6 echipari auto ale masinilor de care romanii fug cat vad cu ochii

- Motorul turbo pe benzina
- Cutia de viteze automata
- Instalatia GPL
Soferii din Romania sunt o specie aparte. Dar este de inteles, daca ne gandim ca avem parte de niste politicieni "aparte" si de o infrastructura rutiera... inexistenta. Nu degeaba, romanii viziteaza service-uri auto mai des ca vesticii si din cauza prafului au parte de masini mai proaste si mai stricacioase. Mai adaugam si carburant de slaba calitate si deja ne plangem de mila. Din acelasi film, iata si cateva echipari auto de care soferii roman cam fug...
Motorul turbo pe benzina
Romanii stiu una si buna: masina trebuie sa fie diesel. Sau, daca cumva au pe benzina, trebuie sa fie cu motor aspirat, clasic. Pentru ca stiu ei din mos stramosi ca un motor turbo pe benzina se strica, nu e fiabil, te duce la sapa de lemn si alte cele. Evident, cel mai popular discur este cel cu "te lasa turbina", asa ca nu trebuie sa cumperi niciodata o masina rulata cu motor benzinar supra-alimentat. Deoarece alti soferii i-au dat blana cu motorul rece si au oprit motorul imediat, fara sa lase uleiul din turbo-compresor sa se raceasca. Adica, in general, romanul nu prea stie cum se conduce o masina turbo pe benzina. Iar acest lucru ii scurteaza durata de viata. Motiv pentru care nu trebuie sa cumperi masini turbo. Si uite asa, s-a impamantenit frica de masinile turbo, desi ele sunt poate cele mai bune pentru romani: capacitate mica, putere mare, taxe mici.
Cutia de viteze automata
O alta fobie a romanului este cea fata de cutia automata. Din mosi-stramosi, de pe vremea lui Iliescu si Roman, soferii romani au invatat de la tot felul de mesteri ca transmisiile automate sunt stricacioase. Adica daca iti cumperi o masina cu o cutie automata in loc de una manuala, se va strica, te va lasa in drum, te va costa o gramada de bani. Ce-i drept, acest folclor are un sambure de adevar. Dar de pe vremea cand romanii, inclusiv atelierele auto, habar nu aveau ca uleiul din cutiile hidramate terbuie inlocuit mai des ca cel din cutiile manuale. Unde mai pui ca pe atunci era doar ulei de calitate slaba? Si asa, primii soferi post-decembristi de cutii automate au avut parte de experiente nefaste. Luand nastere acest curent in randul oamenilor ca automatele sunt de evitat. Dar in ziua de azi, o cutie automata este cel putin la fel de fiabila ca una manuala. Sunt uleiuri bune peste tot, informatie este la indemana oricui si tehnologiile sunt altele. Deci nu trebuie sa ii fie frica nimanui de cutia automata. Pentru ca are doar avantaje fata de cea manuala.
Farurile cu xenon
In general, cei care sunt disperati dupa optiuni si care isi cumpara o masina doar sa faca impresie si sa se etaleze, nu pentru partea practica, vor fi entuziasmati de niste faruri cu xenon. Nu insa si marea masa. Care are impresia ca farurile cu xenon sunt niste dotari inutile, facute doar sa-ti ia banii, extrem de costisitoare in timp si mai ales periculoase. Am auzit impresii cum ca farurile cu xenon nu sunt bune, din cauza ca becurile se ard des si sunt scumpe. Am mai auzit si ca instalatia de xenon consuma foarte mult curent si ca iti consuma acumulatorul mai des ca o masina cu becuri pe halogen. Daca se sparge cu far cu xenon, adica care are lupa si sistem autonivelant, va trebui sa scoti din buzunar o groaza de bani sa-l schimbi, chiar si de la dezmembrari. Adica xenonul costa. Ceea ce este adevarat. Insa nu trebuie sa ne fie frica de aceste sistem, mai ales daca sunt originale si nu prostii aftermarket. Sunt fiabile si lumineaza mai bine ca unele conventionale.
Jantele de tabla
La popul opus farurilor cu xenon se afla jantele de tabla. Adica sunt o dotare standard, asa cum sunt farurile cu halogen, dar pe care soferii le ocolesc. Deoarece s-a impamantenit ideea ce jantele de aliaj sunt mai rezistente, nu ruginesc, sunt mai usoare, fac masina sa consume mai putin si arata si bine. Unele motive sunt reale, altele nu. De exemplu, jantele din aliaj nu sunt mai usoare ca unele din tabla. Si nici mai rezistente. Poate ca sunt mai frumoase si nu ruginesc, dar sunt mai scumpe si in caz ca le lovesti... sa te tii bine. Chiar si asa, o sa vezi multi soferi care evita masinile ce nu au in dotare jantele de aliaj. Adica oamenii nu prea suporta tabla, chiar daca este mai practica si mai buna la ce sosele pline de gropi sunt in Romania...
Instalatia GPL
Inca sunt multi soferi in Romania care evita cu orice pret achizitia unui autoturism cu instalatie GPL. Sunt multi carora le este frica sa se urce intr-o masina cu gaz si altii care pastreaza distanta cand vad in fata un TAXI cu abtibild GPL pe parbriz. Sau exista temerea ca in caz de accident, butelia din portbagaj se sparge si masina eplodeaza ca in filmele cu Chuck Norris. Panica aceasta se regaseste si la unele parcari ale centrelor comerciale care interzic accesul in parcarile subterane ale masinilor cu GPL, pe motiv ca risca sa existe scurgeri de gaz ce se poate acumula. Insa realitatea este putin diferita. Instalatia GPL este foarte sigura, butelia rezista si la impactul unui cartus, iar scurgerile sunt relativ imposibile, deoarece exista supape de siguranta. Unde mai pui ca un litru de GPL costa mai putin decat jumatate de litru de benzina?
Trapa de plafon
Nici trapa de plafon nu este foarte indragita de majoritatea soferilor romani. Pentru ca nu este deloc practica, ba, dimpotriva, poate aduce doar belele. Iar aceasta impresie vine tot de la masinile vechi, carora li se strica chederul de la trapa si incepea usor-usor sa se scurga apa in masina. In Romania, trape stricate parca sunt mai multe ca oriunde, din cauza prafului si a mizeriei. Mergi o ora cu trapa deschisa, chederul se umple de praf, la fel si mecanismul, chederul se mananca si mecanismul se blocheaza. Cert este ca in anii '90, trapa era o dotare populara. Dar tot atunci si-a capatat si faima de dotare inutila, de care mai bine te lipsesti. Acum, foarte putine masini mai vin cu o trapa de plafon. Si din motive de siguranta, dar si pentru ca, pur si simplu, nimeni nu o mai cere. Dar, totusi, parca uneori iti vine sa te pui la drum si sa scoti mana prin acoperis, nu? Un plus de libertate nu strica niciodata...
-
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
-
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
0445110524 55246223 0986435280 bosch injector alfa romeo 1.6... 500 Lei
-
Modul audio 2000 fwd volkswagen vw passat b7 [2010 - 2015]... 100 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Injector 0445110064 cod 33800 27010y hyndai i30 accent elantra... 200 Lei
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
Dezmembrari volvo s60
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
042200-0402 88370-76020 042200-0404 denso compresor ac lexus... 1500 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
Dezmembrari volvo s60
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
0445110248 0986435163 504088823 bosch injector fiat ducato /... 500 Lei
-
Radiator intercooler suzuki suzuki sx4 s-cross 1.4 t 2019... 450 Lei
Buton dublu geamuri electrice fata dacia logan 2 mcv stepway... 50 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Diferential fata 31517533433 bmw x1 e84 [2009 - 2012] 1500 Lei
-
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
0445110489 0445110488 cv6q 9f593 aa 0986435288 bosch injector... 450 Lei


