5 motive pentru care trebuie sa conduci o masina turbo pe benzina

- Puterea crescuta
- Consum redus
- Taxe mici in Romania
Masinile noi care sunt acum pe piata au, in proportie de 80%, motorizari supra-alimentate. E vorba de motoare turbo, echipate cu un turbo-compresor, motoare care le-au inlocuit pe cele traditionale natural aspirate. Dar care sunt avantajele acestor motoare turbo?
Puterea crescuta
Cel mai cunoscut si evident avantaj al unui motor turbo este puterea mare. Evident, fata de un motor de aceeasi capacitate, dar aspirat. De fapt, daca ne gandim mai bine, motorul turbo poate fi mult mai puternic decat motoare aspirate de capacitati duble sau triple. De exemplu, un motor de 2.0 litri de pe A45 AMG are 381 cp, la fel ca un V8 de 6.0 litri de acum 15 ani, tot de Mercedes. Iar daca ne referim la prezent, un 1.0 litri de Ford produce 125 cp, in timp ce un motor de 1.0 litri aspirat de Toyota are doar 68 cp. Iar exemplele pot continua la infinit. E clar ca un turbo-compresor contribuie la o putere mai mare, pastrand aceeasi capacitate cilindrica sau chiar avand una mai mica.
Taxe mici
Din faptul ca ai un motor puternic dar de capacitate mica deriva si urmatorul avantaj: taxele mici. Acum vreo 20 de ani, ca sa te bucuri de 300 de cp aveai nevoie de un motor urias, V8 sau V12, de 5 sau 6 litri. Acum ai nevoie doar de un 2.0 sau chiar de un 1.8 litri turbo. Si, in Romania, stim cu totii ca modul de calcul al impozitului anual pe vehicule este aberant si se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica. Asa ca e bine sa o ai cat mai mica. Ceea ce este o prostie: de ce sa platesti tu cu motor de 2.0 litri numai 160 de lei/an impozit, in timp ce proprietarul de Mustang 5.0 plateste 6800 de lei/an, ambii avand aceeasi putere? Dar cum lucrurile nu se vor schimba curand, e clar ca o capacitate mica are avantaje. La impozit si la asigurarea RCA, in special
Consum redus
Multa lume crede ca motoarele turbo consuma mai mult ca cele aspirate. Insa nu este o regula. Pentru ca motorul se foloseste cu adevarat de aerul indus sub presiune de compresor numai cand apesi puternic pedala de acceleratie, ca sa pleci primul de la semafor sau sa faci o depasire. Atunci, automat, intra mai mult aer in admisie care necesita mai mult carburant ca sa se produca amestecul ce trebuie sa intre in camera de ardere. Dar daca circulam normal cu o masina turbo, aceasta va consuma la fel ca o masina cu motor aspirat. Mai mult, in unele cazuri, masinile turbo consuma mai putin. Deoarece la motoarele aspirate puterea si cuplul maxim sunt la turatii mari, soferii tind sa le tureze mult mai tare, in timp ce cu o masina turbo poti sa mergi si sa schimbi lejer la sub 2000 rpm.
Poluare mai mica
Cel mai neinteresant motiv pentru soferii romani este legat de poluare. Dar, poate ca si tara noastra va ajunge la un moment dat sa aiba cumparatori de automobile care sa se uite si la nivelul de poluare, nu doar daca masina are piele si trapa. Masinile turbo polueaza mai putin, in primul rand, pentru ca au capacitati cilindrice mai mici si mai putine pistoane. Dar si pentru ca motorul nu merge mereu cu boost maxim, iar asta inseamna putere mai mica si poluare redusa. Si, cum spuneam si mai sus, soferii de masini turbo tind sa mearga cu ele mai subturate si, din nou, avem o poluare mai mica. Ajunge sa va uitati la cifra care arata noxele de C02 si o sa vedeti ca la masinile noi turbo, aceasta e mai mica ca in randul celor cu motoare aspirate.
Intretinere mai ieftina
O masina cu mai multe piese in miscare, cum poate avea o intretinere mai ieftina? Destul de simplu. Dar aici ne referim la masinile moderne, mai noi, care, stim cu totii ca nu se mai fac ca pe vremuri. Avantajul masinilor turbo este ca in zilele noastre, cele de capacitate mica, au doar 3 pistoane. Iar acest lucru inseamna doar 3 bobine de inductie care se pot strica, doar 3 bujii de inlocuit, doar 3 fise care se pot crapa, doar 3 injectoare care pot ceda. Adica niste piese care, de obicei, se cam strica... Daca scoatem din calcul turbina care, daca ingrijesti motorul si schimbi uleiul la timp, nu are cum sa se strice, motorul turbo este similar cu cel aspirat. Doar ca acum are cu 1 piston mai putin. Exista si motoare turbo cu 4 sau 6 cilindri, adica la fel ca cele aspirate, iar pentru acestea nu se aplica regula, din pacate.
-
Telescop fata dreapta opel tigra z14xep - (2004 2010) 75 Lei
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
Ford focus benzina 2013 4690 €
-
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Usita rezervor 3g9809857a vw passat b8 sedan (3g2, cb2) 2.0... 250 Lei
Actuator / servomotor / motoras grila activa volvo xc40 2018... 250 Lei
-
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
-
Egr vw passat b6 2.0 tdi an 2009 2010 2011 2012 298 Lei
Suport maner 820028464 renault megane 2 [2002 - 2006] 72 Lei
Conducte tur retur injectoare bmw 2.0d m47 seria 1 3 e87 e90... 100 Lei
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
Broasca haion smart forfour incuietoare portbagaj 150 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
-
Set praguri stanga / dreapta dacia logan fab. 2004 -... 640 Lei
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
-
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 180 Lei
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
-
Folie faruri / stopuri premium ppf lights black negru 60cm x... 1225 Lei
Bara spate mercedes clk w209 me-clk-209-bslook-r1fp 339 €
Pachet filtru particule cnh original audi a4, a5, a6, q5 2.0... 8000 Lei
-
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
Difuzor bara spate + ornament esapament toba compatibil audi... 1120 Lei
-
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
Conducta frana mini one r50 (ra3) 1.6 2003 250 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31000 Lei
-
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei


