5 sfaturi si ponturi care te vor ajuta sa NU irosesti banii cu masina ta

- Rotirea anvelopelor
- Vaselina intre jante si butuc
- Solutie de gheata in loc de racleta
Nu e niciun secret pentru nimeni ca Romania nu este o tara bogata si condusa eficient si cu raspundere de politicienii sai. Asa ca parcul auto este unul invechit, iar masinile uzate sunt mult mai numeroase decat cele noi. Motiv pentru care, orice sofer doreste sa conduca cat mai bine si sa-si intretina masina astfel incat sa nu arunce banii pe geam. Iata 5 ponturi.
Rotirea anvelopelor
O sa spui ca ai mai auzit de asa ceva si ca ti se pare o prostie, dar rotirea anuala a anvelopelor te ajuta sa economisesti bani. Daca ai cumparat un set de 4 cauciucuri noi, atunci iti recomandam sa le rotesti in fiecare an, cele de pe fata cu cele de pe spate. Asta pentru ca anvelopele de pe puntea fata de uzeaza mai repede decat cele de pe spate, din simplul motiv ca ele vireaza. Adica atunci cand masina sta pe loc sau la viteze mici si soferul vireaza, anvelopele de pe fata se uzeaza prematur. Si in 3-4 ani o sa vedem o uzura semnificativ mai mare la anvelopele din fata, ele fiind primele care vor trebui inlocuite. Daca le rotim anual, rotile se uzeaza uniform si va fi nevoie de o inlocuire a tuturor celor 4 cauciucuri, dar mult mai tarziu. In plus, siguranta este mult mai crescuta cu anvelope mai bune pe fata.
Vaselina intre jante si butuc
Cand e momentul sa facem schimbul de anvelope iarna/vara, fie ca o facem la vulcanizare sau la noi in curte, e bine sa punem vaselina de fiecare data intre janta si butuc. Dureaza putin si nu ne costa nimic, eventual o cutie de vaselina care costa 20 de lei si ne tine toata viata. Insa cu aceasta manevra usoara, putem economisi bani frumosi. Deoarece, daca montam o janta din aliaj direct pe butuc, fara vaselina, de la rugina si oxidare, cauzate de apa, solutii de deszapezire si asa mai departe, cele doua materiale se vor "suda". Si chiar daca scoatem prezoanele, ne vom trezi ca nu putem scoate janta. Sigur ti s-a intamplat asta sau ai vazut la cineva... Dupa care, incepe chinul: picioare in roata, eventual lovituri cu un lemn sau cu o alta roata si asa mai departe. Asa te trezesti cu o janta indoita sau zgariata... Mai bine pui vaselina si cand vei scoate roata va iesi extrem de usor.
Pornirea aerului conditionat
Majoritatea masinilor moderne care sunt dotate cu aer conditionat, in momentul in care apesi butonul, compresorul se invarte continuu, fara sa se opreasca pana cand apesi iar butonul sa se opreasca. Cine nu stie, cuplarea compresorului de clima se face cu un mini-ambreiaj ce functioneaza prin frictiune la apasarea butonului, cuplandu-se cu roata angrenata de cureaua de accesorii. Adica apasam butonul si ambreiajul face sa se invarta compresorul. Sfatul nostru se refera la pornirea aerului conditionat in mers. Ideal ar fi sa pornim aerul conditionat NUMAI la ralanti. Pentru ca aceasta cuplare sa se faca usor si fara ca piesele de frictiune sa fie chinuie. Daca apasam butonul cand mergem pe autostrada cu 160 la ora la o turatie de 4000 rpm, aerul va porni, insa piesele vor trece printr-o uzura prematura. Ca la masina, cand vrei sa pleci cu "scart" si fortezi ambreiajul. Daca o faci de prea multe ori, ramai fara ambreiaj. Asa este si cu aerul conditionat: compresorul porneste si daca ii dam drumul la turatie mare, dar daca o facem de prea multe ori, o sa se strice. Asa ca, desi esti la viteza mare, e suficient sa apesi pedala de ambreiaj si turatia sa scada, inainte sa apesi butonul.
Lasa pedala de ambreiaj
Se spune ca masinile conduse de femei omoara un ambreiaj mult mai repede decat cele conduse de barbati. Noi zicem ca nu este adevarat, dar stim care este motivul. Multi soferi, fie ei femei sau barbati, cand conduc un automobil cu transmisie manuala, in mediul urban, acolo unde trebuie sa calce de mii de ori ambreiajul, uita ca mai exista in stanga pedalei o chestie numita "foot rest", adica un suport pe care sa-ti odihnesti piciorul. Acel suport nu este inutil ci are o functie bine definita: pe el sta piciorul imediat cum ai terminat de apasat ambreiajul. Multi soferi nu tin piciorul acolo ci, dupa ce au apasat si ridicat pedala de ambreiaj, o tin in continuare pe ea, crezand ca nu fac nimic. Insa ambreiajele de azi sunt hidraulice si orice mica tensiune produce o schimbare. Daca nu ridicam piciorul de pe pedala, ambreiajul risca sa nu fie cuplat in intregime si discul se uzeaza prematur. Ideal este sa ne invatam sa mutam piciorul in stanga, pe suport, imediat cum am apasat pedala. Asta daca nu vrem sa investim 800-1000 de lei pe un kit de ambreiaj...
Solutie de gheata in loc de racleta
Ultimul sfat este acum, de sezon. Cand afara sunt temperaturi negative, dar zapada cea crunta s-a dus. Chiar si asa, de la condens si umezeala, ne trezim dimineata ca avem pe parbriz un strat de gheata care nu dispare daca dam cu stergatoarele. Asa ca, normal, scoatem racleta si curatam geamul ca sa putem pleca la munca. Exista insa o solutie mai buna, care "tine cu casa". Au aparut pe piata solutii lichide de tip spray sau care se stropesc pe geam, solutii care au in compozitie ceva agent chimic care topeste instantaneu gheata. Ajunge sa dam de cateva ori pe parbrizul acoperit de gheata si aceasta se lichefiaza imediat. De ce sa facem asta? Pentru a nu zgaria parbrizul. Daca dam cu racleta, o sa zgariem parbrizul. Poate nu acum, poate nu maine, dar de la racleta sigur se zgarie in timp. Asa, dam cu solutie, dam din stergatoare si am scapat ieftin si rapid.
-
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei


