5 efecte negative pe care nu ti le spune nimeni ale unei instalatii GPL

- Temperatura evacuare
- Putere mica la turatie mare
- Inamicul supapelor
Tot mai multa lume isi pune GPL pe masina datorita costului mic al gazului fata de motorina si benzina. Si chiar daca avantajele sunt multe si semnificative, dupa ce punem GPL pe masina exista, totusi, cateva minusuri de care nu iti spune nimeni.
Temperatura evacuare
Majoritatea problemelor care pot aparea la o masina pe GPL sunt cauzate de faptul ca acest combustibil arde la o temperatura mai mare ca cea a benzinei sau motorinei, in jur de 1250-1300 de grade. Insa nu este la fel de eficient ca benzina si are o putere calorica mica. De aici, un efect direct este ca temperatura gazelor de evacuare este mai mare ca in cazul benzinei. Asta inseamna ca evacuarea se va incinge mult mai tare si catalizatorul se poate crapa. Nu de putine ori, dupa ce au trecut pe GPL, soferii au inceput sa auda zornaituri din toba intermediara, din catalizator si din toba finala. Uneori se simte si miros puternic de ars, probabil din cauza ca temperatura mai inalta arde depunerile din catalizator. Nu e un lucru rau, insa la masinile mai vechi ne putem trezi cu zgomote noi.
Racire mai proasta
Tot din cauza temperaturii mari, motoarele care au un circuit simplu de racire, au probleme. Adica acele motoare prin care lichidul de racire intra printr-un capat si iese prin celalalt capat. Functionand pe GPL la o temperatura mai mare, antigelul intra in motor si-l raceste, dar dupa ce trece deja de primele pistoane are temperatura de fierbere. Nu putine sunt motoarele in linie, lungi, cu 5 sau 6 pistoane, care au probleme cu ultimul piston. Acolo unde racirea nu se face bine si din cauza temperaturii mari exista uzuri suplimentare. Nici compresia nu este la fel pe ultimul piston. Asadar, daca pe benzina racirea este cat de cat in parametri, daca trecem pe GPL ultimul piston s-ar putea sa aiba de suferit.
Putere mica la turatie mare
Chiar daca noile instalatii GPL sunt secventiale, controlate de computer, gazul nu poate inlocui benzina, functionand la fel. Daca la mers normal, prin oras, nu o sa sesizam nicio diferenta intre mersul pe benzina si cel pe gaz, imediat cum bagam piciorul in acceleratie o sa simtim modificari. Gazul face o explozie mai slaba in camera de ardere ca benzina, dar daca mergem incet, nu se simte. Daca turam motorul, o sa ne dam seama ca masina nu trage, de exemplu, intr-o depasire. Pentru ca, pur si simplu, gazul nu reuseste sa ofere puterea maxima, din cauza arderii mai slabe. Ne convingem de aceasta lipsa de performanta imediat cum trecem pe benzina si ne dam seama ca motorul se tureaza din nou.
Gazul se dilata vara, se contracta iarna
Spre deosebire de benzina si motorina, GPL-ul se dilata si se contracta. Chiar daca este lichefiat cand iti intra in rezervor, ajunge repede in stare gazoasa sub presiune. Daca este cald afara, gazul se dilata, adica isi creste volumul, dar se contracta cand e frig. In general, nu este nicio problema, adica si daca se dilata, nu exista riscul unei explozii sau cine stie ce alta situatie grava. Singurul neajuns este ca vei fi pacalit la cantitatea pe care o ai in rezervor. Adica gazul se dilata, dandu-ti impresia ca este mai mult, dar, de fapt, se va consuma mai repede. De exemplu, cand e foarte cald si rezervorul indica ca este gol-golut, daca facem plinul, o sa vedem ca intra mai putin gaz decat capacitatea rezervorului.
Inamicul supapelor
Tot pentru ca GPL-ul arde cu temperatura mai mare, riscam sa avem si probleme cu supapele de evacuare sau cu sonda lambda. In momentul exploziei, flacara sta mai mult timp in contact cu pistonul, deoarece nu arde asa de repede si bine ca benzina. Asadar se foloseste o cantitate mai mare si se transfera mai multa caldura catre camasa pistonului. Mereu exista un surplus de gaz nears, in special cand motorul este ceva mai rece, care se va aprinde in clipa in care se vor deschide supapele de evacuare. Acestea vor functiona mereu la temperaturi mai mari, se vor dilata si in timp nu vor mai fi etanse, necesitand inlocuirea. Tot din aceasta cauza, de multe ori iese gaz nears pe evacuare ce va da semnale false la sonda lambda si pot aparea erori.
Ca regula generala, o instalatie de GPL dupa ce este montata trebuie sa fie reglata de experti. Daca este reglata bine, sansele sa producem pagube la motor sunt mici. Dar este ideal, mai ales daca vedem ca acul de la temperatura motorului urca, sa trecem imediat pe benzina ca sa racim instalatia. De fapt, din cand in cand, indiferent de situatie, nu este deloc rau sa mai functionam si pe benzina, deoarece motorul se va simti in largul sau.
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
-
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
-
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
-
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei


