8 ponturi ca sa nu mori de cald cand intri in masina la venirea caniculei

- Geamurile deschise din telecomanda
- AC pe treapta mica
- Deschide portbagajul
Chiar daca afara sunt doar 17-19 grade, razele soarelui ne lovesc cu putere si deja simtim ca vara se apropie. Mai ales daca lasam masina undeva in soare cateva ore... Ajunge sa ne urcam in ea si sa respiram aerul fierbinte, ca deja ne dorim sa vina iarna inapoi. Dar iata cum ne putem face viata mai usoara.
Geamurile deschise din telecomanda
Multe masini au o trasatura a inchiderii centralizate destul de utila. Dar putini stiu la ce foloseste. E vorba de deschiderea si inchiderea geamurilor din telecomanda. In general, daca tinem apasat indelung pe butonul de deblocare a usilor, geamurile se vor deschide. Acest lucru este foarte util pe timp de vara, cand am lasat masina in soare. De la distanta, putem deschide din telecomanda geamurile, astfel ca aerul cald sa poata iesi pana cand ne urcam noi in habitaclu. Trebuie sa avem grija, totusi, sa nu fim nici prea departe, ca ne putem trezi ca fuge cineva cu scaunul copilului de pa bancheta spate... Avem nevoie doar de vreo 10-20 de secunde cu geamurile deschise ca atunci cand ne urcam sa fie placut, nu ca la sauna...
Folie solara
De departe, cea mai buna masura anti-caldura in masina este folia solara. Adica folia de geamuri care se monteaza, de obicei, la atelierele de detailing auto. Folia blocheaza razele UV si reduce nivelul de caldura din masina. Poti sa testezi singur eficienta unei folii de calitate cand bate soarele pe partea ta in masina. Vezi daca te arde soarele cu geamul infoliat sau nu, dupa care, lasi geamul jos si vezi ce se intampla. O sa simti o diferenta uriasa si vei simti ca esti ars, la propriu. Asa se intampla si cu tapiteria si cu bordul masinii: daca nu le protejeaza nimic, soarele isi va face de cap si le va incalzi, uneori, chiar si la peste 60 de grade.
Parasolar
Multa lume nu are incredere in parasolarele de bord. Li se pare o prostie sau chiar o inutilitate. Ideal ar fi, daca legea ne-ar permite, sa avem folie solara si pe parbriz, ca sa blocheze in totalitate razele UV si sa diminueze caldura care intra in masina. Dar cum nu avem voie legal, cea mai la indemana metoda de blocare a soarelui este parasolarul. Cele mai bune sunt parasolarele reflectorizante, pentru ca reflecta caldura. Si mai bune sunt cele pe care le montam la exterior. Sigur ai vazut la unii soferi parasolare prinse pe exterior, blocate de portiere, si ai ras. Dar nu e de ras. Pentru ca daca montam parasolarul pe exterior, se va intinde mai bine si va acoperit parbrizul de sus pana jos. Singura problema este ca putem ramane fara el, daca vreun binevoitor trage mai tare de parasolar...
Geamurile deschise
Daca nu ai deschiderea geamurilor automata din telecomanda, asa cum spuneam mai sus, trebuie sa faci neaparat ceva ca sa elimini aerul cald. Majoritatea soferilor dau drumul la AC, avand impresia ca aerul rece vine in cateva clipe. Degeaba dam drumul la AC daca in masina sunt peste 50 de grade... Imediat cum ajungem la masina parcata in soare, deschidem usa si pornim motorul cu AC-ul pornit. Nu inainte insa sa deschidem toate cele 4 geamuri. Daca putem sa ne si punem in miscare imediat, cu atat mai bine, deoarece, de obicei, vara nu prea bate vantul sa circule aerul cald din interior, dar daca mergem, o sa producem curent si o sa simtim adierile mult asteptate care vor raci habitaclul.
AC pe treapta mica
Apropo de aerul conditionat. Soferii mai fac o greseala: dau drumul la AC pe treapta ventilatorului cea mai mare. O greseala care nu face decat sa intarzie racirea interiorului. Ideea este sa dam repede drumul la AC pentru ca sa intre in functiune compresorul ca sa circule freonul din instalatie, racind astfel aerul bagat in masina de aeroterma. Dar acest lucru dureaza cateva minute. Noi daca dam drumul pe treapta cea mai puternica, nu facem decat sa bagam aer cald in masina sau sa-l recirculam pe cel din interior. Mai bine tinem geamurile deschise si lasam aerul pe prima treapta pana cand simtim ca baga rece. Oricum, trebuie stiut ca aerul este mult mai rece pe prima treapta decat pe cea mai rapida. Nu de alta, dar cu cat viteza este mai mica, cu atat petrece mai mult timp prin elementii radiatorului de racire.
Trapa deschisa
Daca masina ta are trapa, e bine sa o deschizi imediat cum ajungi la masina. Aerul cald iese mereu prin partea de sus cel mai usor, asa ca daca ai o trapa, nu ezita sa o folosesti. Evident, impreuna cu deschiderea geamurilor. O masina cu trapa se va raci mult mai repede ca una care nu are asa ceva. Iar cei cu automobile cabrio sunt cu adevarat norocosi. Chiar daca masinile decapotabile nu vor circula mai deloc pe timp de vara, cand e canicula, cu plafonul retras, din cauza ca soarele il va bate pe sofer in cap fara mila, rabatarea plafonului ajuta la racire. Adica ajunge sa strangi plafonul din buton si sa-l pui la loc in cateva secunde, deoarece aerul cald in interior se va elimina instantaneu. Dupa care, clima este baza, daca nu vrem sa ajungem la munca transpirati...
Geamurile spate deschise
Tot insistam ca geamurile trebuie deschise, dar sunt situatii si situatii. Asa ca merita sa insistam asupra acestui aspect. De exemplu, daca nu putem deschide toate geamurile, ideal este sa le deschidem pe cele din spate, pentru ca odata ce ne miscam cu automobilul, aerul cald se va indrepta spre spate. Desi ideal este ca toate geamurile sa fie deschise, in cel mai rau caz putem deschide geamul de la sofer si geamul din spate, de pe partea opusa. Nu degeaba spuneam si de deschiderea trapei, deoarece cu cat sunt deschise mai multe usi din mai multe unghiuri, cu atat se face mai usor curent ca sa elimine aerul cald. Poti sa vezi singur asta, mai ales daca o sa deschisi doar geamurile de pe o singura parte: mare lucru nu o sa rezolvi.
Deschide portbagajul
Daca ai o masina hatchback, sau un SUV, de ce nu chiar si un break, daca vrei sa scapi si mai repede de canicula, poti deschide haionul vreo 20-30 de secunde, inainte sa te pui in miscare. Impreuna cu geamurile laterale deschise, evident. Asta va duce la o aerisire si mai rapida a interiorului si te vei putea urca mai usor pe scaunele fierbinti. Asa cum spuneam si mai sus, ideea este aceeasi: deschide tot ce se poate ca sa scapi de aerul cald. Abia dupa asta te ocupi si de pornirea aerului conditionat.
Astea sunt cateva sfaturi usor de urmat, care nu vor face minuni, dar care vor racori mai repede masina ca sa te urci fara sa te vaiti de caldura uriasa. Una este sa te urci intr-o masina de 50 de grade si alta este sa te urci dupa ce e aerisita si scade la vreo 30 sau chiar mai putin. Dupa vreo 10 minute aerul conditionat isi face treaba si habitaclul se raceste, dar, stim cu totii: primele minute de urcare intr-o masina incinsa sunt cele mai grele...
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei


