5 motive pentru care trebuie sa conduci o masina turbo pe benzina

- Puterea crescuta
- Consum redus
- Taxe mici in Romania
Masinile noi care sunt acum pe piata au, in proportie de 80%, motorizari supra-alimentate. E vorba de motoare turbo, echipate cu un turbo-compresor, motoare care le-au inlocuit pe cele traditionale natural aspirate. Dar care sunt avantajele acestor motoare turbo?
Puterea crescuta
Cel mai cunoscut si evident avantaj al unui motor turbo este puterea mare. Evident, fata de un motor de aceeasi capacitate, dar aspirat. De fapt, daca ne gandim mai bine, motorul turbo poate fi mult mai puternic decat motoare aspirate de capacitati duble sau triple. De exemplu, un motor de 2.0 litri de pe A45 AMG are 381 cp, la fel ca un V8 de 6.0 litri de acum 15 ani, tot de Mercedes. Iar daca ne referim la prezent, un 1.0 litri de Ford produce 125 cp, in timp ce un motor de 1.0 litri aspirat de Toyota are doar 68 cp. Iar exemplele pot continua la infinit. E clar ca un turbo-compresor contribuie la o putere mai mare, pastrand aceeasi capacitate cilindrica sau chiar avand una mai mica.
Taxe mici
Din faptul ca ai un motor puternic dar de capacitate mica deriva si urmatorul avantaj: taxele mici. Acum vreo 20 de ani, ca sa te bucuri de 300 de cp aveai nevoie de un motor urias, V8 sau V12, de 5 sau 6 litri. Acum ai nevoie doar de un 2.0 sau chiar de un 1.8 litri turbo. Si, in Romania, stim cu totii ca modul de calcul al impozitului anual pe vehicule este aberant si se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica. Asa ca e bine sa o ai cat mai mica. Ceea ce este o prostie: de ce sa platesti tu cu motor de 2.0 litri numai 160 de lei/an impozit, in timp ce proprietarul de Mustang 5.0 plateste 6800 de lei/an, ambii avand aceeasi putere? Dar cum lucrurile nu se vor schimba curand, e clar ca o capacitate mica are avantaje. La impozit si la asigurarea RCA, in special
Consum redus
Multa lume crede ca motoarele turbo consuma mai mult ca cele aspirate. Insa nu este o regula. Pentru ca motorul se foloseste cu adevarat de aerul indus sub presiune de compresor numai cand apesi puternic pedala de acceleratie, ca sa pleci primul de la semafor sau sa faci o depasire. Atunci, automat, intra mai mult aer in admisie care necesita mai mult carburant ca sa se produca amestecul ce trebuie sa intre in camera de ardere. Dar daca circulam normal cu o masina turbo, aceasta va consuma la fel ca o masina cu motor aspirat. Mai mult, in unele cazuri, masinile turbo consuma mai putin. Deoarece la motoarele aspirate puterea si cuplul maxim sunt la turatii mari, soferii tind sa le tureze mult mai tare, in timp ce cu o masina turbo poti sa mergi si sa schimbi lejer la sub 2000 rpm.
Poluare mai mica
Cel mai neinteresant motiv pentru soferii romani este legat de poluare. Dar, poate ca si tara noastra va ajunge la un moment dat sa aiba cumparatori de automobile care sa se uite si la nivelul de poluare, nu doar daca masina are piele si trapa. Masinile turbo polueaza mai putin, in primul rand, pentru ca au capacitati cilindrice mai mici si mai putine pistoane. Dar si pentru ca motorul nu merge mereu cu boost maxim, iar asta inseamna putere mai mica si poluare redusa. Si, cum spuneam si mai sus, soferii de masini turbo tind sa mearga cu ele mai subturate si, din nou, avem o poluare mai mica. Ajunge sa va uitati la cifra care arata noxele de C02 si o sa vedeti ca la masinile noi turbo, aceasta e mai mica ca in randul celor cu motoare aspirate.
Intretinere mai ieftina
O masina cu mai multe piese in miscare, cum poate avea o intretinere mai ieftina? Destul de simplu. Dar aici ne referim la masinile moderne, mai noi, care, stim cu totii ca nu se mai fac ca pe vremuri. Avantajul masinilor turbo este ca in zilele noastre, cele de capacitate mica, au doar 3 pistoane. Iar acest lucru inseamna doar 3 bobine de inductie care se pot strica, doar 3 bujii de inlocuit, doar 3 fise care se pot crapa, doar 3 injectoare care pot ceda. Adica niste piese care, de obicei, se cam strica... Daca scoatem din calcul turbina care, daca ingrijesti motorul si schimbi uleiul la timp, nu are cum sa se strice, motorul turbo este similar cu cel aspirat. Doar ca acum are cu 1 piston mai putin. Exista si motoare turbo cu 4 sau 6 cilindri, adica la fel ca cele aspirate, iar pentru acestea nu se aplica regula, din pacate.
-
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
-
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
0445110520 5801594342 0986435248 5801483286 injector fiat... 600 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
-
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
-
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei


