Anvelopele cu sau fara protectie a jantei: care sunt mai bune?

- Protectia salveaza janta si peretele lateral al anvelopei
- Anvelopele cu protectie ofera un plus de rigiditate in mers
- Pretul este putin mai mare pentru pneurile cu protectie
Anvelopele auto sunt elemente foarte importante ale autoturismelor noastre pentru ca ne tin in siguranta pe asfalt. Pe langa dimensiuni, anvelopele mai au un criteriu de catalogare: cu sau fara protectie pentru janta. Si cum Romania este tara bordurilor, protectia este binevenita.
Cand cumparam anvelope auto trebuie sa ne uitam la cateva repere. In primul rand sa stim ce cumparam, adica de la ce producator, daca este unul de renume care testeaza produsele inainte sa iasa pe piata, daca este un producator mare care investeste in dezvoltare si in materiale de calitate, ce rezultate a obtinut la testele de franare organizate de institutii straine si ce review-uri are de la alti posesori. Mai trebuie sa stim exact anvelopa potrivita pentru masina noastra, ca doar nu om cumpara niste anvelope sportive, de performanta, daca suntem la volanul unui VW Polo, nu? Asa cum nu vom echipa nici un BMW X6M cu anvelope Michelin EnergySaver. Daca masina noastra e usoara sau grea, daca mergem repede sau nu, mediul in care circulam, astea sunt alte criterii dupa care trebuie sa ne calculam achizitia in materia de cauciucuri. Mai este si dimensiunea, care este obligatorie cea recomandata de producator. Iar la final, putem sa mai bifam un criteriu: cu sau fara protectie pentru janta.
Acest criteriu este unul care nu prea a luat in seama de soferi. Deoarece nici nu stiu ca exista asa ceva. Asa cum spune si denumirea, anvelopele dotate cu asa ceva protejeaza janta de loviturile bordurilor atunci cand parcam lateral, de exemplu. Fara o asemenea trasatura a anvelopei, am zgaria si am lovi janta mult mai repede. Si cum Romania este tara bordurilor, o tara in care se monteaza borduri chiar si la alte borduri, e recomandat sa cumparam anvelope cu protectie.
Cum le recunoastem? Anvelopele cu protectie pentru janta au la marginea interioara, acolo unde vine buza jantei, un fel de treapta. Adica peretele lateral nu vine drept, ci are o ridicatura exact langa buza jantei. Practic, acea treapta ridicata, fiind mai iesita in exterior decat marginea jantei, este prima care intra in contact cu bordura. O anvelopa care nu are protectie pentru janta vine dreapta de sub buza jantei si se continua uniform cu flancul lateral. In acest caz, partea cea mai iesita in exterior este buza jantei, nu anvelopa, iar in caz de contact cu bordura se va zgaria sau indoi.
Cel mai clar se vede in pozele urmatoare care este diferenta. Trebuie stiut ca aceasta protectia este realizata dintr-un material de cauciuc gros si rezistent. Adica suficient de rezistent incat sa nu se rupa cand este lovita chiar si de muchiile ascutite ale pietrelor, bordurilor, sinelor de tramvai si asa mai departe. Specialistii spun ca anvelopele care au protectie pentru jante sunt mai rezistente in timp si ofera un plus de rigiditate masinii, deoarece flancurile sunt mai tari si masina nu se mai apleaca asa repede in viraje, dand senzatia de ruliu accentuat.
Partea buna la anvelopele care au aceasta protectie este ca se sparg mai greu de la lovituri. Protectia este in principal pentru jante, dar si pentru anvelope. Daca nu ar avea aceasta protectie, anvelopa s-ar lovi cu peretele lateral de bordura, iar daca da de un colt ascutit, se va sparge extrem de usor. Pentru ca peretii laterali sunt foarte subtiri si pot fi taiati intr-o clipa, daca parcam aproape de o bordura nefinisata. In schimb, protectia fiind construita dintr-un cauciuc solid, protejeaza tot flancul anvelopei. Si chiar daca se loveste, acest cauciuc este gros si nu influenteaza comportamentul anvelopei. Sunt cazuri in care bordura rupe chiar si o portiune a protectiei, adica ia pur si simplu o bucata de cauciuc din ea, lasan in schimb janta si peretele cauciucului intacte.
Pe scurt, anvelopele cu protectie sunt mult mai bune ca cele care nu au protectie. Te ajuta si pe termen lung iti pot salva multi bani. Ce-i drept, sunt putin mai scumpe, deoarece e vorba de alt procedeu de fabricare in care se utilizeaza ceva mai mult material. Dar diferenta de bani e mica si merita pe deplin, daca stai sa te gandesti ca poti sa zgarii, indoi, lovesti, crapi jantele in fiecare zi cand vrei sa parchezi in Romania. Tu ce fel de anvelope ai pe masina ta?
-
Suzuki gsxr 600 ! variante moto / auto 2899 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
-
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
-
Stop spate haion audi a6 iv avant 4g5, c7, 4gd 2011 - 2018... 300 Lei
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
-
Cutii 5 si 6 viteze ford transit motor 2 4 2 0 2 2 an 2000 2015 250 €
Dezmembrez seat ateca
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
-
Protectie bmw f36 430d; 8510114 (motor) 100 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Droser calculator modul far led mercedes w247,glc w253,gle... 500 Lei
-
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
Peugeot 208 1.2i 2012 2500 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
-
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Droser,calculator,balast, modul led mercedes cod a2479003403 700 Lei
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10200 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
-
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €


