3 dotari auto de care soferii din Romania se feresc pe nedrept

3 dotari auto de care soferii din Romania se feresc pe nedrept
  • Cutia automata
  • Sistemul Start & Stop
  • Franare automata
Distribuie pe Facebook

Romania a ramas in urma cu tehnologia si deschiderea fata de tehnologie. Un lucru absolut normal intr-o tara in care la fiecare spital exista circa 800 de biserici construite si unde un preot pedofil este aplaudat si aparat de mii de enoriasi. Noi inca am ramas ca natie la nivelul "platesc cash, ca-mi fura banii de pe card", asa ca nici in ceea ce priveste deschiderea catre noutatile auto nu stam bine.

Cutia automata

De departe, cea mai ocolita dotare a unei masini in ceea ce-i priveste pe soferii romani este transmisia automata. Romanii inca au ramas cu impresia ca aceste cutii automate se strica repede, fac masina sa consume mai mult si necesita intretineri costisitoare. Poate asta era adevarat in anii '90, cand putinele masini automate se stricau deoarece nu stiau mecanicii romani ce ulei sa bage si nici soferii cum sa le conduca. Dar acum, vremurile cutiilor automate care se stricau usor au apus.

Acum masinile moderne au cutii automate de diferite feluri, cu dublu ambreiaj, secventiale, robotizate, mult mai performante ca cele manuale. Atat in ceea ce priveste viteza de schimbare a treptelor cat si la consum. Adica o masina automata iti va consuma mai putin ca una manuala. Si nici nu se va strica daca ai grija de ea si ii faci revizia la timp. Sa spui ca nu vrei o masina automata ca se strica cutia este dovada de ignoranta si lipsa de informare.

3 dotari ocolite pe nedrept

Sistemul Start & Stop

Un alt sistem de care fug romanii este cel care opreste functionarea motorului la semafor. Adica celebrul Start & Stop care ajuta la un consum mai redus. Insa romanii, chiar si cei care au acest sistem, nu vor sa auda de asa ceva. Fie ca-l dezactiveaza sau pur si simplu nu cumpara o masina cu asa ceva, soferii se feresc pentru ca au o preconceptie stupida. Majoritatea spun ca acest sistem strica motorul de la atatea porniri si ca, de fapt, nu scade deloc consumul. Realitatea este cu totul alta.

Motoarele echipate cu Start & Stop sunt realizate special pentru aceasta tehnologie, cu piese rezistente la forte de forfecare ce apar la pornire, cu piese care retin uleiul pentru ungere optima indiferent de temperatura. Acumulatorul este special gandit pentru asa ceva, la fel si electromotorul sau starterul. Nu se strica nimic la motor. Cat despre consum, acesta va scadea simtitor daca folosim sistemul: crede cineva ca la ralanti in trafic aglomerat bara la bara, motorul nu consuma nimic? Se insala daca are aceasta impresie.

3 dotari ocolite pe nedrept

Franare automata

Din ciclul "nu vreau card de sanatate pentru ca citit invers se citeste DRAC", exista soferi care fug de orice inseamna control extern asupra propriei masini. Nu de putine ori am auzit soferi romani spunand ca nu lasa ei un computer sa le conduca masina. La fel ca cei care spun ca atunci cand ai o cutie manuala "simti" altfel masina, o conduci tu pe ea, nu ea pe tine. Prostii, evident. Asa este si cu teama de diverse sisteme de siguranta, fie ca vorbim de cele care redreseaza masina daca simt ca incalci linia continua, fie de cele care franeaza singure cand e un pericol iminent sau de acele sisteme care iti parcheaza singure masina.

Dar ce sa stie inginerii si specialistii in siguranta, romanii sunt mai destepti, ei sunt cei mai mari soferi din lume, se descurca singuri. Insa realitatea e alta. Aceste sisteme au fost puse pe masini dupa multe teste lipsite de erori. Daca omul este supus greselilor, aceste sisteme nu sunt. Adica statistic, aceste sisteme pot da gres cu o rata de 1 la 100.000.000 raportat la accidentele cauzate de erorile umane. In plus, aceste sisteme nu obosesc si nu clipesc, deci sunt mult mai sigure si e recomandat sa le folosim.

DACA AI SI TU ALTE PROPUNERI DE DOTARI SAU SISTEME CARE SE POT INCADRA AICI, TE RUGAM SA NI LE SPUI.

3 dotari ocolite pe nedrept

Distribuie pe Facebook
mai multe