Vine canicula! Ce sa NU facem cu masina niciodata atunci cand este cald afara
- Sa nu mergem cu anvelopele de iarna
- Sa nu punem apa in loc de antigel
- Sa nu lasam pielea de pe scaune descoperita
Acum ca am scapat de ploi, se pare ca natura nu prea tine cu noi si trece direct in extrema cealalta. E vorba de canicula, care se anunta in zilele urmatoare cu temperaturi de peste 40 de grade Celsius. Si brusc, plimbarile cu masina nu mai sunt o placere. Dar putem face cateva chestii minore ca sa ne bucuram de un confort sporit.
1. Sa nu mergem cu anvelopele de iarna
Prima chestie pe care NU trebuie sa o faci sub nicio forma este sa nu cumva sa circuli cu masina echipata cu pneuri de iarna. Din doua motive: cand afara este extrem de cald, anvelopele de iarna se uzeaza extrem de repede. Adica arunci banii pe fereastra cu fiecare kilometru efectuat. In al doilea rand, nu prezinta siguranta. Anvelopele de iarna au blocuri pe suprafata de rulare mai distantate, iar atunci cand franam, cauciucul are un loc mai mare de miscare, facand ca pneul, per total, sa franeze mult mai prost ca unul de vara. Adica, pe langa faptul ca arunci banii pe geam, iti pui in pericol si siguranta.
2. Sa nu lasam habitaclul neprotejat
Un alt sfat ar fi sa nu subestimam puterea soarelui. Deoarece este distrugator pentru masina, cand afara sunt 40 de grade. Si pentru asta trebuie sa facem orice ca sa ne protejam masina. In primul rand trebuie sa ne montam folie solara capabila sa blocheze razele UV. In al doilea rand, trebuie sa avem pe cat posibil geamuri fumurii din fabrica, macar pe locurile posterioare. Si, de ce nu, sa avem parasolare laterale cu ventuze, in cazul in care nu avem folie pusa. Cert este ca orice protectie e binevenita si se vede la temperatura din habitaclu.
3. Sa nu parcam in soare
Un sfat pe care incearca sa-l urmeze oricine este sa nu lasam masina in soare. Cea mai buna solutie este sa apelam la parcarile subterane, unde este racoare si masina e protejata. Daca nu, sa incercam sa gasim umbra naturala de la copaci. Si, in caz ca nu gasim, sa punem masina la o umbra artificiala, de cladire eventual. Si daca nu gasim loc la umbra, atunci cand o lasam in soare, e bine sa lasam doua degete de la fiecare geam lateral deschis, ca sa se ventileze putin interiorul.
4. Sa nu lasam instalatia de AC fara freon
Sunt multi soferi care lasa instalatia de aer conditionat fara freon sau cu freon insuficient. Chiar daca in general nu ne place sa dam drumul la aer ci preferam geamurile deschise, e bine sa stim ca avem freon si ca putem folosi oricand aerul. De ce? Poate ramanem blocati in trafic, in plin soare, printre masini care incalzesc atmosfera si ni se face rau. O gura de aer rece este singura noastra salvare, dar daca nu avem freon, sau daca nu avem cat trebuie si asteptam 15 minute sa simtim prima adiere rece, nu prea avem de unde sa facem rost de aer racoros. Unde mai pui ca daca ai un copil mic, atunci cand e canicula e obligatoriu sa mergi cu AC-ul pornit, in loc sa-l lasi la caldura.
5. Sa nu punem apa in loc de antigel
Multi soferi au facut amestecul de antigel gresit, sau au pus apa in loc de antigel. Si poate ca motorul functioneaza, dar atunci cand vine canicula, temperatura de sub capota creste. Si daca antigelul fierbe la 130-140 de grade Celsius, apa fierbe numai la 100. Si sub capota, mai ales daca dam drumul la AC, se fac 100 de grade in cateva secunde. Antigelul care este o solutie chimica speciala, care nici nu ingheata, dar are si un punct de fierbere ridicat, nu lasa motorul sa fiarba chiar daca atinge 120 de grade.
6. Sa nu lasam spray-uri in masina
Un sfat excelent, invatat de la cei care au patit-o, este sa nu lasam nimic sub presiune in interiorul masinii, atunci cand este canicula. Daca afara sunt 30 de grade, in habitaclu, intr-o masina lasata in soare, temperatura creste si peste 55 de grade. Daca avem spray-uri de vopsea, deodorant, chiar si odorizante de habitaclu, spray-uri de spuma, silicon sau butelii de gaz, e bine sa le inlaturam urgent. Aici intra si extinctorul, care nu va exploda asa repede, dar e bine sa-l punem undeva la umbra, departe de bataile directe ale soarelui.
7. Sa nu uitam sa protejam bordul
Parasolarele de parbriz sunt cei mai buni prieteni ai soferului, atunci cand soarele arde puternic pe cer. De fapt, sunt prieteni foarte buni si ai masinii, pentru ca protejeaza bordul. In caz ca nu stiai, suprafata brodului ajunge sa atinga si 80 de grade in soare direct, ceea ce nu face tocmai bine. Pentru ca in timp o sa-i aduca fisuri si, dedesubt, poate dauna instalatiei electrice si elementelor din cauciuc. Adica daca lasam bordul prea mult in soare, ani la rand, ne vom trezi cu scartaieli, 'soricei', dupa care, daca avem cu adevarat ghinion, probleme electrice si la instalatia de racire.
8. Sa nu lasi filtrul de polen murdar
Ca sa ai maximum de racoare in masina, iti recomandam sa schimbi mai des filtrul de polen. Pentru ca Romania e putin mai... speciala. Adica are praf mult, nu ca o tara civilizata, si durata de viata in care filtrul isi face treaba cum trebuie scade la jumate. In plus, din cauza prafului, a polenului, a frunzelor, se formeaza un fel de noroi pe suprafata filtrului care obtureaza ciclul de aer. Asa ca in loc sa ne bucuram in masina de aer la capacitate maxima, riscam sa primim doar o adiere care miroase urat
9. Sa nu dai aeroterma la maximum
Daca la punctul 8 va spuneam cum sa ne bucuram de un flux de aer cat mai mare, acum va spunem cum sa va bucurati de un flux de aer cat mai... rece. Ideea este ca, cu cat micsoram viteza aerotermei, cu atat aerul conditionat va fi mai rece. Pentru ca trece mai incet prin radiatorul de racire si are timp sa isi scada temperatura. Daca dam aeroterma pe ultima treapta, aerul va fi mai cald. Asadar, daca vrei aer cat mai rece, lasa-l pe prima sau a doua treapta.
10. Sa nu lasam pielea de pe scaune descoperita
Cei care au masini cu tapiterie din piele stiu ca venirea verii este un chin. Nu prea e bine sa te asezi pe scaunul din piele neagra, dupa ce masina a stat toata ziua in soare. Te lipesti de scaun si urli de durere de la fierbinteala. Dar ce putem sa facem? In cazul in care avem tapiterie din piele, iti recomandam sa te intorci la origini, in anii '90, cand mai toti aveau pe scaunele de Dacie niste huse din bile de lemn. Bilele de lemn aerisesc scaunul si nu te lasa sa te incalzesti de la piele. In plus, daca ai o husa din bile de lemn te poti pune direct si nu mai transpiri.
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Vw passat gmo 2017 11900 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €