5 efecte negative pe care nu ti le spune nimeni ale unei instalatii GPL

- Temperatura evacuare
- Putere mica la turatie mare
- Inamicul supapelor
Tot mai multa lume isi pune GPL pe masina datorita costului mic al gazului fata de motorina si benzina. Si chiar daca avantajele sunt multe si semnificative, dupa ce punem GPL pe masina exista, totusi, cateva minusuri de care nu iti spune nimeni.
Temperatura evacuare
Majoritatea problemelor care pot aparea la o masina pe GPL sunt cauzate de faptul ca acest combustibil arde la o temperatura mai mare ca cea a benzinei sau motorinei, in jur de 1250-1300 de grade. Insa nu este la fel de eficient ca benzina si are o putere calorica mica. De aici, un efect direct este ca temperatura gazelor de evacuare este mai mare ca in cazul benzinei. Asta inseamna ca evacuarea se va incinge mult mai tare si catalizatorul se poate crapa. Nu de putine ori, dupa ce au trecut pe GPL, soferii au inceput sa auda zornaituri din toba intermediara, din catalizator si din toba finala. Uneori se simte si miros puternic de ars, probabil din cauza ca temperatura mai inalta arde depunerile din catalizator. Nu e un lucru rau, insa la masinile mai vechi ne putem trezi cu zgomote noi.
Racire mai proasta
Tot din cauza temperaturii mari, motoarele care au un circuit simplu de racire, au probleme. Adica acele motoare prin care lichidul de racire intra printr-un capat si iese prin celalalt capat. Functionand pe GPL la o temperatura mai mare, antigelul intra in motor si-l raceste, dar dupa ce trece deja de primele pistoane are temperatura de fierbere. Nu putine sunt motoarele in linie, lungi, cu 5 sau 6 pistoane, care au probleme cu ultimul piston. Acolo unde racirea nu se face bine si din cauza temperaturii mari exista uzuri suplimentare. Nici compresia nu este la fel pe ultimul piston. Asadar, daca pe benzina racirea este cat de cat in parametri, daca trecem pe GPL ultimul piston s-ar putea sa aiba de suferit.
Putere mica la turatie mare
Chiar daca noile instalatii GPL sunt secventiale, controlate de computer, gazul nu poate inlocui benzina, functionand la fel. Daca la mers normal, prin oras, nu o sa sesizam nicio diferenta intre mersul pe benzina si cel pe gaz, imediat cum bagam piciorul in acceleratie o sa simtim modificari. Gazul face o explozie mai slaba in camera de ardere ca benzina, dar daca mergem incet, nu se simte. Daca turam motorul, o sa ne dam seama ca masina nu trage, de exemplu, intr-o depasire. Pentru ca, pur si simplu, gazul nu reuseste sa ofere puterea maxima, din cauza arderii mai slabe. Ne convingem de aceasta lipsa de performanta imediat cum trecem pe benzina si ne dam seama ca motorul se tureaza din nou.
Gazul se dilata vara, se contracta iarna
Spre deosebire de benzina si motorina, GPL-ul se dilata si se contracta. Chiar daca este lichefiat cand iti intra in rezervor, ajunge repede in stare gazoasa sub presiune. Daca este cald afara, gazul se dilata, adica isi creste volumul, dar se contracta cand e frig. In general, nu este nicio problema, adica si daca se dilata, nu exista riscul unei explozii sau cine stie ce alta situatie grava. Singurul neajuns este ca vei fi pacalit la cantitatea pe care o ai in rezervor. Adica gazul se dilata, dandu-ti impresia ca este mai mult, dar, de fapt, se va consuma mai repede. De exemplu, cand e foarte cald si rezervorul indica ca este gol-golut, daca facem plinul, o sa vedem ca intra mai putin gaz decat capacitatea rezervorului.
Inamicul supapelor
Tot pentru ca GPL-ul arde cu temperatura mai mare, riscam sa avem si probleme cu supapele de evacuare sau cu sonda lambda. In momentul exploziei, flacara sta mai mult timp in contact cu pistonul, deoarece nu arde asa de repede si bine ca benzina. Asadar se foloseste o cantitate mai mare si se transfera mai multa caldura catre camasa pistonului. Mereu exista un surplus de gaz nears, in special cand motorul este ceva mai rece, care se va aprinde in clipa in care se vor deschide supapele de evacuare. Acestea vor functiona mereu la temperaturi mai mari, se vor dilata si in timp nu vor mai fi etanse, necesitand inlocuirea. Tot din aceasta cauza, de multe ori iese gaz nears pe evacuare ce va da semnale false la sonda lambda si pot aparea erori.
Ca regula generala, o instalatie de GPL dupa ce este montata trebuie sa fie reglata de experti. Daca este reglata bine, sansele sa producem pagube la motor sunt mici. Dar este ideal, mai ales daca vedem ca acul de la temperatura motorului urca, sa trecem imediat pe benzina ca sa racim instalatia. De fapt, din cand in cand, indiferent de situatie, nu este deloc rau sa mai functionam si pe benzina, deoarece motorul se va simti in largul sau.
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
Stopuri cu led vw scirocco iii 289 €
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei


