10 ponturi pentru circulatia in Bucurestiul supra-aglomerat

10 ponturi pentru circulatia in Bucurestiul supra-aglomerat
  • Ocoleste pasajele
  • Foloseste linia de tramvai
  • Nu bloca intersectia
Distribuie pe Facebook

Imediat cum a ocupat scaunul de Primar General al Bucurestiului, Gabriela Firea s-a jurat cu mana pe inima ca dupa 6 luni traficul rutier, aflat in administrarea sa, va fi mult mai fluid si ca soferii nu vor mai trebui sa stea in aglomeratie. Ei bine, a trecut aproape un an traficul este mai haotic si mult mai aglomerat... Iata 10 ponturi care ne pot face viata mai usoara.

1. Foloseste aplicatiile de trafic

Acum toata lumea are smartphone cu internet, asa ca oricine poate sa instaleze o aplicatie precum Google Maps sau Waze. Vrem sa iti spunem ca aceste aplicatii chiar sunt utile in orasele foarte aglomerate. Ele folosesc informatiile de la ceilalti soferi si identifica usor zonele aglomerate cu multe masini, pe baza celorlalte telefoane deschise cu internet. Aceste aplicatii iti spun ce zone sa ocolesti si te indruma, uneori, pe niste trasee care nu iti trec prin cap. Insa la final, cand ajungi la destinatie, iti vei da seama ca ai castigat foarte mult timp fata de traseul clasic, suprasaturat de masini.

2. Foloseste linia de tramvai

Acolo unde banda de circulatie este separata de sinele de tramvai prin linie intrerupta, ai voie sa mergi pe sina de tramvai. Evident, cu conditia sa revii pe carosabil cand banda devine continua sau cand se apropie un refugiu de tramvai. Sunt si zone, precum Sos. Stefan cel Mare, in care zona tramvaielor este izolata de benzile de circulatie prin linie continua, iar aici nu ai voie sa mergi sau sa intorci pe sina de tramvai. Dar acolo unde este linia intrerupta, cum este Bd. Barbu Vacarescu, de exemplu, poti sa transformi, cand este aglomeratie, sina de tramvai in banda pentru masina, conform legii.

Aglomeratie Bucuresti

3. Foloseste parcarile centrelor comerciale

Nu ca sa parchezi, ci ca sa castigi timp. Sunt multe parcari de Mall-uri sau magazine mari care au doua intrari. De exemplu, Mall Vitan. Poti folosi parcarea ca pe o ruta scurta, daca vrei sa ajungi de pe Calea Dudesti spre Calea Vitan. Intri pe la bariera si iesi pe la cealalta bariera fara sa platesti nimic, deoarece primele 30 de minute sau prima ora este gratuita. Poti sa sari peste vreo 10 semafoare facand aceasta scamatorie, atata timp cat parcarea o permite. Poate ca, la un moment dat, se vor prinde de aceasta smecherie si vor interzice iesirea masinilor care stationeaza in parcare mai putin de 15 minute...

4. Ramai aproape de cel din fata

In general, pe vreme proasta sau cand pe asfalt este polei, sfatul cel mai bun este sa pastrezi distanta fata de cel care circula inaintea ta. Pentru ca, in caz de o franare brusca, sa ai si tu o distanta suficienta ca sa opresti masina, in loc sa te infigi in spatele lui. Dar in aglomeratie, un sfat foarte bun este sa strangi randurile si sa ramai aproape de cel din fata. Nu de alta, dar din cauza celor care dorm la volan sau stau pe telefon, se fac spatii mari intre masini, iar acest obicei a dat nastere la altul: multi soferi intra pe benzile speciale de facut la stanga sau la dreapta si se baga intre masinile care circula regulamentar. Daca nu ar avea loc si alti soferi nu i-ar lasa sa intre, atunci ar sta cuminti ca ceilalti pe banda de mers inainte.

Aglomeratie BucurestiFoto: adevarulfinanciar.ro

5. Nu incerca sa fentezi coada pe benzile de stanga sau dreapta

Exact ce spuneam la punctul 4. Nu incerca sa fii mai destept decat ceilalti, pentru ca iti vei da seama ca esti mult mai prost. Sunt multi asemenea soferi care au impresia ca ocolesc toata coada daca intra pe o banda speciala de facut la stanga sau la dreapta, ca, inainte de semafor, sa se bage cu japca in fata celor care isi pastreaza banda pentru inainte. Daca faci si tu asta, o sa ai surpriza ca tot mai putini soferi raspund pozitiv la asemenea mitocanii si strang randurile, dupa care o sa te trezesti ca in fata ai o masina stationata care asteapta sa faca legal la stanga, iar banda din dreapta ta e blocata de masinile care merg inainte. Dupa care se pune rosu si te mai prinde inca un semafor stand ca un papagal.

6. Ocoleste pasajele

Sa luam exemplul Pasajului Obor. Care, la unele ore de varf, este blocat dintr-un cap in celalalt. Asta pentru ca soferii nu se gandesc ca o pot lua inainte si pe sus. De obicei, in cazul acesta, benzile de deasupra pe care circula masinile care vor sa faca stanga sau dreapta, sunt mult mai libere. Daca vezi ca pasajul este blocat, fa o incercare si ia-o pe sus, vezi cat de repede ajungi in partea cealalta. Oricum, la iesirea din pasaj, masinile care ies au prioritate in fata ta, asa ca s-ar putea sa astepti, dar la cat de incet se misca randul, sigur te va lasa cineva destul de repede.

Aglomeratie BucurestiFoto: business-adviser.ro

7. Evita strazile inguste

Sunt multi soferi care au tendinta sa o ia pe niste strazi inguste, unele cu sens unic, unele cu dublu-sens, dar cu numai o banda pe sens. Sunt strazi care ocolesc bulevardele mari si, teoretic, reprezinta o scurtatura. Insa multi soferi gandesc ca tine si o iau pe acolo. Problema strazilor mici este ca nu au niciodata prioritate si se blocheaza extrem de usor. La capatul celalalt, la iesirea intr-o sosea mai mare, poate sa nu existe semafor, asa ca trebuie sa astepti mult si bine pana cand vei iesi de acolo. Foloseste strazile mici si laturalnice doar cele pe care ti le indica aplicatile de trafic de pe telefonul mobil care sunt la curent cu aglomeratie.

8. Fii atent la semafor

Nimeni nu este mai enervant ca soferii mitocani care stau cu mana pe claxon si te claxoneaza in milisecunda in care semaforul s-a facut verde. Adica tu nici nu ai timp sa bagi in viteza sa pleci, ca deja ai fost claxonat de vreo 3 melteni. Insa acest prost obicei poate sa fie cauzat de acei multi soferi care, pur si simplu, dorm in izmene. Fie ca stau sa vorbeasca pe WhatsApp, fie ca dau un Like pe Facebook sau viseaza la o coleg noua, sunt multi soferi care, desi se face verde, stau pe loc nemiscati. Nu 2-3 secunde ci o vesnicie daca nu ii claxoneaza nimeni. Asa ca te sfatuim sa fii atent, mai ales daca esti primul la semafor, sa te pregatesti cand vezi ca semaforul de pietoni s-a facut rosu, iar cand se face verde sa pleci imediat. Daca dormi pe tine si mai sunt inca vreo 50 ca tine in trafic, e suficient sa se blocheze ditamai bulevardul.

Aglomeratie BucurestiFoto: bucurestifm.ro

9. Nu lasa masina pe avarii

Daca esti unul din acei soferi care are impresia ca daca pune avariile totul ii este iertat, avem vesti proate pentru tine: esti un nesimtit. Asa fac taximetristii, in general, fara sa-i intereseze ca blocheaza toata strada sau chiar o intersectie. Pun avariile si asteapta sa incaseze banul de la client. Noi aici te sfatuim sa nu lasi masina pe o strada unde stationarea este interzisa, blocand o banda de mers. Pentru ca la fel vor face si altii. De exemplu, pe soseaua Iancului, proaspat asfaltata si curatata de masinile care parcheaza aiurea. E suficient sa opreasca unul o masina ca in spatele lui se face sir indian de alti soferi care, brusc, au treaba acolo. Si uite asa dispare o banda de circulatie transformat in parcare.

10. Nu bloca intersectia

Te-ai intrebat vreodata ce sofer are frigiderul cel mai plin? Ei bine, acel sofer bananier care vede ca intersectia este complet blocata, dar el intra si se pune ca miezul din dodoasca in mijloc, doar pentru ca are verde la semafor. Intre timp, coloana din fata lui nu s-a miscat, dar s-a pus verde pentru cei din stanga si dreapta. Care, ghici ce: nu au unde sa mearga deoarece bizonul zace in mijlocul intersectiei si nu ii lasa sa treaca. Este un cerc vicios, pentru ca dupa aia blocheaza intersectia cei de pe strazile secundare, dupa care iar cei de pa soseaua principala si tot asa. Este greu pentru unii soferi sa priveasca 30 de metri inainte si sa astepte cuminti eliberarea intersectiei. Din pacate, politistii trec cu vederea aceste manifestari de babuin si nu le dau amenzi celor care blocheaza, inutil si fara cap intersectia. Acestia nu realizeaza ca nu fac altceva decat sa fie injurati si ca, in cel mai bun caz, castiga doar o distanta de 2-3 masini avans.

Distribuie pe Facebook
mai multe