8 ponturi ca sa nu mori de cald cand intri in masina la venirea caniculei

- Geamurile deschise din telecomanda
- AC pe treapta mica
- Deschide portbagajul
Chiar daca afara sunt doar 17-19 grade, razele soarelui ne lovesc cu putere si deja simtim ca vara se apropie. Mai ales daca lasam masina undeva in soare cateva ore... Ajunge sa ne urcam in ea si sa respiram aerul fierbinte, ca deja ne dorim sa vina iarna inapoi. Dar iata cum ne putem face viata mai usoara.
Geamurile deschise din telecomanda
Multe masini au o trasatura a inchiderii centralizate destul de utila. Dar putini stiu la ce foloseste. E vorba de deschiderea si inchiderea geamurilor din telecomanda. In general, daca tinem apasat indelung pe butonul de deblocare a usilor, geamurile se vor deschide. Acest lucru este foarte util pe timp de vara, cand am lasat masina in soare. De la distanta, putem deschide din telecomanda geamurile, astfel ca aerul cald sa poata iesi pana cand ne urcam noi in habitaclu. Trebuie sa avem grija, totusi, sa nu fim nici prea departe, ca ne putem trezi ca fuge cineva cu scaunul copilului de pa bancheta spate... Avem nevoie doar de vreo 10-20 de secunde cu geamurile deschise ca atunci cand ne urcam sa fie placut, nu ca la sauna...
Folie solara
De departe, cea mai buna masura anti-caldura in masina este folia solara. Adica folia de geamuri care se monteaza, de obicei, la atelierele de detailing auto. Folia blocheaza razele UV si reduce nivelul de caldura din masina. Poti sa testezi singur eficienta unei folii de calitate cand bate soarele pe partea ta in masina. Vezi daca te arde soarele cu geamul infoliat sau nu, dupa care, lasi geamul jos si vezi ce se intampla. O sa simti o diferenta uriasa si vei simti ca esti ars, la propriu. Asa se intampla si cu tapiteria si cu bordul masinii: daca nu le protejeaza nimic, soarele isi va face de cap si le va incalzi, uneori, chiar si la peste 60 de grade.
Parasolar
Multa lume nu are incredere in parasolarele de bord. Li se pare o prostie sau chiar o inutilitate. Ideal ar fi, daca legea ne-ar permite, sa avem folie solara si pe parbriz, ca sa blocheze in totalitate razele UV si sa diminueze caldura care intra in masina. Dar cum nu avem voie legal, cea mai la indemana metoda de blocare a soarelui este parasolarul. Cele mai bune sunt parasolarele reflectorizante, pentru ca reflecta caldura. Si mai bune sunt cele pe care le montam la exterior. Sigur ai vazut la unii soferi parasolare prinse pe exterior, blocate de portiere, si ai ras. Dar nu e de ras. Pentru ca daca montam parasolarul pe exterior, se va intinde mai bine si va acoperit parbrizul de sus pana jos. Singura problema este ca putem ramane fara el, daca vreun binevoitor trage mai tare de parasolar...
Geamurile deschise
Daca nu ai deschiderea geamurilor automata din telecomanda, asa cum spuneam mai sus, trebuie sa faci neaparat ceva ca sa elimini aerul cald. Majoritatea soferilor dau drumul la AC, avand impresia ca aerul rece vine in cateva clipe. Degeaba dam drumul la AC daca in masina sunt peste 50 de grade... Imediat cum ajungem la masina parcata in soare, deschidem usa si pornim motorul cu AC-ul pornit. Nu inainte insa sa deschidem toate cele 4 geamuri. Daca putem sa ne si punem in miscare imediat, cu atat mai bine, deoarece, de obicei, vara nu prea bate vantul sa circule aerul cald din interior, dar daca mergem, o sa producem curent si o sa simtim adierile mult asteptate care vor raci habitaclul.
AC pe treapta mica
Apropo de aerul conditionat. Soferii mai fac o greseala: dau drumul la AC pe treapta ventilatorului cea mai mare. O greseala care nu face decat sa intarzie racirea interiorului. Ideea este sa dam repede drumul la AC pentru ca sa intre in functiune compresorul ca sa circule freonul din instalatie, racind astfel aerul bagat in masina de aeroterma. Dar acest lucru dureaza cateva minute. Noi daca dam drumul pe treapta cea mai puternica, nu facem decat sa bagam aer cald in masina sau sa-l recirculam pe cel din interior. Mai bine tinem geamurile deschise si lasam aerul pe prima treapta pana cand simtim ca baga rece. Oricum, trebuie stiut ca aerul este mult mai rece pe prima treapta decat pe cea mai rapida. Nu de alta, dar cu cat viteza este mai mica, cu atat petrece mai mult timp prin elementii radiatorului de racire.
Trapa deschisa
Daca masina ta are trapa, e bine sa o deschizi imediat cum ajungi la masina. Aerul cald iese mereu prin partea de sus cel mai usor, asa ca daca ai o trapa, nu ezita sa o folosesti. Evident, impreuna cu deschiderea geamurilor. O masina cu trapa se va raci mult mai repede ca una care nu are asa ceva. Iar cei cu automobile cabrio sunt cu adevarat norocosi. Chiar daca masinile decapotabile nu vor circula mai deloc pe timp de vara, cand e canicula, cu plafonul retras, din cauza ca soarele il va bate pe sofer in cap fara mila, rabatarea plafonului ajuta la racire. Adica ajunge sa strangi plafonul din buton si sa-l pui la loc in cateva secunde, deoarece aerul cald in interior se va elimina instantaneu. Dupa care, clima este baza, daca nu vrem sa ajungem la munca transpirati...
Geamurile spate deschise
Tot insistam ca geamurile trebuie deschise, dar sunt situatii si situatii. Asa ca merita sa insistam asupra acestui aspect. De exemplu, daca nu putem deschide toate geamurile, ideal este sa le deschidem pe cele din spate, pentru ca odata ce ne miscam cu automobilul, aerul cald se va indrepta spre spate. Desi ideal este ca toate geamurile sa fie deschise, in cel mai rau caz putem deschide geamul de la sofer si geamul din spate, de pe partea opusa. Nu degeaba spuneam si de deschiderea trapei, deoarece cu cat sunt deschise mai multe usi din mai multe unghiuri, cu atat se face mai usor curent ca sa elimine aerul cald. Poti sa vezi singur asta, mai ales daca o sa deschisi doar geamurile de pe o singura parte: mare lucru nu o sa rezolvi.
Deschide portbagajul
Daca ai o masina hatchback, sau un SUV, de ce nu chiar si un break, daca vrei sa scapi si mai repede de canicula, poti deschide haionul vreo 20-30 de secunde, inainte sa te pui in miscare. Impreuna cu geamurile laterale deschise, evident. Asta va duce la o aerisire si mai rapida a interiorului si te vei putea urca mai usor pe scaunele fierbinti. Asa cum spuneam si mai sus, ideea este aceeasi: deschide tot ce se poate ca sa scapi de aerul cald. Abia dupa asta te ocupi si de pornirea aerului conditionat.
Astea sunt cateva sfaturi usor de urmat, care nu vor face minuni, dar care vor racori mai repede masina ca sa te urci fara sa te vaiti de caldura uriasa. Una este sa te urci intr-o masina de 50 de grade si alta este sa te urci dupa ce e aerisita si scade la vreo 30 sau chiar mai putin. Dupa vreo 10 minute aerul conditionat isi face treaba si habitaclul se raceste, dar, stim cu totii: primele minute de urcare intr-o masina incinsa sunt cele mai grele...
-
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
-
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €


