5 sfaturi si ponturi care te vor ajuta sa NU irosesti banii cu masina ta

5 sfaturi si ponturi care te vor ajuta sa NU irosesti banii cu masina ta
  • Rotirea anvelopelor
  • Vaselina intre jante si butuc
  • Solutie de gheata in loc de racleta
Distribuie pe Facebook

Nu e niciun secret pentru nimeni ca Romania nu este o tara bogata si condusa eficient si cu raspundere de politicienii sai. Asa ca parcul auto este unul invechit, iar masinile uzate sunt mult mai numeroase decat cele noi. Motiv pentru care, orice sofer doreste sa conduca cat mai bine si sa-si intretina masina astfel incat sa nu arunce banii pe geam. Iata 5 ponturi.

Rotirea anvelopelor

O sa spui ca ai mai auzit de asa ceva si ca ti se pare o prostie, dar rotirea anuala a anvelopelor te ajuta sa economisesti bani. Daca ai cumparat un set de 4 cauciucuri noi, atunci iti recomandam sa le rotesti in fiecare an, cele de pe fata cu cele de pe spate. Asta pentru ca anvelopele de pe puntea fata de uzeaza mai repede decat cele de pe spate, din simplul motiv ca ele vireaza. Adica atunci cand masina sta pe loc sau la viteze mici si soferul vireaza, anvelopele de pe fata se uzeaza prematur. Si in 3-4 ani o sa vedem o uzura semnificativ mai mare la anvelopele din fata, ele fiind primele care vor trebui inlocuite. Daca le rotim anual, rotile se uzeaza uniform si va fi nevoie de o inlocuire a tuturor celor 4 cauciucuri, dar mult mai tarziu. In plus, siguranta este mult mai crescuta cu anvelope mai bune pe fata.

Vaselina intre jante si butuc

Cand e momentul sa facem schimbul de anvelope iarna/vara, fie ca o facem la vulcanizare sau la noi in curte, e bine sa punem vaselina de fiecare data intre janta si butuc. Dureaza putin si nu ne costa nimic, eventual o cutie de vaselina care costa 20 de lei si ne tine toata viata. Insa cu aceasta manevra usoara, putem economisi bani frumosi. Deoarece, daca montam o janta din aliaj direct pe butuc, fara vaselina, de la rugina si oxidare, cauzate de apa, solutii de deszapezire si asa mai departe, cele doua materiale se vor "suda". Si chiar daca scoatem prezoanele, ne vom trezi ca nu putem scoate janta. Sigur ti s-a intamplat asta sau ai vazut la cineva... Dupa care, incepe chinul: picioare in roata, eventual lovituri cu un lemn sau cu o alta roata si asa mai departe. Asa te trezesti cu o janta indoita sau zgariata... Mai bine pui vaselina si cand vei scoate roata va iesi extrem de usor.

5 sfaturi si ponturi care te vor ajuta sa NU irosesti banii cu masina ta

Pornirea aerului conditionat

Majoritatea masinilor moderne care sunt dotate cu aer conditionat, in momentul in care apesi butonul, compresorul se invarte continuu, fara sa se opreasca pana cand apesi iar butonul sa se opreasca. Cine nu stie, cuplarea compresorului de clima se face cu un mini-ambreiaj ce functioneaza prin frictiune la apasarea butonului, cuplandu-se cu roata angrenata de cureaua de accesorii. Adica apasam butonul si ambreiajul face sa se invarta compresorul. Sfatul nostru se refera la pornirea aerului conditionat in mers. Ideal ar fi sa pornim aerul conditionat NUMAI la ralanti. Pentru ca aceasta cuplare sa se faca usor si fara ca piesele de frictiune sa fie chinuie. Daca apasam butonul cand mergem pe autostrada cu 160 la ora la o turatie de 4000 rpm, aerul va porni, insa piesele vor trece printr-o uzura prematura. Ca la masina, cand vrei sa pleci cu "scart" si fortezi ambreiajul. Daca o faci de prea multe ori, ramai fara ambreiaj. Asa este si cu aerul conditionat: compresorul porneste si daca ii dam drumul la turatie mare, dar daca o facem de prea multe ori, o sa se strice. Asa ca, desi esti la viteza mare, e suficient sa apesi pedala de ambreiaj si turatia sa scada, inainte sa apesi butonul.

Lasa pedala de ambreiaj

Se spune ca masinile conduse de femei omoara un ambreiaj mult mai repede decat cele conduse de barbati. Noi zicem ca nu este adevarat, dar stim care este motivul. Multi soferi, fie ei femei sau barbati, cand conduc un automobil cu transmisie manuala, in mediul urban, acolo unde trebuie sa calce de mii de ori ambreiajul, uita ca mai exista in stanga pedalei o chestie numita "foot rest", adica un suport pe care sa-ti odihnesti piciorul. Acel suport nu este inutil ci are o functie bine definita: pe el sta piciorul imediat cum ai terminat de apasat ambreiajul. Multi soferi nu tin piciorul acolo ci, dupa ce au apasat si ridicat pedala de ambreiaj, o tin in continuare pe ea, crezand ca nu fac nimic. Insa ambreiajele de azi sunt hidraulice si orice mica tensiune produce o schimbare. Daca nu ridicam piciorul de pe pedala, ambreiajul risca sa nu fie cuplat in intregime si discul se uzeaza prematur. Ideal este sa ne invatam sa mutam piciorul in stanga, pe suport, imediat cum am apasat pedala. Asta daca nu vrem sa investim 800-1000 de lei pe un kit de ambreiaj...

5 sfaturi si ponturi care te vor ajuta sa NU irosesti banii cu masina ta

Solutie de gheata in loc de racleta

Ultimul sfat este acum, de sezon. Cand afara sunt temperaturi negative, dar zapada cea crunta s-a dus. Chiar si asa, de la condens si umezeala, ne trezim dimineata ca avem pe parbriz un strat de gheata care nu dispare daca dam cu stergatoarele. Asa ca, normal, scoatem racleta si curatam geamul ca sa putem pleca la munca. Exista insa o solutie mai buna, care "tine cu casa". Au aparut pe piata solutii lichide de tip spray sau care se stropesc pe geam, solutii care au in compozitie ceva agent chimic care topeste instantaneu gheata. Ajunge sa dam de cateva ori pe parbrizul acoperit de gheata si aceasta se lichefiaza imediat. De ce sa facem asta? Pentru a nu zgaria parbrizul. Daca dam cu racleta, o sa zgariem parbrizul. Poate nu acum, poate nu maine, dar de la racleta sigur se zgarie in timp. Asa, dam cu solutie, dam din stergatoare si am scapat ieftin si rapid.

5 sfaturi si ponturi care te vor ajuta sa NU irosesti banii cu masina ta

Distribuie pe Facebook
mai multe