Antigelul a murit, este era unor noi solutii de racire. Care sunt avantajele celor mai noi lichide de racire

- Lichidul de racire trebuie sa nu oxideze piesele din aluminiu
- Cu cat e mai mica temperatura de inghet, cu atat e mai mare cea de fierbere
- YACCO, lider in domeniul lubrifiantilor si lichidelor de racire de calitate
Popular, numim antigel orice lichid de racire pe care il punem in instalatia de racire a masinii. La fel ca freonul din sistemul de climatizare, pe care il numim freon, dar este de fapt alta substanta. Si denumirea de antigel este gresita, pentru ca nu se mai foloseste antigel, ci o alta substanta speciala de racire. Dar care sunt avantajele noilor solutii?
In sistemele de racire ale masinilor moderne, antigelul a fost inlocuit cu lichidele de racire gata preparate pentru a fi folosite. Nu mai este vechea substanta numita la propriu "antigel", adica o substanta care impiedica formarea gelului la inghet. Daca pe vremuri singurul avantaj al antigelului era sa nu inghete cand vine frigul, solutiile moderne au mai multe atuuri, asa ca ar fi incorect sa le numim antigel.
Poate ca nici lichid de racire nu este cea mai optima denumire, deoarece fac mai mult decat sa raceasca, dar este cea mai corecta denumire. Asa ca vom continua si le vom numi Lichide de Racire (LR). Interesant de stiut este ca 22% din problemele cu motorul sunt cauzate de sistemul de racire defectuos. Asa ca nu este de mirare ca trebuie sa avem mereu lichide bune in instalatie, de cea mai buna calitate, care sa raspunda la 3 nevoi ale oricarui motor.
Racirea, incalzirea si coroziunea
Lichidele de racire (LR) au rolul sa garanteze protectia optima a circuitelor impotriva inghetului, supraincalzirii si mai ales impotriva coroziunii. Exista pe piata fluide gata de folosire cu temperaturi minime de protectie cuprinsa intre – 21°C si – 37°C, in functie de continutul de glicol al produsului finit.
Glicolii au o functie dubla: sa protejeze motorul contra inghetului si sa amelioreze punctul de fierbere al LR. De notat: cu cat un LR are o protectie joasa, cu atat punctul lui de fierbere si protectia contra supraincalzirii motorului sunt mai ridicate. Adica daca un lichid ingheata la -30 de grade, va fierbe la o temperatura mai mare decat unul care ingheata la -20 de grade.
Urmeaza coroziunea. Care este la fel de importanta. Calitatea si natura inhibitorilor de coroziune sunt primordiale in calitatea unui LR. Pentru ca acestia fac ca circuitul de racire, adica bloc, pompa, conducte, radiator si asa mai departe, sa nu fie afectat de solutia care circula prin interior. Daca folosim lichide de o calitate indoielnica, riscam sa avem rugina si oxidare, care, in timp, vor infunda circuite si vor bloca termostatul.
Exista mai multe familii de inhibitori. Principalele, sunt:
- inhibitori organici (acizii carboxilici)
- inhibitori pe baza de silicati
- inhibitori traditionali pe baza de nitriti, amine si fosfati
YACCO are doua produse gata preparate pentru sistemul de racire: LR – 35 si LR Organique
De cativa ani, constructorii prefera utilizarea fluidelor organice care au avantajul de a fi ¨long-life¨ si de a proteja mai bine toate metalele intalnite in constructia motoarelor moderne si mai ales, aluminiul.
Tehnologia de fabricatie a lichidului de racire organic YACCO LR ORGANIQUE a fost aprobata de majoritatea fabricantilor de motoare.
Yacco LR Organique raspunde la cerintele a peste cincizeci de fabricanti de motoare, majoritatea cu specificatii nationale sau internationale. Astfel, LR Organique este intre altele omologat de Daimler-Chrysler, Fiat, General Motors, DAF, DEUTZ, FORD, MAN.
Diversitatea constructorilor care recunosc tehnologia produsului LR Organique denota cat de universal este acest produs. Se intampla ca acelasi motor sa nu aiba aceeasi recomandare daca apartine unor marci diferite a vehiculului pe care este montat. De exemplu, pe vehiculele Ford si Peugeot se regasesc motoare comune. LR Organique este omologat de Ford pentru aceleasi motoare pentru care PSA recomanda propriul fluid de racire.
Tehnologia produsului LR Organique a fost testata in serviciul unui numar mare de vehicule (peste 500) si timp indelungat (in total, peste 100 de milioane de kilometri).
Aceste probe au confirmat urmatoarele performante, comparativ cu cele ale unui LR clasic:
- consum redus al inhibitorilor de coroziune – de aici caracterul ¨ long life ¨
- protectia superioara a elementelor din aluminiu
- prelungirea duratei de viata a pompelor de apa cu 50% in medie
- excelenta protectie imptriva cavitatiei
- compatibilitate excelenta cu garniturile, furtunurile si alte componente din plastic
- compatibilitate cu LR traditional.
LR ORGANIQUE are o durata de 5 ani (long life), fata de durata de timp in care LR – 35 isi mentine proprietatile si care este de 3 ani.
LR ORGANIQUE este compatibil, miscibil cu celelalte lichide de racire. In amestec cu lichidele traditionale (neorganice), performantele «long life» vor fi diminuate si transferul termic mai putin bun, dar nu vor exista reactii nocive si nici depuneri.
Transferul termic este mai bun la LR Organique decat la LR – 35, deoarece, primul formeaza un strat protector mai subtire decat aditivii traditionali neorganici (silicati, fosfat).
In concluzie, lichidul de racire are 3 functii importante:
1) Omogenizeaza temperatura interna a motorului si evacueaza caloriile. Cerinta este sa aiba o capacitate termica foarte mare ca sa evacueze un maximum de calorii cu o cantitate minima de fluid;
2) Protejeaza motorul contra coroziunii. Pentru aceasta necesita numerosi aditivi (inhibitori) pentru a proteja toate materialele (otel, alama, aluminiu, elemente de sudura, fonta, cupru), fiind in acelasi timp compatibil cu plasticul si elastomerii;
3) Protejeaza impotriva temperaturilor extreme. Protectie la frig, contra inghetului si la cald, ridicand punctul de fierbere al lichidului.
In schita atasata vedem avantajele folosirii lichidului de racire organic fata de antigel, in urma unor probe realizate pe banc, in ceea ce priveste coroziunea si fenomenul de cavitatie.
Magazin: Soseaua Mihai Bravu, Nr. 473, Bucuresti
Telefon: 0722 320 725; 0723 602 922;
Magazin online pe www.yacco-lub.ro
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
-
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei


