5 motive pentru care trebuie sa conduci o masina turbo pe benzina

- Puterea crescuta
- Consum redus
- Taxe mici in Romania
Masinile noi care sunt acum pe piata au, in proportie de 80%, motorizari supra-alimentate. E vorba de motoare turbo, echipate cu un turbo-compresor, motoare care le-au inlocuit pe cele traditionale natural aspirate. Dar care sunt avantajele acestor motoare turbo?
Puterea crescuta
Cel mai cunoscut si evident avantaj al unui motor turbo este puterea mare. Evident, fata de un motor de aceeasi capacitate, dar aspirat. De fapt, daca ne gandim mai bine, motorul turbo poate fi mult mai puternic decat motoare aspirate de capacitati duble sau triple. De exemplu, un motor de 2.0 litri de pe A45 AMG are 381 cp, la fel ca un V8 de 6.0 litri de acum 15 ani, tot de Mercedes. Iar daca ne referim la prezent, un 1.0 litri de Ford produce 125 cp, in timp ce un motor de 1.0 litri aspirat de Toyota are doar 68 cp. Iar exemplele pot continua la infinit. E clar ca un turbo-compresor contribuie la o putere mai mare, pastrand aceeasi capacitate cilindrica sau chiar avand una mai mica.
Taxe mici
Din faptul ca ai un motor puternic dar de capacitate mica deriva si urmatorul avantaj: taxele mici. Acum vreo 20 de ani, ca sa te bucuri de 300 de cp aveai nevoie de un motor urias, V8 sau V12, de 5 sau 6 litri. Acum ai nevoie doar de un 2.0 sau chiar de un 1.8 litri turbo. Si, in Romania, stim cu totii ca modul de calcul al impozitului anual pe vehicule este aberant si se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica. Asa ca e bine sa o ai cat mai mica. Ceea ce este o prostie: de ce sa platesti tu cu motor de 2.0 litri numai 160 de lei/an impozit, in timp ce proprietarul de Mustang 5.0 plateste 6800 de lei/an, ambii avand aceeasi putere? Dar cum lucrurile nu se vor schimba curand, e clar ca o capacitate mica are avantaje. La impozit si la asigurarea RCA, in special
Consum redus
Multa lume crede ca motoarele turbo consuma mai mult ca cele aspirate. Insa nu este o regula. Pentru ca motorul se foloseste cu adevarat de aerul indus sub presiune de compresor numai cand apesi puternic pedala de acceleratie, ca sa pleci primul de la semafor sau sa faci o depasire. Atunci, automat, intra mai mult aer in admisie care necesita mai mult carburant ca sa se produca amestecul ce trebuie sa intre in camera de ardere. Dar daca circulam normal cu o masina turbo, aceasta va consuma la fel ca o masina cu motor aspirat. Mai mult, in unele cazuri, masinile turbo consuma mai putin. Deoarece la motoarele aspirate puterea si cuplul maxim sunt la turatii mari, soferii tind sa le tureze mult mai tare, in timp ce cu o masina turbo poti sa mergi si sa schimbi lejer la sub 2000 rpm.
Poluare mai mica
Cel mai neinteresant motiv pentru soferii romani este legat de poluare. Dar, poate ca si tara noastra va ajunge la un moment dat sa aiba cumparatori de automobile care sa se uite si la nivelul de poluare, nu doar daca masina are piele si trapa. Masinile turbo polueaza mai putin, in primul rand, pentru ca au capacitati cilindrice mai mici si mai putine pistoane. Dar si pentru ca motorul nu merge mereu cu boost maxim, iar asta inseamna putere mai mica si poluare redusa. Si, cum spuneam si mai sus, soferii de masini turbo tind sa mearga cu ele mai subturate si, din nou, avem o poluare mai mica. Ajunge sa va uitati la cifra care arata noxele de C02 si o sa vedeti ca la masinile noi turbo, aceasta e mai mica ca in randul celor cu motoare aspirate.
Intretinere mai ieftina
O masina cu mai multe piese in miscare, cum poate avea o intretinere mai ieftina? Destul de simplu. Dar aici ne referim la masinile moderne, mai noi, care, stim cu totii ca nu se mai fac ca pe vremuri. Avantajul masinilor turbo este ca in zilele noastre, cele de capacitate mica, au doar 3 pistoane. Iar acest lucru inseamna doar 3 bobine de inductie care se pot strica, doar 3 bujii de inlocuit, doar 3 fise care se pot crapa, doar 3 injectoare care pot ceda. Adica niste piese care, de obicei, se cam strica... Daca scoatem din calcul turbina care, daca ingrijesti motorul si schimbi uleiul la timp, nu are cum sa se strice, motorul turbo este similar cu cel aspirat. Doar ca acum are cu 1 piston mai putin. Exista si motoare turbo cu 4 sau 6 cilindri, adica la fel ca cele aspirate, iar pentru acestea nu se aplica regula, din pacate.
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Vw golf benzina 2010 3350 €
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei


