Antigelul a murit, este era unor noi solutii de racire. Care sunt avantajele celor mai noi lichide de racire

- Lichidul de racire trebuie sa nu oxideze piesele din aluminiu
- Cu cat e mai mica temperatura de inghet, cu atat e mai mare cea de fierbere
- YACCO, lider in domeniul lubrifiantilor si lichidelor de racire de calitate
Popular, numim antigel orice lichid de racire pe care il punem in instalatia de racire a masinii. La fel ca freonul din sistemul de climatizare, pe care il numim freon, dar este de fapt alta substanta. Si denumirea de antigel este gresita, pentru ca nu se mai foloseste antigel, ci o alta substanta speciala de racire. Dar care sunt avantajele noilor solutii?
In sistemele de racire ale masinilor moderne, antigelul a fost inlocuit cu lichidele de racire gata preparate pentru a fi folosite. Nu mai este vechea substanta numita la propriu "antigel", adica o substanta care impiedica formarea gelului la inghet. Daca pe vremuri singurul avantaj al antigelului era sa nu inghete cand vine frigul, solutiile moderne au mai multe atuuri, asa ca ar fi incorect sa le numim antigel.
Poate ca nici lichid de racire nu este cea mai optima denumire, deoarece fac mai mult decat sa raceasca, dar este cea mai corecta denumire. Asa ca vom continua si le vom numi Lichide de Racire (LR). Interesant de stiut este ca 22% din problemele cu motorul sunt cauzate de sistemul de racire defectuos. Asa ca nu este de mirare ca trebuie sa avem mereu lichide bune in instalatie, de cea mai buna calitate, care sa raspunda la 3 nevoi ale oricarui motor.
Racirea, incalzirea si coroziunea
Lichidele de racire (LR) au rolul sa garanteze protectia optima a circuitelor impotriva inghetului, supraincalzirii si mai ales impotriva coroziunii. Exista pe piata fluide gata de folosire cu temperaturi minime de protectie cuprinsa intre – 21°C si – 37°C, in functie de continutul de glicol al produsului finit.
Glicolii au o functie dubla: sa protejeze motorul contra inghetului si sa amelioreze punctul de fierbere al LR. De notat: cu cat un LR are o protectie joasa, cu atat punctul lui de fierbere si protectia contra supraincalzirii motorului sunt mai ridicate. Adica daca un lichid ingheata la -30 de grade, va fierbe la o temperatura mai mare decat unul care ingheata la -20 de grade.
Urmeaza coroziunea. Care este la fel de importanta. Calitatea si natura inhibitorilor de coroziune sunt primordiale in calitatea unui LR. Pentru ca acestia fac ca circuitul de racire, adica bloc, pompa, conducte, radiator si asa mai departe, sa nu fie afectat de solutia care circula prin interior. Daca folosim lichide de o calitate indoielnica, riscam sa avem rugina si oxidare, care, in timp, vor infunda circuite si vor bloca termostatul.
Exista mai multe familii de inhibitori. Principalele, sunt:
- inhibitori organici (acizii carboxilici)
- inhibitori pe baza de silicati
- inhibitori traditionali pe baza de nitriti, amine si fosfati
YACCO are doua produse gata preparate pentru sistemul de racire: LR – 35 si LR Organique
De cativa ani, constructorii prefera utilizarea fluidelor organice care au avantajul de a fi ¨long-life¨ si de a proteja mai bine toate metalele intalnite in constructia motoarelor moderne si mai ales, aluminiul.
Tehnologia de fabricatie a lichidului de racire organic YACCO LR ORGANIQUE a fost aprobata de majoritatea fabricantilor de motoare.
Yacco LR Organique raspunde la cerintele a peste cincizeci de fabricanti de motoare, majoritatea cu specificatii nationale sau internationale. Astfel, LR Organique este intre altele omologat de Daimler-Chrysler, Fiat, General Motors, DAF, DEUTZ, FORD, MAN.
Diversitatea constructorilor care recunosc tehnologia produsului LR Organique denota cat de universal este acest produs. Se intampla ca acelasi motor sa nu aiba aceeasi recomandare daca apartine unor marci diferite a vehiculului pe care este montat. De exemplu, pe vehiculele Ford si Peugeot se regasesc motoare comune. LR Organique este omologat de Ford pentru aceleasi motoare pentru care PSA recomanda propriul fluid de racire.
Tehnologia produsului LR Organique a fost testata in serviciul unui numar mare de vehicule (peste 500) si timp indelungat (in total, peste 100 de milioane de kilometri).
Aceste probe au confirmat urmatoarele performante, comparativ cu cele ale unui LR clasic:
- consum redus al inhibitorilor de coroziune – de aici caracterul ¨ long life ¨
- protectia superioara a elementelor din aluminiu
- prelungirea duratei de viata a pompelor de apa cu 50% in medie
- excelenta protectie imptriva cavitatiei
- compatibilitate excelenta cu garniturile, furtunurile si alte componente din plastic
- compatibilitate cu LR traditional.
LR ORGANIQUE are o durata de 5 ani (long life), fata de durata de timp in care LR – 35 isi mentine proprietatile si care este de 3 ani.
LR ORGANIQUE este compatibil, miscibil cu celelalte lichide de racire. In amestec cu lichidele traditionale (neorganice), performantele «long life» vor fi diminuate si transferul termic mai putin bun, dar nu vor exista reactii nocive si nici depuneri.
Transferul termic este mai bun la LR Organique decat la LR – 35, deoarece, primul formeaza un strat protector mai subtire decat aditivii traditionali neorganici (silicati, fosfat).
In concluzie, lichidul de racire are 3 functii importante:
1) Omogenizeaza temperatura interna a motorului si evacueaza caloriile. Cerinta este sa aiba o capacitate termica foarte mare ca sa evacueze un maximum de calorii cu o cantitate minima de fluid;
2) Protejeaza motorul contra coroziunii. Pentru aceasta necesita numerosi aditivi (inhibitori) pentru a proteja toate materialele (otel, alama, aluminiu, elemente de sudura, fonta, cupru), fiind in acelasi timp compatibil cu plasticul si elastomerii;
3) Protejeaza impotriva temperaturilor extreme. Protectie la frig, contra inghetului si la cald, ridicand punctul de fierbere al lichidului.
In schita atasata vedem avantajele folosirii lichidului de racire organic fata de antigel, in urma unor probe realizate pe banc, in ceea ce priveste coroziunea si fenomenul de cavitatie.
Magazin: Soseaua Mihai Bravu, Nr. 473, Bucuresti
Telefon: 0722 320 725; 0723 602 922;
Magazin online pe www.yacco-lub.ro
-
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Skoda octavia i 2014 6950 €
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
-
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Set discuri frana față-spate 380 lei 380 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Radiator turbo intercooler toyota rav 4 ii 2000 2001 2002 2003... 250 Lei
-
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Grila fata dacia duster 2010-2017 [v1] 595 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Vand piese yamaha r6 99-02 50 €
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
-
Opel zafira 1.9 cdti 2008 999 €
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei


