Asta este tot ce trebuie sa stii despre ambreiajul masinii tale
- Ambreiajul este compus din disc, placa de presiuni, rulment, carcasa, furca de angrenare si diverse suruburi
- Incearca sa il menajezi pe cat posibil
- Nu sta sub nicio forma cu piciorul pe ambreiaj la semafor
In acest articol vom povesti putin despre ambreiajul unei masini cu transmisie manuala. Mai mult ca sigur, ai tot auzit de aceasta piesa extrem de importanta a masinii tale, probabil il folosesti chiar zilnic, dar stii din ce este compus si cum functioneaza? Ei bine, daca raspunsul tau este negativ, atunci aceste randuri sunt pentru tine.
Asadar, sa incepem cu inceputul, deoarece pentru a sti cum functioneaza un lucru, trebuie intai sa il intelegi si sa stii din ce este format. Ei bine, in primul rand kit-ul de ambreiaj este compus din disc, o placa de presiune, un rulment, o carcasa, furca de angrenare si diverse suruburi.
Discul de ambreiaj este asa cum ii spune numele, un disc produs in otel, acoperit pe ambele fete cu material de frictiune, un ferodo cu alte cuvinte, la fel ca cel de pe placutele de frana. Discul este format din placa de baza centrala, in care gasim niste arcuri, a caror rol este sa atenueze socurile atunci cand discul face contact cu volanta, si placa exterioara de cea centrala, pe care este acel material de frictiune.
Placa de presiune este acoperita de o carcasa, si contine diafragma metalica cu mai multe elemente, asemanatoare unor petale. Placa propriu zisa este construita din otel foarte rezistent, care desi este imposibil de indoit cu mana, sub actiunea pedalei de ambreiaj, acele petale se vor misca, ridicand discul de ambreiaj.
Rulmentul este cea de-a treia componenta a unui ambreiaj, iar rolul ei este sa impinga diafragma placii de presiune. Acesta este legat la randul sa de furca de angrenare, care poate fi actionata fie prin cablu, direct de la pedala, fie hidraulic, cum este la majoritatea masinilor moderne.
Acum ca am trecut in revista cele mai importante componente, hai sa vedem cum functioneaza de fapt ambreiajul. Pe scurt, pentru a transmite miscarea de rotatie a motorului, prin volanta, catre cutia de viteze, ai nevoie de un ambreiaj. Acesta transmite rotatia volantei direct axului din cutia de viteze.
Atunci cand pedala de ambreiaj este apasata, legatura dintre motor si cutie este intrerupta. In momentul in care ridicam piciorul de pe pedala, angrenam ambreiajul. Discul sta mereu lipit de volanta, permitandu-i motorului sa se invarta cu aceeasi viteza ca si axul care intra in cutia de viteze.
Totodata, atunci cand apasam pedala, furca apasa asupra acelor petale, care la randul lor despart discul de volanta. Cand eliberam pedala, diafragma revine la pozitia initiala, iar discul incepe sa faca din nou contact cu volanta.
Viata unui ambreiaj depinde de stilul de condus al fiecarui sofer, iar pentru a evita orice neplacere cauzata de defectarea sa incearca pe cat posibil sa nu il bruschezi, sa nu tii piciorul pe ambreiaj la semafor si cel mai important, sa ridici de tot piciorul de pe ambreiaj dupa schimbarea vitezei.
Dar, oricat l-ai menaja, un ambreiaj este totusi o piesa, care la un moment dat cedeaza. Cel mai des, iti dai seama ca ambreiajul masinii tale este pe duca, atunci cand incepe sa alunece. Ca sa iti dai seama de acest lucru, mergi cu masina in viteza a 2-a sau a 3-a si cand ajungi la 3000 de rotatii pe minut, calca pedala de acceleratie brusc. Daca motorul se tureaza dar viteza ramane la fel sau creste extrem de incet, atunci este timpul sa mergi la un specialist pentru ca ambreiajul este pe moarte.
Fenomenul opus este cunoscut sub denumirea de "ambreiaj lipicios", si intervine atunci cand ambreiajul nu se decupleaza complet de volanta. In acest caz, se va uza mai repede, si pe deasupra va forta cutia de viteze. Acest lucru se intampla de obicei din cauza unei probleme la circuitul hidraulic, la furca sau un cablu de ambreiaj este slabit.
Tine minte, ambreiajul este o piesa extrem de importanta a masinii tale, iar functionarea sa in parametri este obligatorie. Daca intervine vreo problema, rezolv-o cat mai repede, iar daca este de schimbat, atunci schimba tot kit-ul. O piesa noua le va slabi si pe celelalte care deja sunt uzate, si astfel o vei lua de la capat.
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz sprinter... 75.15 Lei Set rulment roata citroËn jumpy u6u bta h2c015bta 250.01 Lei Rola intinzator curea alternator renault kangoo express fc0/1... 85.01 Lei
- Set rulment roata peugeot expert 224 bta h2c015bta 250.01 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz vario... 75.15 Lei Set rulment roata citroËn jumper caroserie 244 bta h1c018bta 146.42 Lei
- Set rulment roata opel astra h twintop l67 bta h2x023bta 346.36 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $ Intinzator curea transmisie citroËn nemo caroserie aa bta... 92.55 Lei
- Rola intinzator curea alternator kia pro cee'd ed bta e20321bta 114.25 Lei Intinzator curea transmisie audi a6 avant 4b5 c5 bta e2w5751bta 115.87 Lei Ford kuga 2.0 tdci 4x4 ,140 cp , pdc, clima , euro 5 2012 6950 €
- Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 244 bta... 146.42 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz kombi... 75.15 Lei Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 €
- Intinzator curea transmisie peugeot 306 break 7e n3 n5 bta... 88.1 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Intinzator curea curea distributie bmw 7 e65 e66 e67 bta... 87.6 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz sprinter... 75.15 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 75.15 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6850 €
- Rola intinzator curea alternator renault clio ii bb0/1/2... 85.01 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie opel vectra c combi... 92.55 Lei Intinzator curea curea distributie bmw x1 e84 bta e2b0007bta 87.6 Lei
- Rola intinzator curea alternator renault twingo i c06 bta... 85.01 Lei Set rulment roata citroËn evasion 22 u6 bta h2c015bta 250.01 Lei Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8700 €
- Set rulment roata opel astra h l48 bta h2x023bta 346.36 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz vario... 75.15 Lei Set rulment roata mercedes-benz sprinter 4-t platou / sasiu... 89.77 Lei
- Set rulment roata peugeot 206 hatchback 2a/c bta h1p004bta 84.09 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz limuzina... 75.15 Lei Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Set rulment roata mercedes-benz sprinter 4-t caroserie 904 bta... 89.77 Lei Set rulment roata opel astra h combi l35 bta h2x023bta 346.36 Lei