Anvelopele cu sau fara protectie a jantei: care sunt mai bune?

  • Protectia salveaza janta si peretele lateral al anvelopei
  • Anvelopele cu protectie ofera un plus de rigiditate in mers
  • Pretul este putin mai mare pentru pneurile cu protectie
Distribuie pe Facebook

Anvelopele auto sunt elemente foarte importante ale autoturismelor noastre pentru ca ne tin in siguranta pe asfalt. Pe langa dimensiuni, anvelopele mai au un criteriu de catalogare: cu sau fara protectie pentru janta. Si cum Romania este tara bordurilor, protectia este binevenita.

Cand cumparam anvelope auto trebuie sa ne uitam la cateva repere. In primul rand sa stim ce cumparam, adica de la ce producator, daca este unul de renume care testeaza produsele inainte sa iasa pe piata, daca este un producator mare care investeste in dezvoltare si in materiale de calitate, ce rezultate a obtinut la testele de franare organizate de institutii straine si ce review-uri are de la alti posesori. Mai trebuie sa stim exact anvelopa potrivita pentru masina noastra, ca doar nu om cumpara niste anvelope sportive, de performanta, daca suntem la volanul unui VW Polo, nu? Asa cum nu vom echipa nici un BMW X6M cu anvelope Michelin EnergySaver. Daca masina noastra e usoara sau grea, daca mergem repede sau nu, mediul in care circulam, astea sunt alte criterii dupa care trebuie sa ne calculam achizitia in materia de cauciucuri. Mai este si dimensiunea, care este obligatorie cea recomandata de producator. Iar la final, putem sa mai bifam un criteriu: cu sau fara protectie pentru janta.

Protectie anvelope

Acest criteriu este unul care nu prea a luat in seama de soferi. Deoarece nici nu stiu ca exista asa ceva. Asa cum spune si denumirea, anvelopele dotate cu asa ceva protejeaza janta de loviturile bordurilor atunci cand parcam lateral, de exemplu. Fara o asemenea trasatura a anvelopei, am zgaria si am lovi janta mult mai repede. Si cum Romania este tara bordurilor, o tara in care se monteaza borduri chiar si la alte borduri, e recomandat sa cumparam anvelope cu protectie.

Cum le recunoastem? Anvelopele cu protectie pentru janta au la marginea interioara, acolo unde vine buza jantei, un fel de treapta. Adica peretele lateral nu vine drept, ci are o ridicatura exact langa buza jantei. Practic, acea treapta ridicata, fiind mai iesita in exterior decat marginea jantei, este prima care intra in contact cu bordura. O anvelopa care nu are protectie pentru janta vine dreapta de sub buza jantei si se continua uniform cu flancul lateral. In acest caz, partea cea mai iesita in exterior este buza jantei, nu anvelopa, iar in caz de contact cu bordura se va zgaria sau indoi.

Protectie anvelopeAnvelopa cu protectie

Cel mai clar se vede in pozele urmatoare care este diferenta. Trebuie stiut ca aceasta protectia este realizata dintr-un material de cauciuc gros si rezistent. Adica suficient de rezistent incat sa nu se rupa cand este lovita chiar si de muchiile ascutite ale pietrelor, bordurilor, sinelor de tramvai si asa mai departe. Specialistii spun ca anvelopele care au protectie pentru jante sunt mai rezistente in timp si ofera un plus de rigiditate masinii, deoarece flancurile sunt mai tari si masina nu se mai apleaca asa repede in viraje, dand senzatia de ruliu accentuat.

Protectie anvelopeAnvelopa fara protectie

Partea buna la anvelopele care au aceasta protectie este ca se sparg mai greu de la lovituri. Protectia este in principal pentru jante, dar si pentru anvelope. Daca nu ar avea aceasta protectie, anvelopa s-ar lovi cu peretele lateral de bordura, iar daca da de un colt ascutit, se va sparge extrem de usor. Pentru ca peretii laterali sunt foarte subtiri si pot fi taiati intr-o clipa, daca parcam aproape de o bordura nefinisata. In schimb, protectia fiind construita dintr-un cauciuc solid, protejeaza tot flancul anvelopei. Si chiar daca se loveste, acest cauciuc este gros si nu influenteaza comportamentul anvelopei. Sunt cazuri in care bordura rupe chiar si o portiune a protectiei, adica ia pur si simplu o bucata de cauciuc din ea, lasan in schimb janta si peretele cauciucului intacte.

Pe scurt, anvelopele cu protectie sunt mult mai bune ca cele care nu au protectie. Te ajuta si pe termen lung iti pot salva multi bani. Ce-i drept, sunt putin mai scumpe, deoarece e vorba de alt procedeu de fabricare in care se utilizeaza ceva mai mult material. Dar diferenta de bani e mica si merita pe deplin, daca stai sa te gandesti ca poti sa zgarii, indoi, lovesti, crapi jantele in fiecare zi cand vrei sa parchezi in Romania. Tu ce fel de anvelope ai pe masina ta?

Protectie anvelopeFara protectie, janta si capacul sunt primele lovite

Protectie anvelope

Protectie anvelope

Protectie anvelope

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (9) Poze Protectie anvelope
mai multe