3 dotari auto de care soferii din Romania se feresc pe nedrept
- Cutia automata
- Sistemul Start & Stop
- Franare automata
Romania a ramas in urma cu tehnologia si deschiderea fata de tehnologie. Un lucru absolut normal intr-o tara in care la fiecare spital exista circa 800 de biserici construite si unde un preot pedofil este aplaudat si aparat de mii de enoriasi. Noi inca am ramas ca natie la nivelul "platesc cash, ca-mi fura banii de pe card", asa ca nici in ceea ce priveste deschiderea catre noutatile auto nu stam bine.
Cutia automata
De departe, cea mai ocolita dotare a unei masini in ceea ce-i priveste pe soferii romani este transmisia automata. Romanii inca au ramas cu impresia ca aceste cutii automate se strica repede, fac masina sa consume mai mult si necesita intretineri costisitoare. Poate asta era adevarat in anii '90, cand putinele masini automate se stricau deoarece nu stiau mecanicii romani ce ulei sa bage si nici soferii cum sa le conduca. Dar acum, vremurile cutiilor automate care se stricau usor au apus.
Acum masinile moderne au cutii automate de diferite feluri, cu dublu ambreiaj, secventiale, robotizate, mult mai performante ca cele manuale. Atat in ceea ce priveste viteza de schimbare a treptelor cat si la consum. Adica o masina automata iti va consuma mai putin ca una manuala. Si nici nu se va strica daca ai grija de ea si ii faci revizia la timp. Sa spui ca nu vrei o masina automata ca se strica cutia este dovada de ignoranta si lipsa de informare.
Sistemul Start & Stop
Un alt sistem de care fug romanii este cel care opreste functionarea motorului la semafor. Adica celebrul Start & Stop care ajuta la un consum mai redus. Insa romanii, chiar si cei care au acest sistem, nu vor sa auda de asa ceva. Fie ca-l dezactiveaza sau pur si simplu nu cumpara o masina cu asa ceva, soferii se feresc pentru ca au o preconceptie stupida. Majoritatea spun ca acest sistem strica motorul de la atatea porniri si ca, de fapt, nu scade deloc consumul. Realitatea este cu totul alta.
Motoarele echipate cu Start & Stop sunt realizate special pentru aceasta tehnologie, cu piese rezistente la forte de forfecare ce apar la pornire, cu piese care retin uleiul pentru ungere optima indiferent de temperatura. Acumulatorul este special gandit pentru asa ceva, la fel si electromotorul sau starterul. Nu se strica nimic la motor. Cat despre consum, acesta va scadea simtitor daca folosim sistemul: crede cineva ca la ralanti in trafic aglomerat bara la bara, motorul nu consuma nimic? Se insala daca are aceasta impresie.
Franare automata
Din ciclul "nu vreau card de sanatate pentru ca citit invers se citeste DRAC", exista soferi care fug de orice inseamna control extern asupra propriei masini. Nu de putine ori am auzit soferi romani spunand ca nu lasa ei un computer sa le conduca masina. La fel ca cei care spun ca atunci cand ai o cutie manuala "simti" altfel masina, o conduci tu pe ea, nu ea pe tine. Prostii, evident. Asa este si cu teama de diverse sisteme de siguranta, fie ca vorbim de cele care redreseaza masina daca simt ca incalci linia continua, fie de cele care franeaza singure cand e un pericol iminent sau de acele sisteme care iti parcheaza singure masina.
Dar ce sa stie inginerii si specialistii in siguranta, romanii sunt mai destepti, ei sunt cei mai mari soferi din lume, se descurca singuri. Insa realitatea e alta. Aceste sisteme au fost puse pe masini dupa multe teste lipsite de erori. Daca omul este supus greselilor, aceste sisteme nu sunt. Adica statistic, aceste sisteme pot da gres cu o rata de 1 la 100.000.000 raportat la accidentele cauzate de erorile umane. In plus, aceste sisteme nu obosesc si nu clipesc, deci sunt mult mai sigure si e recomandat sa le folosim.
DACA AI SI TU ALTE PROPUNERI DE DOTARI SAU SISTEME CARE SE POT INCADRA AICI, TE RUGAM SA NI LE SPUI.
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €