Antigelul a murit, este era unor noi solutii de racire. Care sunt avantajele celor mai noi lichide de racire

- Lichidul de racire trebuie sa nu oxideze piesele din aluminiu
- Cu cat e mai mica temperatura de inghet, cu atat e mai mare cea de fierbere
- YACCO, lider in domeniul lubrifiantilor si lichidelor de racire de calitate
Popular, numim antigel orice lichid de racire pe care il punem in instalatia de racire a masinii. La fel ca freonul din sistemul de climatizare, pe care il numim freon, dar este de fapt alta substanta. Si denumirea de antigel este gresita, pentru ca nu se mai foloseste antigel, ci o alta substanta speciala de racire. Dar care sunt avantajele noilor solutii?
In sistemele de racire ale masinilor moderne, antigelul a fost inlocuit cu lichidele de racire gata preparate pentru a fi folosite. Nu mai este vechea substanta numita la propriu "antigel", adica o substanta care impiedica formarea gelului la inghet. Daca pe vremuri singurul avantaj al antigelului era sa nu inghete cand vine frigul, solutiile moderne au mai multe atuuri, asa ca ar fi incorect sa le numim antigel.
Poate ca nici lichid de racire nu este cea mai optima denumire, deoarece fac mai mult decat sa raceasca, dar este cea mai corecta denumire. Asa ca vom continua si le vom numi Lichide de Racire (LR). Interesant de stiut este ca 22% din problemele cu motorul sunt cauzate de sistemul de racire defectuos. Asa ca nu este de mirare ca trebuie sa avem mereu lichide bune in instalatie, de cea mai buna calitate, care sa raspunda la 3 nevoi ale oricarui motor.
Racirea, incalzirea si coroziunea
Lichidele de racire (LR) au rolul sa garanteze protectia optima a circuitelor impotriva inghetului, supraincalzirii si mai ales impotriva coroziunii. Exista pe piata fluide gata de folosire cu temperaturi minime de protectie cuprinsa intre – 21°C si – 37°C, in functie de continutul de glicol al produsului finit.
Glicolii au o functie dubla: sa protejeze motorul contra inghetului si sa amelioreze punctul de fierbere al LR. De notat: cu cat un LR are o protectie joasa, cu atat punctul lui de fierbere si protectia contra supraincalzirii motorului sunt mai ridicate. Adica daca un lichid ingheata la -30 de grade, va fierbe la o temperatura mai mare decat unul care ingheata la -20 de grade.
Urmeaza coroziunea. Care este la fel de importanta. Calitatea si natura inhibitorilor de coroziune sunt primordiale in calitatea unui LR. Pentru ca acestia fac ca circuitul de racire, adica bloc, pompa, conducte, radiator si asa mai departe, sa nu fie afectat de solutia care circula prin interior. Daca folosim lichide de o calitate indoielnica, riscam sa avem rugina si oxidare, care, in timp, vor infunda circuite si vor bloca termostatul.
Exista mai multe familii de inhibitori. Principalele, sunt:
- inhibitori organici (acizii carboxilici)
- inhibitori pe baza de silicati
- inhibitori traditionali pe baza de nitriti, amine si fosfati
YACCO are doua produse gata preparate pentru sistemul de racire: LR – 35 si LR Organique
De cativa ani, constructorii prefera utilizarea fluidelor organice care au avantajul de a fi ¨long-life¨ si de a proteja mai bine toate metalele intalnite in constructia motoarelor moderne si mai ales, aluminiul.
Tehnologia de fabricatie a lichidului de racire organic YACCO LR ORGANIQUE a fost aprobata de majoritatea fabricantilor de motoare.
Yacco LR Organique raspunde la cerintele a peste cincizeci de fabricanti de motoare, majoritatea cu specificatii nationale sau internationale. Astfel, LR Organique este intre altele omologat de Daimler-Chrysler, Fiat, General Motors, DAF, DEUTZ, FORD, MAN.
Diversitatea constructorilor care recunosc tehnologia produsului LR Organique denota cat de universal este acest produs. Se intampla ca acelasi motor sa nu aiba aceeasi recomandare daca apartine unor marci diferite a vehiculului pe care este montat. De exemplu, pe vehiculele Ford si Peugeot se regasesc motoare comune. LR Organique este omologat de Ford pentru aceleasi motoare pentru care PSA recomanda propriul fluid de racire.
Tehnologia produsului LR Organique a fost testata in serviciul unui numar mare de vehicule (peste 500) si timp indelungat (in total, peste 100 de milioane de kilometri).
Aceste probe au confirmat urmatoarele performante, comparativ cu cele ale unui LR clasic:
- consum redus al inhibitorilor de coroziune – de aici caracterul ¨ long life ¨
- protectia superioara a elementelor din aluminiu
- prelungirea duratei de viata a pompelor de apa cu 50% in medie
- excelenta protectie imptriva cavitatiei
- compatibilitate excelenta cu garniturile, furtunurile si alte componente din plastic
- compatibilitate cu LR traditional.
LR ORGANIQUE are o durata de 5 ani (long life), fata de durata de timp in care LR – 35 isi mentine proprietatile si care este de 3 ani.
LR ORGANIQUE este compatibil, miscibil cu celelalte lichide de racire. In amestec cu lichidele traditionale (neorganice), performantele «long life» vor fi diminuate si transferul termic mai putin bun, dar nu vor exista reactii nocive si nici depuneri.
Transferul termic este mai bun la LR Organique decat la LR – 35, deoarece, primul formeaza un strat protector mai subtire decat aditivii traditionali neorganici (silicati, fosfat).
In concluzie, lichidul de racire are 3 functii importante:
1) Omogenizeaza temperatura interna a motorului si evacueaza caloriile. Cerinta este sa aiba o capacitate termica foarte mare ca sa evacueze un maximum de calorii cu o cantitate minima de fluid;
2) Protejeaza motorul contra coroziunii. Pentru aceasta necesita numerosi aditivi (inhibitori) pentru a proteja toate materialele (otel, alama, aluminiu, elemente de sudura, fonta, cupru), fiind in acelasi timp compatibil cu plasticul si elastomerii;
3) Protejeaza impotriva temperaturilor extreme. Protectie la frig, contra inghetului si la cald, ridicand punctul de fierbere al lichidului.
In schita atasata vedem avantajele folosirii lichidului de racire organic fata de antigel, in urma unor probe realizate pe banc, in ceea ce priveste coroziunea si fenomenul de cavitatie.
Magazin: Soseaua Mihai Bravu, Nr. 473, Bucuresti
Telefon: 0722 320 725; 0723 602 922;
Magazin online pe www.yacco-lub.ro
-
Intercooler, compresor (818574 valeo) audi,seat,skoda,vw 347.76 Lei
Praguri mercedes benz glc x253 si glc coupe c253 (15-21) din... 990 Lei
Ceasuri bord uk bmw x1 2.0 2010, 215463001 / 924234701 238 Lei
-
Set rulment roata ford transit ( lichidare de stoc) 200 Lei
Dezmembrez mercedes benz cls 250 cdi amg
Surub roata audi a4 (8d2, b5) (1994 - 2001) febi bilstein... 99 Lei
-
Volan punte fata (1034e64 sas) citroen,fiat,peugeot 531.76 Lei
Traversa superioara bmw seria 5 (2010-2017) [f10] 7200689 249 Lei
Termostat,lichid racire (7282280006 meyle) ford,volvo 93.5 Lei
-
Set fise bujii subaru forester, impreza, legacy iii, outback... 128 Lei
Instalatie electrica motor bmw seria 3 e90/e91/e92/e93... 217 Lei
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
-
Alternator skoda fabia i sedan 1.4 16v cp 75/100 cod piesa:... 200 Lei
Calculator control lumini bmw 5 (e39) 1995-2004 6908467,... 250 Lei
Evacuare (tobe esapament) audi a8l (d5) 3.0 tdi 2017-prezent 1000 Lei
-
Cutie de viteze automata bmw x3 e83 2.0 d 2007-2010 cod: 6hp21 7500 Lei
Conducta ac joasa presiune volkswagen golf 5 (1k) hatchback... 150 Lei
Calculator confort bmw e46 61.35-6 914 364.9 689667 75 Lei
-
Pompa recirculare apa 8k0819147 / 8k0965561a audi a5 8t [2007... 150 Lei
Eleron haion luneta tuning sport audi a4 b6 s4 rs4 s line abt... 360 Lei
Panou releu modul opel astra h zafira b 1.9 cdti 101 cp 120 cp 50 Lei
-
Airbag volan peugeot 307 1.6 b an fabr. 2005 160 Lei
Dezmembrez mercedes c 2.2cdi
Bara fata prevazut cu gauri pentru prelungire nissan patrol... 1150 Lei
-
Senzori parcare bara spate( 2 buc ) mercedes-benz e class an... 100 Lei
Janta aliaj oe mercedes-benz 17" a25340105007x45 1200 Lei
Set curea transmisie cu caneluri (vkma33044 skf)... 339.81 Lei
-
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008] 150 Lei
Racitor ulei, ford fiesta 6, 1.5 tdci, ugjc (id:163955) 120 Lei
Motoras geam spate dreapta audi a6 4f facelift 2010 - 2,0tdi... 20 €
-
Dezmembrez vw polo 6r
Pompa ulei pierburg citroen c4 1 2004-2011 7.28048.07.0 620 Lei
Amplificator b o original nou audi a4 8k a5 8t0035223t pe comanda 7200 Lei
-
Carlig remorca volkswagen vw sharan [facelift] [2000 - 2003]... 300 Lei
Dezmembrez audi a6 2.0 tdi blb 140 de cai
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei


