Masina Groazei - Episodul 2
"Cam acum 2 ani, pe cand aveam vreo 16 ani, un tovaras din cartier avea o Dacie 1310 pe care o mai are si acum. Trebuia sa mearga sa-i schimbe bujiile si a vrut sa ne ia cu el, pe mine si inca cativa prieteni. Ok, nicio problema. Deci plecam spre centru pentru a cumpara bujii ... nici nu plecam bine ca dupa 100 m, pe o strada aglomerata ziua, fiind langa Tribunal (cine sta in Pitesti stie cum sta treaba in aceasta zona), in fata noastra apare un Logan de politie care iesea cu fata dintr-o parcare.
Soferu' Daciei, sa-i spunem P., care tocmai avusese o "cearta" cu niste politai cu o seara in urma, se da cu masina spre el si trece milimetric, in ciuda celor intamplate cu o zi inainte. Treaba amuzanta fusese cu o zi inainte cand P. se certase dupa ce avusese o tentativa de drift undeva in Parcul Trivale, iar politistii am aprins girofarul si l-au oprit. Prezinta baiatu' actele si are loc urmatorul dialog:
P. : "Nu, nu amendaaaa:(( "
Politistul: "Atunci iti luam carnetul"P.:" Nu, nu carnetuul :(( "
Politistul: "Trebuie sa-ti facem ceva, nu te lasam asa,iti luam talonul "P.:" Nu, nu talonuu, sefule:(( "
Noroc cu tovarasul din dreapta care a intervenit. Un "lasati-l, sefule, ca se cearta cu ai lui acasa, nu ii mai da masina deloc apoi" ai alte rugaminti ale lui P. l-au scapat, in cele din urma, de sanctiuni.
"E prima si ultima data cand te iert, da-i drumul de aici", a mai indrugat politistul inainte sa plece. Dar sa revin unde ramasesem. Cumparam bujii si mergem intr-o parcare pe centura Pitestiului. Nu le am cu mecanica, nu stiu ce a facut, dar ce facuse nu era bine:)) Inversase capetele de la bujii sau ceva de genu', chiar nu ma pricep, cert e ca masina nu mai pornea.Dupa vreo ora de uitat ca prostii la masina vine solutia salvatoare. Noroc cu un amic care era prin imprejurimi, acesta avand tot Dacie imediat "pac-pac" a rezolvat "dilema".
Alta treaba frumoasa este ca mereu cand aceasta Dacie nu mai merge, se aude urat sau orice altcva P. stie raspunsul " BUJIILE ! "(Mario, Pitesti)
"Totul s-a intamplat pe 30.12 .2000. Eram proaspat posesor de permis si foarte fericit ca luasem o Dacie 1300 cu elemente de 1310, interior de Aro 10 cu imitatie piele, cutie 5 trepte,muzica,jante dublate,prindea si 140km/h ... ce mai, o masina de senzatie pe vremea aia intre pustii din cartier. Pe la ora 15 ma pomenesc cu doi prieteni la usa care ma invita sa facem Revelionul la Toplita, unul dintre ai avand rude acolo. Impreuna cu frate-meu ma hotarasc sa mergem si sa mai luam inca 3 insi cu noi, ca sa iesim mai ieftin la benzina.
Cel care ne-a invitat a plecat inainte cu o Lada 1500. Masina mea era ea dichisita, dar avea si cateva bube - nu-i functionau stergatoarele, patina ambreiajul, nu avea roata de rezerva si nu mergea faza lunga la lumini. Pe la ora 17.00 plecam bucurosi nevoie mare si din toata fonoteca mea pe vremea aceea nu stiu cum s-a facut ca aveam in masina doar albumul celor de la Parazitii din 2000. Am zis "asta e", il ascultam pe asta. Toate bune si frumoase, dar cand sa intram pe DN1 a inceput sa ploua usor .Am zis ca e nasoala treaba cu ploaia, dar ceilalti care nu stiau de problemele masinii ziceau "ce daca ploua, ba?da drumu' la stergatoare!". Cand le-am zis ca nu functioneaza le-a cam disparut entuziasmul si pana la padure in Saftica ploaia s-a accentua, deci aproape ca nu se mai vedea nimic.
Atunci varul meu (era unul din pasageri) a zis sa luam o creanga dintr-un copac si sa legam un stergator de ea cu banda adeziva, ca o sa iasa el din cand in cand pe geam sa stearga parbrizul. Asa am facut si pana la Ploiesti am mers in spatele unui autocar, dar partea nasoala este ca ploaia se transformase in ninsoare iar eu nu mai vedeam decat axul drumului, asta cu toate eforturile varului de a sterge parbrizul ... Ei bine, la iesirea de pe centura din Ploiesti in loc sa o luam spre Campina am luat-o inapoi spre Ploiesti, asa ca am intrat intr-o benzinarie unde am zis ca daca nu rezolvam cu stergatoarele nu are rost sa ma continuam drumul in conditiile astea fiindca erau cateva sute de km pana la Toplita.
Varu-miu a bagat mana pe sub bord pe la motorasul de stergatoare si ca printr-o minune a reusit sa rezolve problema, papucul de la motoras era scos asa ca l-a pus la loc si au inceput sa functioneze. Acum un stergator era prea pare, de la alta masina cred, si se incaleca cu celalalt asa ca am scos acel stergator, am ramas cu unul singur, am zbierat toti de bucurie, am dat volumul casetofonului la maxim si am plecat spre Toplita. Parca era masina de raliu cu un singur stergator si partea din dreapta acoperita de zapada.
Pe la ora 1.00 a.m. am ajuns la destinatie si dupa o noapte petrecuta intr-un apartament confort 3 pus la dispozitie de cel cu Lada 1500 in care singura sursa de caldura era un butoi cu rumegus si lemne pe post de soba, am constatat dimineata ca roata dreapta spate era pe pana. Hmmm, am zis ca asta e ghinion curat, norocul nostru ca intr-o parcare alaturata un nene umbla la o Alfa Romeo si ne-a imprumutat o pompa. Am dat toti la pompa, am facut roata tun si am plecat sa luam ceva de mancare. Intram intr-un magazin si cerem ceva de mancare in limba romana. Vanzatoarea ne face semne ca nu intelege, desi pe fundal se auzea Bug Mafia, deci evident stia romana (tin sa precizez ca nu am nimic cu ungurii).
Cel cu Lada a zis ca pleaca la Brasov sa faca Revelionul acolo, ca in Toplita nu e cine-stie-ce distractie si dus a fost... am ramas noi, 5 fraieri intr-o zona in care predomina ungurii , fara prea multe optiuni si am hotarat sa mergem si noi in Brasov ca poate gasim si noi acolo o discoteca unde sa petrecem trecerea in 2001. Fiind dimineata, drumul era acoperit de gheata asa ca mergeam usor folosind des frana de motor pentru a nu derapa. Acest lucru i-a deranjat pe ceilalti din masina, care mi-au reprosat la un moment dat ca incetinesc in curbe si ca de ce nu iau doar piciorul de pe acceleratie si sa las masina sa isi continue drumul. Eu, prost, ma iau dupa ei si la urmatoarea curba care era in vale iau piciorul de pe acceleratie, masina avand destula viteza fiind si in vale a inceput sa derapeze. Am zis ca acolo ne pune crucea, deoarece in fata era hau si in incercarea mea de a redresa masina am reusit sa bag rotile din dreapta in sant. Astia tipau in masina ca murim.... intr-un cuvant, HAOS. Pana la urma masina s-a oprit in sant. Am scapat. Ne-am linistit, baietii au zis "Frate, conduci cum stii tu, nu te mai lua dupa noi". Eu i-am injurat si am plecat mai departe.
Cert este ca in seara aia nu am gasit nicio carciuma in Brasov unde sa stam si noi sa facem Revelionul, am mers in Poiana Brasov macar sa ne dam cu sania si apoi am pornit inapoi spre Bucuresti, macar sa prindem Revelionul acasa. 12 noaptea ne-a prins pe DN1 in dreptul localitatii Baicoi, am oprit masina in mijlocul drumului, am desfacut doua sampanii, am admirat focul de artificii care se vedea in Ploiesti si am plecat spre Bucuresti.
Pana acasa au mai fost peripetii, dar una peste alta a fost o excursie pe care nu o sa o uit niciodata, cel mai tare Revelion, am invatat si toate cantecele celor de la Parazitii pe de acel album. Si acum ne amuzam cand ne aducem aminte prin ce am trecut. Si ca sa fie tacamul complet (stiu ca nu o sa ma credeti) cand am ajuns la vulcanizare sa fac roata care se tot desumfla mi-a zis baiatul de acolo ca avea doua cuie care tineau dop si de aia nu se desumfla in mers."
(Daman, Bucuresti)
"Era intr-o iarna acu' mai bine de 2 ani, ca de atunci am masina mea si nu mai e cazul, si stateam la ocazie in Turda sa vin la Cluj intr-o dimineata rece. Vroiam sa ajung acasa in Cluj inainte sa o iau spre job, asa ca m-am pus la ocazie inainte de a veni microbuzul de Cluj. Scoteam mana inghetata din buzunar doar cand vedeam o masina mai goala si sa nu fie cine-stie-ce "cazatura".
N-a oprit nimeni vreo 10 minute... pana cand apare la orizont o Dacie 1300 cu elemente de tuning de la 1310 de un albastru azur care opreste langa mine. Ocupantul din spate deschide portiera si se aude vocea soferului: "La Cluj? Hai sus!" Ma gandesc in scurt ca intr-o Dacie cu 4 oameni era mai cald decat gerul de afara, desi geamurile batranei erau ca intr-o scena din Titanic ... din cauza ghetii de data asta. Totodata am zis sa nu fiu un "fitos" si sa tintesc doar catre masini din Occident, am facut zeci de mii in Dacia parintilor, am invatat sa conduc si mi-am luat permisul pe o Dacie, asa ca why not?
Ii dam bataie: a 1-a, a 2-a,a 3-a, a 4-a; incepe urcarea "Dabagaului": 4, 3, 2, 3, 2.... in ciuda turelor motorului, picioarele mele erau tot mai congelate. Ajunsi in varful dealului ... "what goes up, must come down", asa ca tovarasul de la volan rasuceste cheia bolidului in pozitia 0 si se face liniste. Liniste mult zis, ca de fapt mi se confirma zgomotul rulmentului stanga spate, roata de sub fundul meu. Dupa ce parcurgem o buna parte din drum in acelasi stil, eu cu mainile sub fund si picioarele bocna, ajungem si in varful dealului Felacului. Urmeaza binecunoscuta curba a Mortii unde zeci de suflete si-au parasit "carcasa" de-a lungul anilor, curba care deasemenea a fost luata la 0 RPM, desi rulmentul facea ca o moara de macinat cu pietre. Masina incepe sa dea usor din coada ca o gasca mai ales dupa ce am trecut peste dungile de limitare de viteza.
Leganarea se accentueaza, insa aproape am ajuns in Cluj; incepea sa mi se rupa de masina lui, suntem pe Calea Turzii. - Am zis masina? Scuze, Dacia lui. Dar deodata se aude o pufaitura puternica si imi dau seama ca masina deja ruleaza pe janta. Tovarasul opreste pe dreapta in fata reprezentantei Audi si ma dau jos deodata cu el. Ma uit la roata, sarmele din cauciuc ranjeau ca un copil tembel la noi. Tovarasul deschide portbagajul cu o lovitura cu podul palmei, scoate cricul si manivela, timp in care admiram A5-ul alb din fata reprezentantei. Aud scartaitul cricului ridicand epava albastra cand, deodata .... nici nu stiu cum sa-i zic: "dezastru se produse" sau "surpriza" sau....?
Roata cu pricina cade din fuzeta masinii fara a desface vreun prezon. Asa cu totul. Cu tambur, cu ramasite de rulment, urme de saboti, etc. Am uitat brusc de picioarele inghetate, de banii pe care nu stiu daca trebuia sa-i mai platesc pentru experienta unica traita, deschid portiera epavei, imi iau rucsacul, o izbesc tare si o iau in jos la picior, la care aud din spate vocea tovarasului: "Usor ma, c-o dai jos de pe cric!"
(Florin, Cluj)
Spune drept, nu te-ai intersectat niciodata cu Masina Groazei? Daca te regasesti in pielea personajelor de mai sus si ai la randul tau de impartasit intamplari memorabile - placute sau mai putin placute, cu care te lauzi, trimite-ne povestea la office@4tuning.ro si te facem celebru!
*In fiecare saptamana vor fi publicate, prin sondaj, cate trei povestiri.
- Vw passat 2.0diesel,euro5 2009 3900 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Jante nissan qashqai, qasqai, juke, leaf, pulsar, 16”,... 2000 Lei Ford s-max 2.0 2011 6200 € Mazda cx-5 2,2 2017 16900 €
- 0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei Saab 9-3 2.0t 175cp anniversary xenon clima piele euro 4 2006 2490 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15890 €
- Capac janta oe ford focus c-max 2003-2007 16" 1317880 165 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7990 €
- Renault laguna 1.9dci 130 cp , xenon navi clima pilot 2007 2190 € Alfa-romeo 156 1.9 jtd 2004 1550 € Peugeot 307 sw peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica... 11000 Lei
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Opel corsa 1.2i 2003 499 € Opel astra 1.4 2010 5700 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei Opel corsa s-d 1,3 cdti 95 cp impecabil fara elemente... 4500 €
- A6650170121 a6650170321 r04601d ejbr02601z delphi injectoare... 500 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 12500 €
- 0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei 0445124015 538884015 5801453888r 0986435663 bosch injector... 750 Lei Vw polo benzinar 2011 3500 €
- 0445110339 9687068980 av2q9f593aa 0986435172 bosch injector... 300 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei