5 sfaturi si ponturi care te vor ajuta sa NU irosesti banii cu masina ta

- Rotirea anvelopelor
- Vaselina intre jante si butuc
- Solutie de gheata in loc de racleta
Nu e niciun secret pentru nimeni ca Romania nu este o tara bogata si condusa eficient si cu raspundere de politicienii sai. Asa ca parcul auto este unul invechit, iar masinile uzate sunt mult mai numeroase decat cele noi. Motiv pentru care, orice sofer doreste sa conduca cat mai bine si sa-si intretina masina astfel incat sa nu arunce banii pe geam. Iata 5 ponturi.
Rotirea anvelopelor
O sa spui ca ai mai auzit de asa ceva si ca ti se pare o prostie, dar rotirea anuala a anvelopelor te ajuta sa economisesti bani. Daca ai cumparat un set de 4 cauciucuri noi, atunci iti recomandam sa le rotesti in fiecare an, cele de pe fata cu cele de pe spate. Asta pentru ca anvelopele de pe puntea fata de uzeaza mai repede decat cele de pe spate, din simplul motiv ca ele vireaza. Adica atunci cand masina sta pe loc sau la viteze mici si soferul vireaza, anvelopele de pe fata se uzeaza prematur. Si in 3-4 ani o sa vedem o uzura semnificativ mai mare la anvelopele din fata, ele fiind primele care vor trebui inlocuite. Daca le rotim anual, rotile se uzeaza uniform si va fi nevoie de o inlocuire a tuturor celor 4 cauciucuri, dar mult mai tarziu. In plus, siguranta este mult mai crescuta cu anvelope mai bune pe fata.
Vaselina intre jante si butuc
Cand e momentul sa facem schimbul de anvelope iarna/vara, fie ca o facem la vulcanizare sau la noi in curte, e bine sa punem vaselina de fiecare data intre janta si butuc. Dureaza putin si nu ne costa nimic, eventual o cutie de vaselina care costa 20 de lei si ne tine toata viata. Insa cu aceasta manevra usoara, putem economisi bani frumosi. Deoarece, daca montam o janta din aliaj direct pe butuc, fara vaselina, de la rugina si oxidare, cauzate de apa, solutii de deszapezire si asa mai departe, cele doua materiale se vor "suda". Si chiar daca scoatem prezoanele, ne vom trezi ca nu putem scoate janta. Sigur ti s-a intamplat asta sau ai vazut la cineva... Dupa care, incepe chinul: picioare in roata, eventual lovituri cu un lemn sau cu o alta roata si asa mai departe. Asa te trezesti cu o janta indoita sau zgariata... Mai bine pui vaselina si cand vei scoate roata va iesi extrem de usor.
Pornirea aerului conditionat
Majoritatea masinilor moderne care sunt dotate cu aer conditionat, in momentul in care apesi butonul, compresorul se invarte continuu, fara sa se opreasca pana cand apesi iar butonul sa se opreasca. Cine nu stie, cuplarea compresorului de clima se face cu un mini-ambreiaj ce functioneaza prin frictiune la apasarea butonului, cuplandu-se cu roata angrenata de cureaua de accesorii. Adica apasam butonul si ambreiajul face sa se invarta compresorul. Sfatul nostru se refera la pornirea aerului conditionat in mers. Ideal ar fi sa pornim aerul conditionat NUMAI la ralanti. Pentru ca aceasta cuplare sa se faca usor si fara ca piesele de frictiune sa fie chinuie. Daca apasam butonul cand mergem pe autostrada cu 160 la ora la o turatie de 4000 rpm, aerul va porni, insa piesele vor trece printr-o uzura prematura. Ca la masina, cand vrei sa pleci cu "scart" si fortezi ambreiajul. Daca o faci de prea multe ori, ramai fara ambreiaj. Asa este si cu aerul conditionat: compresorul porneste si daca ii dam drumul la turatie mare, dar daca o facem de prea multe ori, o sa se strice. Asa ca, desi esti la viteza mare, e suficient sa apesi pedala de ambreiaj si turatia sa scada, inainte sa apesi butonul.
Lasa pedala de ambreiaj
Se spune ca masinile conduse de femei omoara un ambreiaj mult mai repede decat cele conduse de barbati. Noi zicem ca nu este adevarat, dar stim care este motivul. Multi soferi, fie ei femei sau barbati, cand conduc un automobil cu transmisie manuala, in mediul urban, acolo unde trebuie sa calce de mii de ori ambreiajul, uita ca mai exista in stanga pedalei o chestie numita "foot rest", adica un suport pe care sa-ti odihnesti piciorul. Acel suport nu este inutil ci are o functie bine definita: pe el sta piciorul imediat cum ai terminat de apasat ambreiajul. Multi soferi nu tin piciorul acolo ci, dupa ce au apasat si ridicat pedala de ambreiaj, o tin in continuare pe ea, crezand ca nu fac nimic. Insa ambreiajele de azi sunt hidraulice si orice mica tensiune produce o schimbare. Daca nu ridicam piciorul de pe pedala, ambreiajul risca sa nu fie cuplat in intregime si discul se uzeaza prematur. Ideal este sa ne invatam sa mutam piciorul in stanga, pe suport, imediat cum am apasat pedala. Asta daca nu vrem sa investim 800-1000 de lei pe un kit de ambreiaj...
Solutie de gheata in loc de racleta
Ultimul sfat este acum, de sezon. Cand afara sunt temperaturi negative, dar zapada cea crunta s-a dus. Chiar si asa, de la condens si umezeala, ne trezim dimineata ca avem pe parbriz un strat de gheata care nu dispare daca dam cu stergatoarele. Asa ca, normal, scoatem racleta si curatam geamul ca sa putem pleca la munca. Exista insa o solutie mai buna, care "tine cu casa". Au aparut pe piata solutii lichide de tip spray sau care se stropesc pe geam, solutii care au in compozitie ceva agent chimic care topeste instantaneu gheata. Ajunge sa dam de cateva ori pe parbrizul acoperit de gheata si aceasta se lichefiaza imediat. De ce sa facem asta? Pentru a nu zgaria parbrizul. Daca dam cu racleta, o sa zgariem parbrizul. Poate nu acum, poate nu maine, dar de la racleta sigur se zgarie in timp. Asa, dam cu solutie, dam din stergatoare si am scapat ieftin si rapid.
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
-
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
-
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
-
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei
-
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
-
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €


