8 piese auto predispuse sa se strice la motoarele diesel

- Injectoarele de motorina
- Volanta cu masa dubla
- Pompa de presiune joasa
Majoritatea soferilor din Romania aleg masini cu motoare diesel datorita consumului redus. Dar masinile care merg pe motorina au anumite slabiciuni. Iata 8 piese care se strica des la masinile diesel si la care trebuie sa fii atent atunci cand cumperi o masina second-hand.
Injectoarele
Toate vehiculele moderne au injectoare in zilele noaster, indiferent ca vorbim de motoare pe benzina sau diesel. Totusi, in cazul masinilor diesel, injectoarele se strica mult mai des. De ce oare? In primul rand, principalul vinovat este motorina de calitate proasta. In tara noastra gasesti la pompa motorina aditivata, insa care este depozitata in rezervoare vechi, pline cu depuneri. Chiar daca pompele filtreaza carburantul, in rezervorul masinii ajunge o motorina plina de impuritati. In plus, este si o motorina "diluata", care nu produce o compresie optima. Nu degeaba, cand lumea alimenteaza in tarile din vest, spune ca masina se comporta mult mai bine.
Mai este si problema ca multi romani nu circula la drum intins cu masinile diesel, ci doar in oras, in regim de viteze si turatii scazute. Adica fluxul de motorina prin injectoare este scazut, acestea neputandu-se curata corespunzator. Asa apar problemele cu injectoarele la masinile diesel: masina nu mai trage, se aprinde martorul "check engine" si consumul creste simtitor.
Turbina
Mai corect spus, turbo-compresorul. O piesa intalnita si la masinile pe benzina, dar care se strica mai des la cele diesel. Cum asa? Principalele cauze sunt lubrifierea proasta si blocarea geometriei variabile. Fara indoiala, 'moartea' turbinelor este uleiul prost sau neschimbat la timp. In cazul masinilor diesel, uleiul se umple repede de depuneri si se innegreste, pierzandu-si din proprietati. Si cum uleiul raceste turbosuflanta, daca e vechi sau contaminat, va face o racire proasta care, in timp, duce la temperaturi inalte ce provoaca uzuri.
Turbo-compresorul la diesel se mai strica si de la depunerile de calamina si ulei care blocheaza diferite vacuum-uri, senzori sau sonde. Uneori se blocheaza si wastegate-ul din cauza arderilor proaste care depun calamina, ceea ce duce la o functionare proasta a turbinei, fac ca masina sa nu traga si sa consume foarte mult. O masina cu probleme la turbo o sa consume mult, nu trage bine si uneori scoate si zgomote gen fluierat de sub capota.
Bujii
Motorul diesel are bujii incandescente, utilizate pentru incalzirea camerei de ardere in vederea optimizarii exploziei prin compresie. Aceste bujii nu sunt folosite prea des, atunci cand motorul este cald, ci doar la pornire cand motorul este rece. Insa fiind pozitionate in camera de ardere, sunt predispuse la depuneri. Acesta este si principalul motiv pentru care, in timp, bujia incandescenta nu mai este eficienta si nu se mai incalzeste cum trebuie.
La masinile vechi cu motoare diesel, cand este frig afara, martorul de bord care indica faptul ca bujiile se incalzesc, inainte sa dai la cheie, sta aprins timp indelungat. Si chiar dupa ce se stinge, motorul nu porneste, semn ca bujiile nu au incalzit suficient camera de ardere incat se se produca compresia. Asta inseamna ca de la depuneri, capul bujiei este obturat si necesita inlocuire. Daca am avea motorina de calitate si daca am merge mai des pe autostrazi, cum fac strainii, aceste probleme ar fi evitate.
Filtru particule
Incepand cu norma de poluare Euro 3 sau 4, toate masinile diesel au inceput sa fie echipate cu filtre de particule. Este un filtru care este montat pe evacuare si blocheaza eliberarea funinginilor nocive in atmosfera, odata cu evacuarea gazelor de ardere. Aceste funingini sunt ulterior stranse in filtru si arse la temperaturi inalte, cand motorul intra in modul de curatare a filtrului.
Din pacate, majoritatea masinilor diesel aduse de afara au probleme cu filtrul de particule. Acesta se infunda si autocuratarea nu mai este eficienta. Asta inseamna ca masina nu mai trage si consuma mult de tot. Iar primul semn ca sunt probleme cu filtrul este martorul aprins in bord. O inlocuire a unui filtru de particule costa mult, asa ca este de preferat sa cumparam o masina ce tocmai l-a avut inlocuit in service, cartea de service demonstrand acest lucru.
Valva EGR
Numele de EGR vine de la Exhaust Gas Recirculation. Si este doar un alt sistem nascocit de producatorii auto ca sa limiteze poluarea. Practic, sistemul EGR este un sistem de recirculare, care preia o anumita cantitate de gaze arse cu continut scazut de oxigen din evacuare si o reintroduce in admisie, amestecand gazele cu aerul curat. Asta duce la o ardere mai buna a gazelor si implicit a funinginilor de tip NOx, adica oxizi de azot, cauzatoare de cancer la plamani.
Insa recircularea gazelor de evacuare pentru a fi arse inca o data cine cu un pret. Respectiv, scaderea performantelor. Asa ca nu putini sunt teribilistii care vor sa elimine acest sistem astfel incat motorul sa inspire de fiecare data aer curat. Chiar si daca nu vrei sa umbli acolo ca masina sa traga mai tare, tot sunt sanse sa ai probleme cu valva EGR, cea care lasa gazele sa reintre in admisie. Din cauza depunerilor, a gazelor pline de funingine, a uleiului nears care iese pe evacuare, se formeaza depuneri ce obtureaza traseul gazelor. Insa computerul masinii simte ca este ceva in neregula si apare eroare pe bord sau, mai rau, motorul intra in Limp Mode.
Volanta cu masa dubla
Motoarele diesel au cuplu mare la turatii mici, ceea ce face ce masinile diesel sa fie ceva mai ranforsate. Adica suportii de motor sunt mult mai zdraveni, ambreiajul este mai rezistent si volanta mai groasa, ca socurile sa fie diminuate, mai ales la plecarea de pe loc si la schimbarea treptelor de viteza. Volanta dubla, intalnita si la masini pe benzina, dar utilizata la mai toate modelele diesel moderne, are un singur scop: sa preia socurile motorului si sa faca plecarea de pe loc mult mai confortabila.
O masina care are volanta cu masa dubla stricata are niste simptome. Cum ar fi vibratii puternice cand ridicam ambreiajul si socuri puternice cand schimbam treptele. Pentru ca volanta dubla are niste arcuri ce preiau socurile cand ridicam ambreiajul, dar aceste arcuri se uzeaza in timp. Ideal este sa NU cumparam o masina cu probleme la volanta cu masa dubla deoarece este extrem de scumpa si de cele mai multe ori se gaseste doar pe original, la preturi colosale.
Pompa injectie
Motoarele diesel au nevoie de o pompa de injectie speciala. Este vorba de o pompa de motorina de transfer, numita si pompa de joasa presiune, care trage carburantul din rezervor si il duce spre filtru. Langa motor este pompa de inalta presiune, care preia motorina si o duce spre injectoare. Adica un motor diesel cu injectie directa are nevoie de doua pompa, cu una in plus fata de motorul pe benzina.
In functie de modelul de masina, exista probleme fie cu pompa de presiune joasa, fie cu cea de presiune inalta. Cauza ramane aceeasi, respectiv motorina proasta, la care mai adaugam si inghetul motorinei in pompa pe timp de iarna sau mizeriile din rezervor aspirate pana la intrarea in filtrul de motorina. Cert este ca sunt modele auto a caror slabiciune este pompa de motorina, dar si alte masini la care nu se strica niciodata de-a lungul vietii. Iti poti da seama foarte usor daca sunt probleme cu pompa: masina nu mai porneste.
Debitmetru
Debitmetrul este o piesa complexa care citeste cantitatea de aer care intra in admisie. In functie de ceea ce citeste debitmetrul, calculatorul masinii stie ce cantitate de motorina sa bage prin injectoare. Insa de multe ori se intampla ca debitmetrul sa se strice si sa indice valori eronate catre ECU, rezultand la o functionare defectuoasa a motorului si la cresterea consumului.
Cauza principala care duce la stricarea debitmetrului este depunerea de praf. Adica daca nu inlocuim filtrul de aer la timp sau daca montam un filtru de aer ieftin, o sa avem praf in admisie, praf care se depune pe senzorul care citeste cantitatea de aer. Se mai intampla si sa ducem masina la spalatorie ca sa ni se spele motorul, iar cateva picaturi sa ajunga pe senzor. Chiar si de la anumite socuri violente, riscam sa ramanem cu debitmetrul stricat. Sfatul nostru este sa montati altul nou, niciodata sa nu-l reparati pe cel vechi. Iar daca debitmetrul nu functioneaza sau are mufa scoasa, calculatorul intra intr-un mod de avarie care foloseste niste cantitati predefinite, insa motorul nu va merge bine si vom avea un consum ridicat de motorina. Dar se aprinde un martor de bord, ceea ce inseamna ca trebuie sa mergem la service.
-
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
-
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
-
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
-
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
-
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €
-
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
-
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €


