7 ponturi pentru plimbari cu masina mai relaxante pe timp de canicula

- Aerul conditionat poate fi influentat de multi factori
- Viteza mai mare a masinii duce la o racire mai buna
- Husele cu bile din lemn, cel mai bun prieten la drum lung
Nu stiu altii cum sunt, dar la noi, in Bucuresti, daca termometrul arata 38 de grade Celsius, asfaltul are undeva pe la 60 de grade. Si daca mai lasi si masina in plin soare cateva ore, atunci cand vrei sa te bagi in ea e ca si cum te-ai arunca intr-un crematoriu. Iata ce putem face ca sa ne fi mai bine in trafic, atunci cand soarele isi face de cap.
1. Filtrul de polen curat = aer conditionat mai rece
Daca ai impresia ca instalatia ta de climatizare nu mai e la fel de eficienta ca odinioara, s-ar putea sa fie din pricina filtrului de polen. Daca este prea imbacsit, prea murdar sau prea plin de praf si polen, atunci aerul se va chinui sa treaca prin el si in habitaclu va ajunge mai greu. E ca si cum ai pune aeroterma pe treapta a 4-a de viteza, dar aerul care vine are puterea treptei secunde. Asigura-te ca ai filtrul de polen curat si ca aerul isi vede linistit de drum prin instalatie, mai ales daca vrei sa te bucuri de o racire rapida a masinii cand afara sunt 40 de grade si aerul pare irespirabil.
2. Treapta mai mica a vitezei de la aeroterma = aer mai rece in habitaclu
Daca vrei sa ai aer mai rece in masina, niciodata nu trebuie sa folosesti ultima treapta de viteza. Sau modul AUTO. Pentru ca cu cat aerul trece mai repede prin radiatorul racit de freon, cu atat el se va raci mai putin. E simplu: cu cat aerul petrece mai mult timp prin circuitul de racire, adica atunci cand aeroterma are o treapta mica, cu atat temperatura lui va fi mai scazuta. Ai toate sansele ca interiorul masinii tale sa se raceasca mai repede daca lasi instalatia de climatizare pornita pe treapta a 2-a decat pe treapta maxima. Poti verifica singur asta, punand mana pe o gura de aer: compara cum se simte atunci cand este pe o treapta mare cu momentul in care aeroterma baga aer la viteza maxima.
3. Racire mai rapida a masinii cu geamurile deschise, atunci cand adie vantul
Sa zicem ca ai lasat masina multe ore in soare si vrei sa pleci la drum. Prima solutie care iti vine in cap este sa pornesti motorul cu aerul pornit si sa astepti cateva minute pana cand se raceste. Este o solutie buna daca nu bate vantul si este una din acele zile in care caldura este insuportabila. Dar, de cele mai multe ori, cum este si in zilele acestea, vantul adie cat de cat. Daca vrei sa se raceasca masina imediat, ajunge sa deschizi usile sau sa lasi toate cele 4 geamuri jos, ca vantul sa-si faca treaba si sa evacueze imediat aerul fiert din habitaclu. De fapt, daca vantul bate afara cand este cald, te poti urca direct in masina, aerul cald iesind repede si instalatia de AC avand timp sa raceasca interiorul.
4. Bile de lemn pentru cei cu tapiterie din piele si huse pentru cei cu textila
Nu, nu glumim cand iti recomandam sa iti dotezi masina care are scaune din piele cu niste huse/presuri din acelea cum aveau bunicii nostri in Dacie, cu bile din lemn legate cu guta intre ele. Iar motivul este simplu: nu te vei lipi pe pielea incinsa care sta in soare si nu vei transpira direct pe scaune, corpul tau avand loc sa se aeriseasca. Acestea huse cu bile din lemn sunt bune si pentru cei care au tapiterie textila, dar in aceste cazuri recomandam soferilor sa foloseasca orice fel de huse, neaparat. Nu pentru ca vor murdari scaunele masinii cu suc, cafea sau alte lichide, ci pentru ca, desi nu realizam din prima, cand afara este canicula, transpiram abundent si toata transpiratia se va impregna in scaune.
5. Umple la maximum instalatia de climatizare cu freon
De obicei, o instalatie de aer conditionat necesita intre 400 si 600 de ml de amestec de freon/ulei. Sa zicem ca ai o masina normala ce necesita 500 ml de freon. Daca tu mai ai in sistem doar 300 de ml sau mai putin, e normal ca eficienta aerului conditionat sa fie destul de scazuta. Nu de putine ori, daca nu folosim AC-ul luni indelungate, putem avea pierderi de freon. Si in timp, acesta se evapora si dispare din instalatie. Dar daca ramane o cantitate mai mica, nu strica sa completam ca sa ne bucuram de cel mai rece aer pe care il poate livra masina noastra. Asadar, daca se apropie vara cu a sa canicula, nu strica sa mergem la un centru de incarcari freon ca sa intampinam anotimpul cald cum trebuie.
6. Parasolar si umbra din belsug
Cred ca atunci cand este canicula afara, orice sofer de bun simt, mai ales daca are copii sau transporta persoane mai in varsta, cu probleme cardiace sau respiratorii, cauta dinadins umbra atunci cand isi parcheaza masina. Insa nu peste tot avem parcari subterane sau copaci sub care sa ne adapostim vehiculele, asa ca trebuie sa luam niste masuri disperate. Adica sa ne punem folie solara pe geamurile laterale, folie ce blocheaza razele UV, sa punem perdelute sau parasolare cu ventuze pe luneta si parbrizul sa-l blocam cu un parasolar ce respinge razele soarelui. Temperatura din interior ramane mai scazuta, iar bordul nu se mai incinge si toate elementele electrice si din cauciuc raman in stare buna.
7. Viteza mai mare, aer conditionat mai rece
Ai observat ca atunci cand afara sunt 40 de grade, cand asfaltul fierbe la 80 de grade si sub capota ajung sa fie si 100 de grade, instalatia de climatizare nu prea mai face fata, mai ales in oras, cand viteza de deplasare este destul de scazuta? Poti sa-ti dai seama de asta in oras, cand mergi prin aglomeratie, ca AC-ul parca nu mai baga aer rece. Si e normal, pentru ca atunci cand stai la ralanti, compresorul care face ca freonul sa circule prin instalatie se invarte destul de incet. Daca mergi la drum intins, automat, si compresorul se invarte mai repede si raceste mai bine radiatorul prin care trece aerul ce raceste interiorul. Asadar, e simplu: daca vrei aer mai rece, trebuie sa mergi mai tare! Evident, respectand legea intocmai.
-
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Set curea transmisie cu caneluri bmw x3 (e83) (2004 - 2011)... 506 Lei
-
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
-
Motor benzina apf 1.6 benzina volkswagen golf iv 1j1 1997-2005 1000 Lei
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
-
Cauciucuri m+s semperit speed-grip 2 195/65/15 800 Lei
Dezmembrez peugeot 3008 hybrid 4x4 2.0 hdi rhc 200 cai an 2012
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
-
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Dezmembrez skoda octavia mk3 (5e) 2.0 tdi crmb cutie dsg 6...
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
-
Cauciucuri vara barum dot 2022 185/65/15 800 Lei
Ford focus diesel 2012 3950 €
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 1 (e87) (2003 -... 506 Lei
-
Dezmembrez peugeot 208 coupe facelift 1.6 bluehdi bhy 100 cai...
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Motor benzina 266920 1.5 benzina mercedes-benz a-class w169 2004 2000 Lei
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
-
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
-
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €


