii P Zero Alb au fost nominalizate pentru aceasta cursa, in timp ce pneurile intermediare Cinturato Green si cele de ploaie Cinturato Albastru a fost de asemenea folosite.
Distribuie pe Facebook
Toti pilotii au luat startul in cursa pe pneuri medii in afara de Michael Schumacher (Mercedes), Kamui Kobayashi (Sauber) si Romain Grosjean (Lotus) care au pornit pe hard-uri. Curasa a pornit pe o temperature ambientala de 19 grade cu o burnita usoara, dar ploaie s-a intensificat pe parcursul primelor 10 tururi. Pilotul Lotus, Kimi Raikkonen a oprit primul si a schimbat pe pneuri intermediare Cinturato Verde, in turul cinci, urmat progresiv de toti ceilalti piloti.

Button, clasat pe locul doi pe grila de start a preluat conducerea inca din start si a ramas pe medii pana cand ploaia a inceput sa cada in averse. Stategiile diferite au schimbat insa ordinea stabilita: Heikki Kovalainen de la Caterham a ajuns pe sase, in fata lui Timo Glock de la Marussia pe sapte - ambii ramanand pe slick-uri pana in turul 15, respectiv 14.

Cand safety-car-ul a iesit pentru 10 tururi, Button a schimbat in turul 23 pe pneuri hard, in timp ce pista inca era uda dar ploaia incetase. In ultimele secvente ale cursei, ploaia a revenit mult mai puternic, ceea ce a facut imposibila ramanerea pe slick-uri.

In turul 50, pilotul Mercedes Nico Rosberg a iesit pe intermediare, in timp ce Vettel a oprit pentru medii in turul 52, iar doua tururi mai tarziu pentru intermediare din cauza intetirii ploii. In turul 57 Button face cea de-a doua si ultima oprire pentru pneuri intermediare fara sa piarda conducerea. Daniel Ricciardo de la Toro Rosso si Kovalainen au incheiat cursa pe pneurile de ploaie Cinturato Albastru.

Strategia pneurilor pentru Vettel a costat in pornirea pe pneuri medii, schimbul acestora cu intermediare, apoi cu hard, apoi cu medii, iar in final din nou cu intermediare. Rivalul sau la titlu, Fernando Alonso, care avea nevoie sa incheie cel putin pe locul trei, daca Vettel incheia pe 10 sau mai jos pentru a obtine titlul, a facut cu o oprire mai putin: a inceput pe medii, a trecut pe intermediare, apoi pe medii si in final iar pe intermediare.

Regula spune ca pilotii trebuie sa utilizeze ambele compozitii slick nominalizate pe parcursul cursei, doar daca nu au utilizat intermediare sau ploi. Button a fost singurul dintre pilotii care oprit de doua ori, toti ceilalti au facut cel putin inca o oprire in plus.

Paul Hmebery, directorul Pirelli Motorsport a concluzionat:"In aceasta zi, acum 11 ani am castigat Campionatul Mondial de Raliuri cu Richard Burns, astfel ca este extraordinar ca astazi am avut o lupta dramatic pentru deciderea titlului, aici la Interlagos. Vremea a jucat un rol major in acest process, obligand echipele sa-si schimbe strategiile si sa reactioneze rapid la conditiile schimbatoare. Echipele au avut in mod special o misiune grea deoarele in calificari si antrenamente vremea a fost mult mai calda si mai uscata, astfel ca azi a fost un pas in necunoscut. Cu o vreme atat de imprevizibila, unele echipe au utilizat strategia de a pune un pilot pe slick-uri si unul pe intermediare, pentru a putea avea date in timp real despre performantele pneurilor. O alta variabila ce a afectat strategia a fost perioada destul de lunga sub safety car din prima jumatate a cursei, ceea ce a redus uzura pneurilor in timp ce masinile aveau inca greutatea maxima. Chiar si cand ploaia a devenit abundenta in prima parte a cursei, pneurile medii inca generau destula caldura si aderenta pentru a-i permite lui Button sa mentina controlul fara sa treaca pe intermediare. Felicitari lui Sebastian Vettel si Red Bull, care si-ai adaptat brilliant strategia la schimbarile circumstantiale, ca si lui Fernando Alonso si Ferrari, care i-au impins cu fiecare inch. Vrem de asemenea sa-l felicitam pe Jenson Button, care a scos maximum atat din slick-uri cat si din intermediare si nu in ultimul rand lui Michael Schumacher, un mare campion si un mare ambasador al acestui sport si care a incheiat ultimul Grad Prix al carierei in puncte."

Distribuie pe Facebook
mai multe