6 echipari auto ale masinilor de care romanii fug cat vad cu ochii

- Motorul turbo pe benzina
- Cutia de viteze automata
- Instalatia GPL
Soferii din Romania sunt o specie aparte. Dar este de inteles, daca ne gandim ca avem parte de niste politicieni "aparte" si de o infrastructura rutiera... inexistenta. Nu degeaba, romanii viziteaza service-uri auto mai des ca vesticii si din cauza prafului au parte de masini mai proaste si mai stricacioase. Mai adaugam si carburant de slaba calitate si deja ne plangem de mila. Din acelasi film, iata si cateva echipari auto de care soferii roman cam fug...
Motorul turbo pe benzina
Romanii stiu una si buna: masina trebuie sa fie diesel. Sau, daca cumva au pe benzina, trebuie sa fie cu motor aspirat, clasic. Pentru ca stiu ei din mos stramosi ca un motor turbo pe benzina se strica, nu e fiabil, te duce la sapa de lemn si alte cele. Evident, cel mai popular discur este cel cu "te lasa turbina", asa ca nu trebuie sa cumperi niciodata o masina rulata cu motor benzinar supra-alimentat. Deoarece alti soferii i-au dat blana cu motorul rece si au oprit motorul imediat, fara sa lase uleiul din turbo-compresor sa se raceasca. Adica, in general, romanul nu prea stie cum se conduce o masina turbo pe benzina. Iar acest lucru ii scurteaza durata de viata. Motiv pentru care nu trebuie sa cumperi masini turbo. Si uite asa, s-a impamantenit frica de masinile turbo, desi ele sunt poate cele mai bune pentru romani: capacitate mica, putere mare, taxe mici.
Cutia de viteze automata
O alta fobie a romanului este cea fata de cutia automata. Din mosi-stramosi, de pe vremea lui Iliescu si Roman, soferii romani au invatat de la tot felul de mesteri ca transmisiile automate sunt stricacioase. Adica daca iti cumperi o masina cu o cutie automata in loc de una manuala, se va strica, te va lasa in drum, te va costa o gramada de bani. Ce-i drept, acest folclor are un sambure de adevar. Dar de pe vremea cand romanii, inclusiv atelierele auto, habar nu aveau ca uleiul din cutiile hidramate terbuie inlocuit mai des ca cel din cutiile manuale. Unde mai pui ca pe atunci era doar ulei de calitate slaba? Si asa, primii soferi post-decembristi de cutii automate au avut parte de experiente nefaste. Luand nastere acest curent in randul oamenilor ca automatele sunt de evitat. Dar in ziua de azi, o cutie automata este cel putin la fel de fiabila ca una manuala. Sunt uleiuri bune peste tot, informatie este la indemana oricui si tehnologiile sunt altele. Deci nu trebuie sa ii fie frica nimanui de cutia automata. Pentru ca are doar avantaje fata de cea manuala.
Farurile cu xenon
In general, cei care sunt disperati dupa optiuni si care isi cumpara o masina doar sa faca impresie si sa se etaleze, nu pentru partea practica, vor fi entuziasmati de niste faruri cu xenon. Nu insa si marea masa. Care are impresia ca farurile cu xenon sunt niste dotari inutile, facute doar sa-ti ia banii, extrem de costisitoare in timp si mai ales periculoase. Am auzit impresii cum ca farurile cu xenon nu sunt bune, din cauza ca becurile se ard des si sunt scumpe. Am mai auzit si ca instalatia de xenon consuma foarte mult curent si ca iti consuma acumulatorul mai des ca o masina cu becuri pe halogen. Daca se sparge cu far cu xenon, adica care are lupa si sistem autonivelant, va trebui sa scoti din buzunar o groaza de bani sa-l schimbi, chiar si de la dezmembrari. Adica xenonul costa. Ceea ce este adevarat. Insa nu trebuie sa ne fie frica de aceste sistem, mai ales daca sunt originale si nu prostii aftermarket. Sunt fiabile si lumineaza mai bine ca unele conventionale.
Jantele de tabla
La popul opus farurilor cu xenon se afla jantele de tabla. Adica sunt o dotare standard, asa cum sunt farurile cu halogen, dar pe care soferii le ocolesc. Deoarece s-a impamantenit ideea ce jantele de aliaj sunt mai rezistente, nu ruginesc, sunt mai usoare, fac masina sa consume mai putin si arata si bine. Unele motive sunt reale, altele nu. De exemplu, jantele din aliaj nu sunt mai usoare ca unele din tabla. Si nici mai rezistente. Poate ca sunt mai frumoase si nu ruginesc, dar sunt mai scumpe si in caz ca le lovesti... sa te tii bine. Chiar si asa, o sa vezi multi soferi care evita masinile ce nu au in dotare jantele de aliaj. Adica oamenii nu prea suporta tabla, chiar daca este mai practica si mai buna la ce sosele pline de gropi sunt in Romania...
Instalatia GPL
Inca sunt multi soferi in Romania care evita cu orice pret achizitia unui autoturism cu instalatie GPL. Sunt multi carora le este frica sa se urce intr-o masina cu gaz si altii care pastreaza distanta cand vad in fata un TAXI cu abtibild GPL pe parbriz. Sau exista temerea ca in caz de accident, butelia din portbagaj se sparge si masina eplodeaza ca in filmele cu Chuck Norris. Panica aceasta se regaseste si la unele parcari ale centrelor comerciale care interzic accesul in parcarile subterane ale masinilor cu GPL, pe motiv ca risca sa existe scurgeri de gaz ce se poate acumula. Insa realitatea este putin diferita. Instalatia GPL este foarte sigura, butelia rezista si la impactul unui cartus, iar scurgerile sunt relativ imposibile, deoarece exista supape de siguranta. Unde mai pui ca un litru de GPL costa mai putin decat jumatate de litru de benzina?
Trapa de plafon
Nici trapa de plafon nu este foarte indragita de majoritatea soferilor romani. Pentru ca nu este deloc practica, ba, dimpotriva, poate aduce doar belele. Iar aceasta impresie vine tot de la masinile vechi, carora li se strica chederul de la trapa si incepea usor-usor sa se scurga apa in masina. In Romania, trape stricate parca sunt mai multe ca oriunde, din cauza prafului si a mizeriei. Mergi o ora cu trapa deschisa, chederul se umple de praf, la fel si mecanismul, chederul se mananca si mecanismul se blocheaza. Cert este ca in anii '90, trapa era o dotare populara. Dar tot atunci si-a capatat si faima de dotare inutila, de care mai bine te lipsesti. Acum, foarte putine masini mai vin cu o trapa de plafon. Si din motive de siguranta, dar si pentru ca, pur si simplu, nimeni nu o mai cere. Dar, totusi, parca uneori iti vine sa te pui la drum si sa scoti mana prin acoperis, nu? Un plus de libertate nu strica niciodata...
-
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
-
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
-
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei


