6 echipari auto ale masinilor de care romanii fug cat vad cu ochii
- Motorul turbo pe benzina
- Cutia de viteze automata
- Instalatia GPL
Soferii din Romania sunt o specie aparte. Dar este de inteles, daca ne gandim ca avem parte de niste politicieni "aparte" si de o infrastructura rutiera... inexistenta. Nu degeaba, romanii viziteaza service-uri auto mai des ca vesticii si din cauza prafului au parte de masini mai proaste si mai stricacioase. Mai adaugam si carburant de slaba calitate si deja ne plangem de mila. Din acelasi film, iata si cateva echipari auto de care soferii roman cam fug...
Motorul turbo pe benzina
Romanii stiu una si buna: masina trebuie sa fie diesel. Sau, daca cumva au pe benzina, trebuie sa fie cu motor aspirat, clasic. Pentru ca stiu ei din mos stramosi ca un motor turbo pe benzina se strica, nu e fiabil, te duce la sapa de lemn si alte cele. Evident, cel mai popular discur este cel cu "te lasa turbina", asa ca nu trebuie sa cumperi niciodata o masina rulata cu motor benzinar supra-alimentat. Deoarece alti soferii i-au dat blana cu motorul rece si au oprit motorul imediat, fara sa lase uleiul din turbo-compresor sa se raceasca. Adica, in general, romanul nu prea stie cum se conduce o masina turbo pe benzina. Iar acest lucru ii scurteaza durata de viata. Motiv pentru care nu trebuie sa cumperi masini turbo. Si uite asa, s-a impamantenit frica de masinile turbo, desi ele sunt poate cele mai bune pentru romani: capacitate mica, putere mare, taxe mici.
Cutia de viteze automata
O alta fobie a romanului este cea fata de cutia automata. Din mosi-stramosi, de pe vremea lui Iliescu si Roman, soferii romani au invatat de la tot felul de mesteri ca transmisiile automate sunt stricacioase. Adica daca iti cumperi o masina cu o cutie automata in loc de una manuala, se va strica, te va lasa in drum, te va costa o gramada de bani. Ce-i drept, acest folclor are un sambure de adevar. Dar de pe vremea cand romanii, inclusiv atelierele auto, habar nu aveau ca uleiul din cutiile hidramate terbuie inlocuit mai des ca cel din cutiile manuale. Unde mai pui ca pe atunci era doar ulei de calitate slaba? Si asa, primii soferi post-decembristi de cutii automate au avut parte de experiente nefaste. Luand nastere acest curent in randul oamenilor ca automatele sunt de evitat. Dar in ziua de azi, o cutie automata este cel putin la fel de fiabila ca una manuala. Sunt uleiuri bune peste tot, informatie este la indemana oricui si tehnologiile sunt altele. Deci nu trebuie sa ii fie frica nimanui de cutia automata. Pentru ca are doar avantaje fata de cea manuala.
Farurile cu xenon
In general, cei care sunt disperati dupa optiuni si care isi cumpara o masina doar sa faca impresie si sa se etaleze, nu pentru partea practica, vor fi entuziasmati de niste faruri cu xenon. Nu insa si marea masa. Care are impresia ca farurile cu xenon sunt niste dotari inutile, facute doar sa-ti ia banii, extrem de costisitoare in timp si mai ales periculoase. Am auzit impresii cum ca farurile cu xenon nu sunt bune, din cauza ca becurile se ard des si sunt scumpe. Am mai auzit si ca instalatia de xenon consuma foarte mult curent si ca iti consuma acumulatorul mai des ca o masina cu becuri pe halogen. Daca se sparge cu far cu xenon, adica care are lupa si sistem autonivelant, va trebui sa scoti din buzunar o groaza de bani sa-l schimbi, chiar si de la dezmembrari. Adica xenonul costa. Ceea ce este adevarat. Insa nu trebuie sa ne fie frica de aceste sistem, mai ales daca sunt originale si nu prostii aftermarket. Sunt fiabile si lumineaza mai bine ca unele conventionale.
Jantele de tabla
La popul opus farurilor cu xenon se afla jantele de tabla. Adica sunt o dotare standard, asa cum sunt farurile cu halogen, dar pe care soferii le ocolesc. Deoarece s-a impamantenit ideea ce jantele de aliaj sunt mai rezistente, nu ruginesc, sunt mai usoare, fac masina sa consume mai putin si arata si bine. Unele motive sunt reale, altele nu. De exemplu, jantele din aliaj nu sunt mai usoare ca unele din tabla. Si nici mai rezistente. Poate ca sunt mai frumoase si nu ruginesc, dar sunt mai scumpe si in caz ca le lovesti... sa te tii bine. Chiar si asa, o sa vezi multi soferi care evita masinile ce nu au in dotare jantele de aliaj. Adica oamenii nu prea suporta tabla, chiar daca este mai practica si mai buna la ce sosele pline de gropi sunt in Romania...
Instalatia GPL
Inca sunt multi soferi in Romania care evita cu orice pret achizitia unui autoturism cu instalatie GPL. Sunt multi carora le este frica sa se urce intr-o masina cu gaz si altii care pastreaza distanta cand vad in fata un TAXI cu abtibild GPL pe parbriz. Sau exista temerea ca in caz de accident, butelia din portbagaj se sparge si masina eplodeaza ca in filmele cu Chuck Norris. Panica aceasta se regaseste si la unele parcari ale centrelor comerciale care interzic accesul in parcarile subterane ale masinilor cu GPL, pe motiv ca risca sa existe scurgeri de gaz ce se poate acumula. Insa realitatea este putin diferita. Instalatia GPL este foarte sigura, butelia rezista si la impactul unui cartus, iar scurgerile sunt relativ imposibile, deoarece exista supape de siguranta. Unde mai pui ca un litru de GPL costa mai putin decat jumatate de litru de benzina?
Trapa de plafon
Nici trapa de plafon nu este foarte indragita de majoritatea soferilor romani. Pentru ca nu este deloc practica, ba, dimpotriva, poate aduce doar belele. Iar aceasta impresie vine tot de la masinile vechi, carora li se strica chederul de la trapa si incepea usor-usor sa se scurga apa in masina. In Romania, trape stricate parca sunt mai multe ca oriunde, din cauza prafului si a mizeriei. Mergi o ora cu trapa deschisa, chederul se umple de praf, la fel si mecanismul, chederul se mananca si mecanismul se blocheaza. Cert este ca in anii '90, trapa era o dotare populara. Dar tot atunci si-a capatat si faima de dotare inutila, de care mai bine te lipsesti. Acum, foarte putine masini mai vin cu o trapa de plafon. Si din motive de siguranta, dar si pentru ca, pur si simplu, nimeni nu o mai cere. Dar, totusi, parca uneori iti vine sa te pui la drum si sa scoti mana prin acoperis, nu? Un plus de libertate nu strica niciodata...
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw touran diesel 2011 5790 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €