10 ponturi pentru circulatia in Bucurestiul supra-aglomerat
- Ocoleste pasajele
- Foloseste linia de tramvai
- Nu bloca intersectia
Imediat cum a ocupat scaunul de Primar General al Bucurestiului, Gabriela Firea s-a jurat cu mana pe inima ca dupa 6 luni traficul rutier, aflat in administrarea sa, va fi mult mai fluid si ca soferii nu vor mai trebui sa stea in aglomeratie. Ei bine, a trecut aproape un an traficul este mai haotic si mult mai aglomerat... Iata 10 ponturi care ne pot face viata mai usoara.
1. Foloseste aplicatiile de trafic
Acum toata lumea are smartphone cu internet, asa ca oricine poate sa instaleze o aplicatie precum Google Maps sau Waze. Vrem sa iti spunem ca aceste aplicatii chiar sunt utile in orasele foarte aglomerate. Ele folosesc informatiile de la ceilalti soferi si identifica usor zonele aglomerate cu multe masini, pe baza celorlalte telefoane deschise cu internet. Aceste aplicatii iti spun ce zone sa ocolesti si te indruma, uneori, pe niste trasee care nu iti trec prin cap. Insa la final, cand ajungi la destinatie, iti vei da seama ca ai castigat foarte mult timp fata de traseul clasic, suprasaturat de masini.
2. Foloseste linia de tramvai
Acolo unde banda de circulatie este separata de sinele de tramvai prin linie intrerupta, ai voie sa mergi pe sina de tramvai. Evident, cu conditia sa revii pe carosabil cand banda devine continua sau cand se apropie un refugiu de tramvai. Sunt si zone, precum Sos. Stefan cel Mare, in care zona tramvaielor este izolata de benzile de circulatie prin linie continua, iar aici nu ai voie sa mergi sau sa intorci pe sina de tramvai. Dar acolo unde este linia intrerupta, cum este Bd. Barbu Vacarescu, de exemplu, poti sa transformi, cand este aglomeratie, sina de tramvai in banda pentru masina, conform legii.
3. Foloseste parcarile centrelor comerciale
Nu ca sa parchezi, ci ca sa castigi timp. Sunt multe parcari de Mall-uri sau magazine mari care au doua intrari. De exemplu, Mall Vitan. Poti folosi parcarea ca pe o ruta scurta, daca vrei sa ajungi de pe Calea Dudesti spre Calea Vitan. Intri pe la bariera si iesi pe la cealalta bariera fara sa platesti nimic, deoarece primele 30 de minute sau prima ora este gratuita. Poti sa sari peste vreo 10 semafoare facand aceasta scamatorie, atata timp cat parcarea o permite. Poate ca, la un moment dat, se vor prinde de aceasta smecherie si vor interzice iesirea masinilor care stationeaza in parcare mai putin de 15 minute...
4. Ramai aproape de cel din fata
In general, pe vreme proasta sau cand pe asfalt este polei, sfatul cel mai bun este sa pastrezi distanta fata de cel care circula inaintea ta. Pentru ca, in caz de o franare brusca, sa ai si tu o distanta suficienta ca sa opresti masina, in loc sa te infigi in spatele lui. Dar in aglomeratie, un sfat foarte bun este sa strangi randurile si sa ramai aproape de cel din fata. Nu de alta, dar din cauza celor care dorm la volan sau stau pe telefon, se fac spatii mari intre masini, iar acest obicei a dat nastere la altul: multi soferi intra pe benzile speciale de facut la stanga sau la dreapta si se baga intre masinile care circula regulamentar. Daca nu ar avea loc si alti soferi nu i-ar lasa sa intre, atunci ar sta cuminti ca ceilalti pe banda de mers inainte.
5. Nu incerca sa fentezi coada pe benzile de stanga sau dreapta
Exact ce spuneam la punctul 4. Nu incerca sa fii mai destept decat ceilalti, pentru ca iti vei da seama ca esti mult mai prost. Sunt multi asemenea soferi care au impresia ca ocolesc toata coada daca intra pe o banda speciala de facut la stanga sau la dreapta, ca, inainte de semafor, sa se bage cu japca in fata celor care isi pastreaza banda pentru inainte. Daca faci si tu asta, o sa ai surpriza ca tot mai putini soferi raspund pozitiv la asemenea mitocanii si strang randurile, dupa care o sa te trezesti ca in fata ai o masina stationata care asteapta sa faca legal la stanga, iar banda din dreapta ta e blocata de masinile care merg inainte. Dupa care se pune rosu si te mai prinde inca un semafor stand ca un papagal.
6. Ocoleste pasajele
Sa luam exemplul Pasajului Obor. Care, la unele ore de varf, este blocat dintr-un cap in celalalt. Asta pentru ca soferii nu se gandesc ca o pot lua inainte si pe sus. De obicei, in cazul acesta, benzile de deasupra pe care circula masinile care vor sa faca stanga sau dreapta, sunt mult mai libere. Daca vezi ca pasajul este blocat, fa o incercare si ia-o pe sus, vezi cat de repede ajungi in partea cealalta. Oricum, la iesirea din pasaj, masinile care ies au prioritate in fata ta, asa ca s-ar putea sa astepti, dar la cat de incet se misca randul, sigur te va lasa cineva destul de repede.
7. Evita strazile inguste
Sunt multi soferi care au tendinta sa o ia pe niste strazi inguste, unele cu sens unic, unele cu dublu-sens, dar cu numai o banda pe sens. Sunt strazi care ocolesc bulevardele mari si, teoretic, reprezinta o scurtatura. Insa multi soferi gandesc ca tine si o iau pe acolo. Problema strazilor mici este ca nu au niciodata prioritate si se blocheaza extrem de usor. La capatul celalalt, la iesirea intr-o sosea mai mare, poate sa nu existe semafor, asa ca trebuie sa astepti mult si bine pana cand vei iesi de acolo. Foloseste strazile mici si laturalnice doar cele pe care ti le indica aplicatile de trafic de pe telefonul mobil care sunt la curent cu aglomeratie.
8. Fii atent la semafor
Nimeni nu este mai enervant ca soferii mitocani care stau cu mana pe claxon si te claxoneaza in milisecunda in care semaforul s-a facut verde. Adica tu nici nu ai timp sa bagi in viteza sa pleci, ca deja ai fost claxonat de vreo 3 melteni. Insa acest prost obicei poate sa fie cauzat de acei multi soferi care, pur si simplu, dorm in izmene. Fie ca stau sa vorbeasca pe WhatsApp, fie ca dau un Like pe Facebook sau viseaza la o coleg noua, sunt multi soferi care, desi se face verde, stau pe loc nemiscati. Nu 2-3 secunde ci o vesnicie daca nu ii claxoneaza nimeni. Asa ca te sfatuim sa fii atent, mai ales daca esti primul la semafor, sa te pregatesti cand vezi ca semaforul de pietoni s-a facut rosu, iar cand se face verde sa pleci imediat. Daca dormi pe tine si mai sunt inca vreo 50 ca tine in trafic, e suficient sa se blocheze ditamai bulevardul.
9. Nu lasa masina pe avarii
Daca esti unul din acei soferi care are impresia ca daca pune avariile totul ii este iertat, avem vesti proate pentru tine: esti un nesimtit. Asa fac taximetristii, in general, fara sa-i intereseze ca blocheaza toata strada sau chiar o intersectie. Pun avariile si asteapta sa incaseze banul de la client. Noi aici te sfatuim sa nu lasi masina pe o strada unde stationarea este interzisa, blocand o banda de mers. Pentru ca la fel vor face si altii. De exemplu, pe soseaua Iancului, proaspat asfaltata si curatata de masinile care parcheaza aiurea. E suficient sa opreasca unul o masina ca in spatele lui se face sir indian de alti soferi care, brusc, au treaba acolo. Si uite asa dispare o banda de circulatie transformat in parcare.
10. Nu bloca intersectia
Te-ai intrebat vreodata ce sofer are frigiderul cel mai plin? Ei bine, acel sofer bananier care vede ca intersectia este complet blocata, dar el intra si se pune ca miezul din dodoasca in mijloc, doar pentru ca are verde la semafor. Intre timp, coloana din fata lui nu s-a miscat, dar s-a pus verde pentru cei din stanga si dreapta. Care, ghici ce: nu au unde sa mearga deoarece bizonul zace in mijlocul intersectiei si nu ii lasa sa treaca. Este un cerc vicios, pentru ca dupa aia blocheaza intersectia cei de pe strazile secundare, dupa care iar cei de pa soseaua principala si tot asa. Este greu pentru unii soferi sa priveasca 30 de metri inainte si sa astepte cuminti eliberarea intersectiei. Din pacate, politistii trec cu vederea aceste manifestari de babuin si nu le dau amenzi celor care blocheaza, inutil si fara cap intersectia. Acestia nu realizeaza ca nu fac altceva decat sa fie injurati si ca, in cel mai bun caz, castiga doar o distanta de 2-3 masini avans.
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €